Far Cry 2 - trailer i wywiad z twórcami
Podczas tegorocznego Penny Arcade Expo (które odbywa się w Seattle w dniach 29-31 sierpnia) światło dzienne ujrzał najnowszy trailer z gry Far Cry 2. Oprócz prezentacji samych możliwości gry filmik opatrzony jest także w komentarz jednego z developerów, który wyjaśnia wiele i opisuje także wprowadzone nowości w drugiej części gry. Dla niewtajemniczonych przypominam, iż Far Cry to gra typu FPS, wyprodukowana przez Crytek Studios oraz wydana przez Ubisoft.
Far Cry 2 Exclusive PAX Trailer
Jest to zapewne spora gratka dla fanów, którzy oczekują z niecierpliwością wydania tego tytułu. Trailer dostępny jest także w jakości High Definition. Nie pozostaje chyba już nic innego, niż oczekiwać na wydanie gry, a w międzyczasie emocjonować się każdą nowinką dotyczącą wspomnianego tytułu.
Aktualizacja: Jakiś czas temu udało mi się przeprowadzić krótki wywiad z twórcami gry, czyli Louis-Pierrem Pharandem oraz Clintem Hockingiem. Być może informacje w nim są już dla Was znane z różnych przecieków, ale do tej pory kilka z nich nie było potwierdzonych oficjalnie, a o tym co to takiego dowiecie się po przeczytaniu wywiadu, do którego gorąco zachęcam.
Wywiad z Louis-Pierrem Pharandem oraz Clintem Hockingiem
Jakie będą wymagania gry w nowej odsłonie ?
Będzie to na pewno dwurdzeniowy procesor od Intela - Core2Duo E6600, ok, 2 GB pamięci, oraz jedna z nowszych kart graficznych, która obsługuje Shader Model 3.0 taka jak GeForce 8800 od NVidii albo odpowiednik tej konfiguracji od konkurencji AMD ATI.
Wymagania są duże, dosyć zbliżone do gry Crysis, a niestety w Polsce nie każdego stać na taką wydajną maszynę, a więc co z graczami posiadający starsze komputery ? Jakie muszą być absolutnie minimalne wymagania, aby móc jako tako zagrać w tą grę ?
Prace nad optymalizacją silnika jeszcze trwają, ale myślimy, że minimalne wymagania będzie spełniać jeden z nowszych jednordzeniowych procesorów takich jaki Intel Pentium 4 3 Ghz, albo jego odpowiednik od AMD, czyli Athlon 64 3000+, karta graficzna obsługująca Shader Model 2.0, czyli NVidia 6600 albo co najmniej ATI X1600, do tego pamięć o wielkości co najmniej 1 GB.
Jak mieliśmy okazję zobaczyć maszyna nie podołała podczas czerwcowej prezentacji, czego efektem było jej zawieszenie się, może była zbyt słaba ? Jaka jest specyfikacja komputera na którym zostało zaprezentowane demo ?
Jest to komputer złożony specjalnie przez firmę Intel na nasze potrzeby, nie jest on w tej chwili dostępny na rynku, więc posiada jeszcze pewne niedociągnięcia, ale jeżeli chce Pan dokładnie wiedzieć to jest to: Intel Core2Quad QX9775 oraz najnowsze dziecko NVidii 9800 w technologii potrójnego SLI (3-way SLI).
Czyli gra będzie w pełni obsługiwać DirectX w wersji 10 ?
Tak, będzie. W związku z możliwościami jakie oferuje najnowszy DirectX postaramy się zaskoczyć graczy jeszcze ładniejszą grafiką.
Jako, że grafika w grze ma być "zaskoczeniem", to czy gra ukaże się także na konsole, które jak wiemy znacznie lepiej radzą sobie z tym w stosunku cena/jakość ?
Tak, gra będzie wydana także na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.
Czy będzie tryb multiplayer ?
Tak, będzie możliwość gry w 16 osób jednocześnie. Tryb multiplayer zostanie wzbogacony o takie dodatki jak poziomy doświadczenia znane z takiej gry jak Call of Duty 4.
A co z trybem singleplayer ? Wiele takich gier da się przejść w jeden, góra dwa dni. Tutaj też można liczyć na jakaś niespodziankę ?
Pojedynczy gracz będzie mógł się cieszyć co najmniej 50 godzinną rozgrywką co powinno dorównać niektórym grom z serii RPG pod względem długości.
No właśnie, RPG, a może coś jeszcze w tym gatunku gier zostało podpatrzone i przeniesione do gry ? Mamy już znacznie wydłużony tryb single, możliwość zdobywania doświadczenia w trybie multiplayer, więc może jeszcze jakieś artefakty do kolekcji albo choćby edytor map ?
Artefaktów nie planujemy, bo to FPS, a nie RPG, ale za to edytor map będzie.
Co z realizmem gry ? Jakieś niespodzianki czy może tak jak w większości gier, że wpadamy niczym John Rambo i przy pomocy jednej broni zabijamy wszystko jak leci ?
Jeżeli ktoś chce zostać Johnem Rambo (śmiech) to na pewno będzie mógł, ale tutaj czeka niespodzianka w postaci zacinającej się broni. Tak, broń się będzie zacinać, co na pewno doda realizmu tej grze.
O! To bardzo ciekawe, możecie zdradzić jak często takie niespodzianki będą miały miejsce ?
W tej chwili konsultujemy to z ekspertami od broni jak często i jakiego typu broń może się zacinać.
Jeszcze jakieś niespodzianki, albo inne ciekawe rozwiązania ?
Tak, będzie można zmieniać rozmiar magazynka.
Czy oglądał Pan film pt. Zabaweczki, gdzie główną rolę gra Robbie Williams ? Film opowiada o produkcji zabawek dla małych dzieci, ale po przejęciu fabryki przez brata głównego aktora, który jest Generałem, fabryka zaczyna produkcje gier i symulatorów wojennych. W tych grach można zabijać wszystko co się rusza i co najważniejsze, za zabicie cywilów też się dostaje dodatnie punkty doświadczenia.
Nie wiem, kto wymyślił taką grę (śmiech), ale w naszej nie będzie można zabijać cywilów. W grze będą działać takie organizacje jak np.: ONZ, które będą im pomagać.
A co z poziomami trudności ? Wielu graczy denerwuje to, że muszą zaczynać grę od początku, jeżeli wybrał zły poziom trudności dla siebie.
W naszym produkcie nie będzie czegoś takiego, poziom trudności będzie można zmienić w każdej chwili, nie zależnie od momentu w którym się znajdujemy, czyli gramy, gramy i po 3 godzinach gry stwierdzamy, że jednak nie damy rady, albo jest za łatwo, więc zmieniamy i gramy dalej. Gdy jednak nam się to odwidzi to zmieniamy na poprzedni.
Ile osób pracuje nad grą ?
Jest to ponad 150 osób w Montrealu.
W tej chwili grę robi zupełnie inne studio, czy to się nie odbije na
jakości produktu ?
Myślę, że to nie będzie miało znaczenia i mam nadzieję, że druga część gry będzie tak samo udana jak pierwsza.
Game Trailers
#1 | dr4k3
2008-09-01 00:59:09
#2 | linx0r
2008-09-01 01:11:43
#3 | ptt
2008-09-01 01:23:41
#4 | PawelS
2008-09-01 01:34:03
#5 | annihiluzz
2008-09-01 01:45:28
jak aniolaa glooooooooooooooossssssss
edit: a w tym filmie gral robin williams a nie robbie, tak trudno ich odroznic? :D
#6 | HEHEHE
2008-09-01 04:45:38
#7 | sHakur
2008-09-01 04:45:38
#8 | crosq.
2008-09-01 06:19:40
a to az tyle ich bylo? ja slyszalem tylko o jednej
#9 | Damashi
2008-09-01 09:47:20
#10 | diGi
2008-09-01 10:25:23
#11 | kaboom
2008-09-01 10:40:06
#12 | linx0r
2008-09-01 13:28:02