CB: OC 4v4 TDM - po pierwszej kolejce

Dostosuj

CB: OC 4v4 TDM - po pierwszej kolejce

Jeszcze nie ochłonęliśmy po wyjątkowym wydarzeniu, jakim na pewno był polski finał drugiej ligi, a kolejny sezon ClanBase Open Cup już się rozpoczął. Tym razem liczba zapisanych ekip wzrosła na tyle, że potrzebne było utworzenie dodatkowo czwartej ligi - również polskie klany licznie zgłosiły swój akces do rozgrywek. Będziemy mogli kibicować aż 15 drużynom: 3 w pierwszej, 5 w drugiej, 4 w trzeciej oraz 3 w czwartej lidze. Nie zabrakło w nich ekip utytułówanych, z doświadczeniem na europejskicej scenie, jak i debiutantów, którzy muszą dopiero zapracować na swoją markę w Europie.

Trzeba przyznać, że pierwsza kolejka przyniosła nam kilka pozytywnych niespodzianek, w postaci wygranych meczów początkujących w międzynarodowych rozgrywkach ekip, ale nie zabrakło też kilku rozczarowań. Oczywiście nie wszystkie polskie klany rozegrały swoje mecze w pierwszej kolejce - niektóre z nich pauzowały, inne użyły "dzikich kart" i rozegrają swoje spotkania w późniejszym terminie.

Najwięcej emocji towarzyszy oczywiście pierwszej lidze, co raczej nie powinno dziwić. Rywalizacja polskich ekip z klanami takimi jak Eyeballers czy FOE, przyniosą nam na pewno wiele emocji, a także odpowiedź na pytanie jaka jest różnica pomiędzy polską a europejską czołówką sceny TDM. Bilans pierwszej kolejki jest raczej niekorzystny, lecz rozegrany został tylko jeden mecz. Mistrzowie z t5 ulegli po wyrównanym meczu Szwedom z dollz.

hide_dot.gifWyniki Premier League

t5 0:2 dollz
112:115 @ q3dm7
106:111 @ ospdm5
raport CB


Bardzo wyrównane spotkanie dwóch ekip prezentujących znakomite umiejętności. Dość powiedzieć, że obie mapy (!) kończyły się dopiero po dogrywce, a różnica między team'ami wynosiła zaledwie kilka fragów. W grze "cieni" widać było brak wspólnych treningów, z drugiej jednak strony szwedzki klan to solidny pierwszoligowiec z dużym doświadczeniem na międzynarodowej arenie, a tak wyrównany wynik to dobry prognostyk na następne spotkania Polaków. Szkoda, że mistrzowie drugiej ligi zaczęli sezon od straty punktów, jednak przypomnę że w jesiennej edycji rozgrywek pierwszy mecz również okazał się przegrany po wyrównanej grze. A jak się tamten sezon zakończył, tego już chyba nikomu przypominać nie trzeba... Oby tym razem było podobnie.

sYnth 0:0 EYE
mecz przełożony na niedzielę na godz. 21:00


Najwięcej naszych ekip występuje w drugiej lidze, gdzie w jednej grupie rozstawiono aż trzy polskie drużyny. Dotychczas klany z naszego kraju nie rozegrały jeszcze ani jednego spotkania - część meczów została przełożona, jeden wynik to walkower na korzyść Polaków. Drugoligowe ekipy mają naprawdę duży potencjał, choć część z nich debiutuje w Open Cupie, jednak liczymy na dużą liczbę drużyn z Polski w playoffach. W poprzednim sezonie druga liga została wręcz zdominowana przez polskie klany, miejmy nadzieję, że stanie się to już tradycją tcy rozgrywek.

hide_dot.gifWyniki Second League
dx 2:0 laVe
dx wygrało przez "no show"

pa1n 0:0 UF
UF użyło "dzikiej karty"

mm 0:0 iL
mm użyło "dzikiej karty"


Niezbyt korzystnie wypadł bilans spotkań polskich ekip w trzeciej lidze - jedynie debiutujące w pucharze Pantery pokonały swoich przeciwników. Pozostałe spotkania miały co prawda wyrównany przebieg i często nie kończyły się na dwóch mapach, jednak nasi reprezentanci wychodzili z nich na tarczy. Niestety sytuacja, gdzie lepszy team przegrwa przez niesprzyjający ping towarzyszy od zawsze wszystkim ligom i turniejom online, a już szczególnie tym mięzynarodowym. Ofiarą takiej sytuacji padają często nasze ekipy, gdyż standard łącz w naszym kraju mimo wyraźnej poprawy w ciągu ostatnich lat, wciąż odbiega poziomem od krajów zachodnioeuropejskch.

hide_dot.gifWyniki Third League
P! 2:1 onfiRe
94:96 @ ospdm5
128:109 @ pro-q3dm6
162:111 @ q3dm7
raport CB


Debiutant w Open Cupie pokazał bardzo ładną grę w meczu przeciwko Szwedom. Pierwsza mapa przegrana po nerwowej końcówce zaledwie dwoma fragami nie zdołała wybić Panter z rytmu - w kolejnych odsłonach spotkania Polacy pokazali kawał dobrego teamplay'a, pokonując przeciwników bardzo pewnie. W odniesienu zwycięstwa nie przeszkodził im nawet nieco niekorzystny ping, co jest zmorą prawie wszystkich polskich graczy. Udany debiut ekipy z Polski pozwala nam z optymizmem spoglądać na ich przyszłe mecze, gdy nabiorą jeszcze więcej doświadczenia w grze za granicą.

sH 0:2 vwr
95:64 @ q3dm7
106:111 @ pro-q3dm6
raport CB


Przeciwnik okazał się zdecydowanie lepszą ekipą choć Austriakom w odniesieniu zwycięstwa pomogły znacznie lepsze pingi. Na obu mapach zalagowani Polacy nie byli w stanie przejąć strategicznych sektorów (RA), które pozostawały przez cały czas pod kontrolą przeciwników. Jednostronne spotkanie bez historii, choć skład ekipy z naszego kraju to raczej gracze stricte CTF i grę TDM traktują oni bardziej 4 fun. Myślę jednak, że na równych pingach powinni pokazać dużo więcej w przyszłych spotkaniach.

tbo 1:2 xp
112:91 @ pro-q3dm6
75:96 @ cpm4
61:118 @ q3dm14tmp
raport CB


Myślę, że to spotkanie przyniosło nam pewne rozczarowanie, gdyż postawa graczy taboo w zeszłym sezonie pozwalałą nam przypuszczać, że tym razem również zajmą oni czołowe miejsce w swojej grupie. Tymczasem zainaugurowali oni ten sezon od straty punktół. Pierwsza mapa to ładna gra Polaków i zasłużone zwycięstwo z dość wyraźną przewagą fragów. Jednak już druga mapa okazała się przegrana, w stosunku fragów odwrotnym do pierwszej odsłony sotkania. O wszystkim zadecydowała więc ostatnia - trzecia arena, którą okazała się q3dm14 w wersji tmp. Sądząc po wyniku, można dać naszym graczom jedną radę - play more dm14tmp! Myślę jednak, że to spotkanie to jedynie wypadek przy pracy, a angielski team jest dosć doświadczną i utytułowaną ekipą.


W czwartej lidze swoje mecze wygrały debiutujące w pucharze ekipy, natomiast posiadająca spore doświadczenie na międzynarodowej arenie drużyna af musiała uznać wyższość grających na niższym pingu przeciwnika. Teoretycznie jest to najłatwiejsza liga, gdyż wiekszość klanów rozpoczyna w niej swoją przygodę z grą w Europie, jednak nie należy lekceważyć żadnego przeciwnika, gdyż może się to zemścić w postaci przegranej.

hide_dot.gifWyniki Fourth League
uK 2:0 xCt
94:87 @ ospdm5
152:117 @ pro-q3dm6


Debiutant w europejskich pucharach pokazał się z bardzo dobrej strony, wygrywając dość pewnie z naszymi południowymi sąsiadami. Pierwsza mapa rozpoczęła się dobrze dla "bezimiennych zabójców", którzy wyszli na prowadzenie i starali się kontrolować sektor RG, o który toczyły się cięzkie walki. Pod koniec Czesi zdołali go odbić i zaczęłi się zbliżać wynikiem do naszych graczy; na szczęście ich szaleńcza pogoń zakończyła się niepowodzeniem. Druga odsłona spotkania to również świetna gra Polaków, którzy tym razm już nie pozwolili przeciwnikowi na doprowadzenie do nerwowej końcówki i wygrali z dość bezpieczną przewagą. Linki do screenów i raportów dodam, gdy ukażą się na stronie ClanBase.

af 0:2 p0x
104:166 @ ospdm6
73:158 @ ospdm5
raport CB


Polacy posiadają już pewne doświadczenie na arenie międzynarodowej, jednak z powodu nieukończenia poprzedniej edycji, zostali oni rozstawieni w czwartej lidze. Myślę, że ekipę naszego admina w OC - riper'a - stać na wiele więcej, jednak granie na pingu o 20 ms większym niż przeciwnik zazwyczaj kończy się w ten sposób. Na pierwszej mapie Szwedzi bardzo szybko objęli prowadzenie i zaczęli kontrolować przebieg meczu, Quady również wpadały w ich ręce, co sprawiło że Polacy praktycznie nie mieli szans na zmniejszenie przewagi. Druga mapa nie przyniosła żadnej odmiany i nie różniła się zbyt wiele od pierwszej części spotkania - nasi sąsziedzi zza morza systematycznie powiększali swoją przewagę, podwajając wynik osiągnięty przez naszych graczy.

be 2:0 eRct
89:45 @ ospdm5
89:72 @ pro-q3dm6
raport CB


Dosyć jednostronne spotkanie w wykonaniu kolejnego debiutanta. Czesi na pierwszej mapie praktycznie nie przeszkadzali "Czarnym Orłom" w zdobywaniu kolejnych fragów, co skończyło się podwojeniem ich wyniku i zwycięstwem tych drugich. Kolejna część spotkania była już znacznie bardziej wyrównana, a nasi południowi sąsiedzi pokazali, że grają lepiej na mapie, którą lepiej znają. Jednak Polacy nie pozwolili im na zbyt wiele i również zwycięzyli, zgarniając komplet punktów. Na pewno pomocny był ping, gdyż spotkanie było rozgrywane na polskim serwerze. Liczymy na kolejne zwycięstwa be w kolejnych meczach.


Liczymy na nieco lepsze wyniki w nastęþnej kolejce, chociaż początek sezonu nie jest nigdy zbyt miarodajny - po zakończeniu PD wiele polskich klanów nie grało już meczów o stawkę, a spotkaniami pierwszej kolejki Open Cupa weszli oni dopiero w rytm meczowy. Największe szanse na zajęcie miejsc na podium przez nasze ekipy mamy w drugiej i trzeciej lidze, gdyż trudno ocenić poziom klanów czwartej ligi po jednym rozegranym meczu. Wszystkim Polakom życzymy GL, HF oraz niskich pingów!

ClanBase OpenCup Spring 2005
eSports.pl

KomentarzeKomentarze

  • Nas1R

    #0 | cmx

    2005-02-20 11:29:31

    nice job man :D ładnie
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2005-02-20 13:11:23

    dodaj jeszcze mecz dk vs viga w 3 lidze (http://deathkings.fn.pl/gry.html)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4685 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie