Stało się. Dla jednych zło nieuniknione, dla innych nieuniknione zbawienie. Blood Run, szerzej znana jako ztn3tourney1 albo po prostu ztn, pojawi się w Quake Live już jutro. Jest to jedyna nowa mapa duelowa w akcji ID Software "Six Maps in Six Weeks", ale z całą pewnością jest to najbardziej klasyczna arena, której w Quake Live brakowało.
Jej historia sięga czasów pierwszego gwoździa, gdzie odniosła niemały sukces, a jej kolejne wersje ukazywały się zarówno w Quake'u 2 jak i 3. W tym ostatnim zyskała sobie chyba najwięcej popularności, gdzie stała się drugą, obok pro-q3dm6, najbardziej rozpoznawalną areną gry. Długo jednak musieliśmy czekać na dopięcie wszystkiego z jej autorem, Stenem "ztnem" Uusvalim.
Tym razem powraca z wielkim hukiem do Quake Live. Jedni się z tego cieszą, drudzy uważają, że to bardzo smutny dzień dla tej gry. Dosłownie w parę godzin rozpętała się za pośrednictwem kanałów komunikacji Quakerów prawdziwa internetowa wojna na argumenty dlaczego dobrze jest zawrzeć ten klasyczny i doskonale wyważony level oraz dlaczego powinno się go pominąć.
Fakt faktem, że już jutro będziemy mogli na serwerach duelowych pograć na Blood Run. Kilka zdjęć z tej najgłośniejszej przeróbki tego roku można zobaczyć tutaj, a po resztę wrażeń zapraszam jutro na www.quakelive.com.
Źródło: quakelive.com
#142 | Soofka
2009-06-11 12:07:05
#143 | wii
2009-06-11 14:16:11
#78 | Mad
2009-06-09 15:42:55
#79 | freak
2009-06-09 15:44:06
#89 | ThrawN
2009-06-09 16:02:32
#107 | farel
2009-06-09 18:16:02
Według mnie nie powinno w QL być żadnej "starej" mapy. Nie chodzi o to ze są one złe, bo większość z nich to świetne produkcje ale jeśli chcemy mówić o jakimkolwiek rozwoju sceny to niemożne się ona ograniczać do ciągłego grania tych samych zgranych do granic możliwości map.
Najlepiej brać przykład ze Starcrafta a szczególnie z koreańskiej sceny która bez wątpienia jest najbardziej rozwinięta scena gamingowa na świecie. Tam żadna mapa nie jest grana dłużej niż jeden, dwa sezony i nieważne jak dobra by była, jak kultowa to i tak zmieniana jest prędzej czy później na nową. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie stałego zainteresowania gra, bo niegrane jest ciągle to samo. Nowe mapy = nowe zagrania, nowe taktyki itd. a co za tym idzie jest to atrakcyjne zarówno dla grających jak i widzów. Dzięki nowym mapom możliwa jest rotacja zawodników w topce a nie jak u nas ze finał lanów to praktycznie zawsze mat vs zik (przynajmniej ostatnio). Poza tym dla mnie osobiście jako bardziej widza niż gracza oglądanie kolejnego meczu na dm6 czy ZTN (którą skądinąd uważam za najlepsza mapę z Q3) przyprawia o odruch wymiotny.
Reasumując uważam że to bardzo złe posuniecie ze strony twórców QL ze sięgają ciągle po stare mapy. Według mnie lepiej urządziliby jakiś konkurs ze mega nagrodami, a maperzy zarzucili by ich pewnie ogromna ilością nowych map, z których na pewno wybrałoby się coś dobrego, godnego następstwa dla dm6 czy ZTN.
#108 | 1o1
2009-06-09 19:02:55
#114 | wzf | yeltzyn
2009-06-09 21:44:15
2. W SC masz mape [b]128x128[/b] wiec nie ma to zadnego porownania do projektowania 3D.
3. Naklad pracy na zbalansowanie moze byc rownie kosztowny, ale wydaje mi sie ze jednak 3D to wyzszy stopien komplikacji niz 2D.
4. Jest [b]masa[/b] map z .:LvL:. ale wykorzystywanie nowych map w turniejach to sprawa marginalna.
Mam nadzieje, ze ligi CB/ESL postanowia na kazdy sezon dodanie 1 nowej mapy (jak to ma miejsce w ET) poprzedzonej konkursem a nastepnie testami prosow i koncowym glosowaniem [dzieki temu doszlo 2-3 nowe mapki do mappoola, o czym sami mozecie powiedziec ze to duzo]
#111 | nergal
2009-06-09 19:35:50
grumx ma racje te swieze niki co zaczely grac w ql z et czy ut radza sobie w sumei na lazdej mapie tylko nie na dm6 i cos wygrywaja teraz dojdzie ztn i juz bedzie troszke ciezej, a ludzie z q3 sie ciesza ze beda mogli dalej ownowac nie wnoszac nic nowego do gry:/
#112 | nergal
2009-06-09 19:38:55
#117 | AL|EN
2009-06-10 02:24:10
KOBIETY TO SUKI I PRZYSIĘGAM, ŻE NIEDŁUGO JENĄ ZAJEBIĘ !
EDIT: Pisałem to po pijaku o 3 nad ranem ale to SZCZERA PRAWDA I TAK !
#119 | Mav_
2009-06-10 08:09:10
#124 | annihiluzz
2009-06-10 12:45:56
#126 | 117
2009-06-10 13:02:14
#134 | annihiluzz
2009-06-10 19:25:50
powiedz mi, ze widac ta zbroje :D moze jak sie przypatrzysz to tak, ale jak grasz to nie ma ch*ja zobaczyc z daleka
#137 | 117
2009-06-10 21:13:32
#125 | OFF @ Grumx
2009-06-10 13:01:58
hmm ja mam kupe polamanych tekstur, jeszcze chyba wiekszy burdel niz na t9, a noctis ma czarne plamy :DDDDDD
cos slabo to oswietlenie zadzialalo przy takich cfg ;]
#127 | Mav_
2009-06-10 13:07:43
#128 | OFF @ Grumx
2009-06-10 13:14:10
http://users.telenet.be/mactox/shot0005.jpg
;l
#131 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-10 13:55:47
;o
#133 | vIbez
2009-06-10 16:44:21
http://img19.imageshack.us/img19/5502/shot0009h.jpg
#138 | sal150
2009-06-11 00:10:31
To samo to kwestia map, jednym słowem dno i 3 metry mułu, jak można odgrzewać stare kotlety. Jeśli ql ma przyciągnąć nowych graczy co jest oczywiście bardzo proste za sprawą niezwykle przyjaznego movmentu vq3. Stare mapy nie powinny być w ogóle dodane.
Niestety sceną q3 zawsze rządziły stare przyzwyczajenia. To samo tyczyło się q4. Wieczny płacz na netcode, w początkach q4 netcode co prawda był niedopracowany jednak na etapie którego już z kolei q4maxa był bardzo dobry. Jednak gracze z q3 nadal nie mogli się przyzwyczaić do całkowicie odimiennego sposobu gry i dlatego scena q4 umarła zostawiając niedobitki.
Jeżeli chodzi o kwestie widowiskowości to chyba oczywiste jest, że promod był by bardziej widowiskowy dla postronnego gracza, który nigdy nie miał styczność z q3, ze względu chociażby na szybkość i niesamowicie zróżnicowaną akcje.
Ktoś również wspomniał dlaczego pro gracze grają vq3. Śmiać mi się chce wystarczy użyć rozumu oczywistą odpowiedzią jest strach przed nowym i możliwość przetasowywaniami w czołówce. ( czytaj kasa)
Reasumując - Niezaprzeczalnym faktem jest ,że gdyby q3 początkowo miał fizykę inna niż vq3 więcej było by zwolenników tej pierwszej. Nie twierdze tu , że vq3 jest do dupy bo zarówno vq3 jak i promode ma swoje wady i zalety, dlatego też śmieszne jest wykłócanie się o wyższość którejś z nich. Smutne jest tylko to, że zagorzali fanatycy vq3 nie chcą aby w ql dostępna była możliwość zmiany fizyki.
Przecież to tylko gra większość z was nie zarabia na tym pieniędzy a system podziału na umiejętności na pewno nie sprawił by tego iż nowi gracze szybko poczuć mogli by się zniechęceni. Każdy grał by w to co by chciał. Jeżeli chodzi natomiast o kwestie podziału sceny, ta nie miała by zbyt dużego wpływu na ilość organizowanych lig itp. Tyle mojego :D
#144 | annihiluzz
2009-06-14 20:12:16
Co do map to mysle, ze to dobrze, ze wrzucaja stare mapy. Ztn jest bardzo dobra mapa, dlaczego nowi gracze mieliby jej nie poznac? I co to ma wspolnego z przyciaganiem nowych graczy?
#139 | satan
2009-06-11 07:42:09