Gaming.pl = ESL Poland!

Dostosuj

Gaming.pl = ESL Poland!

Zaledwie kilka dni temu Krypton pisał w swym newsie o rychłym starcie projektu ukrywanego do tej pory pod kryptonimem Gaming.pl. Rzecz stworzona jako przeciwwaga dla nieistniejącego już ProGames od początku jawiła się jako mocna konkurencja - głownym motorem napędowym jest bowiem sam Maciej "Krogoth" Wasyluk, znany chyba każdej osobie, która choć poślednio interesuje się eSportem w naszym kraju.

Tenże Krg od dawna znany był jako osoba odnosząca nie tylko duże sukcesy jako gracz (tytuły mistrzowskie zdobywane z klanem the Shadows, wysokie miejsca w turniejach 1v1 CPMa), ale również ktoś, kto chce wprowadzić sporty elektroniczne w Polsce na nowe tory - takie, po których ta gałąź rozrywki kroczy już od dawna w wielu krajach. Z początku pomysły Macieja traktowane były z przymrużeniem oka, lecz ostatnio nabrały zupełnie realnego kształtu. Silna ekipa Gaming.pl zaczęła wprowadzać w życie swój plan "uesportowienia" naszego kraju. Pierwszym etapem była ankieta gracza, na podstawie której Krogoth zebrał dane na temat preferencji polskich gamerów i nich samych. Kolejnym punktem było ogłoszenie, że Gaming.pl wystartuje z ligą Counter-Strike'a. Miało to miejsce zaledwie kilka dni temu. Teraz, po raz kolejny jako pierwsi w Polsce mamy przyjemność poinformowania Was, na czym będzie polegać projekt Krogotha.

hide_dot.gifCzytaj dalej...

Electronic Sports League. Ta nazwa mówi wiele fanatykom eSportu, zwłaszcza najbardziej skomercjalizowanych jego gałęzi. Stworzona w 1997 roku jako alternatywa dla Clanbase szybko dorównała konkurentowi pod względem prestiżu, miejscami nawet go przerastając. Dla pewnych scen, takich jak C-S właśnie, ESL stała się następczynią CB, kontynuując sprawdzone pomysły (np. laddery) oraz sukcesywnie wprowadzając własne rozwiązania.

W pewnym sensie ESL to coś w rodzaju "Unii Europejskiej" graczy komputerowych. Polska stała się szesnastym członkiem sieci, w której oprócz nas znajdują się jeszcze Czechy, Słowacja, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Holandia, Portugalia, Serbia i Czarnogóra, Hiszpania, Szwecja, Turcja, Wielka Brytania oraz trzy oddziały działające w określonych regionach: Alpejski, Skandynawski oraz Międzynarodowy. Co ważne, liga ciągle zyskuje nowych członków, kolejnymi państwami-kandydatami są Ukraina i Białoruś.

Właścicielem ESL jest Turtle Entertainment. Firma ta zadbała o nadanie swemu dziecku odpowiedniego statusu prawnego, dzięki czemu także jej oddziały mogą działać w sposób o wiele bardziej komfortowy niż oganizacje nie posiadające takowego statusu. Sytuacja ta dała organizatorom ESL o wiele większe pole manewru przy organizowaniu rozgrywek.

Struktura ESL obejmuje trzy systemy ligowe. Pierwszy, nazwany ESL Advanced Ladder skupia początkujących graczy rozgrywających swe pojedynki w systemie drabinkowym, znanym z Clanbase. Innowacją jest tu system automatycznego dobierania przeciwnika, w oparciu o statystyki danego gracza bądź klanu. Drugim "stopniem wtajemniczenia" jest ESL Amateur Series, stanowiący bezpośedni przedsionek ESL Pro Series. Do Amateur Series mogą dołączyć drużyny zajmujące w danym tygodniu najwyższe miejsce w swoim ladderze, natomiast do Pro Series przechodzą ekipy zwycięskie w niższej lidze.

Organizacją tego systemu w naszym kraju, tłumaczeniem strony oraz kwestiami marketingowo-prawnymi zajęła się grupa Gaming.pl. Na jej czele stoją bracia Wasylukowie - znany dobrze wszystkim Maciej oraz jego brat Rafał, będący specjalistą od e-marketingu. Oprócz nich w skład ekipy wejdą rzecz jasna inne osoby, jedną z nich jest znany Wam wszystkim z łamów między innymi eSports.pl Artur "kreeg" Myszka, którego postanowiłem przepytać w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat pierwszego projektu Gaming.pl:

hide_dot.gifMiniwywiad z kreegiem

Jaka jest Twoja rola w zespole ESL Polska? Czy możesz przedstawić jego strukturę?
Moim podstawowym zadaniem będzie odpowiedzialność za poprawne działanie kodu stron ESL jak i gaming.pl. Jednym słowem jestem programistą i koordynatorem programistów projektu.
Nasz zespół liczy na razie osiem dobrze rozumiejących się osób: Maciej Wasyluk, jego brak Rafał jako filar całości, programiści Artur Myszka (kreeg), Arkadiusz Kuprowski (qpr), Marcin Molczyk (molu), Krzysztof Osiński (orzeł). Za grafikę odpowiedzialny jest Dominik Tomasik (stR4y), do pomocy ma Michała Szabłowskiego (Szabla) oraz qpra. Za część ESL odpowiadają: Maciej Wasyluk (Krogoth), Michał Szablowski (Szabla) oraz Stasiek Grabiec (Furia). W ekipie jest również osoba odpowiedzialna za IRC: Max Melerski (@ntropos).

Jak ma się całość projektu Gaming.pl do ESL Polska?
Gaming.pl będzie stroną biznesową. Znajdziecie na niej informację zbiorczą na temat różnych produktów i uslug gaming.pl. A co to będzie? Tego na razie nie chcemy zdradzać by nie zapeszyć. W każdym razie ESL i gaming.pl są ze sobą bardzo silnie powiązane, wręcz zależne. Sama nazwa gaming.pl powinna już działać na graczy. Zgodnie z naszą dewizą: Be part of it!

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów działalności ESL w Polsce?
ESL na razie wystaruje z dwoma ligami. Jak nietrudno zgadnąć, będzie to Counter strike. Startujemy od razu z dwoma trybami tej gry: 5na5 i 2na2. W planach jest uruchomienie drugiej ligi: będzie to Medal of Honor. Czas pokaże co pojawi się w kolejnych okresach naszej działalności, jednak wiele wskazuje na to, że w naszej ofercie pojawi się również Painkiller.

Wszystko powinno ruszyć w przeciągu kilku godzin, dzisiaj już chcieliśmy ogłosić oficjalny start ESL w naszym kraju. Jak wszystko wypali, jeszcze dziś ruszą obie ligi, ale nie damy sobie głowy za to uciąc, bo pracy jest naprawdę sporo ... There's still more to come.



Pierwszym etapem działalności ESL Polska będzie zatem stworzenie laddera Counter-Strike'a w systemie 2v2 oraz 5v5. Rzecz jasna polski oddział na tym nie poprzestanie i na pewno będzie rozbudowywać swoją sieć lig, rozciągać ją na coraz więcej scen, obok najpopularniejszych również te uznawane dotąd w naszym kraju za niszowe. Musi cieszyć chęć wzięcia pod swoje skrzydła Painkillera, polskiej gry w wielkim esportowym świecie, która mimo wielu niedomagań robi sporą karierę jako platforma wszelakich turniejów. Podoba mi się również rozwaga członków zespołu w obiecywaniu i planowaniu, widać że w ich przypadku praca wyprzedza zapowiedzi.

Życzmy więc wszyscy powodzenia Krogothowi i jego drużynie, wdrożenie i zadomowienie się ESL w Polsce na pewno trochę potrwa, ale może właśnie ten sposób okaże się właściwym dla rozwoju progamingu w Polsce? Czym jeszcze zajmować się będzie Gaming.pl? Na część pytań odpowie sam Krogoth, udzielając wywiadu Kryptonowi. To już wkrótce na naszym serwisie, na razie zapraszam wszystkich do odwiedzenia strony ESL Polska i zapoznanie się z tym, co dane nam będzie doświadczyć!


Electronic Sports League Polska

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2004-10-28 23:21:57

  • kreeg

    #0 | kreeg

    2004-10-28 23:37:08

  • igor

    #0 | igor

    2004-10-29 06:46:08

  • Nemesis

    #0 | Nemesis

    2004-10-29 10:47:47

  • kag

    #0 | kag

    2004-10-29 10:50:30

  • bytek

    #0 | m_D

    2004-10-29 11:40:57

  • bytek

    #0 | m_D

    2004-10-29 11:49:29

  • qu3

    #0 | q3

    2004-10-29 12:51:41

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-10-29 16:08:18

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-10-29 16:11:19

  • stR4y

    #0 | dominikt

    2004-10-29 16:19:37

  • Nor

    #0 | Nor

    2004-10-29 20:39:53

  • forest

    #0 | forest

    2004-10-29 23:41:50

  • Krogoth

    #0 | Krg

    2004-10-31 13:36:28

  • czaszek

    #0 | czaszek

    2004-11-01 10:07:42

  • bullet

    #0 | bullet

    2004-11-03 22:10:11

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

5099 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie