CZM śladami Johna Carmacka?
Muszę przyznać, iż tytuł newsa niesie w sobie pewną dozę ironii, ale kto wie, co się może wydarzyć w przyszłości. Być może kiedyś, w jakimś stopniu, będę miał rację nadając tej wieści, w tej chwili, taki nagłówek, a nie inny.
Jak każdy dobrze wie, surfując w Internecie, można znaleźć bardzo wiele ciekawych rzeczy na intrygujące nas tematy. Ostatnio zgłębiając witrynę Global Gaming League właśnie natrafiłem na taką ciekawostkę odnośnie Paula "czm" Nelsona i chciałem się nią z Wami pokrótce podzielić. Okazuje się bowiem, iż Paul nie tylko lubi gry FPP, ale także je.. tworzy!
Ten jeden z najlepszych graczy trzeciej odsłony Quake'a, okazuje się być studentem matematyki w Princeton University, a zarazem nieźle zapowiadającym się programistą. Wszystko zaczęło się od prostego projektu graficznego, który został stworzony na potrzeby klasy graficznej Paula. Projekt przeobraził się w shootera, w którym po prostu strzelało się do piłeczek, które to zaś rozbijały się na coraz mniejsze elementy.
Dzisiaj jego szkolne dzieło wygląda zupełnie inaczej. Twór Paula przeszedł takie zmiany, że przekształcił się w swoistą grę multiplayer, o nazwie Ultrono Arena. Wszystko prócz "odgłosów" z Quake'a 3, stworzył własnoręcznie, co zresztą nie przyszło mu łatwo. Metodą prób i błedów zaprojektował grę, która jest miksem Quake'a i Quake'a 3 - "szybka, prosta i dająca dużo frajdy".
Screeny Ultrono Arena
Do wyboru mamy trzy bronie, rodem wzięte z wstrząsów: rocket launcher, railgun oraz shaft. Jak twierdzi czm "Każdy, kto grał w grę typu Quake, może się zabrać za Ultrono Arena", a jego przyjaciele to potwierdzają, między innymi Chance "chance" Lacina, który mówi:
Gra jest hostowana przez serwis GGL, lecz w tej chwili link nie działa, ale mam nadzieję, że lada dzień go naprawią. Projekt Paula ma jeszcze wiele bugów o czym sam autor wie i stara się je eliminować, gdy czas mu na to pozwala. Dodam, że jego "dziecko" nastawione jest głównie na zabawę w sieci.
Może ten news nie jest najświeższy, ale warto o takich rzeczach wiedzieć, zwłaszcza jeśli dotyczą tak utalentowanego gracza, jakim jest czm. Zaciekawionych zapraszam na oficjalną stronę projektu Paula, a na koniec możecie jeszcze zobaczyć jego wypowiedź
GGL
#0 | dominikt
2005-11-05 18:03:58
#0 | Pajda
2005-11-05 18:07:55
#0 | Pajda
2005-11-05 18:10:12
Ja gralem z jakims ruskim co w to gral juz troche i pominawszy ze wygralem do minusa, to gralo sie naprawde fajnie. W dodatku nawet przy duzym pingu da sie ok grac (po prostu glownie rl sie gra) bez uczucia laga. Gorzej szarpanie jak ktos wchodzi i niegrywalnosc gdy wiecej niz 4 osoby sie podlacza do serva.
Ogolnie gra jest prosta i przyjemna, w dodatku jest aerowalk :P
Chociaz w sumie i tak Warsow + WDM2 rzadzi :P
#0 | spec_u
2005-11-05 18:17:19
#0 | bheliom
2005-11-05 18:40:42
a tak poza tym to ja takie gry w pascalu pisze xDDD
#0 | Pajda
2005-11-05 18:47:59
#0 | bheliom
2005-11-05 18:50:43
#0 | camon
2005-11-05 21:19:00
#0 | yar
2005-11-06 04:57:23
Co do samej gry to osobiscie uwazam ze posysa w obecnej wersji i nie zapowiada sie na to zeby sie to zmienilo.
#0 | jarzaq
2005-11-06 10:44:37
#0 | illio
2005-11-06 18:50:59
#0 | illio
2005-11-06 18:51:31
mam nadzieje ze to nie przez kompa