Here comes the.. pain!
Dużo mówi się ostatnio na temat zbliżającej się premiery HL 2. Co jakiś czas pojawiają się newsy informujące nas o kolejnych zmianach i problemach związanych z wydaniem tej gry. W tym wszystkim zapomnieliśmy jednak o pewnej jakże ważnej dla nas grze. Mowa tutaj oczywiście o Painkillerze, który powstaje w warszawskiej firmie- People Can Fly. Data premiery tego polskiego shootera ustalona została na marzec 2004 roku. Już niedługo ukaże się multi_test i jeśli nie będzie on dla wybranych beat-testerów to i my będziemy mogli wypróbować ten produkt. Narazie zapraszam was do oglądnięcia screenshotów, trailera oraz dwóch filmów pokazowych gameplay. Polecam z czystym sumieniem! Przygotowałem również małą zapowiedź Painkillera, którą dołączam do tego newsa.
Zapowiedź
Daniel Garner wraz z żoną ginie w tragicznym wypadku samochodowym. Z niewiadomych przyczyn bramy raju są dla niego zamknięte. Jednak Archanioł Sammael zainteresował się naszym bohaterem i oferuje mu niecodzienną propozycję. Bilet do nieba za małą przysługę- powstrzymanie hord Lucyfera, które chcą podbić czyściec i tym samym przyspieszyć Armageddon. Daniel Garner rzucony w sam środek wojny robi co może aby wykonać zadanie..
Tak pokrótce przedstawia się fabuła Painkillera – polskiej gry mającej szansę podbić światowy rynek gier komputerowych i tym samym przyczynić się do rozwoju esportu w Polsce. People Can Fly – twórcy Painkillera to stosunkowo młoda firma, działająca od Lutego 2002. Nie możemy jednak mówić o niej jako niedoświadczonej. W swoich szeregach ma wielu weteranów chociażby takich jak Adrian Chmielarz, który pracował między innymi przy Gorky17. W jednym z wywiadów stwierdził, że jest to najlepszy zespół w jakim kiedykolwiek pracował!
O wybitnych zdolnościach ludzi z PCF mogą przekonać nas screenshoty z gry jak i filmy pokazowe, prezentujące możliwości engine’u. Jednym słowem miodzio!
Skoro już jesteśmy przy enginie to nie można pominąć faktu, że został on napisany w całości przez PCF. Jedynie silnik fizyki gry i dźwiękowy zostały kupione. Grafika stoi na naprawdę wysokim, światowym poziomie. W tej dziedzinie ludzie z PCF odwalili naprawdę kawał dobrej roboty!
Jednak nie grafika będzie głównym czynnikiem dla którego kupimy Painkillera. Twórcy stawiają na gameplay- szybka akcja i mało skomplikowane zadania. Warto zaznaczyć tutaj, że nad grą pracuje paru „starych” wyjadaczy QuakeWorld i nie ukrywają tego, że wzorowali się właśnie na tej legendzie.
Warto wspomnieć też o ekwipunku. W nasze ręce dostaniemy różnego rodzaju power-up’y, dodatki, a do niszczenia wszystkiego co stanie na naszej drodze posłuży nam pięć rodzajów broni z czego każda będzie miała dwa tryby. Dzięki takiej opcji będziemy mogli robić tzw. combosy. Przytoczę tutaj wypowiedz Adriana Ch. z jednego z wywiadów: "Strzelasz potworowi pod nogi rakietą, wyrzuca go pod sufit, odpalasz kołkownicę i przybijasz go do żyrandola. Pod wpływem ciężaru żyrandol spada i zabija kolejnego przeciwnika. Fajne." określenie fajne to mało powiedziane, dla mnie bomba! Nie mogę się doczekać aż będę mógł to wypróbować!
W single playerze dostaniemy ponad 20 rozbudowanych poziomów i według zapewnień twórców każdy znajdzie coś dla siebie. Miłośnicy wielkich przestrzeni jak i ci którzy wolą ciasne i wąskie korytarze na pewno się nie zawiodą. Każdy etap ma być od poprzedniego zupełnie inny, podobno jeśli można by w procentach określić użycie tych samych tekstur podczas tworzenia leveli to stanowią one 1 %!
W multi playerze dostaniemy 5 rodzajów zabawy- Deathmatch, Team Deathmatch, People Can Fly, Voosh i The Light Bearer. Mi najbardziej przypadł do gustu tryb People Can Fly, w którym będziemy mieli tylko rakietnicę. Aby przeciwnik odniósł obrażenia musi być on w powietrzu, co możemy łatwo zrobić posyłając mu pod nogi rakietę. Zapowiada się nieźle zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Pisząc o Painkillerze nie można nie wspomnieć o oprawie muzycznej, za którą odpowiada znany zespół gothic-metalowy – Therion. Słynie on z niesamowitego połączenia chórów z ciężkim metalem. Twórcy gry są bardzo zadowoleni z współpracy z zespołem. Usłyszymy spokojne melodie jak i mocne gitarowe brzmienia.
Pozostaje nam nic innego jak oczekiwać dnia premiery, który może okazać się dniem chwały i szacunku dla Polaków lub całkiem odwrotnie- wielką klapą. Ja jednak jestem całym sercem za pierwszą opcją i wierze w ludzi z PCF, którzy już na targach E3 pokazali, że ich gra to nie byle co!
Screenshoty
Trailer
Gameplay Video #1 (14mb)
Gameplay Video #2 (14mb)
www.peoplecanfly.com
www.painkillergame.com
www.gry.wp.pl
#0 | yar
2003-10-19 11:47:08
#0 | dominikt
2003-10-19 11:52:20
#0 | JuiCe
2003-10-19 12:53:58
#0 | GogettO
2003-10-19 13:02:37
#0 | .Xaos
2003-10-19 13:15:13
#0 | yar
2003-10-19 13:17:23
#0 | w0w
2003-10-19 13:50:37
#0 | dominikt
2003-10-19 14:05:14
#0 | GogettO
2003-10-19 14:34:14
#0 | Pajda
2003-10-19 14:50:25
#0 | GogettO
2003-10-19 14:50:37
#0 | mat1x
2003-10-19 14:57:45
#0 | mat1x
2003-10-19 15:00:32
#0 | acci
2003-10-19 15:07:46
#0 | yar
2003-10-19 15:12:29
#0 | GogettO
2003-10-19 15:25:12
#0 | mat1x
2003-10-19 15:30:14
#0 | JuiCe
2003-10-19 15:57:05
#0 | sxl
2003-10-19 16:40:51
#0 | dominikt
2003-10-19 16:41:26
#0 | dominikt
2003-10-19 16:43:06
#0 | mat1x
2003-10-19 16:47:35
#0 | mat1x
2003-10-19 16:55:04
#0 | dominikt
2003-10-19 18:27:46
#0 | spoon
2003-10-20 12:12:39
#0 | mat1x
2003-10-20 12:24:09
#0 | JuiCe
2003-10-20 18:08:51
#0 | dominikt
2003-10-20 18:55:39
#0 | yar
2003-10-20 21:01:25
#0 | dominikt
2003-10-21 20:19:16
#0 | roXiu
2003-10-21 20:44:57
#0 | dominikt
2003-10-22 19:54:36
#0 | dominikt
2003-10-22 20:10:26