CUED Map Contest 2005 - Głosowanie

Dostosuj

CUED Map Contest 2005 - Głosowanie

Scena danej gry, to nie tylko gracze, to także ludzie, którzy starają się graczom urozmaicić życie i przedłużyć żywotność swojej ulubionej gry. Do takich ludzi zaliczają się także mapperzy - chyba najważniejsi ludzie ze sceny edycyjnej. Pierwsze mapy do UT ludzie zaczęli robić, gdy tylko pojawiło się demo tej gry. Szybko pojawiły się pierwsze gwiazdy sceny mapperskiej, wspomaganej przez autorów oryginalnych map.

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele perełek zawdzięczamy takim właśnie "zwykłym" ludziom, którzy często nie pracując dla żadnego developera, wyczarowują w domowym zaciszu nowe areny. Czy komuś pisać kim jest Rich 'Akuma' Eastwood, David 'DavidM' Munnich, Eric 'Ebolt' Boltjes? A znacie DM-Malevolence, DM-1on1-DavidM, DM-Nitro? To ich autorzy. W kraju nad Wisłą także robi się mapy. W latach świetności polskiej sceny działała grupa Trinity Design, która wówczas nie miała konkurencji w Polsce na tym polu. Po unrealowej twórczości Lokiego, Mr_Hyde'a i Jammera pozostał tylko mit, co nie oznacza końca polskich mapperów. Rok temu Piter ogłosił na www.unreal.pl konkurs na najlepszą mapę. Nadesłano 10 prac, w tym DM-Antixx, chyba ostatnia mapa wykonana przez Jammera. Pojawiły się także produkcje aktywnych maperów - Kaki oraz Ravena. Konkurs wygrał jednak niemal nikomu wówczas znany Charon ze swoją małą duelową mapą DM-Restless][, zaś Kaka i Raven zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Dziś scena edycyjna skupia się już niemal wyłącznie wokół Polskiego Centrum Unreal Editor . I to właśnie CUED ogłosiło w listopadzie ub. roku kolejny konkurs. Zakończył się właśnie etap przysyłania prac i można już głosować na tę, Waszym zdaniem, najlepszą polską mapę. "Kandydatek" jest tym razem 14. Wszystkie możecie ściągnąć tutaj . Możecie również sami wziąć udział w głosowaniu, tak jak ja, lecz wymagane jest do tego zarejestrowanie się. Rejestracja bezproblemowa i bezbolesna, więc zachęcam. CUED niestety nie ogłosiło, jak długo głosowanie na mapy będzie możliwe, jednak na pewno macie na to kilka długich dni. O oficjalnych wynikach oczywiście Was poinformujemy.

Cetrum Unreal Editor

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-13 16:29:34

    Znam dobrego grafika zobaczcie co koleś wymiata przydałby się nam do sekcji:)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-13 17:11:35

    Znam dobrego grafika zobaczcie co koleś wymiata przydałby się nam do sekcji:)
    Szukam sensu w tym co napisałeś i znaleźć nie mogę. Pomocy.
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-13 17:17:03

    Lol;) Nikt nie mówił, że będzie lekko;)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-13 17:21:38

    To są mapki do \"UT\'99\"? Ależ ta gra zdążyła się zestarzeć. I pomyśleć, że kiedyś konkurowała pod względem grafikii z \"Q3\"...
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-13 17:22:40

    to spórz na logo... i naucz się interpretacji
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-13 17:26:04

    LOL :D
    Równie dobrze mogło chodzić o Twój avatar.
  • Malwa

    #0 | Malwa

    2006-01-13 17:31:56

    we will see
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-13 17:50:19

    A to Q3 graficznie jest nadal na topie?;)
    UT starzeje się nie bardziej niż Q3. To nie tylko wina gry, jak wyglądają mapy. Za wygląd map przede wszystkim odpowiedzialni są ich twórcy. To nie StarCraft, że się tylko wkleja obiekty. Jeśli chodzi o editing na skalę globalną to faktem jest, że UT > 100*Q3. I już nic tego zmieni.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-13 18:44:49

    Q3 nie odstaje tak bardzo od współczesnych gier, a jak ktoś ma odrobinę samozaparcia to stworzy na tym silniku rzeczy porównywalne choćby z \"UT2004\".
    dowodyflip('7d37a9ee3b_1');






    Nie wiem czyja to wina, stwierdzam tylko fakty.

    Jeśli chodzi o editing na skalę globalną to nie wiem o co chodzi.
  • Vanson

    #0 | Vanson | off

    2006-01-13 18:53:45

    Pierwsza trylogia Gwiezdnych Wojen też zdążyła się zestarzeć. A pokażcie mi człowieka, który powie, że woli te nowe, cukierkowate \"Dzia Dzia Binksy\" od starych, mrocznych części Lucasa. Chyba, że tylko ja pamietam o tych czasach...
  • Malwa

    #0 | Malwa

    2006-01-13 19:42:29

    Taa Lucas jest bardzo mroczny :D
  • destructor

    #0 | destructor

    2006-01-13 20:15:57

    glosowac glosowac !! jak narazie to zainteresowanie mizerne - moze po twoim artykule macabre to sie zmieni :)
    (+)
  • oLEq

    #0 | oLEq

    2006-01-14 02:42:14

    polac mu, dobrze mowi
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-14 12:22:25

    exacly... coś mi się wydaje, że Charon dołoży swoje kilka groszy :)
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-14 14:14:53

    Ta gra nadal może konkurować z Q3! Heh, a Q3 nie odstaje? Rotfl:) Napisałem Ci czyja to wina - i nie - nie stwierdzasz żadnych faktów. Gdybyś miał odrobinę pojęcia o edycji, to byłbyś w temacie. Twój pierwszy tekst o \"starości\" to zwykły bełkot.

    Fakt jest taki, że silnik z UT pochodzi z 1997 roku (tuning\'98), podczas, gdy Q3 ledwo skończyli w 1999, i mimo to nie udało mu się jakoś przebić UnrealEngine1.0 i id sprzedało stosunkowo niewiele licencji na swoje dzieło.

    Siłą grafiki w Q3 były przebajerzone tekstury. I tylko to. Autorzy myśleli, że jak zaokrąglą krawędzie na mapach, to jakoś przejdzie. No i popatrz, nabrali tylu bałwanów. Od razu jak dzieciom pokazano przesłodzone obrazki, to wystarczyło, żeby dzieci myślały, że to cudo świata. Tymczasem technologicznie ledwo dorównali swoim konkurentom. Obecnie zaś Epic uciekł im tak daleko, że id chyba już nigdy ich nie dogoni.

    Nie ma rzeczy, których nie można wymodelować na UnrealEngine, oświetlenie i efekty zjadają Q3 na śniadanie, można w nieskończoność wyostrzać cienie, a trawka i inne bzdety to kwestia generatorów, które ludzie potworzyli już z 5 lat temu.

    Jak ktoś się uprze, to wiadomo, kosztem wydajności może nagiąć każdy silnik. I tak jak w Q3 można otrzeć się o UnrealWarfare, tak dzięki UnrealWarfare można zrobić coś przyćmi Dooma3 i Q4, coś co otrze się może i o UnrealEngine3.

    Obrazek 1: siła tekstur, średnie oświetlenie, trawa i mgiełka - generatory, mgłę ewentualnie jako volumetric lighting
    Obrazek 2: trochę modelingu terenu, nic specjalnego
    Obrazek 3: tu już jest lepiej, chyba najładniejszy, ale też najbardziej efekciarski, modelarz miał trochę roboty, nie widzę żadnych przeszkód, żeby takie coś zrobić pod UT\'99, kwestia modelingu i dobrych tekstur, roślinki to bzdet, można zrobić samemu jako deco-meshe albo skorzystać z gotowych
    Obrazek 4: cienie można wyostrzać w nieskończonośc, póki komp da radę, piorun żaden problem, reszta to movery + triggery, deszcz - particle generator i to co na obrazku może się schować
    Obrazek 5: żadna rewelacja poza niezłą teksturą terenu, przywoitą geometrią i jednolitym, nudnym oświetleniem, choć całość wygląda ok, ale nie wybitnie

    Rada na przyszłość: NIE OCENIAJ GRY NA PODSTAWIE MAP AMATORÓW. To Ci oszczędzi robienia z siebie n00ba;) (joke, bez urazy) Poza tym, gdy wiesz, jak coś zrobić, łatwiej Ci krytykować;)
    A poniżej masz kilka obrazków z tej \"zestarzałej\" gry (złapane przeze mnie dzisiaj w UT, nie tknięte przez grafika):

    Screenshotyflip('3a63c1e609_1');DM-CityZen by N3oDoc:



    CTF-SiberiaN23 by KaMi:



    CTF-Gataka by KaMi:




    CTF-Osmosis by Darth_Weasel:


    DM-Sion by Hourences:


    DM-LastCrusader][ by KaMi:


    DM-Croon by Paranoid:


    DM-Croon][ by Paranoid:


    DM-Salient by El Chicoverde:


    DM-Ultimum][ by Chameleon:


    DM-Raze by Darth_Weasel:


    DM-Ochre by Darth_Weasel:


    DM-Dinashar by Frieza:


    DM-Deck_40 by Bot_40:


    DM-Ithaqua][ by milb:


    DM-1on1-Mavor by milb:


    DM-1on1-AugustMoon by Neoduck:


    DM-Adversity by Ictus:


    DM-Baal by El Chicoverde:


    *===================*
    A tutaj kilka polskich map. Na pierwszy ogień coś, czego nie zrobicie w Q3 !!! :D
    *===================*

    CTF-Q-PlanetRising by Qtit:



    CTF-GreatTowers by Kaka:


    DM-WindyPlace by Kaka:


    *=============*
    W tym moje ostatnie robótki...
    *=============*

    DM-Cobalt by Charon:


    DM-Judgement by Charon:


    *===================*
    A na koniec zagadka... Pytanie: Z jakiej gry to screenshoty? :)
    *===================*

    Info macie tutaj...flip('3a63c1e609_2');
    DM-EyeOfTheStorm by El Chicoverde... Oczywiście, że UT\'99! :)



    To są zwykłe mapy zrobione na podstawowym enginie przez zwykłych ludzi. To nie są żadne developerskie rzeczy. Teoretycznie każdy może takie coś zrobić sam w domu. Praktycznie również - jeśli skill mu na to pozwala. Wyobraźcie sobie teraz co mogliby wycisnąć z tego silnika developerzy, gdyby go nieco podrasowali.
    Pozdrawiam:)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 14:36:10

    Oceniłem grę na podstawie screenshotów z map amatorów i porównałem z tym co robią dzisiaj amatorzy z \"Q3\". Nie musisz się zaraz obrażać, pisać o dzieciach i noobach i wywoływać wojnę między id a Epic (trochę przy tym naginając różne sprawy, ale nie chcę mi się gadać).

    P.S. A te screenshoty, które pokazałeś prezentują się jednak gorzej od tych z \"Q3\" ;P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 14:38:54

    Z pierwszej trylogii tylko pierwsza część była wyreżyserowana przez Lucasa.
    Zresztą nie napisałem, że UT to zła gra, bo stara. Po prostu mapki wyglądają archaicznie.
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-14 14:39:51

    Ja się nie obrażam. Oceniłeś grę na podstawie map w większości początkujących amatorów. I uważam, że to niepoważne z Twojej strony, wybitnie nierozsądne wręcz. Ci Twoi \"dzisiejsi amatorzy od Q3\" powinni Ci pokazać swoje pierwsze mapy - ciekawe czy też byś tak podziwiał;)

    Poza tym - naginając? Pomyśl tylko jakie możliwości daje UnrealEngine3.0, a jakie silnik Q4 (czyli D3 po tuningu)... (Różnica miedzy opracowaniem obydwu taka jak między Q3 a UE1).
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-14 14:49:10

    Nie mogłeś tak od razu?;) Trzeba było wskoczyć na UT i podkreślić swoją sympatię do Q3, co?;P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 14:52:22

    Ojej, ale skąd ja mogę wiedzieć na jakim poziomie są te mapki. Myślałem, że to sama śmietana polskiej sceny i poziom światowy. Wystarczyło mnie oświecić, a nie czepiać się \"Q3\".

    Poza tym \"D3\" był pisany pod zupełnie inny sprzęt niż \"UE3\". Zresztą jak się porówna \"QuakeWars\" z \"Gears Of War\" to dystans między nimi nie jest taki astronomiczny. Epic robi dobrą robotę z silnikami graficznymi, ale nie przepadam za tą firmą bo wykupili Reality Engine tylko po to, żeby pozbyć się konkurencji.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 15:00:35

    To co napisałem \"od razu\" miało taki sam sens, jak to co napisałem przed chwilą. To, że chodziło mi o grafikę tych map było chyba jasne.
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-14 16:04:21

    Te mapki są na takim poziomie, na jaki wyglądają;) A polska scena to niestety rzadko poziom światowy:) (eot)
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-14 16:16:45

    Chyba jednak nie było jasne. To wyglądało na celowe \"wjechanie\" na UT:) (eot)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 16:35:08

    Chyba jesteś przewrażliwiony ;P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 16:39:33

    Polska scena \"Q3\" twórców map to światowa czołówka. Tego samego spodziewałem się po scenie \"UT\", dlatego założyłem, że nienajwyższy poziom wizualny map konkursowych to \"wina gry\".


    Fakk, znowu napisałem \"Q3\" i \"UT\" w jednej wiadomości. Będzie wojna ;D
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 16:49:07

    Co to jest exacly?
  • Vanson

    #0 | Vanson | off

    2006-01-14 16:49:10

    Zgadza się, ale jako całość sygnowana jest jednak nazwiskiem - Lucas.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-14 16:54:15

    Dobra, ale nowe epizody i tak są \"bardziej Lucasa\" niż te stare ;)
  • Vanson

    #0 | Vanson | off

    2006-01-14 18:21:38

    \"Bardziej Lucasa\" powiadasz... Wszystkie epizody były tworzone pod bacznym okiem Lucasa. Z tym, że w pierwszej trylogii George dał wolną rękę co do interpretacji Kershnerowi i Marquandowi, przy czym i tak siedział na planie i kierował wszystkim. Jeżeli powiesz - Gwiezdne Wojny, kojarzy się nieodparcie z - Lucas. Jeżeli powiesz - Batman - z Timem Burtonem, choć jak wiadomo kolejne części robił Joel Schumacher oraz ostatnio Christopher Nolan.
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-15 12:22:25

    www.translate.pl
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-15 12:32:11

    Podejrzewam, że miałeś na myśli słowo \"exactly\".
    Po co się męczysz z językiem angielskim, skoro łatwiej napisać to po polsku ? :P
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-15 12:37:42

    literka w tą czy w tą :P sztachnąłem się po prostu a to czy się męczę czy nie to już moja sprawa...troskliwy ojcze....
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-15 13:43:57

    a nie mówiłem:D
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-15 14:04:44

    Problem w tym, że inni się męczą patrząc jak męczysz się Ty, synu.
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-16 06:07:36

    Tatuś!:D

  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-16 13:37:30

    co jak co ale Cobalt ostro wyprzedził inne mapy ;)
  • macabre

    #0 | macabre

    2006-01-16 13:38:30

    nie chcę być wścipski ale to tak zabrzmiało =P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-16 14:13:42

    To, że Ty odczytałeś to podobnie wywnioskowałem z komentarza #14. Nie moja wina, że wielu fanów UT reagują alergicznie na słowo \"Q3\" :P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-16 14:19:13



    Synu, odbieram Ci tytuł \"Mistrza ciętej riposty\", który chyba sobie sam przypisałeś. Ta fotka z tatkiem ani śmieszna, ani trafna, w ogóle bez sensu.
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-16 16:05:03

    No, widzę po wynikach... Cóż począć, muszę z tym żyć;)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

6394 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie