Gry w pudełkach w odwrocie
Jaka jest kondycja rynku gier na PC? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć przedstawiciele stowarzyszenia PC Gaming Alliance na konferencji w Lipsku rzed rozpoczynającymi się targami Games Convention. Otóż według raportu organizacji branża komputerowa w ubiegłym roku warta była 10,7 miliarda dolarów. Obrazuje on też, jak zmieniają się rynkowe priorytety i kierunki, w których podążają gracze (i ich pieniądze).
Tradycyjna sprzedaż gier, w klasycznym pudełkowych wydaniach, dziś stanowi już tylko 30% rynku. Pozostała część to internet: tytuły dystrybuowane przez sieć, gry MMO, a także coraz popularniejsza i powszechniejsza reklama w grach. Ten ostatni segment wyceniany jest juz na 800 milionów dolarów. Nasza analiza pokazuje jasno i wyraźnie, że granie przez Internet rozwija się na PC wyjątkowo szybko, a ten przemysł jest silniejszy, niż komukolwiek mogło się wydawać. Klienci kupują dziś tam, gdzie żyją - w sieci - komentuje Rand Stude, prezes PCGA.
Stowarzyszenie PC Gaming Alliance powstało na początku roku, w jego skład wchodzą firmy zainteresowane zatrzymaniem konsol wypychających komputer osobisty gdzieś na obrzeża rynku elektronicznej rozrywki. Do PCGA należą między innymi Microsoft, Razer, Intel, Nvidia, AMD i ATI, Activision czy Epic Games.
gram.pl
#1 | varfare
2008-08-20 13:03:38
#2 | matisyaho
2008-08-20 13:47:19
M$ sam chce sie zatrzymywac? :D
#3 | mewIndigo~
2008-08-20 13:52:15
#4 | rml
2008-08-20 13:54:13
#5 | matisyaho
2008-08-20 16:40:39
#6 | rml
2008-08-20 17:32:08
#7 | nemroth
2008-08-20 17:34:58
#8 | matisyaho
2008-08-20 19:18:33
edit: i nie jestem zazdrosny, tylko zastanawia mnie jaki jest sens powstrzymywania siebie przed zbijaniem kasy na X360.
#9 | rml
2008-08-20 19:52:17
#10 | Exil
2008-08-20 20:40:27