Here comes the.. pain!

Dostosuj

Here comes the.. pain!

Dużo mówi się ostatnio na temat zbliżającej się premiery HL 2. Co jakiś czas pojawiają się newsy informujące nas o kolejnych zmianach i problemach związanych z wydaniem tej gry. W tym wszystkim zapomnieliśmy jednak o pewnej jakże ważnej dla nas grze. Mowa tutaj oczywiście o Painkillerze, który powstaje w warszawskiej firmie- People Can Fly. Data premiery tego polskiego shootera ustalona została na marzec 2004 roku. Już niedługo ukaże się multi_test i jeśli nie będzie on dla wybranych beat-testerów to i my będziemy mogli wypróbować ten produkt. Narazie zapraszam was do oglądnięcia screenshotów, trailera oraz dwóch filmów pokazowych gameplay. Polecam z czystym sumieniem! Przygotowałem również małą zapowiedź Painkillera, którą dołączam do tego newsa.

dots3.gifZapowiedź


Daniel Garner wraz z żoną ginie w tragicznym wypadku samochodowym. Z niewiadomych przyczyn bramy raju są dla niego zamknięte. Jednak Archanioł Sammael zainteresował się naszym bohaterem i oferuje mu niecodzienną propozycję. Bilet do nieba za małą przysługę- powstrzymanie hord Lucyfera, które chcą podbić czyściec i tym samym przyspieszyć Armageddon. Daniel Garner rzucony w sam środek wojny robi co może aby wykonać zadanie..
Tak pokrótce przedstawia się fabuła Painkillera – polskiej gry mającej szansę podbić światowy rynek gier komputerowych i tym samym przyczynić się do rozwoju esportu w Polsce. People Can Fly – twórcy Painkillera to stosunkowo młoda firma, działająca od Lutego 2002. Nie możemy jednak mówić o niej jako niedoświadczonej. W swoich szeregach ma wielu weteranów chociażby takich jak Adrian Chmielarz, który pracował między innymi przy Gorky17. W jednym z wywiadów stwierdził, że jest to najlepszy zespół w jakim kiedykolwiek pracował!
O wybitnych zdolnościach ludzi z PCF mogą przekonać nas screenshoty z gry jak i filmy pokazowe, prezentujące możliwości engine’u. Jednym słowem miodzio!
Skoro już jesteśmy przy enginie to nie można pominąć faktu, że został on napisany w całości przez PCF. Jedynie silnik fizyki gry i dźwiękowy zostały kupione. Grafika stoi na naprawdę wysokim, światowym poziomie. W tej dziedzinie ludzie z PCF odwalili naprawdę kawał dobrej roboty!
Jednak nie grafika będzie głównym czynnikiem dla którego kupimy Painkillera. Twórcy stawiają na gameplay- szybka akcja i mało skomplikowane zadania. Warto zaznaczyć tutaj, że nad grą pracuje paru „starych” wyjadaczy QuakeWorld i nie ukrywają tego, że wzorowali się właśnie na tej legendzie.
Warto wspomnieć też o ekwipunku. W nasze ręce dostaniemy różnego rodzaju power-up’y, dodatki, a do niszczenia wszystkiego co stanie na naszej drodze posłuży nam pięć rodzajów broni z czego każda będzie miała dwa tryby. Dzięki takiej opcji będziemy mogli robić tzw. combosy. Przytoczę tutaj wypowiedz Adriana Ch. z jednego z wywiadów: "Strzelasz potworowi pod nogi rakietą, wyrzuca go pod sufit, odpalasz kołkownicę i przybijasz go do żyrandola. Pod wpływem ciężaru żyrandol spada i zabija kolejnego przeciwnika. Fajne." określenie fajne to mało powiedziane, dla mnie bomba! Nie mogę się doczekać aż będę mógł to wypróbować!
W single playerze dostaniemy ponad 20 rozbudowanych poziomów i według zapewnień twórców każdy znajdzie coś dla siebie. Miłośnicy wielkich przestrzeni jak i ci którzy wolą ciasne i wąskie korytarze na pewno się nie zawiodą. Każdy etap ma być od poprzedniego zupełnie inny, podobno jeśli można by w procentach określić użycie tych samych tekstur podczas tworzenia leveli to stanowią one 1 %!
W multi playerze dostaniemy 5 rodzajów zabawy- Deathmatch, Team Deathmatch, People Can Fly, Voosh i The Light Bearer. Mi najbardziej przypadł do gustu tryb People Can Fly, w którym będziemy mieli tylko rakietnicę. Aby przeciwnik odniósł obrażenia musi być on w powietrzu, co możemy łatwo zrobić posyłając mu pod nogi rakietę. Zapowiada się nieźle zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Pisząc o Painkillerze nie można nie wspomnieć o oprawie muzycznej, za którą odpowiada znany zespół gothic-metalowy – Therion. Słynie on z niesamowitego połączenia chórów z ciężkim metalem. Twórcy gry są bardzo zadowoleni z współpracy z zespołem. Usłyszymy spokojne melodie jak i mocne gitarowe brzmienia.
Pozostaje nam nic innego jak oczekiwać dnia premiery, który może okazać się dniem chwały i szacunku dla Polaków lub całkiem odwrotnie- wielką klapą. Ja jednak jestem całym sercem za pierwszą opcją i wierze w ludzi z PCF, którzy już na targach E3 pokazali, że ich gra to nie byle co!


Screenshoty
Trailer
Gameplay Video #1 (14mb)
Gameplay Video #2 (14mb)


www.peoplecanfly.com
www.painkillergame.com
www.gry.wp.pl

KomentarzeKomentarze

  • yareq

    #0 | yar

    2003-10-19 11:47:08

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-19 11:52:20

  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2003-10-19 12:53:58

  • GogettO

    #0 | GogettO

    2003-10-19 13:02:37

  • .Xaos

    #0 | .Xaos

    2003-10-19 13:15:13

  • yareq

    #0 | yar

    2003-10-19 13:17:23

  • w0w

    #0 | w0w

    2003-10-19 13:50:37

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-19 14:05:14

  • GogettO

    #0 | GogettO

    2003-10-19 14:34:14

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2003-10-19 14:50:25

  • GogettO

    #0 | GogettO

    2003-10-19 14:50:37

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-19 14:57:45

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-19 15:00:32

  • acci

    #0 | acci

    2003-10-19 15:07:46

  • yareq

    #0 | yar

    2003-10-19 15:12:29

  • GogettO

    #0 | GogettO

    2003-10-19 15:25:12

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-19 15:30:14

  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2003-10-19 15:57:05

  • sxl

    #0 | sxl

    2003-10-19 16:40:51

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-19 16:41:26

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-19 16:43:06

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-19 16:47:35

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-19 16:55:04

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-19 18:27:46

  • spoon

    #0 | spoon

    2003-10-20 12:12:39

  • mat1x

    #0 | mat1x

    2003-10-20 12:24:09

  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2003-10-20 18:08:51

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-20 18:55:39

  • yareq

    #0 | yar

    2003-10-20 21:01:25

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-21 20:19:16

  • BoaS

    #0 | roXiu

    2003-10-21 20:44:57

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-22 19:54:36

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2003-10-22 20:10:26

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1656 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie