CPMa 1.45 oraz ChallengeQ3 1.41

Dostosuj

CPMa 1.45 oraz ChallengeQ3 1.41

Właśnie ukazała się najnowsza wersja najpopularniejszej modyfikacji przeznaczonej do gry Quake 3 Arena - Challenge ProMode Arena. Całkiem niedawno, bo zaledwie miesiąc i sześć dni po ukazaniu się wersji testowej doczekaliśmy się pełnego wydania CPMa 1.45. Najważniejszą i chyba najbardziej wyczekiwaną zmianą są poprawki związane z "rakietnicą". Odnoszą się one do sławnego już błędu związanego z bądź to niezaliczaniem trafień lub przekraczaniem hitboxu. Dla tych, którzy swoją przygodę z CPMa dopiero zaczynają polecam CPMa Wiki. Jest to nieprzebrana mennica informacji na temat samej modyfikacji a także personalizacji ustawień.

hide_dot.gifZmiany w CPMa 1.45


Notes for version 1.45 (18 Feb 08)
  • add: callvote remove is back
  • chg: RG low ammo warning
  • chg: CQ3 pg/sg ammobox
  • chg: CQ3 RG scaling from 100 to 80
  • chg: CQ3 hitsound from CPM
  • fix: finally, hopefully, the @#$%ing TA bugs with rocket splash
  • only took seven years to track the damn thing down...
  • fix: IDs bot stuck
  • fix: PMC ctfs/ctf heavy flag
  • fix: CPM ctfs heavy flag

Pobierz CPMa 1.45 (7,71MB)
Pobierz oficjalny mappack CPMa (117MB)

Równolegle z ukazaniem się najnowszej wersji CPMa światło dzienne ujrzał ChallengeQ3 1.41 (plik, który jest zamiennikiem Quake3.exe, pozwala on ładować automatycznie mod CPMa oraz usuwa kilka błędów). Możecie go pobrać z tej lokalizacji. Pełna lista zmian, jakie wprowadza najnowszy CQ3 znajduje się hide_dot.giftutaj
18 Feb 08 - 1.41

removed all bs references to GT_SINGLE_PLAYER and ui_singlePlayerActive
(except from the bot code, which has bigger problems)
added sv_singleplayer

improved TTF overhead a lot: now as fast as crappy bitmap fonts :D

removed the stupidity of every key aborting demo playback: now ESC only
(ed: this also makes ALL bound keys usable in demos, unless overridden by a mod (e.g. CPMA's MVD hotkeys)).

only play the id logo cin the FIRST time, not every fkn time

removed the broken stencil/projection shadow code

avis produced by video actually work (bug+fix both from ioq3)

fixed some ABSURD buffer overruns and broken code in snd_dma
which caused random dropped sounds for no reason
it's a miracle it doesn't segfault any real OS
also dumped the unused-since-TA adpcm/mulaw/etc cruft

fixed a TA-era bug that broke loopsound behavior

loop (ie ambient) sounds are now 75% volume

q3config is NEVER autowritten just because of bind/cvar changes
it sucks if you're playing and it sucks even more if you're on GTV
UI/SP code should write it EXPLICITLY if they want to save something

--

!!! Note that since versions of CPMA prior to 1.45 used the defective TA calls that have been removed, they will not work with this version of the engine.
. Zapraszam więc wszystkich do niezwłocznej aktualizacji CPMa oraz zamiennika Quake3.exe, gdyż zapewne od dzisiaj rozpocznie się proces wdrażania najnowszej wersji modyfikacji na serwerach. Wszelkie spostrzeżenia na temat CPMa 1.45 możecie zgłaszać na oficjalnym forum ProMode, a także w komentarzach pod tym newsem.

ProMode

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • yeltzyn

    #1 | wzf | yeltzyn

    2008-02-21 09:50:44

    Ignorowania glosow spectow sie nie doczekalismy, pewnie za miesiac nowa beta.
    removed the stupidity of every key aborting demo playback: now ESC only
    (ed: this also makes ALL bound keys usable in demos, unless overridden by a mod (e.g. CPMA's MVD hotkeys)) To mnie zawsze maksymalnie wnerwialo, jak dobrze ze nad takimi usprawnieniami tez pracuja!
  • Vegus

    #2 | Vegus

    2008-02-21 10:43:43

    Heh juz zasysam:)) Hehe zapowiada sie bardzo fajnie:))
  • Nera

    #3 | sir_nera

    2008-02-21 11:17:30

    News mnie zainspirowal do sciagniecia cpma i zobaczenia ossochodzi w tym promodzie ;d (w q3 tylko na jakichs smiesznych lanach gralem jak do tej pory). Sciagnalem klienta quake'a - (kaboom podal jakis w temacie miszcz polski) sciagnalem cpma, challenge q3, mapy, wszystko odpowiednio pokatalagowalem i... Nie dziala :C przy odpalaniu defaultowej ikonki quake3 pisze ze brakuje default.cfg, a a przy cnq3 burzy sie bo brak pak0.pk3.

    wtf?
  • yeltzyn

    #4 | wzf | yeltzyn

    2008-02-21 11:24:04

    Musisz miec pak0.pk3 ze swojej plytki z gra, cdkey i patch 1.32
  • mavv

    #5 | niuss

    2008-02-21 11:24:06

    przeciez jest komenda na ignorowanie glosow spekta... nochatBeep (wartosc)
  • mavv

    #6 | niuss

    2008-02-21 11:26:05

    pak0.pk3 wrzucasz z plyty do baseq3, sciagasz Release 1.32 instalujesz go i bedzie smigac.
  • V!ct!M

    #7 | vicek

    2008-02-21 11:27:59

    moze mu chodzi o callvote, zeby sie nie liczyly glosy specow?:p zreszta nie wiem dopiero zaczynam grac w cpm!:>
  • Nera

    #8 | sir_nera

    2008-02-21 11:28:32

    release .32 juz mam :) pozostaje znalezc plyte ;d
  • mavv

    #9 | niuss

    2008-02-21 11:28:50

    to pograjmy:) odplace sie za wsw\;d
  • mavv

    #10 | niuss

    2008-02-21 11:30:48

    tylko pak0 ci zostal.,... i pamietaj ze musisz miec all mapy z nazwa cpm w baseq3 bo inaczej bedzie cie wywalac do menu jak bedziesz chcial grac z botem. Najlepiej zessaj full cpm 1.44 / 1.45 i bedzie ok:> Jak cos to pisz, pomozemy:>
  • Nera

    #11 | sir_nera

    2008-02-21 11:32:38

    plyte znalazlem... na rapidshare >.< nvmd zreszta ;d


    zassalem z linka u gory, wszystko jest z cpma w nazwie wiec chyba jest dopsz :) thx za pomoc
  • yeltzyn

    #12 | wzf | yeltzyn

    2008-02-21 11:45:29

    chodzi dokladnie o callvote.
  • mavv

    #13 | niuss

    2008-02-21 11:52:42

    plytke z rapid:DDD hehe, dobre:) no to good ze dziala:P Powodzenia:]
  • Crb

    #15 | crb

    2008-02-21 12:48:44

    nadal jest te cienkie lg?:s
  • Andrzej :)

    #16 | Andrzej :)

    2008-02-21 14:17:26

    Grubość można zmieniać chyba w opcjach.
  • Andrzej :)

    #17 | Andrzej :)

    2008-02-21 14:19:31

    finally, hopefully, the @#$%ing TA bugs with rocket splash

    Co to za bug?
  • kaboom

    #18 | kaboom

    2008-02-21 14:24:34

    zaraz bedzie kolejna wersja :)
  • [fhn]AL|EN

    #19 | AL|EN

    2008-02-21 14:53:46

    Będzie, bo bugi z Cochem poprawią i może wróci fastrail ...
  • V!ct!M

    #20 | vicek

    2008-02-21 14:59:33

    ok :)

    znam 1a/22/24 :D
  • rox.

    #21 | Deo.

    2008-02-21 15:58:24

    to jest żałosne ku*wa. Ciągłe zmiany ;x już mi się odechciewa grać.
  • t1ny.

    #23 | sexy maly

    2008-02-21 16:05:18

    kiedy to bedzie na miszczach :]
  • P!thrawn

    #24 | ThrawN

    2008-02-21 16:46:46

    jezu straszne 7 mb. takie gadanie odechciewa sie czytac
  • kaboom

    #25 | kaboom

    2008-02-21 17:11:30

    jak wroce do domu, na razie jestem na miescie
  • raul

    #26 | raul

    2008-02-21 17:23:04

    jemu chodziło o to, zeby spectatorzy nie mogli brac udzialu w votowaniu ;p
  • 666-gad

    #27 | Thug`GaD

    2008-02-21 17:30:37

    I co chwile musza cos zmieniac ? Niech sie skupia nad bugami a nie nad swoim widzimisie dasgfsdf

    Pewnie przy wersji 1.47 zmienia fizyke. Wtedy bedziemy mieli do wyboru cpma i cpma vq3 z fizyka cpma AF:DSSDFHsfdh
  • kaboom

    #28 | kaboom

    2008-02-21 18:24:33

    takie latki co miesiac nie sa dobre, no ale coz poradzic
  • boro71

    #29 | pr00

    2008-02-21 18:53:18

    cpma vq3 z fizyka cq3 przerobiana z osp na cpma
  • kaboom

    #30 | kaboom

    2008-02-21 19:04:43

    serwery esp.pl 1v1 juz na tym nowym cpma
  • Vymiott

    #31 | Vymmiatacz

    2008-02-21 19:19:31

    Ja jestem tylko ciekaw, jakim programistą należy być, żeby skrewić funkcjonalność rakietnicy a potem to naprawiać przez ileśtam releasów? Po co oni _w ogóle_ to ruszali, skoro oryginalna gra nigdy nie miała z tym problemów ?
  • kaboom

    #32 | kaboom

    2008-02-21 19:26:49

    arqon mial plan :D
  • kaboom

    #33 | kaboom

    2008-02-21 19:28:12

    zdarzalo sie ze trafiles goscia pod nogi same i 0 damage lub wybuchalo daleko od ciebie, a dostawales damage jak przy centralnym trafieniu
  • narf

    #34 | narf

    2008-02-21 19:32:36

    ja chce build cnq3 ma mac os x! do ciezkiej cholery. na normalnym kliencie q3 nie dziala cpma na macu.. i mogliby chociaz zrobic wlasna www cnq3..
  • Cwirkov

    #35 | Cwirkov

    2008-02-21 19:36:07

    A co z tym railem ? :|
  • boro71

    #36 | pr00

    2008-02-21 20:26:22

    Co z tą Polską ?
  • floyd76

    #37 | floyd76

    2008-02-21 22:03:03

    W ctf vq3 gdy zostaje wzieta flaga gra sie wiesza.Dziwne bo na promode nie ma takiego problemu i gra sie normalnie.
  • P!thrawn

    #38 | ThrawN

    2008-02-22 01:15:20

    Ja w tym wogóle nie widzę problemu - poświecić 2 min na ściągnie oraz podmienianie plików. Update który pojawia sie co 5 miesięcy, straszne... bardziej tu można sie czepiać się lenistwa niż tego że ktoś stara się zrobić dla graczy mod za darmo, poświęca swój własny czas - o takie rzeczy można by było sie czepiać jeżeli CPM było by robione przez ID, nie przez "amatorów".Scena Quake 3 chyba przebiła pod względem lenistwa wszystkie sceny esportowe pod tym względem na pewno ;o
  • P!thrawn

    #39 | ThrawN

    2008-02-22 01:15:52

    #38

    GaD poczytaj i zagraj zanim coś napiszesz.
  • kaboom

    #40 | kaboom

    2008-02-22 09:14:50

    nei jest problemem sciagnac i zainstalowac sobie nowy patch, chodzi o to, ze arqon wydaje co 1 czy 2 miesiace latki ktore cos naprawia, a przy okazji psuja dziesiac innych rzeczy, arqon za duzo eksperymentuje, moglby to robic w jakichs betach a nie na finalych wersjach

    moim zdaniem lepiej wydac raz na pol roku porzadny patch, niz co miesiac lekko bublowate latki
  • raul

    #41 | raul

    2008-02-23 16:50:08

    dziwne, bo mi się tam nić nie wiesza :P
  • floyd76

    #42 | floyd76

    2008-02-23 21:09:40

    Dziwniejsze jest to ze tylko tak sie dzieje na single,czyli własciwie mało wazne.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3258 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie