ClanBase - garść statystyk!
Na stronie jednej z największych lig poświęconych e-sportowi na świecie - ClanBase można przeglądnąć ciekawe statystyki odnośnie rozgrywek w tym sezonie. Gorąco zachęcam do ich przejrzenia, gdyż mogą one po cześci obrazować przyszłość danej gry.
Na początek wypadałoby przekazać, że liczba zapisów do pucharów wynosi 5554, co jest spadkiem o 7,90 % w stosunku do sezonu poprzedniego. Poniżej zamieściłem "dziesiątkę najlepszych" w swojej kategorii.
Liczba zapisów przypadająca na Cup.
- Counter-Strike 541 ( spadek o 55.10% )
- Enemy Territorty 345 ( wzrost o 31.18% )
- Call of Duty S&D 343 ( spadek o 14.46% )
- Medal of Honor: AA Obj Real 278 ( wzrost o 16.31% )
- Doom3 TDM 1on1 249 ( nowość)
- Unreal Turnament iCTF 213 ( spadek o 17.44% )
- Tactical Ops 169 ( spadek o 26.20% )
- Soldier of Fortune2 CTF 167 ( spadek o 5.11% )
- Medal of Honor: AA Obj 149 ( bez zmian)
- Call of Duty TDM 147 ( spadek o 18.33% )
Liczba zapisów przypadająca na grę.
- Unreal Tournament 723 ( spadek o 18.76% )
- Medal of Honor: AA 595 ( wzrost o 8.58% )
- Counter-Strike 572 (spadek o 55.10% )
- Call of Duty 490 ( spadek o 15.66% )
- Unreal Tournament 2004 441 ( nowość)
- Doom 3 378 ( nowość )
- Quake 3 368 ( spadek o 26.98% )
- Enemy Territory 345 ( wzrost o 31.18% )
- Soldier of Fortune 2 326 ( wzrost o15.19% )
- Tactical Ops 169 ( spadek o 26.20% )
Liczba zapisów przypadająca na państwo.
- Europa 1190 ( wzrost o 5.78% )
- Niemcy 559 ( wzrost o 1.08% )
- Wielka Brytania 494 ( spadek o 10.67% )
- Holandia 456 ( spadek o 21.24% )
- Polska 341 ( wzrost o 0.89% )
- Finlandia 326 ( spadek o 2.69% )
- Portugalia 279 ( spadek o 11.99% )
- Szwecja 259 ( spadek o 21.28% )
- Francja 200 ( spadek o 9.09% )
- Belgia 195 ( spadek o 15.95% )
Wśród wymienionych wyżej pozycji największym spadkiem może się poszczycić gra Counter-Strike (o 55.10%), a wzrostem Wolfenstein: Enemy Territory (o 31.18%). Po raz pierwszy pojawiły się takie tytuły jak Doom 3 oraz Unreal Tournament 2004.
Mnie osobiście cieszy piąte miejsce Polaków, co świadczy o nieznacznym, lecz ustabilizowanym rozwoju gamingu w naszym kraju (wzrost wyniósł niespełna 1 procent) oraz o świadomości naszych graczy chcących konkurować o laury z obcokrajowcami.
Całość statystyk, wraz z diagramami znajdziecie na tej stronie.
ClanBase
#0 | ognos
2004-09-04 15:09:29
#0 | PGS|guandi
2004-09-04 15:12:28
#0 | cwirek
2004-09-04 20:16:49
#0 | cwirek
2004-09-04 20:41:05
#0 | PGS|guandi
2004-09-04 20:53:40
#0 | Piliniak
2004-09-04 20:54:45
#0 | Pajda
2004-09-05 01:39:00
#0 | ognos
2004-09-05 18:15:37
#0 | P@sta San | oFF
2004-09-05 18:24:43
#0 | cwirek
2004-09-05 18:44:12
#0 | Pajda
2004-09-06 00:51:08
#0 | mysi
2004-09-06 12:21:10