Challenge Quake 3 1.42 Final

Dostosuj

Challenge Quake 3 1.42 Final

Właśnie światłu dziennemu ukazała się najnowsza wersja Challenge Quake 3, czyli zamiennika oryginalnego Quake3.exe. Aplikacja autorstwa vamp1re oprócz usuwania kilku mniej lub bardziej uciążliwych niedociągnięć, jakie pozostawiło po sobie Id Software, wprowadza kilka istotnych i co najważniejsze przydatnych zmian. Pomijając to CNQ3 ładuje automatycznie najpopularniejszą obecnie modyfikację Quake 3 Arena, czyli Challenge ProMode Arena. Pliczek waży zaledwie 565KB i może być pobrany bezpośrednio z naszego serwera.

hide_dot.gifZmiany w Challenge Quake 3 1.42 final


  • bots are no longer kicked by devmap
  • legacy cack like joystick/midi support only pollutes configs if enabled
  • fixed a memory leak in the sound code
  • fixed even more (hopefully all) dropped sound issues in snd_dma
  • made com_soundmegs SLIGHTLY less broken: now only 2x instead of 3x :P note that "soundmegs" are taken FROM THE HUNK now to fix the leak so you need to increase com_hunkmegs by 2x your com_soundmegs
  • removed the explicit and incorrect "fastsky==1 == disable portals" test
  • r_noportals is not a cheat var
  • hyperspace is a bit less annoying
  • purged the unused (never finished) idMD4 model code
  • fixed some bugs in referencedpak list generation
  • fixed roqs ignoring s_volume
  • fixed widescreen modes crashing on listen servers
  • fixed downloads not completing properly


For developers, the @#$%ing mod headers and API have finally been put in the RIGHT place, and include various fixes from CPMA (mostly "hiding" broken TA shit), and q3asm's scoping bug has been fixed.


W najnowszej, finalnej już wersji uporano się z pewnymi problemami dotyczącymi alokacji dźwięku w pamięci oraz przede wszystkim poprawiono obsługę niestandardowych rozdzielczości (posiadacze monitorów panoramicznych mogą odetchnąć z ulgą).

Źródła własne

KomentarzeKomentarze

  • raul

    #1 | raul

    2008-04-22 21:23:45

    Od teraz zaleca się używać wartości com_hunkMegs \"80\" oraz com_soundmegs \"8\".
  • kaboom

    #2 | kaboom

    2008-04-22 21:29:35

    jak waszym zdaniem te dzwieki? z tego co slyszalem to nic specjalnego
  • yeltzyn

    #3 | wzf | yeltzyn

    2008-04-22 21:42:28

    Z tego co pisal kiedys kaboom to cq3 mialo wyjsc rownoczesnie z cpma 1.46. I dopiero ten tandem mial zapewniac poprawna obsluge dzwieku. Ciekawe jak te zmiany okaza sie w praniu.
  • move

    #4 | move

    2008-04-22 21:54:06

    Co za total ignorancja - podwalony news z orga i jeszcze chamsko źródła własne - brawo raul.
  • raul

    #5 | raul

    2008-04-22 21:56:04

    lol, prawie udowodniłeś nam, że jesteś fajny. Siedzę na #promode od xxx lat i jestem ze wszystkim na bieżąco. Zresztą zdefiniuj znaczenie słowa \"podwalony\", bo w moim mniemaniu to poważny zarzut, a ja nie widzę ŻADNEGO podobieństwa między Waszym \"newsem\" a moim (no poza changelogiem, który siłą rzeczy, nie może się różnić). Po raz kolejny próbujesz coś na siłę udowodnić, a jedynie się ośmieszasz i to nie tylko w moich oczach.
  • maydayyy

    #6 | maydayyy

    2008-04-22 22:40:15

    warto to zainstalowac ?
  • AjS

    #7 | ajss

    2008-04-23 00:28:40

    wszystko ladnie pieknie ale nadal kiedy trafiam lg w sciane to slysze flustrujacy dzwiek niewiadomego pochodzenia, ktory strasznie przeszkadza i drazni moje bebenki...

    czy ktos tez tak ma ? czy to tylko mnie specjalnie denerwuje ? ;]
  • Xsi

    #8 | Xsi

    2008-04-23 00:41:05

    przeczytaj najpierw dokladnie changelog (dokladnie!) a pozniej zadawaj takie glupie pytania
  • AjS

    #9 | ajss

    2008-04-23 00:54:04

    no swietnie panie madralinski, zapytalem tylko zeby sprawdzic czy ktos takze ma ten problem...

    kombinowalem z ustawieniem wartosci soundmegsow i hungmegsow jednak bez skutku dlatego napisalem

    EDIT:
    z rozmowy na #promode dowiedzialem sie ze poprostu lg wydaje dzwiek kiedy uderza w sciane jednakze wczesniej byl tlumiony przez bledny kod odpowiedzialny za dzwiek...

    niemniej mi to osobiscie nie odpowiada, jakies krzaczenie :F
  • mavv

    #10 | niuss

    2008-04-23 04:37:44

    jak wczytuje mape to zwiesza mi sie q3:/ bez tego pliku all dziala... jakies rady?: X
  • GogettO

    #11 | GogettO

    2008-04-23 09:52:47

    Kup oryginał ;D
  • mavv

    #12 | niuss

    2008-04-23 09:58:47

    q3 jest darmowy :P
  • [fhn]AL|EN

    #13 | AL|EN

    2008-04-23 11:10:01

    lol mov3k zluzuj - jak ja niecierpie jakis wojen serwisowych - chyba nie chcemy mieć spowrotem tego co było w czasach fpp.pl i quak3.gracz.net ?
  • maniek1986

    #14 | [M]aniek

    2008-04-23 11:29:29

    Niezbyt mi to trybi :D Poprzednia wersja działa ok.
  • Xsi

    #15 | Xsi

    2008-04-23 11:41:25

    ale ty dalej nie rozumiesz ze to normalne ?? KAZDY tak ma, poczytaj dokladnie changelog tam jest przeciez wyraznie napisane dlaczego tak jest .....
  • move

    #16 | move

    2008-04-23 15:31:06

    mov3k?

    anyway - dostalem info na kanale redakcyjnym i stanalem w obronie naszego serwisu, thats all.
  • narf

    #17 | narf

    2008-04-23 15:56:24

    jak zwykle nie skompilowali klienta dla os x..
  • AjS

    #18 | ajss

    2008-04-23 16:10:46

    u mnie mavv tak samo...(nawet jak wywalam q3config z cpma to na defaulcie wiesza mi sie zaraz po wczytaniu mapy)

    a po zmianie soundmegs na 8 i hunkmegs na 80 da sie ruszac na mapie jednak to jest jakies nieporozumienie poniewaz gra jakby nie odczytywala wszystkich rzeczy ktore wciskam czy to na klawiaturze czy poprzez klikanie mycha...do tego pisanie w konsoli to jakby pisanie z wielkim przycinajacym lagiem...

    cos chyba zdupcone jest to nowe cnq3 :F
  • kaboom

    #19 | kaboom

    2008-04-23 16:13:44

    gralem 8 lat na zwyklym q3, to bede gral nadal :P
  • raul

    #20 | raul

    2008-04-23 16:22:16

    Nie pogrążaj się, proszę Cię. Takie informacje się weryfikuje, a nie od razu rzuca błotem w ludzi oskarżając ich o \"podwalanie\" newsów, tym bardziej, że są one całkowicie różne. Ale w Twoim mniemaniu podwalaniem jest chyba pisanie o tym samym. Naucz się podstawowych zasad etyki redaktorskiej zanim zrobisz z siebie po raz kolejny błazna. GG no re.
  • raul

    #21 | raul

    2008-04-23 16:41:13

    Mam to samo. Jeżeli sam zakładam mapę. Pomimo, że ustawiłem hunkmegs na 80 i soundmegs na 8. Ale jak dołączam do serwera, to działa.
  • move

    #22 | move

    2008-04-23 17:26:12

    Goń się? Wygląda mi na to, że nadal prześladuje cIĘ mania wyższości - cóż, niestety i takich ludzi mamy na świecie, a szkoda.
  • raul

    #23 | raul

    2008-04-23 17:45:41

    Człowieku jaka mania wyższości? Oskarżyłeś mnie o \"podwalanie\" newsów, defakto newsy oprócz tematyki i changelogu nie miały ze sobą chyba jednego wspólnego zdania, a później wyskakujesz z sentencją, że \"dostalem info na kanale redakcyjnym i stanalem w obronie naszego serwisu, thats all.\" czyli wygląda na to, że nawet nie sprawdziłeś, czy news został \"podwalony\". I na koniec jak zwykle (bo miało to miejsce jak wiesz już nie pierwszy raz) pomimo FAKTÓW, a nie wyssanych z palca frazesów wymyślasz na mnie coraz to nowe epitety i starasz się zakończyć rozmowę sformułowaniami typu \"sio\" lub \"goń się\" tak jak w tym wypadku, zamiast najnormalniej w świecie przyznać się do błędu i przeprosić. Tym bardziej, że nie mając racji zacząłeś tę polemikę na forum publicznym.
  • AjS

    #24 | ajss

    2008-04-23 17:53:44

    [+] :-]
  • kaboom

    #25 | kaboom

    2008-04-23 17:54:59

    nie warto raul
  • tofu

    #26 | tof

    2008-04-23 20:35:06

    =O Ty jeszcze grasz w to badziewie ... ? ;D bys sie fkoncu na gadzie odezwal a nie udajesh zmarlego :D
  • rox.

    #27 | Deo.

    2008-04-23 20:53:02

    ja grałem 2 lata i już nie będę grał :P
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4955 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie