Challenge Quake 3 1.43 dostępny
Właśnie ukazała się najnowsza wersja Challenge Quake 3 oznaczone numerkiem 1.43. Przypomnijmy, iż CNQ3 jest zamiennikiem Quake3.exe. Pozwala on ładować automatycznie mod CPMa oraz usuwa kilka błędów po id Software, które nie zostały poprawione w oficjalnych łatkach do gry. Najnowsza wersja pliku niweluje niektóre niedogodności związanych z dźwiękiem przestrzennym, renderowaniem tekstur, czy też poprawia działanie komendy "sv_pure". Od teraz możemy także używać zmiennej "r_fullbright" oraz ustawić rozmiar czcionki w konsili na kształt tej znanej z Quake 4. Poniżej przedstawiam pełną listę zmian, jakie wnosi najnowsza wersja CNQ3.
Lista zmian wprowadzonych przez CNQ3 1.43
- fixed sfx0 using a real sound and thus "hiding" it
- corrected sv_pure back to CVAR_ROM
- added the correct "fastsky!=0 == disable portals" test, ffs me :P
- removed long-obsoleted r_lastValidRenderer
- removed long-obsoleted r_ext_gamma_control
- removed pointless cl_forceavidemo
- removed r_rail* and marked the never-used RT_BEAM etc as such
- removed RAVENMD4 completely
- r_fullbright is not a cheat var
- fixed a bug with CVAR_CHEAT
- fixed another bug in video (hopefully)
- fixed distance culling on dlit patch seams
- changed r_ext_max_anisotropy default to 16
- added con_scale for console font scaling
0 = Q3 style, always 8x12 pixels regardless of screen rez
1 = Q4 style, scales with screen rez
!0 = scale with screen rez and a custom multiplier - straightened out the con cvar mess:
cl_noprint -> con_noprint
scr_conspeed -> con_speed and correctly CVAR_ARCHIVE
con_notifytime correctly CVAR_ARCHIVE
removed cl_conXOffset since it basically doesn't work - sleep correctly if an unfocused client (win32-only)
don't sleep INcorrectly if a dedicated server (win32-only) - fixed a (huge) memory leak in the vm
- fixed sv_pure 1 problems on listen servers
- another overhaul of the sound code:
- spatialisation is now correct, which has two huge impacts:
you can "place" sounds MUCH more accurately than before,
but as a result, distant sounds are MUCH quieter - removed s_doppler, it's almost right but it just sounds like shit
- most of the s_mixprestep hackery has been removed, and you can
probably set it to 0 if your sound drivers work properly - OAL support has been dropped completely and indefinitely
it's crap and i'm tired of it poisoning the codebase
Pobierz CNQ3 1.43 (562 KB)
Już teraz możecie dołączyć się do dyskusji dotyczącej najnowszego wydania CNQ3 na oficjalnym forum modyfikacji CPMa. Warto wypróbować wspomniany plik, gdyż niesie on ze sobą wiele udogodnień. Jedyną wadą chyba jaką posiada, w odróżnieniu od oryginalnego Quake3.exe, jest to, że nie obsługuje on klienta anty-cheatowego PunkBuster i co za tym idzie gra na serwerach, na których jest on włączony nie jest możliwa.
ProMode
#1 | annihiluzz
2008-08-26 11:34:21
#2 | wzf | yeltzyn
2008-08-26 11:37:18
Z tym dzwiekiem jest duza roznica, juz na hubie przez cala mape nie slychac kiedy ktos wchodzi do tele, co dopiero na dm6.
#3 | kaboom
2008-08-26 11:39:42
#4 | kaboom
2008-08-26 11:55:57
#5 | annihiluzz
2008-08-26 11:58:17
#6 | kaboom
2008-08-26 12:00:21
#7 | annihiluzz
2008-08-26 12:02:33
#8 | mewIndigo~
2008-08-26 14:47:13
#9 | raul
2008-08-26 15:26:52
#10 | narf
2008-08-26 16:00:46