E3: Doom 3 - info
Doom 3 zbliża się do nas już od bardzo dawna, można rzecz, że od paru lat. Ba!, niedługo tytuł może nawet dołączyć do grona odkładanych gier, o których z czasem, niestety, się lekko zapomina. Jednak Doom ma wokół siebie ogromne rzesze fanów, setki milionów ludzi na całym świecie rozpoznaję tę markę. Nic więc dziwnego, że najnowsza część jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier, a informacje wyjawiane przez twórców są sytym posiłkiem dla fanów.
Todd Hollenshead przedstawił w najnowszym wywiadzie dla serwisu PC.IGN dość sporą ilość ciekawostek związanych z nowym Doom'em - jedno nowsze, drugie bardziej obleciane. Jak dotąd widzieliśmy oficjalne materiały D3, które przedstawiały w większości klaustrofobiczną wizję Alpha Labu. Nie żebyśmy mieli to za złe autorom, ale jakaś odmiana by się przydała.
Akcja nowego Dooma rozgrywać będzie się na planecie Mars. Nie będzie nam dane skakać po kraterach tejże bezpłodnej ziemi - nie oznacza to także, że autorzy nie pozwolą nam podziwiać architektonicznego wykonania planszy. Będą misję umożliwiające nam zwiedzanie planety, jednak ze względu na małe zasoby tlenu w atmosferze będzie to wyłącznie namiastka i przejaw dobrego serca od ekipy producenckiej.
Bronie, zabawki, artyleria, narzędzia zbrodni... Wiele jest tych nazw, a wszystkie oznaczają klamoty, którymi będziemy "cieszyć" rywali oraz wyzwalać w nich bardzo "głębokie emocje". Na E3 mają zostać zaprezentowane bronie faszerujące ołowiem - mianowicie Shotgun, Machinegun oraz Chaingun. Powinno nie zabraknąć także starych znajomych z Q3 - BFG, Plasma Guna oraz rakietnicy. Jedną z atrakcji podczas rozgrywki będzie możliwość przyłożenia naszym rywalom z latarki - nie zrobi to zapewne wielkiego wrażenia na potworze, ale przez kilka sekund będzie widział ptaszki.
Nie każdy potwór będzie Einsteinem w połączeniu ze Schwarzenegerem. Czy ktoś wyobraża sobie strafe'ującego zombie? Chyba była by to aż nadta groteska. Jednak będą potwory, które będą kucać, odskakiwać przed strzałami i zrobią wszystko aby dobrać Ci się do głowy i, trywialnie mówiąc, wyżreć Ci mózg. Uzbrojeni w shotguny, karabiny oraz innej maści pukawki będą starali się maksymalnie utrudnić nam życie.
Autorzy każdej gry pragną aby ich produkty posiadały niezwykła interaktywność. Potwory wychodzące ze ścian, skrzynie możliwe do rozwalenia - właśnie to ma oferować Doom3. Być może nie wszystko będzie można przesuwać, sami twórcy to przyznają. Jednak w specjalnym edytorze można zrobić aby wszystko było interaktywne - zależy od autora.
Rośnie debata na temat przystosowalności tytułu do trybu multiplayer na komputery PC. Wersja na XBox'a ma w pełni wykorzystywać system Live, umożliwiający posiadaczom konsoli prowadzenie wirtualnych potyczek, między innymi w trybie co-op. Jest to rozgrywka, która umożliwia prowadzenie walki w kilka osób przeciwko bandzie niepokornych potworów. Jeszcze nie do końca jest jasne czy taka implementacja będzie zawarta w wersji na PC. "Wersja PC została wymyślona jako produkt dla rozgrywki jednoosobowej" - kwituje Todd Hollenshead.
PC.IGN
#0 | Lucas
2004-05-11 17:39:18
#0 | sxl
2004-05-11 17:47:05
#0 | grzEs
2004-05-11 19:14:04
#0 | P@sta San | oFF
2004-05-11 23:27:42
hyhy to co najlepsze w grach ;p
#0 | Krypton
2004-05-12 10:46:41
#0 | P@sta San | oFF
2004-05-12 11:11:47
#0 | Krypton
2004-05-12 11:18:57
#0 | P@sta San | oFF
2004-05-12 11:36:50