Fizyka promode w Quake Live?

Dostosuj

Na forum gry Quake Live niespełna miesiąc temu został założony wątek, który jest formą petycji do id Software o wprowadzenie popularnej fizyki promode (obecnie zwanej CPM) do wspomnianej gry. Projekt ten ma coraz większe racje bytu w związku choćby z tym, iż sam "ojciec" tej fizyki został niedawno pracownikiem id Software. Mowa oczywiście o USA Kevinie "arQonie" Blenkinsoppie.

 

Autor tematu w sposób jasny i przejrzysty motywuje swoje zdanie, dlaczego promode powinno być częścią gry Quake Live. Dla osób niezwiązanych z tajnikami gry Quake przypomnę, iż fizyka ta w odróżnieniu od standardowego vQ3 jest znacznie szybsza, daje o wiele większą kontrolę nad postacią, a bronie zmieniają się i przeładowują szybciej. Tak najprościej można zobrazować ten tryb rozgrywki.

 

Dla jeszcze lepszego zrozumienia polecam Wam obejrzenie amatorskiego filmiku jednego z najlepszych graczy Q3 CPM w historii, czyli Holandia Sandera "Vo0" Kaasjagera. Nie sposób pominąć także faktu, iż Polska była od zawsze niekwestionowaną siłą na tej platformie. Regularnie zajmowaliśmy czołowe lokaty zarówno w turniejach drużynowych, jak i duelowych. We wspomnianym temacie swój głos poparcia oddały już setki użytkowników.

 

Jeśli także jesteś fanem promode nie zwlekaj, tylko dopisz się i poinformuj o tym znajomych z "szybkich laserów", a być może projekt ten zostanie oceniony pozytywnie przez id Software, a sam arQon zabierze się za jego wykonanie.

 

Źródło: własne

KomentarzeKomentarze

  • V!ct!M

    #120 | vicek

    2009-03-21 17:21:42

    ale ja nie napisalem, ze Ty mnie smieszysz :)

    po prostu przypomnialo mi sie to, co widze nie raz (szczegolnie teraz jak wyszedl QL i sa statystyki na stronie, ktorymi mozna sie pochwalic), jak ktos pisze "mialem tyle a tyle %", a to przeciez o niczym nie swiadczy, ani o tym,ze ktos jest lepszy, a czasem nawet (ba!) o lepszym aimie
  • nergal

    #121 | nergal

    2009-03-21 17:37:01

    vo0 nie umie utrzymac celownika na skinie wroga, spawa z sekundowymi przerwami zwyczajnie j ego sensitivity nie jest ustawione do spawania co nie mess?:P
  • qwe

    #123 | qwe

    2009-03-21 18:01:49

    Vo0 ma duzego sensa, rat JESZCZE wiekszego a mimo to jest najlepszym graczem CPMA w ogole.
  • nergal

    #118 | nergal

    2009-03-21 16:47:40

    gralem ale bylo dla mnie take kiepskie ze gralem tylko okazjonalnie, ale nie wmowisz mi ze na cpma/pm trudniej sie trafia z lg niz w osp ctf na pingu 60/80 ms :DD ktore gram caly czas i te lg 22 czy tam 24 jak na takich prosow to raczej lekka bieda:|
  • qwe

    #122 | qwe

    2009-03-21 18:00:44

    Lojezym no pewnie, ze trudniej sie trafia niz na OSP.
    OSP jest powolne.

    Stary, jesli mi nie wierszysz to moze wbijamy na jakiegos serwa CPMA i Ci pokaze.

    Zapytaj sie barta, zooma, messa, kogokolwiek, ze na CPMA znacznie trudniej trafic goscia z LG.

    Powiem wiecej, gotow jestem sie z Toba zalozyc, ze bedziesz mial lg na poziomie 5-10 % nizszym niz zazwyczaj masz na OSP.
    Wiem, bo gralem swego czasu w CPMA i po prostu takie spawanie jak na vq3 jest niemozliwe.

    No tak, a dowod masz sam w demku- czm, ktory w vq3 swietnie spawa, jakos w cpma tak dobrze sobie nie radzi.
    Wniosek nasuwa sie sam. Jest mnostwo demek graczy vq3, ktorzy probowali swoich sil w PM, nikt z nich nie mial lepszego spawa na PM niz na vq3.


    edit
    zacutuje tutaj post b4rta, ktory znajduje sie aktualnie na samym dole

    [quote]Jak bedzie cpm to sie nie obraze, a jak nie bedzie to tez z tego powodu plakac nie bede. Gram aktywnie w QL i grajac wczesniej sporo czasu w cpma uwazam ze to kwestia przyzwyczajenia, a ze wszystko dzieje sie wolniej to latwiej mi trafic :- DDDD[/quote]

    Chyba z botami w tego cpma grales.
  • nergal

    #124 | nergal

    2009-03-21 18:20:05

    lojezu
    to demko jest z lana i porownalem ich gre do gry na osp na necie na pingu 60/80 ms nie do gry osp lan. napisalem to ze swoich doswiadczen. na takim pingu mimo ze jedziesz po typie on i tak nie dostaje musisz mega wyczuc i dobrac predykcje co wymaga bardzo duzo wysilku i uwazam ze jest to trudniejsze niz celowanie na lanie w "szybko" poruszajacego sie skina. nie, nie gralem z botami tylko z graczami z mojej okolicy volt mcz sick(na lanie) moze do super hiper skilerow nie naleza ale grac umieja.
  • qwe

    #128 | qwe

    2009-03-22 01:10:39

    Problem jest taki, ze ty grales z voltem, mcz, i sickiem.
    Wszystkich panow znam (pozdrawiam volta) i watpie by mieli tak wycwiczone uniki w cpm, zwlaszcza w powietzu jak ci panowie.

    vq3 sam w sobie jest IMO gra rownie wymagajaca jak CPM, co nie oznacza, ze w obydwu grach celuje sie tak samo.
    To dwie inne bajki. Celowanie w CPMA jest samo w sobie utrudnione, prawdopodobnie dlatego, ze zmniejszone sa hitboxy. Po prostu zawsze grajac w CPMA mam znacznie gorszego spawa niz grajac w vq3.

    ok, skoro dalej watpisz to sciagnij sobie demko Fox'a jak bral udzial w jakims turnieju cpm na lanie.
    Jego spawa w vq3, zarowno NA NECIE jak i na LANIE kazdy zna.

    Demka sa do obejrzenia z tego turnieju [url]http://www.esports.pl/news/DH-2008:-fox-zwyciezca-CPM/30629/strona/1/kom[/url]
  • Mav9l1ty

    #19 | Mav_

    2009-03-20 20:22:03

    Jeśli jesteś za podzieleniem sceny na dwa obozy po raz drugi w historii Quake'a, co osłabi jego pozycję na rynku - dopisuj się!

    Jeśli NIE jesteś idiotą, olej tego stronniczego newsa!

    Jeśli kogoś interesuje zdanie doświadczonych Quakerów w tej sprawie, którzy z całą pewnością wiedzą co jest dobre dla tej gry, mogę przytoczyć kilka cytatów z forum redakcyjnego ORG-a.

    pozdro i poćwicz :D
  • freak

    #21 | freak

    2009-03-20 20:26:40

    nie lubie tego pana a on mnie ale ma racje ;asd
  • Mav9l1ty

    #24 | Mav_

    2009-03-20 20:30:47

    freak, ja Ciebie naprawdę bardzo lubię. Ostatnio mieliśmy w kilku sprawach oddzielne zdanie, ale bardzo szanuję to co sobą reprezentujesz, Twoje teksty i zawsze chętnie się na jakieś piwo na LAN-ie wybiorę :]
  • qwe

    #82 | qwe

    2009-03-21 02:55:01

    dajcie se po razie na lanie i idzcie na browca :)
  • Mav9l1ty

    #23 | Mav_

    2009-03-20 20:28:06

    "Nie, kurwa, nie, nie i nie! Nie będę z czystym sumieniem promował ponownego rozbicia sceny na dwie fizyki! To jedna z najgorszych chwil w historii Quake'a 3 i to najgorsze co może się zdarzyć obecnie Quake Live'owi." - ja

    "Nie" - Xsi

    "jestem takze przeciwny-wole by quake live pozostal przy obecnym stanie!! zadnych modow i zbednych dodatkow." - Razor

    "Osobiście NIE cla CPM w QL. Na podziale sceny seria Quake przejechała się już kilka razy. Mam nadzieję, że id nie popełni tego samego błędu po raz kolejny i zostawi na zawsze ustalenie, że platforma QL jest jedna z jedną fizyką." - Spoonman

    "Lubie czasem pograc na fizyce CPM, ale podzielam zdanie kolegow i rowniez jestem przeciwny przedsiewzieciu. Po drugie to watpie zeby w najblizszym czasie do konca bety planowalo jakies wieksze zmiany w grze." - aiken

    Wszyscy cytowani to Quakerzy z wieloletnim stażem, prawie wszyscy to ogromnie doświadczeni gracze, część to organizatorzy turniejów. Za wprowadzeniem PM do QL był tylko fanatyk -- w prawie pełnym tego słowa znaczeniu -- fizyki CPMA: AL|EN.

    Tak więc, drogi czytelniku ESP, nie daj się zwieść stronniczemu stylowi pisania, bo osobiście uważam raul, że zrobiłeś całej scenie świństwo tym newsem.
  • [fhn]AL|EN

    #29 | AL|EN

    2009-03-20 20:40:38

    Lol co za żałosne zagranie. Ty mnie nazywasz fanatykiem a sam jak ci dają piłeczkę i kółeczko to mówisz, że nie ma lepszej rzeczy od tego ? Że "to tak ma być bo tak i proste rzeczy pasują bo tak" Mój tak zwany fanatyzm wynika z prostego faktu, że lubię coś co jest skomplikowane i trudne. DLACZEGO ZABRALI DJ Z Quake2 ?!?!? NO ODPOWIEDZ MANIAKU vq3l ?

    Zasrane psy ogrodnika !

    Żadnych modów ? A CA to co to jest jak nie całkowicie inny tryb gry ? ŻADNYCH ? A INSTAGIB ? A FREEZETAG KTÓRY BĘDZIE NAPEWNO ? Puknij się w łeb !

    Mówiłem ci Kund3l, że on coś odpierdoli i tu własnie widać jego fanatyzm - czekajcie sprawdzę, czy news jeszcze jest.
  • qwe

    #41 | qwe

    2009-03-20 21:26:38

    mav, przeczytaj moj komentarz (numer 39)

    jesli dasz ludziom PM, to beda grac w PM.

    Trzeba tylko arQona ogarnac by nie wydawal codziennych latek pod "rat'a" i bedzie ok ;)

    Jesli jest mozliwosc dodania PM, niech to zrobia.
    W koncu ta gra to eksperyment. Jesli chca czegos nowego i dobrego, niech wrzuca tryb PM.
    Wyjdzie im to tylko na dobre.
  • Mav9l1ty

    #96 | Mav_

    2009-03-21 12:34:04

    To jedna z ciekawszych rzeczy poruszona tutaj. I tak, masz rację: jeśli dasz ludziom najpierw PM, to zagrają PM. Jeśli dasz im vql, to zagrają vql.

    Problem -- a właściwie wcale nie problem, tylko sęk -- w tym, że ludzie już mają vql ;)
  • V!ct!M

    #46 | vicek

    2009-03-20 22:07:39

    Pojawia sie tylko pytanie: co nas to obchodzi?
  • Mav9l1ty

    #50 | Mav_

    2009-03-20 22:23:52

    jeśli by Cię to nie obchodziło nie odpowiadał byś na tamten komentarz, hihi :))
  • V!ct!M

    #69 | vicek

    2009-03-20 23:09:35

    hihi, widocznie nie zrozumiales co mialem na mysli (albo raczej nie chciales tego zrobic)

    pozwol, ze odwolam sie do takiego ogolnego przykladu. jest jakas grupa osob (bedaca w mniejszosci), ktore czegos chca. czy powinni zrezygnowac ze swoich postulatow tylko dlatego, ze z drugiej strony jest grupa 'medrcow'(/ludzi uwazajacych ze wiedza najlepiej/towarzystwo wzajemnej adoracji), ktora ma odmienna opinie? [zeby byla jasnosc - NIE mam takiego zdania o wspomnianej przez Ciebie grupie, ale niestety taki charakter mial Twoj post]
  • [fhn]AL|EN

    #26 | AL|EN

    2009-03-20 20:32:57

    Buhahahahhaha Na pozycję na rynku, chcesz pozycji na runku wo graj w wow'a albo w cod4. Jeżeli nie widzisz, że Quake Live jest już DIAMETRALNY PODZIAŁ na All weapons i instagib to jesteś idiotą.

    Co sie stało nagle Mav ? Ostatnio przyznałeś, że owszem PROMODE jako platforma jest conajmniej tak samo dobra jak vq3 jeżeli nie lepsza.
  • Mav9l1ty

    #30 | Mav_

    2009-03-20 20:47:33

    Dobra, odpowiem Ci cytując samego siebie z ESR, bo mi się nie chce dwa razy tego samego pisać. Może wtedy zrozumiesz o co mi chodzi mówiąc "podział". Tylko, że tam mnie plusują za takie posty, a tutaj cholera wie :)

    "It's not a great thing that QL is a closed platform. But, it is not bad as well.

    Keep in mind that it was the fragmentation of the whole q3 scene (some people playing vq3, others cpm, others FT, Defrag, excessive plus, etc) was one of the factors that made it an unpopular platform altogether, tournament wise. The number of players signing up to the cups, as well as the number of spectators watching those competitions, were never close to the numbers of actual quake 3 players. Players from CPM would not want to compete in vq3 (or any other mod/game type/whatever) tournaments, and vice versa. Due to this fragmentation, Quake 3 was not really that much of a subject of interest for the sponsors. The numbers of tournaments that you wanted play or watch yourself was also decreased because of that.

    Now, when the player base is concentrated and unified on one website and physic, Quake Live will most definitely be a more attractive game for sponsors and players.

    Of course, I miss some fun mods, checking them out at LAN parties with friends, and so on. But, overall, I'm rather happy with that decision.

    (...)"

    Ja nie mówię, że jestem fanatykiem, ale z czystej analizy mniej-więcej opisanej w tym poście wynika, że po prostu lepiej dla ogółu (graczy, deweloperów, ludzi czerpiących kasę z ql, wkładających w niego kasę) będzie lepiej, jeśli gra będzie na jednym standardzie się opierała.

    A Ty po prostu patrzysz na to, że "lubisz CPM", więc będziesz wszystkich namawiał opierając się na totalnej stronniczości :)

    Więc, jak widzisz, akurat mnie to nic nie obchodzi czy PM jest lepszy od vq3/l czy nie. To dla mnie nieistotne. Dla mnie w TYM temacie jest istotne czy to dobre dla gry i dla społeczności z nią związaną.
  • [fhn]AL|EN

    #32 | AL|EN

    2009-03-20 20:55:07

    Lepsze dla gry będzie to jak CPM będzie w QL bo ludzie będą bardzo aktywnie promować tą fizykę i pokazywać noobkom jak się fajnie lata. Jakoś Q3 z tak OGROMNĄ ilością modów żyje do dzisiaj i nie ma problemów z bywaniem na turniejach. Wow'a/C-S'a nigdy nie pobijesz i srać w gacie bo 5k ludzi będzie sobie mogło wybrać inne serwery to już psyhoza-maniakalno-depresyja.
  • Mav9l1ty

    #33 | Mav_

    2009-03-20 21:01:31

    "Lepsze dla gry będzie to jak CPM będzie w QL bo ludzie będą bardzo aktywnie promować tą fizykę i pokazywać noobkom jak się fajnie lata."

    to jest doprawdy racjonalny powód...

    "Jakoś Q3 z tak OGROMNĄ ilością modów żyje do dzisiaj i nie ma problemów z bywaniem na turniejach."

    q3 jako platforma turniejowa na największych światowych zawodach nie żyje i to jest fakt, którego Ci chyba potwierdzać nie muszę?

    "Wow'a/C-S'a nigdy nie pobijesz i srać w gacie bo 5k ludzi będzie sobie mogło wybrać inne serwery to już psyhoza-maniakalno-depresyja."

    spróbować uczknąć jak największy kawałek tortu zawsze można poprzez stosowanie właściwych posunięć. Nie trzeba od razu się poddawać mówiąc "i tak ich nie pobijemy", bo jeśli by tak było, to ta gra nigdy by nie powstała

    edit: weź mi najpierw odpowiedz na moje argumenty zanim napiszesz coś nowego, ok? bo jeśli nie, to ja z Tobą raczej polemikę szybko skończę. Bo i po co, skoro nawet nie reagujesz na to co jest jak wół napisane?
  • [fhn]AL|EN

    #35 | AL|EN

    2009-03-20 21:09:15

    No żebyś wiedział, że racjonalny bo nobków nie interesuje że "vq3l da best" tylko to co sprawia mu FRAJDĘ. 75% obecnych graczy PROMDOE wesoło biegają sobie na CA bo tam jest własnie najlepsza frajda dla newbies a nie w duelach gdzie trzeba się spocić. Dlatego własnie ACTF jest jaki jest w QL: żeby było maximum FRAJDY dla nobów a to że jest totalną porażką nikogo na razie nie obchodzi.

    A co niby jakaś inna gra 1v1 FPP była/jest na turniejach ?

    Że co z tym tortem ? Po prostu wmawiasz sobie, że jak będzie można grać inaczej w QL no to kaplica "nie pobijemy campera " to się nigdy nie stanie i wole mieć różnorodną grę z brakiem spasionych warchlaków z usa niż masówkę ala cod4. Quake nigdy nie będzie dla mas choćbyś nie wiem jak wykastrował i uprościł tą grę.
  • Mav9l1ty

    #38 | Mav_

    2009-03-20 21:22:09

    Dobra, jeśli nie chcesz odnosić się do racjonalnych argumentów człowieka który ceni sobie rzeczową polemikę, to trudno. Ja idę pograć sobie w QL, a Tobie nie zazdroszczę ciągłego wkurzania się na tą grę którą uważasz za niedorobioną. Życzę miłej nocy i dobranoc :)
  • [fhn]AL|EN

    #42 | AL|EN

    2009-03-20 21:27:28

    To odpowiedz rzeczowo na moje pytania: Q3 był robiony dla mas (BFG, zabrane DJ itp) QL jest robiony dla jeszcze większych mas (Runy, Kamikadzie i cały system) więc dodanie CPM=więcej mas a te wyimaginowane szkody "bo podział" nie mają znaczenia czego dowodem jest historia q3 i modów. Sam sobie odpowiedz: w jaki sposób dać noobom FRAJDĘ beztroskiego latania po mapce i spamowania rakietami ? CA CPM !
  • Mav9l1ty

    #47 | Mav_

    2009-03-20 22:07:58

    A co jest złego w robieniu dla mas? masy czynią grę popularną, mocną na rynku i atrakcyjną dla sponsorów. Ponadto, jeśli grają masy, to gra jest najwidoczniej przyjemna.

    Nope, wprowadzanie drugiej fizyki np. do CA to byłoby już wprowadzenie niepotrzebnego podziału. Jakoś wszystkim teraz pasuje, co?

    A historia q3 działa właśnie na moją korzyść, bo to właśnie historia q3 pokazuje, że od podziałów się zaczęło mniej turniejów i ciągłe kłótnie. Zresztą, check out cytaty które przytoczyłem. Wszyscy bardziej doświadczeni to potwierdzają.
  • [fhn]AL|EN

    #53 | AL|EN

    2009-03-20 22:29:15

    Pasuje tobie a nie wszystkim. "wprowadzenie niepotrzebnego podziału" NO I CO Z TEGO ZE BĘDZIE PODZIAŁ JAK JUŻ JEST I TO WIĘKSZY !!!

    HISTORIA Q# DZIAŁA NA MOJĄ KORZYŚĆ BO KUPA LUDZI GRA A INACZEJ TO BY NIGDY NIE ZAGRAŁA BO KAŻDY ZNALAZŁ COŚ DLA SIEBIE ! Jedni vq3 jedni cpm jedni instagiba a jeszsce inni totalne konwersjie w tylu e+ , paintbala czy westernq3 !
  • Mav9l1ty

    #59 | Mav_

    2009-03-20 22:39:58

    dobra dobra, ja sobie daruję bo widzę że już nie wytrzymujesz
  • freak

    #48 | freak

    2009-03-20 22:16:25

    DJ z Q2? Widać nie masz o tym bladego pojęcia - id w każdej nowej części wprowadzało nowy tryb poruszania. Q3=QL więc zapomnij o DL.

    Runy, kamikadze pochodzą z dodatku Team Arena. Sprawdź co to. Dowiesz się czegoś, zamiast szerzyć głupotę. Zresztą występują one wyłącznie na mapach z TA... więc o co się plujesz?

    QL jest grą przeznaczoną na przeglądarkę nie bez powodu. Nie bez powodu też użytkownik nie ma ingerencji w kod gry. Modów nie będzie.

    Gadaj zdrów.
  • [fhn]AL|EN

    #49 | AL|EN

    2009-03-20 22:23:40

    Wyp** bo już głupszych farmazonów nie mogłeś napisać.

    W KŁEJKU DWA JTES TA SAMA FIZYKA PORUSZANIA CO W KŁEJKU CZY TYLKO UKRADLI DOUBLE JUMP SAM SIE CZEGOS DOWIEDZ !

    WIEM KUR** ZE POCHODZA Z TA I TAM SIE NIGDY NIE SPRAWDZIŁY BO WSZYSTKO TO BYŁO NIEZBALANSOWANE GUPKU !

    NIE O MOD TU CHODZI MADAFAKA TYLKO O CALLVOTE PROMDE !
  • freak

    #52 | freak

    2009-03-20 22:29:06

    * U * K * R * Y * T * Y *

  • [fhn]AL|EN

    #54 | AL|EN

    2009-03-20 22:29:54

    Homo ? W takim razie do tatusia idź bo ja to nie te klimaty.
  • freak

    #56 | freak

    2009-03-20 22:34:12

    Ja nie. Ale possać mi możesz. Bo ssiesz nieźle w piśmie, to i w mowie pewnie też.

    Już idę do twojego tatusia. Który nie jest w tej chwili zajęty?
  • [fhn]AL|EN

    #58 | AL|EN

    2009-03-20 22:39:10

    A spoko czy chłopak czy dziewczyna beż różnicy dla ciebie. Można i tak tylko z daleka ode mnie. Niech ci possa ktoś inny hahha
  • Mav9l1ty

    #60 | Mav_

    2009-03-20 22:40:24

    that was actually quite funny :))
  • qwe

    #83 | qwe

    2009-03-21 03:00:48

    z tym CA masz racje, od cholery moich znajomych gra w to ostatnio po lanie, a sa noobami
    Graja ot tak by pograc. Gdyby wszyscy gracze choc raz zagrali mecz w CA to wielu z nich w CA gralo by regularnie.

    Ale to bedzie chyba podzial sceny, ale tutaj mam takie zdanie jak Ty- jak najbardziej rozbudowac gierke :)

    Tylko w q3 mozesz zostac trickerem, defragerem, duelowcem, teamowcem, promodowcem, instagibowcem itp itd
    ZADNA inna gra nie oferuje nawet polowy tych mozliwosci
  • Kefirr

    #88 | Kefirr

    2009-03-21 09:52:24

    agreed ...
  • Kefirr

    #89 | Kefirr

    2009-03-21 09:52:44

    agreed ...
  • [fhn]AL|EN

    #28 | AL|EN

    2009-03-20 20:38:39

    A to mi się niechcący napisało.
  • kund3l

    #31 | KUND3L

    2009-03-20 20:49:50

    Jestem za tym aby powstało CPM dla QL [Kropka i koniec przekazu podprogowego. STOP]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

257 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie