Co by tu poczytać?
Mając kilka chwil czasu dzisiejszego dnia postanowiłem przeszukać troszeczkę dżungle zwaną internetem. Poszukiwałem czegoś do czytania, czegoś, co mogłoby odwrócić moje myśli od ostatnich chwil w ekstra lidze rybnickich rekinów. Głęboko zmotywowany przystąpiłem do poszukiwań i o dziwo znalazłem kilka wartych uwagi artykułów dotyczących (mniej lub więcej) profesjonalnego grania.
Pierwsze dwa poradniki poświęcone są wyłącznie grze, w której są do zdobycia największe pieniądze. Oczywiście mowa o Starcrafcie. How To Micro With Your Dropship jest poświęcony odpowiedniemu posługiwaniu się "dropshipem" podczas gry. Okazuje się, iż tak często oglądana strategia w wykonaniu najlepszych terranów na świecie nie jest taka prosta, jakby to się wydawało na pierwszy rzut oka. Na dokładne i skuteczne wykonanie manewru składa się wiele umiejętności, które dany gracz powinien posiąść. Każdy początkujący gracz SC, jak również i doświadczony stary wyjadacz znajdzie w owym artykule coś dla siebie.
Drugi poradnik wspomniany wyżej nosi tytuł Protoss vs Zerg (Why Upgrades Matter). W odróżnieniu do poprzedniego ten jest bardziej naukowy. Co w nim znajdziemy? Mnóstwo statystyk. Jak sam tytuł wskazuje, owy artykuł opisuje problem upgradów w matchup'ie protoss vs zerg. Osoba, która gra w Starcraft'a "for fun" wątpie, aby znalazła w tym poradniku coś dla siebie. Zdecydowanie bardziej przydatny będzie on graczom, dla których 2-3 godzinki Starcraft'a dziennie to bułka z masłem.
Eivind "Eriador[pG]" Leknes, reprezentant Norwegii na tegoroczne World Cyber Games w San Francisco został przepytany przez www.teamareola.com. Eriador odpowiada na pytania dotyczące bezpośrednio jego osoby, występu na WCG Norwegia, ale również dowiemy się conieco o jego preferencjach dietetycznych, "spaniu" z siostrami współklanowiczów oraz o skillu naszego Blackmana. Do czytania tędy...
Ostatni już artykuł dotyczący Starcraft'a to Terran Defense: Early-game, czyli obrona bazy terran we wczesnej fazie rozgrywki. W dobie gry ofensywnej, wręcz czasami chaotycznej wydaje się, iż aspekt defensywny w Starcrafcie został całkowicie odstawiony na dalszy plan. Widząc popisy takich graczy jak Nada czy Xellos zwykły gracz zdecyduje się na trening atrybutów ofensywny swoje gry, przy czym jego skill obronny zostaje drastycznie zaniedbany. Oczywiście, każdy wie, że najlepsza obroną jest atak, lecz w niektórych sytuacjach rozbudowanie nawet minimalnej - ale doskonale przemyślanej - obrony może zdecydować o wygranej lub przegranej. Wspomniany wyżej artykuł przybliża nam tajniki strategii obronnej terran. Podział artykułu na podstawowe możliwe schematy rozgrywki sprawił, iż bardzo szybko znajdziemy w nim to, czego szukamy. Polecam.
Jakiś czas temu na forum pewnej polskiej strony o serii Q prowadziłem skromną debatę na temat wyższości Painkiller'a nad innymi gramy FPP. Nie mam zamiaru przytaczać tutaj całej rozmowy, powiem tylko, że twierdziłem (i nadal trzymam przy swoim), że Painkiller jako kolejna wielka gra FPP nie ma szans bytu. Dziś natrafiłem na ciekawie zapowiadającą się debatę, również na temat Painkiller'a, tyle tylko, że w języku angielskim. Po przeczytaniu kilku wyrywkowych postów mogę Wam całą dyskusję polecić, zapowiada się ciekawie. Każdy z Was oczywiście może swoje dwa grosze dorzucić. Całość tutaj.
Na koniec, bez owijania w bawełnę podam tylko dwa linki do dwóch różnych recenzji Doom'a 3. Pierwsza jest niestety tylko w języku niemieckim. Dziś już raczej nie dam rady siebie zmusić do jej przeczytania, ale mogę Was zapewnić, że jest warta trudu. Sam fakt, na jakiej stronie została opublikowana mówi sam za siebie (jeden z lepszych magazynów o PC na rynku niemieckim). Doom 3 Test - wersja niemiecka. Drugi test, a w zasadzie mega test jest dostępny już w języku angielskim. Bardzo obszerna recenzja D3, zarówno pod względem technicznym jak i grywalnym została dodatkowo wzbogacona o kilka screenów. Całość umieszczona na sześciu stronach gotowa do czytania tutaj.
#0 | MerT
2004-08-23 06:15:15
#0 | DirectC
2004-08-23 08:49:56
#0 | Xsi
2004-08-23 09:59:31
#0 | frg
2004-08-23 13:32:26
#0 | Xsi
2004-08-23 15:10:54
#0 | frg
2004-08-23 16:36:02
#0 | Xsi
2004-08-23 18:38:54
#0 | frg
2004-08-23 18:45:41
#0 | Xsi
2004-08-23 22:04:33
#0 | smile-
2004-08-23 22:47:22