Carmac o ciągłości esportowej historii
Tabloidalny serwis fifa-info.pl w ciągu kilku ostatnich dni szeroko opisywał kłótnie i spory mające miejsce na polskiej scenie serii FIFA. Chodziło głównie o rozpad czołowej rodzimej ekipy - Team Delta, któremu towarzyszyła awantura niestety niezbyt dorośle zachowujących się graczy. Jeśli jesteście zainteresowani idealnym przykładem, jak nie powinna wyglądać współpraca multiklanu z broniącymi jego barw graczami - we wspomnianym przeze mnie serwisie znajdziecie kilka stosownych wywiadów: z wymieniającymi uprzejmości graczami Delty (Cziko, Dakosem oraz Jarusiem), a także z menadżerem organizacji - Bogdanem Artlight Skorupką.
Najciekawsza jest rozmowa właśnie z tym ostatnim. Pomijając już prezentowane przez niego stanowisko Delty w sporze z graczami w wywiadzie znalazło się też kilka słów Artlighta jako menadżera dobrze prosperującej organizacji e-sportowej. Mówi on między innymi...
Przeczytamy też kilka ciekawych słów o samej serii FIFA jako platformie esportowej.
Na koniec temat poważniejszy, ale i ciekawszy. Oto bowiem na łamach serwisu SK-Gaming, polski felietonista Carmac stawia tezę, że wraz z upływem czasu gry proste i coraz mniej wymagające, zastępują te bardziej skomplikowane i złożone. To dlatego właśnie obserwujemy dziś triumf World of Warcraft nad trudniejszymi do opanowania Warcraftem 3 czy Starcraftem.
Z drugiej jednak strony, jak pisze Carmac, trend ten odwróci się po osiągnięciu pewnego poziomu. Wtedy gracze powrócą do bardziej złożonych gier. Za przykład służy tu Unreal Tournament, który po jakimś czasie stracił znaczenie jako "poważna" platforma, a nowi gracze woleli bawić się w niewymagający dużego zaangażowania tryb instagib. Z czasem jednak przestało to im wystarczać, dzięki czemu nowa fala graczy pojawiła się na scenie UT z zamiarem gry na poważnie.
W ten sposób proste tryby rozgrywki (insta), jak i całe gry (DotA, WoW) "wychowują" graczy formom trudniejszym, bardziej złożonym i profesjonalnym. Dlatego też - jak podsumowuje swój tekst Carmac - DotA może być najlepszym, co przytrafiło się StarCraftowi 2.
Warto odwiedzić
#1 | Yet1
2008-02-05 19:48:48
Nie ciągle, ale czasem... (mowo o wywiadach)
#2 | rml
2008-02-05 19:50:29
#3 | vicek
2008-02-05 19:56:22
#4 | Blade
2008-02-05 19:57:28
#5 | vicek
2008-02-05 20:01:44
#6 | hom3r
2008-02-05 20:14:10
#7 | wzf | yeltzyn
2008-02-05 20:35:50
#8 | marikkkk
2008-02-05 20:46:54
#9 | vh
2008-02-05 20:58:27
#10 | wzf | yeltzyn
2008-02-05 21:23:18
Aim i t-play to zupelnie co innego i w tych grach drzemie wielki potencjal, ale powiedzmy sobie szczerze ze ilosc elementow ktore tworza rozgrywke w tych tutylach rozni sie znaczaco.
#12 | cwirek
2008-02-05 21:57:16
#13 | Blade
2008-02-05 22:02:27
Mala pewnie wezmie ich ciotka - ta mloda i fajna dupa, a macka oddadza do jakiegos specjalnego domu dziecka.
#14 | kumar
2008-02-05 22:05:15
#15 | 3r!c
2008-02-05 22:11:56
#16 | marikkkk
2008-02-05 22:25:25
#17 | matisyaho
2008-02-05 22:54:39
#18 | oLEq
2008-02-05 23:53:00
#19 | marikkkk
2008-02-06 00:03:39
#21 | Thug`GaD
2008-02-06 00:24:45
#22 | wzf | yeltzyn
2008-02-06 00:31:20
#23 | rml
2008-02-06 01:19:00
#24 | SNAKE'83
2008-02-06 14:13:32
poza tym to nie prezentuje wspolpracy na jakimkolwiek przykladzie, oprocz tego ze komus sie cos nie spodobalo to zaczal oczerniac,
inaczej powinna wygladac wspolpraca graczy i organizatorow ze wspieracjaca ich orgaznicacja, to dziala w ten sposob a nie zarzad ma zgadywac co komu wpadnie do glowy
#25 | eXN
2008-02-06 15:04:43
Przypominam, że mówimy o grach.
#26 | NukeM
2008-02-06 15:13:45
#27 | marikkkk
2008-02-06 15:59:15
CPL cos ci mowi? a ile bylo chetnych? 10? jak widzisz kasa to nie wszystko... a czemu napisales ze cod to marna gra to nie wiem... chyba zeby mi "dowalic" :dsa
#28 | Sliterin
2008-02-06 16:18:10
#29 | rml
2008-02-06 16:19:30
#30 | rml
2008-02-06 16:20:21
#31 | rml
2008-02-06 16:23:06
#32 | Marcino
2008-02-06 16:26:16
#33 | marikkkk
2008-02-06 17:56:53
#34 | rml
2008-02-06 18:37:19
jak koncza sie argumenty merytoryczne to zaczyna sie rzucac tekstami w stylu "kiedys zrozumiesz moje slowa" :D
#35 | ^D^Majki
2008-02-06 19:15:04
#36 | marikkkk
2008-02-06 19:18:41
W Fear zainwestowano i wiadomo ilu bylo chetnych... co z tego ze xbox jezeli byla kasa o ktorej jest mowa, w tetrisa na PC by gralo miliony, ale juz na xbox 10 osob.
Bronisz tej gry jak dziecka, co mnie to obchodzi ze bylo na xbox, ze byly 2 turnieje, ze miesiac po premierze... co to ma do rzeczy? chodzi o to ze CPL czy tam ktos sypnal na ta gre niezla kase a I TAK bylo 10 osob. Czyli sama kasa nie wystarczy, gra tez musi byc dobra. eot nie rozumeisz twoj problem, przeczytaj pare razy hf =]
#37 | rml
2008-02-06 19:45:19
ps. dlaczego dwa razy wkleiłeś mi nie mój cytat i coś nim udowadniasz?
#38 | marikkkk
2008-02-06 19:51:13
#39 | rml
2008-02-06 22:17:35
#40 | marikkkk
2008-02-06 23:19:21
#41 | Pajda
2008-02-07 00:14:15
#42 | rml
2008-02-07 01:15:17
jak wiec widzisz staram sie pisac konkrety, z którymi - jesli chcesz - mozesz sie nie zgadzac, ale na litosc boska jesli nie chcesz dyskutowac to nie dyskutuj a nie pisz "HAHAHAHA" "kiedys zrozumiesz" czy "nie udawaj głupka"...