Fizyka promode w Quake Live?

Dostosuj

Na forum gry Quake Live niespełna miesiąc temu został założony wątek, który jest formą petycji do id Software o wprowadzenie popularnej fizyki promode (obecnie zwanej CPM) do wspomnianej gry. Projekt ten ma coraz większe racje bytu w związku choćby z tym, iż sam "ojciec" tej fizyki został niedawno pracownikiem id Software. Mowa oczywiście o USA Kevinie "arQonie" Blenkinsoppie.

 

Autor tematu w sposób jasny i przejrzysty motywuje swoje zdanie, dlaczego promode powinno być częścią gry Quake Live. Dla osób niezwiązanych z tajnikami gry Quake przypomnę, iż fizyka ta w odróżnieniu od standardowego vQ3 jest znacznie szybsza, daje o wiele większą kontrolę nad postacią, a bronie zmieniają się i przeładowują szybciej. Tak najprościej można zobrazować ten tryb rozgrywki.

 

Dla jeszcze lepszego zrozumienia polecam Wam obejrzenie amatorskiego filmiku jednego z najlepszych graczy Q3 CPM w historii, czyli Holandia Sandera "Vo0" Kaasjagera. Nie sposób pominąć także faktu, iż Polska była od zawsze niekwestionowaną siłą na tej platformie. Regularnie zajmowaliśmy czołowe lokaty zarówno w turniejach drużynowych, jak i duelowych. We wspomnianym temacie swój głos poparcia oddały już setki użytkowników.

 

Jeśli także jesteś fanem promode nie zwlekaj, tylko dopisz się i poinformuj o tym znajomych z "szybkich laserów", a być może projekt ten zostanie oceniony pozytywnie przez id Software, a sam arQon zabierze się za jego wykonanie.

 

Źródło: własne

KomentarzeKomentarze

  • aiken

    #104 | aiken

    2009-03-21 14:02:41

    AL|EN dlaczego uwazasz ze Amerykanie najbardziej potrzebuja PROMODE'a w QL, bo nie maja z kim grac? To troche nonsens, bo po pierwsze to skoro teraz nie graja w CPM to pewnie tak bardzo tego nie potrzebuja poza ta drobna garstka ludzi? Po drugie droga od noob'a, ktory swiezo oderwal sie od CS'a albo Halo na konsoli, zeby pograc w Quejk Lajfa do promode guru jest jak przejscie z Krakowa na Alaske!

    Nie mow ze nagle vampire bedzie mial z kim grac, bo to utopia, ani frajda nie jest grac z kims kto Cie bije 100:-5 ani tez wygrywac w taki sposob z noob'em, ktory pewnie po takim meczu usunie linka do QL z bookmark'ow. Tak wiem! Mamy podzial na tier'y w QL, ale w takim razie ludzie o ktorych sie martwisz dalej nie beda miec z kim grac lub po prostu ten system sie nie sprawdzi!

    Kolejna kwestia jest taka, ze serwer CPM i VQ3 musialby byc oddzielone duzo wyrazniejsza kreska niz tak jak to jest zrobione w przypadku trybow gry, bo jednak jest to juz troche inna gra. Poza tym tak jak wspomnialem na forum ORG'a, nie widze najmniejszych szans na tak spore modyfikacje w engine'ie QL do czasu az ta gra nie zarobi na siebie. W biznesie jest tak, ze nie mozna caly czas brnac w inwestycje, ktore beda procentowac dopiero za jakis czas, bo ten czas moze nigdy nie nadejsc, a wtedy wszystko co wlozyles idzie sie pasc.

    PMX is the answer!
  • Mav9l1ty

    #105 | Mav_

    2009-03-21 14:11:52

    Kocham Cię
  • [fhn]AL|EN

    #106 | AL|EN

    2009-03-21 14:12:29

    Ja tak uważam bo shlt ze sceny CPM w USA poprosił o wsparcie:

    Hi, The whole idea of the cpm thread is to gain support for the idea of adding cpm gameplay into ql. Adding cpm gameplay into ql will help expose tens of thousands of ql players to cpm gameplay who more than likely have never seen it before. Cpm generally can be a hard game for new players to get into but I think paired with the matchmaking system and ql not requiring extra downloads/mods that cpm will be able to attract greater numbers on average than it did in q3. This will be beneficial to the current cpma community as well. As ql cpm players start to improve their skill they may want to venture over to cpma to try out that mod, maps, and pickup system. Most places throughout the world either don't have a cpm community left or have very few players left. This is chance to regrow those communities as it will draw back a lot of old school cpm players. Over the years many cpm players quit playing for reasons such as school, work, or games like mmo's. Cpm in ql could be the thing to draw a lot of these players back into quake. Please go to http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=12268 and sign in support of this idea. The thread already has 250+ post and has been stickied for quite some time. I think if we get enough support for this that ID will do this.

    Nie szukajcie wymówek , nie wyszukujcie problemów i nie wymyślajcie ich. Wszystkie są do obejścia. Dla chcącego nic trudnego.
  • aiken

    #127 | aiken

    2009-03-22 00:02:01

    No ja sie nie dziwie tym ludziom, w sumie walcza o swoj ulubiony gameplay, ale patrzac realnie sadze ze to nie przejdzie, przynajmniej nie w ciagu najblizszego roku lub dwoch. Wez pod uwage, ze zeby to mialo sens to trzeba by przeciesc na QL przynajmniej z 10 map pod CPM, a jakby nie bylo troche pracy to wymaga.

    btw. wszystkiego najlepszego AL|EN, stary prychu :P
  • rambiak

    #113 | rambiak

    2009-03-21 14:39:14

    Faktem jest ze lepiej by bylo gdyby cos takiego jak CPMA do QL nie powstalo. Lepiej tworzyc jedna wielka, wspolna scene. Gracze CPMA ktorzy beda mieli ochote sprobowac swoich sil w QL zrobia to bez wzgledu czy bedzie ich fizyka czy nie. Przyzwyczaja sie i w ten sposob powstania JEDNA scena, wiec po co podzialy?
  • b4rt-osz

    #116 | b4rt

    2009-03-21 16:05:59

    Jak bedzie cpm to sie nie obraze, a jak nie bedzie to tez z tego powodu plakac nie bede. Gram aktywnie w QL i grajac wczesniej sporo czasu w cpma uwazam ze to kwestia przyzwyczajenia, a ze wszystko dzieje sie wolniej to latwiej mi trafic :- DDDD
  • n4rf

    #125 | satan

    2009-03-21 19:43:46

    bezsens. ani jednego sensownego argumentu. ja jestem na nie, po co dzielic scene po raz kolejny. ql swietnie da sobie rade bez tych 4-5 zwolennikow cpm
  • SiD

    #126 | SiD

    2009-03-21 20:02:52

    Wy tu sobie pierdzielicie o podziale sceny, a ja spytam inaczej:
    Czy jakikolwiek gracz CPMA i tylko CPMA będzie raczył grać w QL, który nie wnosi za specjalnie żadnych innowacji? Nie wydaje mi się. Rozbudowanie QL o ProMode jedynie poszerzy grono odbiorców. Nie jest to wielkie audytorium, jednak jak dowodzi historia dość solidne. QL i tak nie wróżę sukcesów, bo nisza którą próbuje zapełnić jest na prawdę mała, a wymagania/cele wręcz skierowane są w coś zupełnie popularnego. Bez radykalnych zmian to pozostaje tylko wegetacja i powolne umieranie vide gry MMORPG.
    Inna rzecz, że ProMode lepiej wyszedłby na np. doklejeniu się do innej 'przeglądarkowej' gry jaką jest Battlefield Heroes (sic). Tam na prawdę jest zapotrzebowanie na platformę hardkorową. Jeżeli taka casualowa wersja odniesie sukces (a po graniu w betę wierzę, że tak), to tylko kwestia czasu gdy spora ilość z tej masy będzie chciała pchnąć rozgrywkę na następny poziom.
  • spec_u

    #129 | spec_u

    2009-03-22 11:19:06

    powiem tak CPMA jest za szypkie ! i po miesiącu zostanie 10 graczy jak w sp. Painkillerze... :)

    Wiec jesli ID che cokolwiek zarobic na tej grze to na pewno nie popełni takiego błędu, nikt nie wyda TAAAKIEJ kasy dla kilku "biedych" graczy z USA co nie maja gdzie grać (zreszta jak nie maja gdzie grac to pokazuje sile tej sceny :D). Liczy sie ILOSC = KASA Z REKLAM :)

    Btw zresztą kto teraz gra duela ? Prawda jest taka, że duża czasc graczy wybiera FFA, nie da sie zrobić gry nastawionej na duel i na niej zarobić, wystarczy zobaczyć na sukces CS/COD 4, gdzie zawsze można przykampić i coś ustrzelić, a duel ? Wiekszosc jak dostanie do 0 (albo co gorsze do -) to drugi raz tej gry nie włączy ;- )))
  • vaf3l

    #130 | vafel

    2009-03-22 15:51:08

    Wytłumaczcie mi dlaczego chcecie pozbawić ludzi wyboru? Czy gracze vq3 boją się że duża ilość graczy przejdzie na cpma? Nie powinno tak się stać, a dodanie tej opcji nie przyniesie nikomu wstydu, nie zabierze pieniędzy ani nie zabije. Da ludziom WYBÓR. Dlaczego uważacie że mamy grać dalej na starym Q3 a Wy możecie grać na ql? Jesteśmy gorsi? Będzie wybór - ludzie wybiorą, a graczy dla jednego jak i drugiego zawsze starczy. Nie chcesz, nie włączysz. Ot co.
  • raul

    #133 | raul

    2009-03-23 10:21:06

    No i to jest właśnie meritum. Grasz w co chcesz. Tryb default by został oczywiście vQL, ale była by opcja zavotowania promode i każdy, kto by chciał grać cpm, grał by cpm, każdy kto vQL - vQL, a tak to gracze cpm byli by zmuszeni chcąc, nie chcąc grać fizykę vQL, albo skończyć z graniem, bo na Q3 graczy cpm jest coraz mniej, zostali już sami wyjadacze, prawie całkowity brak świeżej krwi.

    oczywiście to tylko moje zdanie, sądzę, iż dodatkowa opcja wyboru (nie defaultowa) nie spowoduje żadnego rozłamu. Jeśli by tak było nie poprę także tego projektu.
  • shalu

    #131 | baal

    2009-03-23 02:38:03

    Zobaczymy jak konta premium wpłyną na QL
  • -mess-

    #132 | -mess-

    2009-03-23 07:48:08

    raczej nie za dobrze ;D
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2229 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie