Niedawno do publicznej wiadomości oddana została informacja, że program antycheaterski Azereus będzie po raz pierwszy użyty na potrzeby America’s Army. Transformacji programu dokonał Cybersport i to właśnie w lidze HLC będzie on wymagany. Na stronie głównej serwisu ukazały się szczegóły, które mają zaznajomić uczestników rozgrywek z nowością.
O ile w pierwszej kolejce II Ligi Heyah Logitech Cybersport Azereus dla America’s Army nie był jeszcze wymagany, to począwszy od 26 lutego (druga kolejka drugiej ligi oraz pierwsza kolejka pierwszej ligi), obydwie klasy rozgrywkowe będą miały obowiązek grania meczy z programem w tle oraz zuploadowania raportów każdego z graczy po spotkaniu. Mają na to czas do 24 godzin po zakończeniu pojedynku. Dokładne zasady znajdziecie wśród kilku punktów dodanych do regulaminu rozgrywek (poniżej).
Link, z którego pobrać można Azereusa w wersji Cybersport.
2. Wpisujemy odpowiedni kod swojego meczu, po czym klikamy przycisk Rozpocznij nadzór
3. Po zakończeniu meczu odznaczamy przycisk "Blokada" a następnie klikamy przycisk Zakończ nadzór
4. Po tych czynnościach w oknie dialogowym pojawi się informacja, że można zamknąć program, wtedy możemy dopiero zakończyć jego działanie.
by lpz
Nowe punkty regulaminu dotyczące użycia Azereusa
5.1. Oficjalnym, obowiązkowym programem antycheaterskim w lidze Americas Army, jest program Azereus w wersji Cybersport, który można pobrać ze strony autora (link) bądź działu download na stronie www.cybersport.pl (link)
5.2 W czasie meczu każdy gracz, musi rozgrywać spotkanie z włączonym nadzorowaniem przez program Azereus w wersji Cybersport. (opis obsługi programu znajdziecie w tym poradniku: (link)
5.3 Po zakończeniu meczu każdy gracz jest zobowiązany do uploadu raportu w media danego meczu, bądź podanie zewnętrznego linku do sciągnięcia pliku w ciągu 24 godzin od jego zakończenia.
5.4 Upload raportu po meczu jest obowiązkowy dla wszystkich grających w danym meczu.
Kary:
5.5 W przypadku gdy, jakaś drużyna, nie umieści w ciągu 24 godzin wszystkich raportów, przydzielany jest walkover (12:0) dla drużyny przeciwnej.
5.6 Gdy obydwie drużyny nie umieściły jednego lub więcej raportów z meczu, obu drużynom nie przydzielone są żadne punkty.
5.7 Gdy drużyna naruszy punkt 5.3 regulaminu dotyczący uploadu raportów więcej niż 3 razy, zostanie usunięta z rozgrywek.
Przeglądanie zaszyfrowanego raportu jest możliwe dzięki specjalnemu dekoderowi, dostępnemu na oficjalnej stronie programu Azereus. Dekoder ten wymaga oddzielnej rejestracji na witrynie azereus.pl. Miejmy nadzieję, że program ten okaże się skutecznym narzędziem w wykrywaniu "sprytnych inaczej" zawodników, a mimo to nie zakłóci rozgrywek problemami z jego użyciem.
Źródło: Cybersport