Na forum gry Quake Live niespełna miesiąc temu został założony wątek, który jest formą petycji do id Software o wprowadzenie popularnej fizyki promode (obecnie zwanej CPM) do wspomnianej gry. Projekt ten ma coraz większe racje bytu w związku choćby z tym, iż sam "ojciec" tej fizyki został niedawno pracownikiem id Software. Mowa oczywiście o Kevinie "arQonie" Blenkinsoppie.
Autor tematu w sposób jasny i przejrzysty motywuje swoje zdanie, dlaczego promode powinno być częścią gry Quake Live. Dla osób niezwiązanych z tajnikami gry Quake przypomnę, iż fizyka ta w odróżnieniu od standardowego vQ3 jest znacznie szybsza, daje o wiele większą kontrolę nad postacią, a bronie zmieniają się i przeładowują szybciej. Tak najprościej można zobrazować ten tryb rozgrywki.
Dla jeszcze lepszego zrozumienia polecam Wam obejrzenie amatorskiego filmiku jednego z najlepszych graczy Q3 CPM w historii, czyli Sandera "Vo0" Kaasjagera. Nie sposób pominąć także faktu, iż Polska była od zawsze niekwestionowaną siłą na tej platformie. Regularnie zajmowaliśmy czołowe lokaty zarówno w turniejach drużynowych, jak i duelowych. We wspomnianym temacie swój głos poparcia oddały już setki użytkowników.
Jeśli także jesteś fanem promode nie zwlekaj, tylko dopisz się i poinformuj o tym znajomych z "szybkich laserów", a być może projekt ten zostanie oceniony pozytywnie przez id Software, a sam arQon zabierze się za jego wykonanie.
Źródło: własne
#104 | aiken
2009-03-21 14:02:41
Nie mow ze nagle vampire bedzie mial z kim grac, bo to utopia, ani frajda nie jest grac z kims kto Cie bije 100:-5 ani tez wygrywac w taki sposob z noob'em, ktory pewnie po takim meczu usunie linka do QL z bookmark'ow. Tak wiem! Mamy podzial na tier'y w QL, ale w takim razie ludzie o ktorych sie martwisz dalej nie beda miec z kim grac lub po prostu ten system sie nie sprawdzi!
Kolejna kwestia jest taka, ze serwer CPM i VQ3 musialby byc oddzielone duzo wyrazniejsza kreska niz tak jak to jest zrobione w przypadku trybow gry, bo jednak jest to juz troche inna gra. Poza tym tak jak wspomnialem na forum ORG'a, nie widze najmniejszych szans na tak spore modyfikacje w engine'ie QL do czasu az ta gra nie zarobi na siebie. W biznesie jest tak, ze nie mozna caly czas brnac w inwestycje, ktore beda procentowac dopiero za jakis czas, bo ten czas moze nigdy nie nadejsc, a wtedy wszystko co wlozyles idzie sie pasc.
PMX is the answer!
#105 | Mav_
2009-03-21 14:11:52
#106 | AL|EN
2009-03-21 14:12:29
Hi, The whole idea of the cpm thread is to gain support for the idea of adding cpm gameplay into ql. Adding cpm gameplay into ql will help expose tens of thousands of ql players to cpm gameplay who more than likely have never seen it before. Cpm generally can be a hard game for new players to get into but I think paired with the matchmaking system and ql not requiring extra downloads/mods that cpm will be able to attract greater numbers on average than it did in q3. This will be beneficial to the current cpma community as well. As ql cpm players start to improve their skill they may want to venture over to cpma to try out that mod, maps, and pickup system. Most places throughout the world either don't have a cpm community left or have very few players left. This is chance to regrow those communities as it will draw back a lot of old school cpm players. Over the years many cpm players quit playing for reasons such as school, work, or games like mmo's. Cpm in ql could be the thing to draw a lot of these players back into quake. Please go to http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=12268 and sign in support of this idea. The thread already has 250+ post and has been stickied for quite some time. I think if we get enough support for this that ID will do this.
Nie szukajcie wymówek , nie wyszukujcie problemów i nie wymyślajcie ich. Wszystkie są do obejścia. Dla chcącego nic trudnego.
#127 | aiken
2009-03-22 00:02:01
btw. wszystkiego najlepszego AL|EN, stary prychu :P
#113 | rambiak
2009-03-21 14:39:14
#116 | b4rt
2009-03-21 16:05:59
#125 | satan
2009-03-21 19:43:46
#126 | SiD
2009-03-21 20:02:52
Czy jakikolwiek gracz CPMA i tylko CPMA będzie raczył grać w QL, który nie wnosi za specjalnie żadnych innowacji? Nie wydaje mi się. Rozbudowanie QL o ProMode jedynie poszerzy grono odbiorców. Nie jest to wielkie audytorium, jednak jak dowodzi historia dość solidne. QL i tak nie wróżę sukcesów, bo nisza którą próbuje zapełnić jest na prawdę mała, a wymagania/cele wręcz skierowane są w coś zupełnie popularnego. Bez radykalnych zmian to pozostaje tylko wegetacja i powolne umieranie vide gry MMORPG.
Inna rzecz, że ProMode lepiej wyszedłby na np. doklejeniu się do innej 'przeglądarkowej' gry jaką jest Battlefield Heroes (sic). Tam na prawdę jest zapotrzebowanie na platformę hardkorową. Jeżeli taka casualowa wersja odniesie sukces (a po graniu w betę wierzę, że tak), to tylko kwestia czasu gdy spora ilość z tej masy będzie chciała pchnąć rozgrywkę na następny poziom.
#129 | spec_u
2009-03-22 11:19:06
Wiec jesli ID che cokolwiek zarobic na tej grze to na pewno nie popełni takiego błędu, nikt nie wyda TAAAKIEJ kasy dla kilku "biedych" graczy z USA co nie maja gdzie grać (zreszta jak nie maja gdzie grac to pokazuje sile tej sceny :D). Liczy sie ILOSC = KASA Z REKLAM :)
Btw zresztą kto teraz gra duela ? Prawda jest taka, że duża czasc graczy wybiera FFA, nie da sie zrobić gry nastawionej na duel i na niej zarobić, wystarczy zobaczyć na sukces CS/COD 4, gdzie zawsze można przykampić i coś ustrzelić, a duel ? Wiekszosc jak dostanie do 0 (albo co gorsze do -) to drugi raz tej gry nie włączy ;- )))
#130 | vafel
2009-03-22 15:51:08
#133 | raul
2009-03-23 10:21:06
oczywiście to tylko moje zdanie, sądzę, iż dodatkowa opcja wyboru (nie defaultowa) nie spowoduje żadnego rozłamu. Jeśli by tak było nie poprę także tego projektu.
#131 | baal
2009-03-23 02:38:03
#132 | -mess-
2009-03-23 07:48:08