Na forum gry Quake Live niespełna miesiąc temu został założony wątek, który jest formą petycji do id Software o wprowadzenie popularnej fizyki promode (obecnie zwanej CPM) do wspomnianej gry. Projekt ten ma coraz większe racje bytu w związku choćby z tym, iż sam "ojciec" tej fizyki został niedawno pracownikiem id Software. Mowa oczywiście o Kevinie "arQonie" Blenkinsoppie.
Autor tematu w sposób jasny i przejrzysty motywuje swoje zdanie, dlaczego promode powinno być częścią gry Quake Live. Dla osób niezwiązanych z tajnikami gry Quake przypomnę, iż fizyka ta w odróżnieniu od standardowego vQ3 jest znacznie szybsza, daje o wiele większą kontrolę nad postacią, a bronie zmieniają się i przeładowują szybciej. Tak najprościej można zobrazować ten tryb rozgrywki.
Dla jeszcze lepszego zrozumienia polecam Wam obejrzenie amatorskiego filmiku jednego z najlepszych graczy Q3 CPM w historii, czyli Sandera "Vo0" Kaasjagera. Nie sposób pominąć także faktu, iż Polska była od zawsze niekwestionowaną siłą na tej platformie. Regularnie zajmowaliśmy czołowe lokaty zarówno w turniejach drużynowych, jak i duelowych. We wspomnianym temacie swój głos poparcia oddały już setki użytkowników.
Jeśli także jesteś fanem promode nie zwlekaj, tylko dopisz się i poinformuj o tym znajomych z "szybkich laserów", a być może projekt ten zostanie oceniony pozytywnie przez id Software, a sam arQon zabierze się za jego wykonanie.
Źródło: własne
#120 | vicek
2009-03-21 17:21:42
po prostu przypomnialo mi sie to, co widze nie raz (szczegolnie teraz jak wyszedl QL i sa statystyki na stronie, ktorymi mozna sie pochwalic), jak ktos pisze "mialem tyle a tyle %", a to przeciez o niczym nie swiadczy, ani o tym,ze ktos jest lepszy, a czasem nawet (ba!) o lepszym aimie
#121 | nergal
2009-03-21 17:37:01
#123 | qwe
2009-03-21 18:01:49
#118 | nergal
2009-03-21 16:47:40
#122 | qwe
2009-03-21 18:00:44
OSP jest powolne.
Stary, jesli mi nie wierszysz to moze wbijamy na jakiegos serwa CPMA i Ci pokaze.
Zapytaj sie barta, zooma, messa, kogokolwiek, ze na CPMA znacznie trudniej trafic goscia z LG.
Powiem wiecej, gotow jestem sie z Toba zalozyc, ze bedziesz mial lg na poziomie 5-10 % nizszym niz zazwyczaj masz na OSP.
Wiem, bo gralem swego czasu w CPMA i po prostu takie spawanie jak na vq3 jest niemozliwe.
No tak, a dowod masz sam w demku- czm, ktory w vq3 swietnie spawa, jakos w cpma tak dobrze sobie nie radzi.
Wniosek nasuwa sie sam. Jest mnostwo demek graczy vq3, ktorzy probowali swoich sil w PM, nikt z nich nie mial lepszego spawa na PM niz na vq3.
edit
zacutuje tutaj post b4rta, ktory znajduje sie aktualnie na samym dole
[quote]Jak bedzie cpm to sie nie obraze, a jak nie bedzie to tez z tego powodu plakac nie bede. Gram aktywnie w QL i grajac wczesniej sporo czasu w cpma uwazam ze to kwestia przyzwyczajenia, a ze wszystko dzieje sie wolniej to latwiej mi trafic :- DDDD[/quote]
Chyba z botami w tego cpma grales.
#124 | nergal
2009-03-21 18:20:05
to demko jest z lana i porownalem ich gre do gry na osp na necie na pingu 60/80 ms nie do gry osp lan. napisalem to ze swoich doswiadczen. na takim pingu mimo ze jedziesz po typie on i tak nie dostaje musisz mega wyczuc i dobrac predykcje co wymaga bardzo duzo wysilku i uwazam ze jest to trudniejsze niz celowanie na lanie w "szybko" poruszajacego sie skina. nie, nie gralem z botami tylko z graczami z mojej okolicy volt mcz sick(na lanie) moze do super hiper skilerow nie naleza ale grac umieja.
#128 | qwe
2009-03-22 01:10:39
Wszystkich panow znam (pozdrawiam volta) i watpie by mieli tak wycwiczone uniki w cpm, zwlaszcza w powietzu jak ci panowie.
vq3 sam w sobie jest IMO gra rownie wymagajaca jak CPM, co nie oznacza, ze w obydwu grach celuje sie tak samo.
To dwie inne bajki. Celowanie w CPMA jest samo w sobie utrudnione, prawdopodobnie dlatego, ze zmniejszone sa hitboxy. Po prostu zawsze grajac w CPMA mam znacznie gorszego spawa niz grajac w vq3.
ok, skoro dalej watpisz to sciagnij sobie demko Fox'a jak bral udzial w jakims turnieju cpm na lanie.
Jego spawa w vq3, zarowno NA NECIE jak i na LANIE kazdy zna.
Demka sa do obejrzenia z tego turnieju [url]http://www.esports.pl/news/DH-2008:-fox-zwyciezca-CPM/30629/strona/1/kom[/url]
#19 | Mav_
2009-03-20 20:22:03
Jeśli NIE jesteś idiotą, olej tego stronniczego newsa!
Jeśli kogoś interesuje zdanie doświadczonych Quakerów w tej sprawie, którzy z całą pewnością wiedzą co jest dobre dla tej gry, mogę przytoczyć kilka cytatów z forum redakcyjnego ORG-a.
pozdro i poćwicz :D
#21 | freak
2009-03-20 20:26:40
#24 | Mav_
2009-03-20 20:30:47
#82 | qwe
2009-03-21 02:55:01
#23 | Mav_
2009-03-20 20:28:06
"Nie" - Xsi
"jestem takze przeciwny-wole by quake live pozostal przy obecnym stanie!! zadnych modow i zbednych dodatkow." - Razor
"Osobiście NIE cla CPM w QL. Na podziale sceny seria Quake przejechała się już kilka razy. Mam nadzieję, że id nie popełni tego samego błędu po raz kolejny i zostawi na zawsze ustalenie, że platforma QL jest jedna z jedną fizyką." - Spoonman
"Lubie czasem pograc na fizyce CPM, ale podzielam zdanie kolegow i rowniez jestem przeciwny przedsiewzieciu. Po drugie to watpie zeby w najblizszym czasie do konca bety planowalo jakies wieksze zmiany w grze." - aiken
Wszyscy cytowani to Quakerzy z wieloletnim stażem, prawie wszyscy to ogromnie doświadczeni gracze, część to organizatorzy turniejów. Za wprowadzeniem PM do QL był tylko fanatyk -- w prawie pełnym tego słowa znaczeniu -- fizyki CPMA: AL|EN.
Tak więc, drogi czytelniku ESP, nie daj się zwieść stronniczemu stylowi pisania, bo osobiście uważam raul, że zrobiłeś całej scenie świństwo tym newsem.
#29 | AL|EN
2009-03-20 20:40:38
Zasrane psy ogrodnika !
Żadnych modów ? A CA to co to jest jak nie całkowicie inny tryb gry ? ŻADNYCH ? A INSTAGIB ? A FREEZETAG KTÓRY BĘDZIE NAPEWNO ? Puknij się w łeb !
Mówiłem ci Kund3l, że on coś odpierdoli i tu własnie widać jego fanatyzm - czekajcie sprawdzę, czy news jeszcze jest.
#41 | qwe
2009-03-20 21:26:38
jesli dasz ludziom PM, to beda grac w PM.
Trzeba tylko arQona ogarnac by nie wydawal codziennych latek pod "rat'a" i bedzie ok ;)
Jesli jest mozliwosc dodania PM, niech to zrobia.
W koncu ta gra to eksperyment. Jesli chca czegos nowego i dobrego, niech wrzuca tryb PM.
Wyjdzie im to tylko na dobre.
#96 | Mav_
2009-03-21 12:34:04
Problem -- a właściwie wcale nie problem, tylko sęk -- w tym, że ludzie już mają vql ;)
#46 | vicek
2009-03-20 22:07:39
#50 | Mav_
2009-03-20 22:23:52
#69 | vicek
2009-03-20 23:09:35
pozwol, ze odwolam sie do takiego ogolnego przykladu. jest jakas grupa osob (bedaca w mniejszosci), ktore czegos chca. czy powinni zrezygnowac ze swoich postulatow tylko dlatego, ze z drugiej strony jest grupa 'medrcow'(/ludzi uwazajacych ze wiedza najlepiej/towarzystwo wzajemnej adoracji), ktora ma odmienna opinie? [zeby byla jasnosc - NIE mam takiego zdania o wspomnianej przez Ciebie grupie, ale niestety taki charakter mial Twoj post]
#26 | AL|EN
2009-03-20 20:32:57
Co sie stało nagle Mav ? Ostatnio przyznałeś, że owszem PROMODE jako platforma jest conajmniej tak samo dobra jak vq3 jeżeli nie lepsza.
#30 | Mav_
2009-03-20 20:47:33
"It's not a great thing that QL is a closed platform. But, it is not bad as well.
Keep in mind that it was the fragmentation of the whole q3 scene (some people playing vq3, others cpm, others FT, Defrag, excessive plus, etc) was one of the factors that made it an unpopular platform altogether, tournament wise. The number of players signing up to the cups, as well as the number of spectators watching those competitions, were never close to the numbers of actual quake 3 players. Players from CPM would not want to compete in vq3 (or any other mod/game type/whatever) tournaments, and vice versa. Due to this fragmentation, Quake 3 was not really that much of a subject of interest for the sponsors. The numbers of tournaments that you wanted play or watch yourself was also decreased because of that.
Now, when the player base is concentrated and unified on one website and physic, Quake Live will most definitely be a more attractive game for sponsors and players.
Of course, I miss some fun mods, checking them out at LAN parties with friends, and so on. But, overall, I'm rather happy with that decision.
(...)"
Ja nie mówię, że jestem fanatykiem, ale z czystej analizy mniej-więcej opisanej w tym poście wynika, że po prostu lepiej dla ogółu (graczy, deweloperów, ludzi czerpiących kasę z ql, wkładających w niego kasę) będzie lepiej, jeśli gra będzie na jednym standardzie się opierała.
A Ty po prostu patrzysz na to, że "lubisz CPM", więc będziesz wszystkich namawiał opierając się na totalnej stronniczości :)
Więc, jak widzisz, akurat mnie to nic nie obchodzi czy PM jest lepszy od vq3/l czy nie. To dla mnie nieistotne. Dla mnie w TYM temacie jest istotne czy to dobre dla gry i dla społeczności z nią związaną.
#32 | AL|EN
2009-03-20 20:55:07
#33 | Mav_
2009-03-20 21:01:31
to jest doprawdy racjonalny powód...
"Jakoś Q3 z tak OGROMNĄ ilością modów żyje do dzisiaj i nie ma problemów z bywaniem na turniejach."
q3 jako platforma turniejowa na największych światowych zawodach nie żyje i to jest fakt, którego Ci chyba potwierdzać nie muszę?
"Wow'a/C-S'a nigdy nie pobijesz i srać w gacie bo 5k ludzi będzie sobie mogło wybrać inne serwery to już psyhoza-maniakalno-depresyja."
spróbować uczknąć jak największy kawałek tortu zawsze można poprzez stosowanie właściwych posunięć. Nie trzeba od razu się poddawać mówiąc "i tak ich nie pobijemy", bo jeśli by tak było, to ta gra nigdy by nie powstała
edit: weź mi najpierw odpowiedz na moje argumenty zanim napiszesz coś nowego, ok? bo jeśli nie, to ja z Tobą raczej polemikę szybko skończę. Bo i po co, skoro nawet nie reagujesz na to co jest jak wół napisane?
#35 | AL|EN
2009-03-20 21:09:15
A co niby jakaś inna gra 1v1 FPP była/jest na turniejach ?
Że co z tym tortem ? Po prostu wmawiasz sobie, że jak będzie można grać inaczej w QL no to kaplica "nie pobijemy campera " to się nigdy nie stanie i wole mieć różnorodną grę z brakiem spasionych warchlaków z usa niż masówkę ala cod4. Quake nigdy nie będzie dla mas choćbyś nie wiem jak wykastrował i uprościł tą grę.
#38 | Mav_
2009-03-20 21:22:09
#42 | AL|EN
2009-03-20 21:27:28
#47 | Mav_
2009-03-20 22:07:58
Nope, wprowadzanie drugiej fizyki np. do CA to byłoby już wprowadzenie niepotrzebnego podziału. Jakoś wszystkim teraz pasuje, co?
A historia q3 działa właśnie na moją korzyść, bo to właśnie historia q3 pokazuje, że od podziałów się zaczęło mniej turniejów i ciągłe kłótnie. Zresztą, check out cytaty które przytoczyłem. Wszyscy bardziej doświadczeni to potwierdzają.
#53 | AL|EN
2009-03-20 22:29:15
HISTORIA Q# DZIAŁA NA MOJĄ KORZYŚĆ BO KUPA LUDZI GRA A INACZEJ TO BY NIGDY NIE ZAGRAŁA BO KAŻDY ZNALAZŁ COŚ DLA SIEBIE ! Jedni vq3 jedni cpm jedni instagiba a jeszsce inni totalne konwersjie w tylu e+ , paintbala czy westernq3 !
#59 | Mav_
2009-03-20 22:39:58
#48 | freak
2009-03-20 22:16:25
Runy, kamikadze pochodzą z dodatku Team Arena. Sprawdź co to. Dowiesz się czegoś, zamiast szerzyć głupotę. Zresztą występują one wyłącznie na mapach z TA... więc o co się plujesz?
QL jest grą przeznaczoną na przeglądarkę nie bez powodu. Nie bez powodu też użytkownik nie ma ingerencji w kod gry. Modów nie będzie.
Gadaj zdrów.
#49 | AL|EN
2009-03-20 22:23:40
W KŁEJKU DWA JTES TA SAMA FIZYKA PORUSZANIA CO W KŁEJKU CZY TYLKO UKRADLI DOUBLE JUMP SAM SIE CZEGOS DOWIEDZ !
WIEM KUR** ZE POCHODZA Z TA I TAM SIE NIGDY NIE SPRAWDZIŁY BO WSZYSTKO TO BYŁO NIEZBALANSOWANE GUPKU !
NIE O MOD TU CHODZI MADAFAKA TYLKO O CALLVOTE PROMDE !
#52 | freak
2009-03-20 22:29:06
* U * K * R * Y * T * Y *
#54 | AL|EN
2009-03-20 22:29:54
#56 | freak
2009-03-20 22:34:12
Już idę do twojego tatusia. Który nie jest w tej chwili zajęty?
#58 | AL|EN
2009-03-20 22:39:10
#60 | Mav_
2009-03-20 22:40:24
#83 | qwe
2009-03-21 03:00:48
Graja ot tak by pograc. Gdyby wszyscy gracze choc raz zagrali mecz w CA to wielu z nich w CA gralo by regularnie.
Ale to bedzie chyba podzial sceny, ale tutaj mam takie zdanie jak Ty- jak najbardziej rozbudowac gierke :)
Tylko w q3 mozesz zostac trickerem, defragerem, duelowcem, teamowcem, promodowcem, instagibowcem itp itd
ZADNA inna gra nie oferuje nawet polowy tych mozliwosci
#88 | Kefirr
2009-03-21 09:52:24
#89 | Kefirr
2009-03-21 09:52:44
#28 | AL|EN
2009-03-20 20:38:39
#31 | KUND3L
2009-03-20 20:49:50