Grubby radzi
Manuel Schenkhuizen, znany w szerszej świadomości jako Grubby, opublikował na łamach ESGC artykuł, w którym zawiera sporo porad dla swoich potencjalnych naśladowców. Holender opisuje bowiem krok po kroku proces budowania swej orkowej bazy, kolejność stawiania w niej kolejnych struktur. Tekst wzbogacony jest obrazkami, zaś kolejne jego etapy zawierają wyliczenia, kiedy mniej więcej powinny nastąpić konkretne działania. Wypada tylko zastanowić się, czy naśladowanie człowieka, który dany styl opanował do perfekcji, może kiedykolwiek zaowocować pokonaniem go? Jeśli uważacie że tak, wypada tylko cieszyć się, że Grubby należy do ludzi chętnie dzielących się swoimi doświadczeniami.
SK Gaming proponuje nam wywiad z Marcinem Sieczkowskim, menadżerem PGS Gaming. Darky musiał zmierzyć się z pytaniami na przykład o strategię Pokerzystów, którzy skupiają się na polskiej scenie, będąc przy tym coraz mniej widocznym za granicą (tylko polska strona internetowa, pozbycie się najbardziej medialnej dywizji Counter-Strike). Inną kwestią była zasadność zastąpienia swojej "głównej" gry, przez Call of Duty 4. Jak wyjaśnił Darky, decyzja ta została podjęta już w październiku. Zarząd PGS bral pod uwagę Unreal Tournament 3, Crysis oraz Call of Duty 4, i rywalizację wygrał najbardziej perspektywiczny (a może raczej jedyny perspektywiczny) z tych tytułów. Darky odparł też zarzut nie-medialności PGS mówiąc, że sam tylko Chris pojawiał się w ostatnim czasie w mediach częściej niż cała "złota piątka".
Czy to prawda - nie liczyłem. Faktem jest jednak, że Chris był niedawno bohaterem artykułu „Zbija fortunę, pędząc po wirtualnym torze” w dzienniku Polska The Times (niedawno oznacza tu kilka tygodni wstecz). Jak to zwykle w mediach nie e-sportowych bywa, tekst przedstawiał historię oraz przebieg kariery gracza PGS. Gry, tym razem nie w kontekście e-sportu, pojawiły się też w dwóch innych poważnych gazetach. Sobotnia Rzeczpospolita próbuje naukowo wyjaśnić odwieczną prawdę, że mężczyźni grają więcej od kobiet. Otóż jak wynika z cytowanych przez gazetę badań, jest to spowodowane różnicą w budowie mózgów przedstawicieli obu płci. Kiedy mężczyzna gra, w jego mózgu uaktywniają się układ nagrody, oraz układ, który odpowiada za uzależnienia, na przykład od alkoholu. Z kolei poniedziałkowy Dziennik pisze o wprowadzanej powoli w Stanach zjednoczonych "wiihabilitacji", czyli rehabilitacji schorowanych ludzi za pomocą gier na konsole Nintendo Wii, zastępującej żmudne i nudzące się ćwiczenia.
Na koniec wracamy do mediów elektronicznych. GotFrag próbuje rozstrzygnąć dylemat graczy Team Fortress 2 - czy rozgrywki na tej platformie powinny odbywać sie w systemie 8on8 czy też 6on6. Trzeba przyznać, że problem jest ciekawy, bowiem każda gra ma swój niepoddawany generalnie w wątpliwość format rozgrywki - zmniejszenie przez ClanBase ilości graczy z uczestniczących w meczu z sześciu na pięciu zostało w swoim czasie przyjęte oburzeniem przez graczy Enemy Territory. Na debatę na ten temat zapraszam na łamy GotFraga.
Warto odwiedzić
#1 | k0n0pka
2008-02-12 20:09:45
#2 | kapiy
2008-02-12 20:30:43
#3 | PGS|guandi
2008-02-12 20:35:35
#4 | spec_u
2008-02-12 22:28:44
#5 | rml
2008-02-12 22:44:43
#6 | Miś
2008-02-12 23:06:44
#7 | rr
2008-02-12 23:11:25
#8 | kapiy
2008-02-13 15:52:42