CNL2 x 15
To już 15 seria CNL2, faza ligowa zbliża się nieuchronnie do końca. W rzeczy samej, teoretycznie do zakończenia pozostało już tylko pięć kolejek. W praktyce jest jeszcze ciekawiej, bo gramy tylko do XVII kolejki. Potem to już tylko walkowery - zostały zresztą doliczone do nareszcie poprawionej tabeli. Jedynym klanem, który pogra jeszcze troszeczkę, jest dioxide. Dwutlenki będą powtarzać pierwsze dwa spotkania i zagrają przeciwko clan Blokers i fUzz. A w aktualnej, XV serii, ich rywalami była liderująca od początku drużyna crew Of destruction, która nieźle dała popalić kilku mocnym ekipom. Mecz zapowiadał się ciekawie, był istotny dla układu tabeli - niech nikogo nie myli niska pozycja dx, wszystko zweryfikuje się po rozegraniu zaległych spotkań, a oba klany miały na swoim koncie po jednej tylko porażce.
XV kolejka
crew Of destruction vs dioxide
65:143 @ cpm4 (demo: -dxmatr0x-)
Spotkanie, w którym stara wiara z dioxide pokazała młodym gniewnym cOdowiczom, jak powinno się grać na cpm4. Bez wątpienia liderzy przystąpili do gry osłabieni, bez dwóch swych czołowych graczy - jina i uXera. Ten drugi dołączył do swoich kolegów po kilku minutach i jego przyjście rozpoczęło okres niezłej gry cOd. Początkowo bowiem zapowiadała się prawdziwa miazga, dwutlenki prowadziły już 16:1. W ich szeregach wyróżniał się matr0x, który nabijał bardzo dużo fragów, wykazał się sporym wyczuciem w walkach o quady (spora ich liczba padała jego łupem) i co najważniejsze - dopiero po ok. 9 minutach meczu zdecydował się polec.
Gra cOd była dla mnie zaskoczeniem in minus. Jakoś im się nie kleiło, w niczym nie przypominali ekipy bijącej polską czołówkę TDM PM. Być może wpływ na to miał fakt, że dwóch z czterech reprezentantów klanu na mecz z dx (qpr i gruson) poświęca się raczej grze w Rocket Arenę? Prawda okazała się jednak bardzo bolesna. Dioxide od początku aż do końca kontrolowało grę, nie pozwalając rywalowi na przeprowadzanie składniejszych akcji w okolicach RA czy quada. Doświadczenie wzięło zdecydowanie górę i mecz zakończył się ponad dwukrotną przewagą fragową i trzema oczkami dla dx. Nie wytrzymał tylko goblin, kończąc mecz z netem na niewielkim minusie na minutę przed końcem wyszedł z serwera, ale poza niewielkimi problemami z pingiem (goblin, jin oraz momentami bush) był to praktycznie jedyny zgrzyt. Warto odnotować pojawienie się mar1o, chociaż ten świetny duelowiec nie zagrał ani minuty to kto wie, być może niedługo doczekamy się jego debiutu w CNL2.
GG, bardzo miło się oglądało :)
cOd: gruson, dual (jin), qpr, saint
dx: matr0x, bush, monia, goblin (rav)
MOTM: matr0x (dx) - jego fantastyczny skill i wyczucie CPMa daje mu sporą przewagę nad przeciwnikami w TDM. Nieważne, czy jest jeden, czy kilku - mat radzi sobie w drużynie coraz lepiej i stanowi ważne ogniwo ekipy dx.
green and pissed vs amiga*terror
Ponieważ a*t wycofało się z ligi, Zieloni i Wkurzeni dostają darmowe trzy punkty. Ani ich to nie grzeje, ani ziębi - awans g&p do playoffów jest pewny od dłuższego czasu. Jeszcze tylko trudny mecz z mm oraz spacer, a może walkower, od |r|, i po raz kolejny wbiją się oni do pierwszej 8 polskich klanów.
blood Frenzy vs radioactiv
Spotkanie było już ustalone, potem konieczne okazało się przełożenie go na następny dzień - |r| miało problemy ze składem. Koniec końców okazał się taki, że radioaktywni zdecydowali się nie grać w ogóle, dla bF oznacza to koniec występów w fazie zasadniczej - dostaną już same walkowery. GG, gratulacje z okazji awansu.
Spotkanie fUzz z |r| zakończyło się walkowerem dla multiklanowców, podobnie jak wspomniany w opisie kolejki mecz |r|-bF. Szkoda, że radioactivom nie chce się do końca dograć tych kilku spotkań, które im zostały - zbudowałoby to bądź co bądź pozytywny image klanu, mimo znikomych wyników osiąganych w lidze.
Jak oznajmiłem wyżej, qpr zajął się ligową tabelą i efekty jego pracy możemy podziwiać na orgowej stronie CNL2. Ja tradycyjnie ograniczę się do czołowych ośmiu miejsc, by nie robić bałaganu. W rywalizacji uczestniczy aktywnie już tylko 10 klanów.
Tabela po XV kolejkach
1. t5 - 48pkt (16m/16w/0p)
2. cOd - 47pkt (17m/15w/2p)
3. bF - 44pkt (18m/13w/5p)
4. dx - 43pkt (15m/14w/1p)
5. BMF - 41pkt (17m/12w/5p)
6. g&p - 40pkt (16m/12w/4p)
7. cB - 40pkt (16m/12w/4p)
8. mm - 39pkt (15m/12w/3p)
Tuż za tą grupą znajduje się fUzz, z takim samym dorobkiem punktowym jak ósme w tabeli mm. W tym przypadku decyduje mecz bezpośredni, wysoko wygrany przez Młoty. Radioactiv w rywalizacji już od dawna się nie liczy. Ogólnie rzecz biorąc, walka o ostatnie premiowane miejsce będzie się toczyć właśnie pomiędzy drużynami fUzz i mm. Chociaż akurat ich sytuacja jest w miarę bezpieczna, w przeciwieństwie do cB. Chłopcy steefa mają w perspektywie mecze z mm i dx, będą to na pewno ciężkie przeprawy i właśnie te gry mogą otworzyć fUzz drogę do fazy drabinkowej.
W kolejce XV pozostał jeszcze mecz-szlagier the Shadows kontra malleus maleficarum. Zostanie on rozegrany w przeciągu najbliższych dni, można go uznać przedwczesnym finałem ligi - a na pewno jest to jedno z ciekawszych spotkań rundy zasadniczej. Pytanie brzmi: czy mm będzie w stanie wystawić skład na tyle mocny, by przeciwstawić się rozjeżdżającym rywali jak walec Cieniom? Ci ostatni mogą spróbować pognębić przeciwnika jak BMF i rzucić im wyzwanie na ich najlepszej mapie, pro-q3dm6. Śmierdzi donkiszoterią, bo mało kto może przeciwstawić się mm na Campgroundach, ale akurat t5 z całą pewnością zawiesiłoby poprzeczkę bardzo wysoko.
CNL2
Tabela
Dema