ESL CPMa 4v4: odwieczny problem

Dostosuj

ESL CPMa 4v4: odwieczny problem

Jakiś czas temu pisałem o gratce dla fanów gry zespołowej w CPMa, zafundowanej naszej scenie przez ESL Polska, jaką miał być ladder 4v4 CPMa. Możliwość zapisu miała być uruchomiona w przeciągu najbliższych kilku dni i tak rzeczywiście się stało. Ale, jak to zwykle w naszym pięknym kraju bywa, nic nie może od początku do końca działać bez zarzutu i z miejsca odnosić same sukcesy przy stale rosnącej popularności. Za łatwo by było.

W czym tkwi problem? Ano, w odwiecznej dyskusji rodzimych graczy promodowych, dotyczących wersji ich ukochanego moda. Jak wiadomo, już od dość dawna cała światowa scena (mimo narzekań wielu czołowych graczy) konsekwentnie raczy bywalców swych serwerów wersją 1.31, w której w stosunku do 1.11 zaszło klika poważnych zmian, między innymi znacząco ulepszony został kod sieciowy (przez odpowiednie ustawienie wartości kilku komend gracz z pingiem ~100 może - pewnym kosztem - zasymulować sobie warunki właściwe pingowi oscylującemu wokół 30), zmodyfikowano fizykę gry oraz, co najważniejsze - wprowadzono zupełnie nowy tryb, nazwany Promode 2. Wprowadza on szereg dodatkowych zmian w samej rozgrywce, takich jak zmiana ilości obrażeń zadawanych przez niektóre bronie: railgun został zredukowany do 80 co miało zapobiec spawn-rape'om, zmieniono także rakietnicę i lightning guna. Zwłaszcza rozgrzebanie tej ostatniej broni spotkało się z krytyką nie tylko Polaków, ale i sporej części graczy z Europy. Co prawda spawarka lepiej "trzyma" w powietrzu, ma większy odrzut, ale za to grający ma wrażenie czegoś w rodzaju "pływania" tejże broni, co przynajmniej na początku utrudnia grę. Po kilku godzinach poświęconych na przyzwyczajenie się, zmiana ta nie stanowi żadnego problemu, ale ortodoksyjni gracze 1.11 mocno na nią narzekają. Z ważniejszych w PM2 zmian wspomnę jeszcze o zwiększeniu siły plasmaguna (który wreszcie nadaje się do czegoś poza climbami) i zlimitowaniu szybkości możliwej do osiągnięcia do 750ups - powyżej tej granicy rozpędzanie staje się nieznośnie trudne.

Nie muszę mówić, że część z tych modyfikacji (zwłaszcza te dotyczące rg, lg i movementu - przez co część trickjumpów stała się niemożliwa do wykonania, na przykład skok z wyskoczni przy rl na ya/lg na cpm3) nie przypadła do gustu naszym przywiązanym do 1.11 graczom. Od czasu wprowadzenia wersji 1.31 organizatorzy wszystkich lig borykają się zatem z podstawowym problemem - który CPMa wybrać? W zasadzie rozwiązaniem pośrednim byłaby wersja 1.31 z ustawionym trybem ProMode Classic, który przywraca raila 100 i likwiduje organiczenie szybkości gracza, ale zdaniem zwolenników 1.11 i samego 1.31 jest to po prostu nonsens. Dodatkowym problemem jest coraz częstsze uczestnictwo polskich klanów w rozgrywkach europejskich (np fLaMasters w GGL), gdzie jak wiadomo standardem jest 1.31. Dla ekip chcących udanie łączyć występy w kraju i za granicą takie skakanie między wersjami może stanowić pewien problem, utrudniający skuteczne przygotowanie się do meczów.

Do tej pory w międzyplatformowych rozgrywkach zwyciężała starsza wersja, będąca platformą zarówno XLigi, jak i CNL4. Teraz przed podobnym problemem, jak organizatorzy wymienionych lig, staje ziel1na - jeden z administratorów ESL Polska. Jako, że cały system ladderowy jest już gotów do startu, pora podjąć tę najważniejszą decyzję. Po raz kolejny została ona oddana w ręce samych graczy. To WY wybierzecie wersję Challenge ProMode Arena, która stanie się standardem w ESL CPMa 4v4 Ladder. Nie mam zamiaru sugerować Wam, która z nich jest lepsza, po prostu zagłosujcie tak, jak preferujecie. W końcu laddery są właśnie dla Was, czyli dla graczy.


[>>] Ankieta - "Jaką wersję CPMa wolelibyście w ladderze 4on4?"


Prosiłbym tylko w imieniu swoim i organizatorów, żeby wszyscy potraktowali tę ankietę poważnie i zastanowili się nad tym co wybierają. Osoby, które chcą po prostu kliknąć, nie powinny w ogóle zawracać sobie tym głowy. Niech tego typu ankieta chociaż raz będzie głosem sceny i ludzi, którzy są zainteresowani ladderem i zależy im na wyborze tego, w co będą chcieli grać.


Poprzednie na ten temat:
- Będzie ladder ESL 4/4 CPMa!

Electronic Sports League Polska

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-01-29 15:45:50

    jakos nie widzialem na ORGu zadnego twojego komentarza odnosnie 3 ostatnich newsow o CNL 4 :/
  • vand4l

    #0 | vand4l

    2005-01-29 19:36:48

    yes tru :P z tym ze ja jak mam 30 z lg to sie podniecam :D
  • aUroR

    #0 | auror

    2005-01-29 21:53:08

    link
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-01-30 00:09:38

    moze i masz racje :/
  • Flave

    #0 | goKU

    2005-01-30 15:26:53

    Powiem wam, ze zawsze grałem 1.11 ale od paru dni zaczołem grac 1.31 i mi sie to coraz bardziej podoba =DDD
    Nie ma chocby tego biegania po respawn z RG w łapie.
  • marVer

    #0 | marver

    2005-02-06 19:59:34

    nita to nie ja gram na tym fejku ! lolku ! to koles odemnie z miasta a ze pokazuje guida mojego to niewiem jak to sie dzieje ! moze mamy tego samego hosta hugo go wie... bo on ieszka 3 przecznice dalej !
  • marVer

    #0 | marver

    2005-02-06 20:01:46

    nie no z tym trzeba cos zrobic ! wkoncu polacy dyktuja warunki cpma :> niech arQon zrobia 1.4 :D ale niech bedzie damage weapon z 1.11 :>
  • nita

    #0 | nita

    2005-02-06 21:42:46

    to mu powiedz aby nie gral na nito podobnych nickach ; DD
  • marVer

    #0 | marver

    2005-02-07 23:55:00

    ok ok powiem jak go tylko spotkam !
    ps- nita i tak utre ci nosa :> nie boj nic... ty moj graczu ... :**
  • nita

    #0 | nita

    2005-02-08 00:25:54

    trzymam za slowo :) i czekam na utarcie :)
  • marVer

    #0 | marver

    2005-02-10 23:43:07

    no patrz !! jeszcze takiego milego to cie nie widzialem ! :D zero wulgaryzmow i glupich gadek :> N!TA piles cos ??:D

    ps- czekaj , czekaj ....
  • nita

    #0 | nita

    2005-02-11 00:09:23

    przeciez ja zawsze jestem mily; D moze nie ? : D
  • marVer

    #0 | marver

    2005-02-12 11:19:00

    heheh alez oczywiscie :> ja nie pamietam ...kiedy ty byles nie mily , tak czy owak czy jestesmy mili czy nie mili i tak wiemy swoje... :P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1355 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie