CHPL: finał+ podsumowanie+ mess odchodzi
O 22:00 rozpoczął się już finał ProMode'owej ligi Challenges Poland - CHPL! W nim, tak jak grzEs wspominał w swoim newsie jest dwóch świetnych graczy: mess oraz xone.
Miejmy nadzieję, że wszelka pomyślność będzie po stronie naszego reprezentanta (przydałoby się, żeby to właśnie Polak wygrał polską ligę PM :>). Jednak nawet w razie porażki jesteśmy w stanie z góry wybaczyć mess'owi - xone to nielada przeciwnik, który nieraz udowodnił już, że nie oddaje łatwo spotkań. Poniżej szczegóły spotkania, zapraszamy do śledzenia wyników na żywo:
- Serwer do gry - TOYA CH-PL 1vs1 (tylko dla graczy, reszt dostaje bany...)
- GTV - da-sv.one.pl:20000
- Scorebot - #challenges.pl @ quakenet
- Wynik - mess [ 2 | 0 ] xone
Poniżej szczegóły przebiegu spotkania:
Mapa pierwsza - cpm3
(2) mess vs (3) xone - 49:2
Nie wiem jak można opisać walkę na tej mapie. jedynym dobry słowem jest chyba pogrom! Mess od samego początku kontrolował mapę, nie pozwalał xonowi na rozwinięcie skrzydeł. Jarek grał bardzo, ale to bardzo dobrze, co przy słabej dość na cpm3 dyspozycji przeciwnika dało taki wynik. Nas rodak dobrze skakał, biegał, strzelał itp. Mecz był trochę nudny, miło jednak patrzeć, jak mess bierze taki rewanż za finał WB.
Mapa druga - cpm15
(2) mess vs (3) xone - 17:16
Tutaj mecz był trochę ciekawszy. Prowadzenie zmieniało się z minuty na minutę, z sekundy na sekundę. Początek równy dla obu graczy, po czym po kilku chwilach mess przejmuje lekka kontrole nad mapa, co w późniejszym stadium owocuję prawie całkowitym zamknięciem mapy. Jednak następuje niespodziewane załamanie (?) messa, i xone łapie kilka fragów. Tak jest do końca drugiej mapy, bardzo wyrównana końcówka. Na kilkanaście sekund do końca remis, emocje ogromne, jednak więcej zimnej krwi zachowuje mess, zbiera więcej itemów i zabija xona. GG dla obu graczy
-> demo[CHTV]
Szwed przegrawszy pierwszą serię best of 3 miał rozegrać z Polakiem jeszcze drugą partię, też składającą się z best of 3. Powodem było dojście Jarka do finału poprzez wygranie finału koszyka przegranych (loosers bracket). Niestety przeciwnik nie chciał juz grać tym samym oddając zwycięstwo w finale Jarkowi :)
Mini-wywiad: dla osób zainteresowanych przedstawiam parę odpowiedzi, które udzielił mi polski gwiazdor CPMa mess po spotkaniu:
mess odpowiada - odchodzi od Q3?
Cieszysz się, że teraz Polscy wyjadacze Cię nie zjedzą? Wiedziałeś napewno, że gdyby Szwed wygrał ciężko by było :)
[mess] To był mój ostatni turniej cpma w jakim brałem udział...
Oj, kończysz w ogóle z cpma czy tylko z turniejami? I właściwie dlaczego...?
[mess] Bo już nie ma sensu. Dokańczam jeszcze xligę cpma 4v4 i zostawiam cpma i q3 :
Smutny akcent w tym jakże szczęśliwym dla nas wieczorze... Cóż, pozostaje pogratulować mess'owi całej jego kariery na scenie Q3 i życzyć powodzenia w przyszłych planach.
Wielkie GG dla mess'a - wszyscy!
Słowo od organizatora (grzEs):
Czas teraz chyba na krótkie podsumowanie całej ligi. Napewno Ch-pl nie było całkowicie tym, czym chciałem żeby była. Jako organizator na początku miałem świetliste plany, które później zostały zburzone przez szarą rzeczywistość. Liga borykała się z brakami serwerów (szczególnie w swojej środkowej części), lagami na już istniejących maszynach dedykowanych czy w końcu z niechęcią graczy. To mnie szczerze powiem najbardziej denerwowało/irytowało - że gracze nie chcieli rozgrywać swoich meczy. Zawodnicy się licznie zapisywali, a później większość terminów meczy musiała być wyznaczana przez organizatorów. To moim zdaniem w największej cześć zdecydowanie przedłużyło czas trwania ligi, którą planowanej zakończyć na początku lutego.
A zaczęło się wszystko w październiku od mojego pomysłu. Potem w listopadzie chyba zapisy i pierwsze trzy rundy w formie SE. TO wyłoniło 32 najlepszych graczy i została drabinka DE. Tak wszyscy grali i grali, mijały kolejne miesiące itp. Aż do dzisiaj, kiedy w końcu mogliśmy zobaczyć upragniony finał. Szczerze mówiąc nie wiem co teraz pisać, kiedyś już myślałem co napisze na zakończenie ligi, ale teraz wszystko zapomniałem :D. Trzeba jeszcze dodać coś bardzo ważnego z czego mogę być dumny - challenges poland wprowadziło swoistą rewolucję w ustawieniach. Odrzuciliśmy cpm1a, daliśmy standardowe (nie polskie ustawienia) i kazaliśmy grać :D. Przed chpl grało się u nas na wr5 i fr1, a teraz każdy prawie serwer jest na wr15 i fr0.
Chciałbym w tym momencie podziękować kilkunastu osobom, za to, że pomagały mi - czasem mniej a czasem więcej - w prowadzeniu ligi. Nita i uop - bardzo fajne osoby, które bardzo poświęciły się lidze, poznałem ich dzieki chpl, spotkaliśmy się w Strzelinie, naprawdę bardzo fajnie ludzie. eron - współorganizator, na początku dużo pomagał, później trochę mniej. edix, Q, gruson, overeq, fafior - sędziowie, wykonywali rzetelnie swoją prace. Dziekuję także bryanowi za gtv, adminom serwerów na serwy, sweeperowi za hosting i ogólną, bardzo przydatną pomoc, donk za nazwę challenges :), MsT i wow za scorebota. Jeżeli o kimś zapomniałem to przepraszam.
Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do powstania, prowadzenia i zakończenia ligi.
Jeszcze jedna "ważna" sprawa (grzEs)
Od dłuższego czasu nic na esports.pl nie pisałem. Ci co mnie bardziej znają zauważyli także, ze mniej grałem w q3, nie siedziałem kiedyś na ircu czy boardach. O co chodzi? Chodzi o to, że z dniem dzisiejszym kończę z Quake3 i tą całą sceną. Nie robię w tym momencie afery tylko obwieszczam oficjalnie.
Od początku, kiedy zacząłem pisać na orgu robiłem wszystko dla graczy. Pisałem teksty, przeprowadzałem wywiady, jeździłem na turnieje. Ale to było dla mnie za mało. Doszło do tego, że zorganizowałem ligę, o czym zawsze marzyłem. Teraz, kiedy ta liga się zakończyła, czułem, że przyszedł czas zakończenia swojej działalności scenowej. Od jutra nie pisze nic na esp.pl, żadnym boardzie, nie gram w q3, nie siedzę na ircu, gg itp. Mój mail nie będzie się odzywał więc proszę nie pisać maili.
Chciałem podziękować dwóm osobom : razor, za danie mi szansy. Sweeper za wszystko, co dla mnie zrobił. Oczywiście chciałbym podziękować większej ilości osób, ale tych podziękować byłoby stanowczo za dużo.
esports.pl
#0 | lecho
2004-04-14 22:41:47
#0 | patoz
2004-04-14 22:47:40
#0 | Suprise himself
2004-04-14 22:54:39
#0 | mrc
2004-04-14 22:54:48
#0 | Nikon
2004-04-14 22:56:22
#0 | bizz
2004-04-14 23:02:43
#0 | atOm
2004-04-14 23:02:54
#0 | acci
2004-04-14 23:07:36
#0 | Krypton
2004-04-14 23:08:33
#0 | sxl
2004-04-14 23:08:53
#0 | Nikon
2004-04-14 23:15:14
#0 | sxl
2004-04-14 23:15:58
#0 | sxl
2004-04-14 23:19:54
#0 | mat1x
2004-04-14 23:23:19
#0 | grzEs
2004-04-14 23:25:46
#0 | sxl
2004-04-14 23:27:16
#0 | gr
2004-04-14 23:31:01
#0 | rush
2004-04-14 23:57:26
#0 | bl0m9
2004-04-15 00:50:20
#0 | P@sta San | oFF
2004-04-15 00:55:43
#0 | Nikon
2004-04-15 02:10:39
#0 | aromat
2004-04-15 06:13:17
#0 | scR
2004-04-15 07:30:17
#0 | k4r3n1n
2004-04-15 08:06:19
#0 | k4r3n1n
2004-04-15 08:07:03
#0 | mayhem
2004-04-15 08:15:52
#0 | Razor
2004-04-15 09:56:28
#0 | freak
2004-04-15 10:53:59
#0 | sisco
2004-04-15 11:02:27
#0 | vdr
2004-04-15 11:10:52
#0 | bushed
2004-04-15 11:42:18
#0 | ziel1na
2004-04-15 14:04:50
#0 | mrc
2004-04-15 15:00:11
#0 | freak
2004-04-15 16:16:18
#0 | SweepeR
2004-04-15 16:32:37
#0 | `b0ciaM!
2004-04-15 16:41:01
#0 | t2
2004-04-15 17:41:17
#0 | Krypton
2004-04-15 17:51:24
#0 | Nikon
2004-04-15 17:57:04
#0 | digit
2004-04-15 18:39:58