Historia QuakeCon'u

Dostosuj

Historia QuakeCon'u

QuakeCon - zwana "Woodstockiem Gier Komputerowych", największa impreza LAN typu BYOC (Bring Your Own Computer) organizowana co roku w stanie Teksas w Stanach Zjednoczonych, gromadząca na kilka dni w jednym miejscu tysiące maniaków gier komputerowych. Swą nazwę zawdzięcza oczywiście dziełu id software - nieśmiertelnemu Quake'owi. Samo wydarzenie, czyli QCon z niewielkiego spotkania graczy Quake'a wyrósł na największe Lan Party Północnej Ameryki, z wstępem za darmo! Postaram się wam przybliżyć ważniejsze etapy ewolucji tego wydarzenia jakże ważnego dla rozwoju eSportu.

Ten pierwszy raz... - Sierpień 1996 roku, grupa około 60 ludzi znających się tylko z EFnetu (serwer irc'a) z inicjatywy niejakiego Jima "H2H" Elsona, zwozi swoje komputery, chęci i oczywiście siebie do Best Western w Teksasie, aby tam przez kilka dni grać! Głównie w Quake'a i Dooma, organizują mini turnieje, gdzie nagrodami są T-shirty. Na miejscu pojawiają się również ludzie z id software, sam John Carmac decyduje się na kilku kwadransową pogawędkę z uczestnikami! Potem pakują się i rozjeżdzają do domów.

QuakeCon 1997 - po pierwszym QConie ekipa id zwęszyła pieniądze, dlatego postanowili zainwestować wraz z Activision trochę zarobionych na "kwakach" dolarów. Efektem takich działań był zalążek tego co widzimy teraz: lepsze nagrody, więcej uczestników (już ok. 650), lokalizacja (Holiday Inn to nie byle co) oraz rozgłos w mediach.

QuakeCon 1999 - tego roku licza partycypujących wyniosła już 1100, z czego ponad 500 korzystało z opcji BYOC, poraz kolejny id software wyłożyło troszkę zielonych na sponsoring, zorganizowali nawet całe show w swojej siedzibie - The Mesquite Convention Center in Mesquite, ale nie tylko, tanią promocję w sponsoringu tej imprezy zauważyły też firmy takie jak: Activision, AMD, Apple Computer, ATI Technologies, Logitech, Linksys, czy Lucent Technologies. Co więcej gratką dla quake'owców było to, że twórcy stanęli z nimi w szranki w walce o nagrody w turnieju!

QuakeCon 2000 - rok 2000 przyniósł pewne zmiany w polityce organizowania "eventu". Dodano na wzór targów hale dla sprzedawców, sale konferencyjne by producenci mogli w przyjaznej atmosferze wymieniac się pomysłami, w trakcie QConu odbywały się również liczne seminaria. Co do liczby uczestników: ponad 3000 z czego prawie połowa to BYOC!

QuakeCon 2004 - czyli zeszłoroczny konwent, można wręcz okrzyknać Disneylandem dla graczy. 5000 uczestników (2500 to BYOC), ponad 150.000$ w nagrodach, premiery nowych gier, a wieczorem koncert kapeli rockowej Tweaker! Samo przygotowanie trwało 2 dni, a wszystko robione przez ochotników! Do tego lokalizacja czy nowiutki kompleks hotelowy Gaylord (sic!) Texan Resort and Convention Center. Czy tegoroczny QCon zdoła go przebić? Ciężko przewidzieć, ale dowiemy się niebawem!


Wstęp | Historia QCon'u | Enemy Territory

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1504 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie