ClanBase: zasady, regulamin, konflikty
Interpretacja przepisów CB - pani supervisor ladderów 2/2 i 4/4 Lady_Frag. Zapraszam do lektury.
Konflikty
- System "konfliktów" funkcjonuje w ClanBase jak sąd, w którym admini sprawować mają rolę sędziów. Konflikt jest inicjowany w momencie, gdy jedna ze stron nie zgadza się w rezultatem meczu i nie zamierza go zaakceptować.
(wciśnij więcej)
- Zanim rozpoczniesz konflikt, powinieneś skontaktować się z przeciwnikiem (icq, irc, mail) i spróbować się "dogadać".
- Strona zakładająca konflikt ma obowiązek w sposób czysty, klarowny i zrozumiały przedstawić jego powód. Jeśli tego nie zrobi (konflikt zostanie źle opisany, nie zostaną podane powody, dowody, czy dokładne informacje), automatycznie zakwalifikuje go do przegranych. Jeśli w posiadaniu są dema, screeny itp, powinny zostać zamieszczone od razu.
Admin nie będzie czytał/oglądał niczego, co nie zostanie zamieszczone na stronie konfliktu jako link bezpośredni. Komentarze do raportu z meczu nie są brane pod uwagę.
- Całkowicie zabronione jest kontaktowanie się z adminem rozpatrującym konflikt prywatnie!!!! Cokolwiek chcesz powiedzieć, napisać, powinieneś zrobić to "otwarcie". Jeśli spróbujesz załatwić sprawę prywatnie, poza stroną konfliktową automatycznie przegrywasz sprawę.
- Wyzywanie, obrażanie oraz rzucanie obelgami w komentarzach automatycznie kwalifikuje do przegrania konfliktu.
- Koflikt będzie rozpatrywany według standardowych reguł, w zależności od zasad wyzwania.
- Zasady umowne między stronami zawarte w notesie wyzwania, na ircu, icq, mailu, czy innym komunikatorze nie stanowią dowodu w razie konfliktu, nie są wiążące, nie są wiarygodne, nie stanowią dowodów, bo łatwo je podrobić.
- Jeśli podejrzewasz inny klan o cheatowanie, musisz posiadać dowody, które masz obowiązek zaprezentowć w jak najszybszym czasie. Przykładami dowodów mogą być dema, screeny z meczu, logi z serwera, jeśli zostaną dostarczone przez osobę "neutralną".
- Jakiekolwiek dowody (dema, screesny, ...) muszą być podlinkowane do konfliktu. Wysyłanie plików bezpośrednio do admina jest nie zgodne z regulaminem i zabronione.
- Jeśli demo ma slużyć jako dowód w sprawie o cheatowanie, masz obowiązek wskazania dokładnie momentów (co do minuty i sekund), które wydają ci sie podjrzane, albo ryzykujesz tym, że automatycznie przegrywasz konflikt. Admini nie mają obowiązku oglądać całego dema i szukać czy "coś" tam było, czy też nie.
- Konflikty zazwyczaj rozpoczyna się rozwiązywać po tygoniu
Match conflicts are never urgent and admins typically let a week go by before looking at a case to give both sides the chance to explain their case. Do not contact admins about a case for any reason, we will never ever forget about a case as it stays on our list until it is closed so just be patient.
(wciśnij więcej)
- Zanim rozpoczniesz konflikt, powinieneś skontaktować się z przeciwnikiem (icq, irc, mail) i spróbować się "dogadać".
- Strona zakładająca konflikt ma obowiązek w sposób czysty, klarowny i zrozumiały przedstawić jego powód. Jeśli tego nie zrobi (konflikt zostanie źle opisany, nie zostaną podane powody, dowody, czy dokładne informacje), automatycznie zakwalifikuje go do przegranych. Jeśli w posiadaniu są dema, screeny itp, powinny zostać zamieszczone od razu.
Admin nie będzie czytał/oglądał niczego, co nie zostanie zamieszczone na stronie konfliktu jako link bezpośredni. Komentarze do raportu z meczu nie są brane pod uwagę.
- Całkowicie zabronione jest kontaktowanie się z adminem rozpatrującym konflikt prywatnie!!!! Cokolwiek chcesz powiedzieć, napisać, powinieneś zrobić to "otwarcie". Jeśli spróbujesz załatwić sprawę prywatnie, poza stroną konfliktową automatycznie przegrywasz sprawę.
- Wyzywanie, obrażanie oraz rzucanie obelgami w komentarzach automatycznie kwalifikuje do przegrania konfliktu.
- Koflikt będzie rozpatrywany według standardowych reguł, w zależności od zasad wyzwania.
- Zasady umowne między stronami zawarte w notesie wyzwania, na ircu, icq, mailu, czy innym komunikatorze nie stanowią dowodu w razie konfliktu, nie są wiążące, nie są wiarygodne, nie stanowią dowodów, bo łatwo je podrobić.
- Jeśli podejrzewasz inny klan o cheatowanie, musisz posiadać dowody, które masz obowiązek zaprezentowć w jak najszybszym czasie. Przykładami dowodów mogą być dema, screeny z meczu, logi z serwera, jeśli zostaną dostarczone przez osobę "neutralną".
- Jakiekolwiek dowody (dema, screesny, ...) muszą być podlinkowane do konfliktu. Wysyłanie plików bezpośrednio do admina jest nie zgodne z regulaminem i zabronione.
- Jeśli demo ma slużyć jako dowód w sprawie o cheatowanie, masz obowiązek wskazania dokładnie momentów (co do minuty i sekund), które wydają ci sie podjrzane, albo ryzykujesz tym, że automatycznie przegrywasz konflikt. Admini nie mają obowiązku oglądać całego dema i szukać czy "coś" tam było, czy też nie.
- Konflikty zazwyczaj rozpoczyna się rozwiązywać po tygoniu
Match conflicts are never urgent and admins typically let a week go by before looking at a case to give both sides the chance to explain their case. Do not contact admins about a case for any reason, we will never ever forget about a case as it stays on our list until it is closed so just be patient.
Regulamin
- Oba klany mają prawo wyboru strony, jednak przyjęte jest, aby klan będący niżej w rankingu wskazał, która mapa ma być grana jako pierwsza.
- Członkowie klnów mogą grać jedynie z tym samym WonID, który zarejestrowali na stronach CB, chyba, że przeciwnicy zostaną wcześniej poinformowani o zmianie i wyrażą zgodę.
Jeśli zarejestrowany gracz użyje na meczu innego WonID niż zarejestrował, zostaje uznany za tzw. "freelancera" (fake)
Jeśli klan nie wyraził zgody na użycie w meczu przez przeciwników "freelancera" (fake'a) klan, który go wystawił przegrywa. ( To w przypadku udowodnionego podstawienia gracza)
Jeśli nie zgadza się jedynie Won ID gracza, nie jest on jednak "podstawiony", przeciwnik może zarządać unieważnienia meczu (nie może jednak zarządać wpisania wygranej na swoją korzyść).
- Jeśli któryś z graczy opuści serwer z powodów technicznych, jego team powinien włączyć pauzę jedynie pod koniec rundy (nigdy w trakcie, ani na początku). (Przypominam, że to ten klwiszek nad PageUp, po prawej stronie klawiatury). Maxymalny czas oczekiwania na pauzie to 5 minut (tyle wystarczy any zrestartować komputer i połączyć się ponownie). Jeśli klan wykorzystał pauzę używając jej w sumie więcej niż 15 minut na cały mecz, przeciwnik ma prawo zarządać kontynuacji meczu, bez oczekiwania na brakujące osoby.
- W meczu może brać udział jedynie członek klanu, który został zarejestrowany na stronie klanowej w CB. Gracze, którzy nie są zarejestrowani w danym klanie, bądź grają na innym nicku będą traktowani jak "freelancers" (fake).
- Jeśli wszyscy gracze w jednym teamie opuszczą serwer z powodów technicznych (błąd, problemy, itp.), przeciwnicy mają obowiązek zaczekać na nich co najmniej 5 minut przed opuszczeniem serwera.
Nie jest zabronione, aby gracz był członkiem więcej niż jednego klanu w tym samym ladderze, jednak powinien (nie musi, choć to w dobrym tonie) on używać tego samego nicka oraz posiadać zlinkowane profile.
Jakikolwiek gracz grający w więcej niż jednym klanie w ramach tego samego laddera, na różnych nickach i bez "zlinkowanych" profili przypisywany bęzie jedynie do klanu, w którym został dopisany jako pierwszy. "Użycie freelancera" w meczu automatyczną kwalifikuje klan do pozycji przgranego w meczu.
- Zastąpienie gracza przez innego jest dozwolone w trakcie trwania całego meczu i w każdym jego momencie,
- Jeśli jeden z team'ów opuści server przed końcem meczu, klan, który pozostał otrzymuje pozostałe rundy.
- Jeśli server przestał działać zanim została rozegrana 5 runda mapy, mecz powtarza się od początku.
- HLTV jest zawsze dozwolone na serwerze, jednak jego "opóźnienie" powinno wynosić co najmniej 30 sekund.
- Jakiekolwiek programy, pliki, zmiany, które ulepszają grę, ułatwiają, są całkowicie zabronione. W efekcie używania powyższych karą jest przegrana, usunięcie i ban w ClanBase.
(sugeruję skrypciarzom powrót do natury)
- Pamiętajcie, że aby sprawdzić jaki typ zabezpieczenia jest na serwerze, należy wpisać w konsoli "status". Czasami HlGuard nie jest widoczny przez HLSW a jednak jest on na sewerze i ma się dobrze.
- Po rozpoczęciu meczu, nie ma już odwrotu i jego rezultat się liczy. Pingi, lagi, czy inne niedogodności nie są wymówką do opuszczenia serwera. Każdy ma obowiązek sprawdzić server przed meczem. Więc jeśli uważasz, że nieopowiednie warunki na serwerze będą dobrym powodem do wszczęcia konfliktu - mylisz się, dla ClanBase rozpoczęty mecz zawsze się liczy.
dla opornych
dla walkowerowców
- Członkowie klnów mogą grać jedynie z tym samym WonID, który zarejestrowali na stronach CB, chyba, że przeciwnicy zostaną wcześniej poinformowani o zmianie i wyrażą zgodę.
Jeśli zarejestrowany gracz użyje na meczu innego WonID niż zarejestrował, zostaje uznany za tzw. "freelancera" (fake)
Jeśli klan nie wyraził zgody na użycie w meczu przez przeciwników "freelancera" (fake'a) klan, który go wystawił przegrywa. ( To w przypadku udowodnionego podstawienia gracza)
Jeśli nie zgadza się jedynie Won ID gracza, nie jest on jednak "podstawiony", przeciwnik może zarządać unieważnienia meczu (nie może jednak zarządać wpisania wygranej na swoją korzyść).
- Jeśli któryś z graczy opuści serwer z powodów technicznych, jego team powinien włączyć pauzę jedynie pod koniec rundy (nigdy w trakcie, ani na początku). (Przypominam, że to ten klwiszek nad PageUp, po prawej stronie klawiatury). Maxymalny czas oczekiwania na pauzie to 5 minut (tyle wystarczy any zrestartować komputer i połączyć się ponownie). Jeśli klan wykorzystał pauzę używając jej w sumie więcej niż 15 minut na cały mecz, przeciwnik ma prawo zarządać kontynuacji meczu, bez oczekiwania na brakujące osoby.
- W meczu może brać udział jedynie członek klanu, który został zarejestrowany na stronie klanowej w CB. Gracze, którzy nie są zarejestrowani w danym klanie, bądź grają na innym nicku będą traktowani jak "freelancers" (fake).
- Jeśli wszyscy gracze w jednym teamie opuszczą serwer z powodów technicznych (błąd, problemy, itp.), przeciwnicy mają obowiązek zaczekać na nich co najmniej 5 minut przed opuszczeniem serwera.
Nie jest zabronione, aby gracz był członkiem więcej niż jednego klanu w tym samym ladderze, jednak powinien (nie musi, choć to w dobrym tonie) on używać tego samego nicka oraz posiadać zlinkowane profile.
Jakikolwiek gracz grający w więcej niż jednym klanie w ramach tego samego laddera, na różnych nickach i bez "zlinkowanych" profili przypisywany bęzie jedynie do klanu, w którym został dopisany jako pierwszy. "Użycie freelancera" w meczu automatyczną kwalifikuje klan do pozycji przgranego w meczu.
- Zastąpienie gracza przez innego jest dozwolone w trakcie trwania całego meczu i w każdym jego momencie,
- Jeśli jeden z team'ów opuści server przed końcem meczu, klan, który pozostał otrzymuje pozostałe rundy.
- Jeśli server przestał działać zanim została rozegrana 5 runda mapy, mecz powtarza się od początku.
- HLTV jest zawsze dozwolone na serwerze, jednak jego "opóźnienie" powinno wynosić co najmniej 30 sekund.
- Jakiekolwiek programy, pliki, zmiany, które ulepszają grę, ułatwiają, są całkowicie zabronione. W efekcie używania powyższych karą jest przegrana, usunięcie i ban w ClanBase.
(sugeruję skrypciarzom powrót do natury)
- Pamiętajcie, że aby sprawdzić jaki typ zabezpieczenia jest na serwerze, należy wpisać w konsoli "status". Czasami HlGuard nie jest widoczny przez HLSW a jednak jest on na sewerze i ma się dobrze.
- Po rozpoczęciu meczu, nie ma już odwrotu i jego rezultat się liczy. Pingi, lagi, czy inne niedogodności nie są wymówką do opuszczenia serwera. Każdy ma obowiązek sprawdzić server przed meczem. Więc jeśli uważasz, że nieopowiednie warunki na serwerze będą dobrym powodem do wszczęcia konfliktu - mylisz się, dla ClanBase rozpoczęty mecz zawsze się liczy.
dla opornych
- Rozegranie kilku meczy z tym samym przeciwnikiem w krótkim odstępie czasowym, uznawane jest za oszukiwanie w celu uzyskania lepszego miejsca w rankingu. Przepis mówi, żeby NIGDY nie grać z tym samym przeciwnikiem dwukrotnie w ciągu tygodnia, chyba, że grasz w tym czasie naprawde dużo innych meczy.
Mecze, które zostaną rozegrane wbrew tej regule zostaną wykasowane. W przypadku powtórzenia nadużycia tego punktu, mecze zostaną potraktowane jako "oszustwo", zas klan zostanie całkowicie usunięty z CB.
Mecze, które zostaną rozegrane wbrew tej regule zostaną wykasowane. W przypadku powtórzenia nadużycia tego punktu, mecze zostaną potraktowane jako "oszustwo", zas klan zostanie całkowicie usunięty z CB.
dla walkowerowców
- Wygranie walkowerem nie jest rzeczą łatwą, jeśli przeciwnik nie zgadza się z nami. Należy mieć jakieś dowody na to, że było się w określonym czasie na wskazanym serwerze, zaś przeciwnika nie było (i odwrotnie - doradzam robienie screenów z końcowych rund każdej ćwiartki).
Dobrym zwyczajem jest, jeśli przeciwnik nie pojawi się na serwerze i nie będzie z nim żadnego kontaktu do 10 minut po rozpoczętym czasie, wejść na kanal irc laddera i pozostawić tam wiadomość o treści "filling in a no show for myclan vs. otherclan, warid=[wid]". To najlepszy dowód to, iż samemu było się w tym czasie na serwerze. (Należy mieć taga przed nickiem.)
Dobrym zwyczajem jest, jeśli przeciwnik nie pojawi się na serwerze i nie będzie z nim żadnego kontaktu do 10 minut po rozpoczętym czasie, wejść na kanal irc laddera i pozostawić tam wiadomość o treści "filling in a no show for myclan vs. otherclan, warid=[wid]". To najlepszy dowód to, iż samemu było się w tym czasie na serwerze. (Należy mieć taga przed nickiem.)
Trochę długie, co ważne treściwe i po polsku. Z takim zasobem informacji możemy spokojnie walczyć w CB.