Carmac vs. ParadokS
Jedna z największych legend, aktywnie grających w najszybszego spośród wszystkich Quake'ów, QuakeWorlda David "ParadokS" Larsen został wzięty pod ostrzał pytań, podczas tegorocznej edycji DreamHacka, przez znanego każdemu Michała "Carmac" Blicharza. Dwudziestosześcioletni Duńczyk, jak się potem okazało, wygrał turniej 1v1, w którym w finale pokonał LocKtara wynikiem 3:1. Wywiad jednakże nie dotyczy tego eventu, lecz QuakeWorlda jako całości. David opowiada między innymi o tym jak to wszystko się zaczeło, jak esport rodził się na jego oczach, a jak wygląda to zjawisko obecnie. Dowiadujemy się także czy ten hardcorowy gracz i ogólnie cała scena kiedykolwiek miała ochotę przejść na inna platformę i jak postrzegali kolejne Quake'i.
Ponadto ParadokS niejako żali się, że Quake nigdy nie miał szans na rozwinięcie skrzydeł na ogromną skalę. Twierdzi, że sponsorzy zawsze stawiali na gry nowe i równie nowoczesną grafikę, co oczywiście od prawdy nie odbiega. Po prostu według pana Larsena scena QuakeWorlda zbyt mocno kochała tę grę, ażeby zmienić ją na inną. Nikt bowiem nie chciał zostawić na pastwę losu ich ukochanej gamingowej miłości. Zwycięzca DreamHacka podkreśla także, że cała scena, choć jest nieduża, to trzyma się razem, jest zżyta i to dzięki niej ich Quake jest stale podtrzymywany przy życiu i ma się całkiem nieźle. Dowiadujemy się również o tym, że obecne gry są dużo bardziej banalne, niż te sprzed lat. Ma on tu na myśli to, że nie można z nich "wycisnąć" tak wiele skilla, jak chociażby z jego ukochanego tytułu.
Opowiada o tym, iż nie żałuje swojej kariery, którą mógł zrobić przy innej gamingowej platformie. Przyznaje także, że prawdopodobnie osiągnął już swój limit gry w QuakeWorlda (przeszło 10 lat!), podobnie jak cała scena. Innymi słowy gra się już powoli "wypala", ale co się dziwić. Ponadto według Davida najlepszym zawodnikiem w historii jego Quake'a jest Dag. Na koniec zaś dowiemy się, co porabia obecnie. Pytania jak i odpowiedzi są bardzo ciekawe, więc jeśli ktoś ma luki w historii Quake'a - teraz ma szanse je załatać.
1on1: David "ParadokS" Larsen
GGL Wire
#0 | annihiluzz
2007-12-16 15:28:32
#0 | gamp
2007-12-16 16:26:55
#0 | El-Mo
2007-12-16 17:35:26
#0 | Faustov
2007-12-16 17:44:29
#0 | AdaH^
2007-12-16 17:59:38
#0 | OFF @ Grumx
2007-12-16 18:03:23
#0 | vh
2007-12-16 18:06:49
#0 | ThrawN
2007-12-16 18:27:54
#0 | ovyr
2007-12-16 18:46:24
#0 | shimazu
2007-12-16 19:23:33
#0 | frg
2007-12-16 19:31:55
#0 | castor
2007-12-16 20:40:09
#0 | GogettO
2007-12-17 08:47:01
#0 | NukeM
2007-12-17 08:48:53