arQon o twórcach modów do gier
Kevin "arQon" Blenkinsopp znany jest przede wszystkim z tego, że stworzył jedną z najpopularniejszych modyfikacji do gry Quake 3 Arena o nazwie Challenge ProMode Arena. Jest także współtwórcą modu Q4Max na platformie Quake 4, ale popularność zdobył swoim zaangażowaniem na scenie "zielonych robotów". Niemiecki portal eGames.de opublikował dość długi, trzyczęściowy wywiad z tym Brytyjczykiem, w którym szeroko poruszony został temat "moddingu", czyli tworzenia różnego rodzaju nakładek na oryginalne gry.
Z rozmowy dowiemy się między innymi jak Anglik ocenia obecną sytuację na scenie twórców modów oraz porównuje ją z czasami, gdy sam stawiał pierwsze kroki w tej dziedzinie. Przekonamy się także, że sukces danego tytułu w dużym stopniu zależy od podatności silnika gry na działalność takich osób jak Kevin. Jako przykład podany jest tutaj Quake 3 Arena i Painkiller, Q3 mimo lat dalej trzyma się doskonale, a dużo młodszy polski PK praktycznie już swój żywot zakończył. Wywiad bardzo ciekawy, nie zabraknie w nim także śmieszniejszych fragmentów, gdy arQon dość krytycznie wypowiada się o swoich kolegach "po fachu". Nie przedłużając, zapraszam do lektury.
Modding-Legende arQon im Gespräch – Teil 1 @ eGames.de
Modding-Legende arQon im Interview – Teil 2 @ eGames.de
Modding-Legende arQon im Interview – Teil 3 @ eGames.de
inQuake.de
#1 | niuss
2008-03-07 19:23:44
#2 | kaboom
2008-03-07 19:38:15
#3 | kaboom
2008-03-07 19:38:25
#4 | garo
2008-03-07 19:57:07
#5 | 117
2008-03-07 22:20:25
#6 | psy|edix
2008-03-07 22:35:15
#7 | kaboom
2008-03-10 16:47:34
#8 | vicek
2008-03-10 16:55:25