Gracz w świetle dnia codziennego
Komputerowy gigant Dell za sprawą firmy Forrester poddał analizie środowisko graczy. Wyniki tych statystyk zmieniają powoli wizerunek ich oraz samego gamingu, który w swoim rozwoju ciągle posuwa się naprzód. Zwrot "gracz" niestety jeszcze wielu osobom kojarzy się z nastoletnimi chłopcami, którzy całymi dniami przesiadują w ciemnym pokoju ze słodyczami w ręku i grają.
Jak się okazuje, obecnie prawie połowa europejczyków grających w produkcje wszystkich platform, to ludzie w wieku od 18 do 44 lat i część z nich ma dobre wynagrodzenie. Zaskakującym faktem dla niektórych może być informacja, że niecałe 40% z nich to płeć piękna.
48% graczy jest w wieku od 18 do 44 lat
26% ma ponad 45 lat
32% ma wysokie dochody
39% to płeć żeńska
Stary, nieaktualny stereotyp przeminie dopiero, gdy szeroko pojęty gaming, zrozumiany zostanie przez większość ludzi na świecie. Rozwija się on szybko, więc być może za kilka lat owa europejska społeczność postrzegana będzie jak ta w Korei czy Japonii. Jednak w dużej mierze zależy to od samych graczy.
SK Gaming
#1 | sab
2008-03-12 14:38:51
Do statystyk dodałbym, że 45% nigdy nie widziało wyposażenia kobiety.
#3 | gosti
2008-03-12 15:02:26
#4 | mhr
2008-03-12 15:32:39
charakterystyka graczy w Polsce
http://www.adaction.pl/download/kode5_gracze_w_Polsce.ppt
#5 | Blade
2008-03-12 16:30:33
#6 | Svepe
2008-03-12 16:43:24
#7 | Blade
2008-03-12 18:00:32
#9 | adsik
2008-03-13 20:12:34