arQon i Q4MAX

Dostosuj

arQon i Q4MAX

Na wyróżnionym za profesjonalizm w roku 2005 anglojęzycznym serwisie GotFrag znów czeka na nas ciekawy kawałek tekstu. Tym razem jest to wywiad, zaś osobą która odpowiada na pytania Davida Lighta z GotFrag jest znany wszystkim graczom Quake3 programista arQon, odpowiedzialny za późniejsze stadium rozwoju modu Challenge ProMode Arena, tak bardzo kochanego przez wielu Polaków.

Dla nieświadomych wspomnę, iż obecnie arQon zajmuje się modem Q4MAX do Quake4, który już teraz wybrany został przez znaczącą większość lig i organizacji turniejowych na standardową modyfikację do rozgrywek. Co takiego dowiemy się z wywiadu? W 13 udzielonych odpowiedziach arQon mówi na temat współzawodnictwa Q4MAX z modem X-Battle, o świetnych relacjach z CPL (które bardzo wychwala, zdaje się że w Angelu rzeczywiście nastąpiła wielka zmiana), o Software Development Kit (SDK) do Q4, a także generalnie o przyszłości moda i gry. Wszystko to czyta się bardzo przyjemnie.

Wywiad nie jest wielkim potworem, w sam raz do strawienia między pierwszym i drugim daniem lub jedną i drugą niedzielną telenowelą. Polecam wszystkim fanom Q4, którzy chcą dowiedzieć się czegoś na temat programisty, który prawdopodobnie stanie się znakiem firmowym Q4 i CPL: click.

GotFrag.com

KomentarzeKomentarze

  • xewan

    #0 | xew4N

    2006-01-15 14:19:13

    #1 ;]
    Czytalem. Bardzo fajny wywiadzik. Teraz chociaz juz wiem czemu Battle-X i Q4Max sie nie polaczyly. A to bylo jedno z tych pytan, ktore mnie bardzo nurtowalo.

    GJ ! [+]
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-01-15 14:20:40

    Nooo, szkoda że się nie połączyli ;/
  • xewan

    #0 | xew4N

    2006-01-15 14:37:44

    Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Co oznacza : Gimmicks ?
    Chodzi tu o pochodne Gimme ? Czyli \"daj\" ?
    Ze wciskaja tam wszystko co moga ?
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-01-15 15:04:34

    no jakby się połączyli to może by wyszło coś naprawdę extra

    choć z drugiej strony, jak jedni coś wymyślą, to drudzy i tak to prędzej czy później wdrożą i będzie tak w kółko
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-15 15:15:37

    Gimmicks to w dosłownym tłumaczeniu sztuczki. ArQonowi chodziło (chyba) o to, że w X-Battle jest dużo bajerów (\"gimmicksów\"), a Q4MAX koncentruje się na dopracowaniu rzeczy najważniejszych.
    Wywiad fajny, ale to zdanie wypowiedziane przez arQona nie jest prawdziwe: \"We produced something that was rock solid and ran in CPL Winter without a single problem.\" Z tego co pamiętam turniej rozpoczął się z opóźnieniem spowodowanym przez problemy z Q4MAX (nie działał na serwerach z dwoma procesorami, czy jakoś tak).

    P.S. \"Trzynastka\" na ilustracji do newsa bardzo nieczytelna :P
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-01-15 15:16:46

    Wybacz : p

    edit: ctrl+f5. Dla ciebie wszystko :*
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-15 19:07:22

    Niech Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi.
  • SpOOnman

    #0 | SpOOnman

    2006-01-16 09:59:53

    Kilka gimmicks by się przydało w Q4MAXie ;) Niestety jeżeli arQ powie nie to będzie NIE i kropka ;)

    Wywiad fajny. Nie wiedziałem, że arQon to doradca programistyczny. Chciałbym zobaczyć kod, jaki pisze, musi być czysciutki jak kaczuszka ;)

    A co sądzicie o zdaniu, ze SDK jest w niektórych miejscach paskudne, a w innych - ooo f*ck! Nawet nie mogę sobie wyobrazić, co będziemy mogli zrobić z tym kawałkiem za pół roku! ;) MVD2? :P
  • aUroR

    #0 | auror

    2006-01-16 12:32:11

    Robią CPMa. Miło.
  • [3M.Luq]

    #0 | [3M.Luq]

    2006-01-20 09:25:53

    Nom miło ale arQon ma coś na pale przegięte chyba, nie chce takiego zwykłego cvara wprowadzić jak np. zmiana odliczania czasu od 0 do 15min... : [ bo dla niego będzie to za łatwe. Co śmieszniejsze to nawet jego testerzy kilka razy wypowiadali się dość dosadnie dając temu palantowi do zrozumienia że to by się przydało, ale on jest nie ugięty robi tylko WŁASNĄ koncepcję moda. Rotfl? Koncepcja moda dla graczy słabo wygląda jeśli chodzi o q4maxa...
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1680 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie