Azja wciąż największym rynkiem gier
Firma Nielsen opublikowała wyniki swoich badań dotyczących światowego rynku elektronicznej rozrywki i gier wideo. Liderem zestawienia pozostaje Azja. Na tym kontynencie przychody z gier wyniosły w ubiegłym roku aż jedenaście i pół miliarda dolarów. Nie dziwi to jednak, biorąc pod uwagę jakże inna jest kultura w na przykład Japonii czy Korei, od tej, jaką znamy z własnych doświadczeń. Na drugą pozycję w zestawieniu wskoczyła Unia Europejska z wynikiem minimalnie gorszym o Azji - 11,4 miliarda dolarów.
Trzeba przy tym zwrócić uwagę, że rezultat ten nie jest reprezentatywny dla całej Europy, w skład Unii Europejskiej nie wchodzą bowiem takie państwa jak Szwajcaria, Norwegia, Islandia, a także liczne kraje na wschodzie i południu kontynentu. Jest wiec wielce prawdopodobne, ze państwa te nadrobiłyby 0.1 miliarda dolarów straty do Azji. Z kolei przychód amerykańskiej branży elektronicznej rozrywki wyniósł w zeszłym roku "tylko" 10,7 miliarda dolarów, co stawia Stany Zjednoczone na trzeciej pozycji.
gram.pl
#1 | raul
2008-05-31 15:34:26
#2 | reaktiv
2008-05-31 15:48:39