Azja wciąż największym rynkiem gier

Dostosuj

Azja wciąż największym rynkiem gier

Firma Nielsen opublikowała wyniki swoich badań dotyczących światowego rynku elektronicznej rozrywki i gier wideo. Liderem zestawienia pozostaje Azja. Na tym kontynencie przychody z gier wyniosły w ubiegłym roku aż jedenaście i pół miliarda dolarów. Nie dziwi to jednak, biorąc pod uwagę jakże inna jest kultura w na przykład Japonii czy Korei, od tej, jaką znamy z własnych doświadczeń. Na drugą pozycję w zestawieniu wskoczyła Unia Europejska z wynikiem minimalnie gorszym o Azji - 11,4 miliarda dolarów.

Trzeba przy tym zwrócić uwagę, że rezultat ten nie jest reprezentatywny dla całej Europy, w skład Unii Europejskiej nie wchodzą bowiem takie państwa jak Szwajcaria, Norwegia, Islandia, a także liczne kraje na wschodzie i południu kontynentu. Jest wiec wielce prawdopodobne, ze państwa te nadrobiłyby 0.1 miliarda dolarów straty do Azji. Z kolei przychód amerykańskiej branży elektronicznej rozrywki wyniósł w zeszłym roku "tylko" 10,7 miliarda dolarów, co stawia Stany Zjednoczone na trzeciej pozycji.

gram.pl

KomentarzeKomentarze

  • raul

    #1 | raul

    2008-05-31 15:34:26

    Jestem nieco zaskoczony. Europa > Ameryka?
  • reaktiv

    #2 | reaktiv

    2008-05-31 15:48:39

    Zawsze i wszedzie. :D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1595 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie