Czy te boty mogą myśleć ?

Dostosuj

Czy te boty mogą myśleć ?

Rzecz będzie o rosyjskich pro-mega-bocie. Konkretniej: o modzie, w którym tenże twór został zaimplementowany. Zwie się on SpiterBot i założeniem autorów przy ich tworzeniu było napisanie bota zdolnego wycisnąć siódme poty z najlepszych graczy świata. Jako ciekawostkę podam fakt, że w poprzedniku Q3, Quake'u 2, znalazł się bot, który toczył wyrównane boje z mistrzem świata. Był to Neurobot i potrafił on uczyć się określonych zachowań przeciwnika.
Wróćmy do naszego Spiterka. Aktualna wersja modu nosi numerek 0.5 i jest ciekawą rzeczą dla bezmodemowców. Uruchamia się go jak zwykły mod, z odpowiedniego menu. Aktywacja SpiterBota jest widoczna poprzez dodanie małego paska informacyjnego w głównym menu Q3, oraz drobne zmiany w hudzie - o nich za chwilę. Daniem głównym są jednak boty.

hide_dot.gifSpiterBots


2pizza - szo(t)gun
dante - plazmatron
o4kapuk - spawator
python - railwhore
spite - po prostu SZEF


Ta fantastyczna piątka jest dostępna w menu pod przyciskiem "Add Smart Bots". Oczywiście, można je odpalić spod OSP lub innego modu, ale wtedy będą to tylko zwykłe, szare bociszcza :) Co natomiast pokazują na swoim terenie?
Przede wszystkim fantastyczny aim. Każdy bot "specjalizuje się" w innej broni (wyjątkiem jest spite) i celność właśnie z niej ma wyśrubowaną do maksimum. Ogólny procent trafien każdego spiterbota na skillu 100 (tak tak, poziom umiejętności tych botów ma skalę 1-100) wynosi coś pomiędzy 75-80% - pod warunkiem wykonywania jakichkolwiek uników. Ktoś, kto pierwszy raz zetknął się z Q3 i w jego łapki przypadkiem trafił ten mod, dostanie gorzką pigułkę w postaci 90-95% rakiet/raili/piorunów :) na własnej głowie. Ponadto czas reakcji bota jest mierzony w bodaj miliardowych części sekundy, zachowuje się on tak, jakby miał fov 360 :o Strafejumpy bociszczy są strasznie sztuczne, ich poruszanie się wygląda, jakby grały z timescale1.5 lub wyższym, a ich szybkość i długość skoków była poprawiona przez komendę g_speed. Chociaż w porównaniu do standardowego bota to i tak plus, a spiterki momentami trudniej namierzyć i trafić, niż ludzi.
Przeciwnicy są więc zupełnie przyzwoici. W interfejsie zaszły drobne zmiany, mamy dodatkowe menu do konfiguracji huda. Niestety, da się tam skonfigurować takie rzeczy, jak nomip czy wyłączanie dźwięków dla każdej broni Z OSOBNA, a zapomniano o tak standardowej rzeczy, jak enemycolors z OSP. Po ekranie lata nam szary tankjr lub inny kwakowy potworek i za Chiny nic z tym nie zrobimy. To zdecydowany minus moda.

Podsumowując - SpiterBot to bardzo fajna sprawa dla ludzi bez dostępu do netu, chcących nieco poćwiczyć celność. Wbrew zapewnieniom nie jest to "myślący" bot, a jedynie nieco podrasowany. Zdarzają mu się też głupie błędy, potrafi utkwić w miejscu i tylko gibać się na boki, nie atakując gracza :) Mimo wszystkich wad jest znacznie mocniejszy niż standardowe boty, i wypadałoby chociaż zaznajomić się z dziełem Qrealki i jego ekipy.
Odpowiedź na pytanie zawarte w temacie newsa brzmi zdecydowanie: NIE.

Forum informacyjne o modzie (tylko po rosyjsku)
SpiterBot v0.5

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

168 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie