ET: QW 1.4 patch wydany

Dostosuj

ET: QW 1.4 patch wydany

Właśnie światło dzienne ujrzał najnowszy patch przeznaczony do gry Enemy Territory: Quake Wars. Po blisko miesięcznym poślizgu z jego publikacją gracze "kłejkłorsów" wreszcie mogą się cieszyć szeregiem zmian, jakie wprowadza łatka oznaczona numerkiem 1.4. Początkowo aktualizacja miała być wydana tuż przed minionymi świętami Bożego Narodzenia, lecz pojawił się pewien problem z kompatybilnością ze sterownikami od pewnych kart graficznych i stąd data wydania musiała ulec zmianie. Do pobrania mamy patche pod platformę Windows, Linux oraz wersje Standalone (samodzielny serwer).

hide_dot.gifNowości, które wprowadza patch 1.4



Ulepszony interfejs użytkownika





Nowy patch 1.4 wprowadzi kilka zaawansowanych zmian w interfejsie użytkownika. Pierwsza zmiana dotyczy przeglądarki serwerów. Pojawia się tutaj pojęcie 'Hot Servers'. Będą to trzy obecnie najbardziej atrakcyjne serwery dla gracza. Wyszukiwarka zakwalifikuje serwer jako 'HOT' jeśli kampania będzie się dopiero rozpoczynać a ping będzie dla Ciebie bardzo dogodny. Zostanie dodany także licznik osób oczekujących na połączenie, także od teraz zawsze będziesz już wiedział ile czasu dzieli Cię od połączenia się z serwerem.

Obsługa HUD-a będzie łatwiejsza. Wprowadzone zostaną bardziej zaawansowane i przy tym prostsze tryby jego konfiguracji. Ekran końca misji zostanie także zmodyfikowany. Będzie on informował nas ile punktów doświadczenia musimy jeszcze zgromadzić na dany "unlock" czy też jaki będzie nasz najbliższy "upgrade". Nowe pojęcie 'Personal Bests' – czyli osobiste statystyki, które pokazują najlepsze osiągnięcia przypadające na jedno życie. Od teraz zniknie statystyka 'Least Accurate Player' a w jej miejsce pojawi się 'Most Objectives Completed'.

Pojawi się także wiele mniejszych usprawnień, np. możliwa będzie identyfikacja, który Deploy należy do jakiego gracza, zawodnik dostanie ostrzeżenie, że jest namierzany przez APT, czy choćby będzie widział pasek postępu podczas "podnoszenia" przez Techniciana. Pojawią się kolorowe ikonki nad głowami osób z Twojego Fire Teamu. Admin będzie miał możliwość pauzowania rozgrywki.

Tryb pojedynczego gracza ulegnie zostanie nieco zmodyfikowany pod kątem szkolenia nowych graczy. Od teraz dostępne będzie nowy tryb treningu, który przybliży początkującym tajniki gry drużynowej i uzmysłowi jaka ona jest ważna w perspektywie osiągnięcia celu. Poza tym będzie on zawierał swego rodzaju tutorial, który przedstawi w sposób prosty jak wykonywać cele misji, gdzie stawiać deploye czy choćby jak przejmować punkty odradzania wroga (spawn pointy). Pojawią się nowe odgłosy, które będą przedstawiać nowe rodzaje wskazówek dla początkujących graczy.


Auto Downloading

W związku z pojawieniem się SDK (Software Development Kit - Zestaw Do Samodzielnego Rozwoju Oprogramowania) opcja auto pobierania plików z serwera okaże się znacznym ułatwieniem, czy to ze względu na modyfikacje czy też na nowe mapy.


ETQW:TV

To na co gracze czekali od dawna. ETQW:TV ma być brakującym spoiwem pomiędzy rozgrywkami ligowymi a sceną. Od teraz każdy mecz będzie można śledzić jako obserwator na specjalnie przygotowanym do tego serwerze. Jest to naprawdę kluczowa zmiana, która była wyglądana już od samego początku.


Poprawiony balans rozgrywki

SlpashDamage zapewnia setki zmian dotyczących balansu gry. A wszystko to w oparciu o spostrzeżenia graczy, którzy swoje spostrzeżenia opisują na oficjalnym forum gry.

Head-shoty nie będą zależeć już od przypadku, lecz od skilla gracza, gdyż poprawiony został hit-box obszaru głowy. Obrażenia kierowcy pojazdu wzrosną wraz z obrażeniami maszyny (ma zapobiec to kampieniu spawnów). Obrażenia zadawane przez maszyny latające także ulegną nieco zmianie.

Sniper Rifle oraz Railgun będą teraz łatwiejsze do wykrycia, tj. z którego miejsca dochodzą strzały, gdyż trail będzie bardziej widoczny. Lekkim zmianą ulegną także Shotgun, Assault Rifle oraz Lacerator, a wszystko po to, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana.

Położony został także spory nacisk na mapy gdzie występuje MPC. Aby nie dochodziło już tak często do fullholdów. MCP nie będzie przyjmować obrażeń w okresie kiedy jest naprawiany, aż do momentu osiągnięcia mobilności. Kierowca MCP nie będzie ginął podczas zadawania obrażeń maszynie, lecz nie będzie mógł używać karabinu na przodzie.

Po części rozwiązano problem, który sprawiał, że ET: QW było rozpoznawane przez firewalle i routery jako program p2p (porty na których pracowała gra), które są w niektórych środowiskach blokowane przez providera.

hide_dot.gifPobierz ET: QW Patch 1.4 (lista mirrorów)

Enemy Territory 1.4 Client Update (Windows) - 456,13MB


Enemy Territory 1.4 Client Update (Linux) - 449,2MB


Enemy Territory 1.4 Standalone Server (Windows) - 446,3MB


Enemy Territory 1.4 Standalone Server (Linux) - 447MB


Pełną listę zmian, jakie wprowadza najnowsza łatka możecie znaleźć pod tym adresem. Zachęcam wszystkich fanów gry ET: QW do niezwłocznego pobierania, gdyż proces aktualizacji serwerów już się zapewne rozpoczął i będzie to jedyne wyjście, aby grać nadal bezproblemowo po sieci.

ET: QW Community Site

KomentarzeKomentarze

  • grubka

    #1 | grubka

    2008-01-15 19:27:06

    wartoby tez w newsie wspomnieć o niezniszczalnych pojazdach na spawnie :>
  • Shishka

    #2 | Shishka

    2008-01-15 20:12:05

    i o padających serwerach, braku hitboxów na głowe, i dalej skutecznym sprayowaniu w gdf
  • Zippi9

    #3 | z1ppi

    2008-01-15 20:12:45

    wow niemożliwe, być może po 2 miesiącach oczekiwania nie będzie mnie wywalać z serwerów xDDD
  • Shishka

    #4 | Shishka

    2008-01-15 20:15:47

    fixy podobno już są uploadowane
  • m3ribo

    #5 | meribo

    2008-01-15 20:17:46

    chyba sie przeliczyles ;asd
  • Zippi9

    #6 | z1ppi

    2008-01-15 20:21:31

    Serwery padają co chwilę tego to od początku się spodziewałem. Od patcha do patcha? buahahaha
  • m3ribo

    #7 | meribo

    2008-01-15 20:22:47

    Tez to mowilem :D niektore zmiany na + inne na -, pozostaje teraz czekac na promoda
  • Zippi9

    #8 | z1ppi

    2008-01-15 20:26:13

    Grałem we wczesną betę i co tu dużo mówić gra się o wiele lepiej znacznie bardziej skillowa gra np brak strzelania z wychyłki, szybsza zmiana broni lepsze hitboxy hitsoundsy poprawione itd...
  • Shishka

    #9 | Shishka

    2008-01-15 20:47:35

    nie przeliczyłem sie -_-\' w tym momencie jakiś fix leci
  • Xsi

    #10 | Xsi

    2008-01-15 20:47:57

    w koncu moge grac z akademika ;dd
  • killing_joke

    #11 | killing_joke

    2008-01-15 21:38:53

    http://mson.mine.nu/etqw.1.4.widehead.jpg - ladnie naprawili hs-y ^^
    tylko czemu przycieli mi FPS-y .. patch - zal zal zal zal zal .....
  • Thoro

    #12 | Thoro

    2008-01-15 21:49:07

    Nie mam pytan. Kolejny patch pod katem ffa, a scena klanowa pozostawiona sama sobie. To jest juz bardziej smieszne niz zalosne. Nie ma to jak zabijac wlasna gre.
  • N4kai

    #13 | N4kai

    2008-01-15 21:49:37

    Czyli Qw ciągle w lesie, a przed Cod4 kolejne sukcesy :>?
  • Shishka

    #14 | Shishka

    2008-01-15 23:05:07

    tu nie chodzi konretnie o hs-y tylko o strefy innych hitboxów które wystają zza postaci

    http://img510.imageshack.us/img510/9976/79738517ok4.png

    no offence ofc ^^
  • -mess-

    #15 | -mess-

    2008-01-15 23:47:50

    powiem tak :D jestem wlasnie po 4 meczach, i ani razu nikogo od nas nie wywalilo, ani razu serwer nie padl (serw UK). wrazenia bardzo pozytywne :) jeszcze tylko promod i bedzie cacy :D
  • NIKOM

    #16 | nikom

    2008-01-16 11:47:50

    jedyny + patcha to naprawienie problemu z polaczeniem do master servera i etqwtv, reszta zmian to raczej same minusy :|
  • -mess-

    #17 | -mess-

    2008-01-16 12:53:20

    jakie np?
  • m3ribo

    #18 | meribo

    2008-01-16 13:00:44

    To, ze nie mozna niszczyc pojazdow zaraz po respie ;asd, te \"dziwadla\" z mcp.
  • -mess-

    #19 | -mess-

    2008-01-16 13:27:21

    jak dla mnie to pasuje \\o/
  • varfare

    #20 | varfare

    2008-01-16 14:50:58

    Patch 1.4 to totalna porażka, nic nie wprowadza po za qwtv, które okazało się być zwykłym spectatorem nie wymagającym cdkeya oraz już nie wywala niektórych graczy. Reapowanie pojazdów n/c, hitboxy n/c, spadek fpsów n/c, warpy n/c. Ta gra to już żal nad żalami i jak samo SD stwierdziło na ircu nie interesują się sceną klanową bo ffa to 90% ludzi grających w qw... i wszystko jasne.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1217 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie