ESL Polska - Nadchodzi era przemian!
Wszyscy jesteśmy jednością połączoną przez wirtualny wszechświat, który sami stworzyliśmy. Każda z gier, trybów, modów posiada swoistą scenę, na której się opiera. ESL dąży do tego aby zjednoczyć wszystkich graczy i pokazać jak idealnie możemy razem współpracować. Marcin 'Serek' Seroczyński na początek pragnie połączyć wszystkie sceny gry Quake 3 Areny. Jest to nie lada wyzwanie, które pnie się w górę zyskując coraz większą liczbę zwolenników. Wielu ludzi podziela jego marzenia - zjednoczyć wszystkie platformy, stworzyć jedność, prawdziwą subkulturę o której napiszą w gazetach, pokażą w dziennikach. Teraz mamy okazję aby stało się to rzeczywistością. Wszystkie turnieje, otwarte laddery, puchary mogą być przeprowadzane na łamach portalu ESL Polska.
Marcin rozpoczął dyskusje na każdej z aktywnych scen q3 starając się jak najbardziej przybliżyć im cel swojego działania. Pokazać graczom ligi ESL w świetle pełnego profesjonalizmu, który nie dopuści się najmniejszego błędu.
ESL Polska - Niech nastąpi przewrót!
Jak wygląda organizacja?
Organizacja całości rozgrywek ligowych ESL jest w istocie zadaniem Maćka 'Krogotha' Wasyluka, natomiast prowadzenie tychże rozgrywek należy do wybranych administratorów. Nad koordynowaniem działań administratorów q3 w ESL czuwam ja, Marcin 'Serek' Seroczyński, główny admin dywizji q3.
Administratorzy
Właśnie tutaj liczymy na Twoje wsparcie graczu. W celu wprowadzenia do rozgrywek nowej ligi, potrzeba poczynić odpowiednie przygotowania, m.in. przeedytować regulamin specyficzny dla danego trybu/ligi oraz podjąć wiele innych aktywności organizacyjnych. Wspólnie z Maćkiem nie jesteśmy w stanie bardzo szybko wykonać wszystkich tych czynności, jednocześnie zajmując się codziennymi zadaniami prowadzenia ESL.
Istnieje wyłącznie jedno logiczne rozwiązanie tego problemu, które znacznie przyśpieszy dodawanie nowych lig do portfolio naszej rodzimej gry, a jest nim, jak już zapewne zdążyłeś się domyślić, Twoja pomoc.
W jaki sposób możesz zatem pomóc?
Otóż najważniejszą sprawą jest wytypowanie przez społeczność od 3 do 5 przedstawicieli - najkorzystniej jeśli są to uznane autorytety w społeczności danego trybu - którzy zajmą się przygotowaniem kwestii organizacyjnych, a następnie poprowadzeniem samych rozgrywek, jako główni administratorzy swoich lig (Master League Admin & Leagues Admins). Oczywiście w całym procesie konfigurowania lig będziemy wraz z Maćkiem aktywnie uczestniczyć, wspierając Wasze działania i prowadząc poprzez wszystkie arkana zasad oraz systemu ESL.
Co zrobić - krok po kroku
- Rozpocząć dyskusję wewnątrz scenową w celu wybrania od 3 do 5 osób odpowiedzialnych za przygotowanie nowych lig. Możecie w tym celu skorzystać z naszego /forum/. Ostateczną decyzję na temat zgłoszonych kandydatów podejmiemy oczywiście samodzielnie, ponieważ chcemy być pewni, że wybrane osoby rzeczywiście będą służyły w najlepszy możliwy sposób naszym użytkownikom, czyli graczom.
Jakie wymagania powinien spełniać kandydat na Master League Admina gry? Zrozumiałym dla wszystkich jest, że wyrobiona wśród graczy dobra marka organizatora jest naprawdę pożądanym atutem. Innymi słowy poszukujemy przede wszystkim osób o ugruntowanej już pozycji autorytetu.- Sprawność organizacyjna. Co przez to rozumiemy? Po pierwsze aktywność, po drugie aktywność, a po trzecie aktywność! Umiejętność (i paląca chęć) podejmowania natychmiastowego działania w celu osiągnięcia zamierzonego celu, jest na wagę złota. Interesują nas wyłącznie osoby posiadające te cechę, a co za tym idzie wysoką wewnętrzną motywację.
- Język angielski na przyzwoitym poziomie, a dokładniej poziomie pozwalającym na swobodne rozumienie tekstu czytanego. Nie wymagamy perfekcji we władaniu językiem angielskim, skądże znowu, natomiast umiejętność komunikacji w tym języku będzie bardzo potrzebna, ponieważ ESL to system międzynarodowy i niejednokrotnie zaistnieje potrzeba wymiany informacji z osobami obcojęzycznymi (chociażby adminami z innych krajów), a obowiązującym w takich kontaktach językiem jest, rzecz jasna, angielski.
- Sprawność organizacyjna. Co przez to rozumiemy? Po pierwsze aktywność, po drugie aktywność, a po trzecie aktywność! Umiejętność (i paląca chęć) podejmowania natychmiastowego działania w celu osiągnięcia zamierzonego celu, jest na wagę złota. Interesują nas wyłącznie osoby posiadające te cechę, a co za tym idzie wysoką wewnętrzną motywację.
- Przedstawić nam wybranych przedstawicieli. Najlepiej uczynić to wysyłając listę osób oraz ich danych kontaktowych bezpośrednio do mnie.
Dodatkowo potrzebny będzie dowód, iż podane osoby rzeczywiście zostały wytypowane przez społeczność graczy określonej gry. Dowód może być w postaci zwyczajnego linka do strony z dyskusją, czy też ankietą na ten temat.
Po odebraniu takiej wiadomości niezwłocznie skontaktuję się z tymi osobami, aby sfinalizować cały proces i przystąpić do tego co tygrysy, fighterzy lubią najbardziej, czyli przygotowania miejsca rywalizacji dla nowej ligi.
- Ostateczny kształt i powodzenie ligi ESL zależy od Ciebie, gracza i fascynata rozgrywek multiplayer. Jak długo będziesz czekał, gdy inni prawdziwi gracze już teraz biorą czynny udział w budowaniu polskich sportów elektronicznych?
- Zorganizuj dyskusję na temat wyboru organizatorów rozgrywek ligowych Twojego trybu, a następnie wyślij ich listę bezpośrednio do mnie: [email protected]
- Pamiętaj! To, jak szybko zastanie uruchomiona liga Twojego trybu, zależy wyłącznie od szybkości wyboru przez społeczność odpowiednich przedstawicieli oraz Twojej aktywności. Podejmij działanie natychmiast!
W systemie ESL można utworzyć laddery/puchary różnej maści. Najcenniejszym atutem dla graczy są oczywiście wygrane, które w ESL będą sukcesywnie powiększane. Profesjonalne regulaminy, systemy pucharowe, rankingowe, ogromne wygrane - to tylko niektóre czynniki, które czynią ligi ESL tak niebywałe i atrakcyjne. Zatem pomóż rozwijać swoją scenę, nie stój w tyle! Rozwijaj esport w polsce.
eSports.pl udziela dobrych porad - Mini poradnik ESL Polska
www.esl-europe.net/pl
#esl.pl
Marcin Seroczyński,
Master Game Admin Q3 ESL Polska.
Dwie platformy już zaistniały w ESL - vq3 & cpma (tdm i 1v1). Informacja ta dotarła również do 5 szanujących się platform:
Najważniejszą kwestią w tym wszystkim jest to abyśmy usilnie dążyli do lepszego jutra dla naszej ukochanej gry. Wszystko to napewno się spełni dzięki wspólnej współpracy jaką nawiązujemy. ESL Polska rusza wielkim krokiem i pokazuje, że stać ją na bardzo wiele.
Board Q3arena.gry.imro.pl
eSports.pl
#0 | zoom
2004-12-05 23:10:39
#0 | psy|edix
2004-12-05 23:38:02
#0 | terek
2004-12-06 00:21:26
btw. brawa dla tego pana :]
#0 | Pajda
2004-12-06 02:33:49
Ludzie robia uwagi mnie i surprisowi, staramy sie pisac obiektywnie te kawalki, ale to nawet mnie zmiazdzylo :P
#0 | Serek
2004-12-06 06:40:13
#0 | zoom
2004-12-06 06:47:36
BTW: Marcinie moje imie sie pisze z duzej litery :->>>
#0 | Serek
2004-12-06 07:44:08
#0 | Ajronman
2004-12-06 09:38:40
#0 | boloman
2004-12-06 10:49:58
#0 | dominikt
2004-12-06 12:04:10
#0 | dominikt
2004-12-06 12:05:28
#0 | freak
2004-12-06 13:38:39
#0 | fobozZz
2004-12-06 16:15:40
#0 | scR
2004-12-06 16:23:31
#0 | dominikt
2004-12-06 16:47:32
#0 | dominikt
2004-12-06 16:52:25
#0 | sxl
2004-12-06 17:06:15
#0 | boloman
2004-12-06 18:18:08
#0 | sxl
2004-12-06 19:20:10
#0 | sxl
2004-12-06 19:20:36
;*
#0 | artek
2004-12-06 20:58:12
Bardzo dziwne ze probuje zjednoczyc sceny gier w polsce a jego wlasny klan wlasnie dzieli ta scene przynajmniej scene ET. Moze powinien zacząć od wlasnego klanu?
ktos nie wierzy linki ponizej.
http://www.cb-chat.prv.pl
http://www.enemyterritory.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=723&Itemid=1
#0 | Serek
2004-12-06 21:15:56
#0 | smile-
2004-12-06 22:01:51
#0 | artek
2004-12-07 01:21:19
Jak znam historie uvm to dywizja q3 jest juz bardzo dlugo a et nie .
Moze czas sie pozbyc tej dywizji jesli jest odlegla wam?!Bo nikt cie na powazne nie bedzie bral z takimi ludzmi za plecami ale moze sie myle.
Pozdro
#0 | freak
2004-12-07 08:10:34
#0 | dominikt
2004-12-07 13:38:13
#0 | Serek
2004-12-07 18:42:07