Coraz więcej reklam w grach?
Szacuje się, iż w przeciągu dwóch najbliższych lat rynkowa wartość reklam przekazywanych za pośrednictwem gier wideo osiągnie wartość $1,8 mld. Jest to bez wątpienia doskonała alternatywa do prezentacji swoich produktów, tym bardziej, iż reklamy w tradycyjnych mediach, może z wyjątkiem Internetu, osiągnęły chyba już granice skuteczności. Tymczasem średnia wieku graczy rośnie zaskakująco szybko. W Stanach Zjednoczonych wynosi ona aż 35 lat, co oznacza, że odbiorca docelowy znajduje się właśnie w najkorzystniejszym z perspektywy reklamodawcy wieku.
Wykres prezentujący wiek graczy komputerowych
(c) Rzeczpospolita
Wspomnianym rynkiem zainteresowała się już bliżej firma Google, która planuje wkroczyć agresywnie w ten raczkujący jeszcze rynek zbytu reklamy. Hegemonia w tej kwestii zapewniła by bez wątpienia pokaźny i co najważniejsze stały przychód na lata. Co więcej rynek ten przewiduje nie tylko reklamę w grach w postaci bannerów lub bilboardów na ścianach planszy, czy też w innych jej miejscach. Ma ona docierać bardziej bezpośrednio do odbiorcy. Przykładowo bohater Twojej ulubionej gry w pewnym momencie zatrzyma się, puści do Cibie oczko i z uśmiechem na twarzy zarekomenduje jakiś produkt. Miejmy tylko nadzieję, że nie popsuje to do reszty klimatu towarzyszącemu graniu w gry video.
Rzeczpospolita
#1 | cOw.
2008-08-06 20:46:27
#2 | Blade
2008-08-06 20:59:23
#3 | dumbass
2008-08-06 21:00:21
#4 | k4r3n1n
2008-08-06 22:29:46
#5 | Osk4r
2008-08-06 22:37:27
Nachalnym reklama mówimy nie :P
#6 | MiOdeK aka MdK :D
2008-08-07 00:08:48
#7 | MiOdeK aka MdK :D
2008-08-07 00:10:05
#8 | PawelS
2008-08-08 12:04:12
#9 | miszczyk
2008-08-08 12:22:43