Blood Run w Quake Live

Dostosuj

Stało się. Dla jednych zło nieuniknione, dla innych nieuniknione zbawienie. Blood Run, szerzej znana jako ztn3tourney1 albo po prostu ztn, pojawi się w Quake Live już jutro. Jest to jedyna nowa mapa duelowa w akcji ID Software "Six Maps in Six Weeks", ale z całą pewnością jest to najbardziej klasyczna arena, której w Quake Live brakowało.

 

Jej historia sięga czasów pierwszego gwoździa, gdzie odniosła niemały sukces, a jej kolejne wersje ukazywały się zarówno w Quake'u 2 jak i 3. W tym ostatnim zyskała sobie chyba najwięcej popularności, gdzie stała się drugą, obok pro-q3dm6, najbardziej rozpoznawalną areną gry. Długo jednak musieliśmy czekać na dopięcie wszystkiego z jej autorem, USA Stenem "ztnem" Uusvalim.

 

Tym razem powraca z wielkim hukiem do Quake Live. Jedni się z tego cieszą, drudzy uważają, że to bardzo smutny dzień dla tej gry. Dosłownie w parę godzin rozpętała się za pośrednictwem kanałów komunikacji Quakerów prawdziwa internetowa wojna na argumenty dlaczego dobrze jest zawrzeć ten klasyczny i doskonale wyważony level oraz dlaczego powinno się go pominąć.

 

Fakt faktem, że już jutro będziemy mogli na serwerach duelowych pograć na Blood Run. Kilka zdjęć z tej najgłośniejszej przeróbki tego roku można zobaczyć tutaj, a po resztę wrażeń zapraszam jutro na www.quakelive.com.

 

Źródło: quakelive.com

KomentarzeKomentarze

  • so0fka

    #142 | Soofka

    2009-06-11 12:07:05

    poza szybkością (która wynika z fizyki gry), pozostałe wymienione przez ciebie elementy można wynieść z innych gier (dla przykładu - po dłuższym czasie gry w warsow, jakkolwiek słaby bym tam nie był, timing mam opanowany dobrze), więc akurat słaby to przykład, bo pod kątem tychże umiejętności wciąż nowi gracze mogą dorównać wyjadaczom.
  • wiecek.

    #143 | wii

    2009-06-11 14:16:11

    Zgadzam się z Soofką aima wyniosłem z innych gier i już wiele raz ludzie z niedowierzaniem mówili jak dobrze strzelam w porównaniu do mojego movementu, z timigiem też nie jest najgorzej, najbardziej to odstaję w poruszaniu się, nie potrafię aż tak szybko dobiec do MH czy RA jak przeciwnik, mając przewagę nie potrafię kogoś dogonić itp. po wielu godzinach ciężkich treningów mogę powiedzieć, że jako tako potrafię grać na DM6,T9 i T4 niewprowadzenie T9 i wprowadzenie ztn troszkę mnie zdemobilizowało bo "wszyscy" już tą mapkę znają, a dla nowego nauki nowej mapy nie liczy się w dniach...
  • madq

    #78 | Mad

    2009-06-09 15:42:55

    ztn za t6 albo t7 i gitara ;) mozna grac
  • freak

    #79 | freak

    2009-06-09 15:44:06

    post do kasacji / missclick do odp.
  • P!thrawn

    #89 | ThrawN

    2009-06-09 16:02:32

    "decyzja większości"
  • farel

    #107 | farel

    2009-06-09 18:16:02

    Uważam ze to bardzo zła wiadomość.

    Według mnie nie powinno w QL być żadnej "starej" mapy. Nie chodzi o to ze są one złe, bo większość z nich to świetne produkcje ale jeśli chcemy mówić o jakimkolwiek rozwoju sceny to niemożne się ona ograniczać do ciągłego grania tych samych zgranych do granic możliwości map.
    Najlepiej brać przykład ze Starcrafta a szczególnie z koreańskiej sceny która bez wątpienia jest najbardziej rozwinięta scena gamingowa na świecie. Tam żadna mapa nie jest grana dłużej niż jeden, dwa sezony i nieważne jak dobra by była, jak kultowa to i tak zmieniana jest prędzej czy później na nową. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie stałego zainteresowania gra, bo niegrane jest ciągle to samo. Nowe mapy = nowe zagrania, nowe taktyki itd. a co za tym idzie jest to atrakcyjne zarówno dla grających jak i widzów. Dzięki nowym mapom możliwa jest rotacja zawodników w topce a nie jak u nas ze finał lanów to praktycznie zawsze mat vs zik (przynajmniej ostatnio). Poza tym dla mnie osobiście jako bardziej widza niż gracza oglądanie kolejnego meczu na dm6 czy ZTN (którą skądinąd uważam za najlepsza mapę z Q3) przyprawia o odruch wymiotny.
    Reasumując uważam że to bardzo złe posuniecie ze strony twórców QL ze sięgają ciągle po stare mapy. Według mnie lepiej urządziliby jakiś konkurs ze mega nagrodami, a maperzy zarzucili by ich pewnie ogromna ilością nowych map, z których na pewno wybrałoby się coś dobrego, godnego następstwa dla dm6 czy ZTN.
  • 1o1

    #108 | 1o1

    2009-06-09 19:02:55

    hm pierwszy sensowny komentarz pod tym newsem, ja tylko dodam od siebie - dm6 to porazka! :))
  • yeltzyn

    #114 | wzf | yeltzyn

    2009-06-09 21:44:15

    1. Ja nie wiem na 100% jak to jest w SC ale tam maja specjalny zespol powolany do tworzenia map (w tych calych kespach proligach itd.)
    2. W SC masz mape [b]128x128[/b] wiec nie ma to zadnego porownania do projektowania 3D.
    3. Naklad pracy na zbalansowanie moze byc rownie kosztowny, ale wydaje mi sie ze jednak 3D to wyzszy stopien komplikacji niz 2D.
    4. Jest [b]masa[/b] map z .:LvL:. ale wykorzystywanie nowych map w turniejach to sprawa marginalna.

    Mam nadzieje, ze ligi CB/ESL postanowia na kazdy sezon dodanie 1 nowej mapy (jak to ma miejsce w ET) poprzedzonej konkursem a nastepnie testami prosow i koncowym glosowaniem [dzieki temu doszlo 2-3 nowe mapki do mappoola, o czym sami mozecie powiedziec ze to duzo]
  • nergal

    #111 | nergal

    2009-06-09 19:35:50

    wiadomo ja lubie bardzo q3 i mapy z q3, tylko chcialem pograc w cos troszke nowego:/ z nowymi mapkami z nowymi ludzmi a tu taka lipa:D
    grumx ma racje te swieze niki co zaczely grac w ql z et czy ut radza sobie w sumei na lazdej mapie tylko nie na dm6 i cos wygrywaja teraz dojdzie ztn i juz bedzie troszke ciezej, a ludzie z q3 sie ciesza ze beda mogli dalej ownowac nie wnoszac nic nowego do gry:/
  • nergal

    #112 | nergal

    2009-06-09 19:38:55

    lukin wez zrob jakis mappak charytatywnie! :D
  • [fhn]AL|EN

    #117 | AL|EN

    2009-06-10 02:24:10

    Chciałem wszem i wobec zakomunikować wam, że:

    KOBIETY TO SUKI I PRZYSIĘGAM, ŻE NIEDŁUGO JENĄ ZAJEBIĘ !

    EDIT: Pisałem to po pijaku o 3 nad ranem ale to SZCZERA PRAWDA I TAK !
  • Mav9l1ty

    #119 | Mav_

    2009-06-10 08:09:10

    Śmieszne oświetlenie na tym ztn'ie. Ciekawe jak spawny ;o Sprawdzę w ciągu dnia.
  • dezCartezz

    #124 | annihiluzz

    2009-06-10 12:45:56

    ta, ciemno jak w dupie, w ogole caly ten ql ciemny jakis :x juz nie mowie, ze zoltej zbroi jak stoisz na lg nie widac :o chyba, ze ja slepy jestem
  • 117

    #126 | 117

    2009-06-10 13:02:14

    to 2 ;D
  • dezCartezz

    #134 | annihiluzz

    2009-06-10 19:25:50

    http://img36.imageshack.us/img36/8416/shot0038o.jpg

    powiedz mi, ze widac ta zbroje :D moze jak sie przypatrzysz to tak, ale jak grasz to nie ma ch*ja zobaczyc z daleka
  • 117

    #137 | 117

    2009-06-10 21:13:32

    a to sorry :D, my bad
  • Grmx

    #125 | OFF @ Grumx

    2009-06-10 13:01:58

    smieszne?

    hmm ja mam kupe polamanych tekstur, jeszcze chyba wiekszy burdel niz na t9, a noctis ma czarne plamy :DDDDDD
    cos slabo to oswietlenie zadzialalo przy takich cfg ;]
  • Mav9l1ty

    #127 | Mav_

    2009-06-10 13:07:43

    moja ztn wygląda jak stara ztn wyjęta z zamrażarki ;o
  • Grmx

    #128 | OFF @ Grumx

    2009-06-10 13:14:10

    http://ncts.at/files/shot0017.jpg
    http://users.telenet.be/mactox/shot0005.jpg

    ;l
  • bloodpa1nt

    #131 | CEFO bloodpa1nt

    2009-06-10 13:55:47

    http://xs840.xs.to/xs840/09243/zetna801.jpg

    ;o
  • vIbez

    #133 | vIbez

    2009-06-10 16:44:21

    u mnie tez jakies czarne miejsca sa ;D
    http://img19.imageshack.us/img19/5502/shot0009h.jpg
  • sal150

    #138 | sal150

    2009-06-11 00:10:31

    Według mnie Alien ma 100% procent racji. Serio to śmieszą mnie zagorzali fanatycy q3/vq3. Ludzie, mówią że fizyka vq3 jest bardziej przyjazna dla nowych graczy. Niestety jest to nieprawdą gdyż nowy gracz nie zwraca na coś takiego uwagi , w większości przypadków nowi gracza nie umieją zrobić nawet cirlle juma. Jeśli natomiast są wstanie to zrobić są również wstanie szybko nauczyć się movmentu vq3 jak i proomod. Kwestą dyskusyjną jest trudność movmentu. Prawda jest taka ,że człowiek bardzo szybko się przyzwyczaja i co z tym idzie bardzo trudno jest mu się odzwyczaić. Jestem pewien ,że conajmniej 70% (nowych!) graczy zagłosowała by nie dla fizyki promod ze względu ,że już jest do niej przyzwyczajona.

    To samo to kwestia map, jednym słowem dno i 3 metry mułu, jak można odgrzewać stare kotlety. Jeśli ql ma przyciągnąć nowych graczy co jest oczywiście bardzo proste za sprawą niezwykle przyjaznego movmentu vq3. Stare mapy nie powinny być w ogóle dodane.

    Niestety sceną q3 zawsze rządziły stare przyzwyczajenia. To samo tyczyło się q4. Wieczny płacz na netcode, w początkach q4 netcode co prawda był niedopracowany jednak na etapie którego już z kolei q4maxa był bardzo dobry. Jednak gracze z q3 nadal nie mogli się przyzwyczaić do całkowicie odimiennego sposobu gry i dlatego scena q4 umarła zostawiając niedobitki.

    Jeżeli chodzi o kwestie widowiskowości to chyba oczywiste jest, że promod był by bardziej widowiskowy dla postronnego gracza, który nigdy nie miał styczność z q3, ze względu chociażby na szybkość i niesamowicie zróżnicowaną akcje.

    Ktoś również wspomniał dlaczego pro gracze grają vq3. Śmiać mi się chce wystarczy użyć rozumu oczywistą odpowiedzią jest strach przed nowym i możliwość przetasowywaniami w czołówce. ( czytaj kasa)

    Reasumując - Niezaprzeczalnym faktem jest ,że gdyby q3 początkowo miał fizykę inna niż vq3 więcej było by zwolenników tej pierwszej. Nie twierdze tu , że vq3 jest do dupy bo zarówno vq3 jak i promode ma swoje wady i zalety, dlatego też śmieszne jest wykłócanie się o wyższość którejś z nich. Smutne jest tylko to, że zagorzali fanatycy vq3 nie chcą aby w ql dostępna była możliwość zmiany fizyki.
    Przecież to tylko gra większość z was nie zarabia na tym pieniędzy a system podziału na umiejętności na pewno nie sprawił by tego iż nowi gracze szybko poczuć mogli by się zniechęceni. Każdy grał by w to co by chciał. Jeżeli chodzi natomiast o kwestie podziału sceny, ta nie miała by zbyt dużego wpływu na ilość organizowanych lig itp. Tyle mojego :D
  • dezCartezz

    #144 | annihiluzz

    2009-06-14 20:12:16

    Juz to widze. Chlop wchodzi na cpm, zagra 5min z jakims prosem i zrobi ragequita, bo nie bedzie mogl wyjsc z respa. Cpm nie jest dla ludzi ktorzy zaczynaja grac w jakiegokolwiek quaka. Na poczatku trzeba opanowac podstawy, czyli vq3, bo sie osrasz na cpm a nie pograsz z przyjemnoscia.

    Co do map to mysle, ze to dobrze, ze wrzucaja stare mapy. Ztn jest bardzo dobra mapa, dlaczego nowi gracze mieliby jej nie poznac? I co to ma wspolnego z przyciaganiem nowych graczy?
  • n4rf

    #139 | satan

    2009-06-11 07:42:09

    jacy fanatycy vq3 nie chca mozliwosci zmiany fizyki? z tego co pamietam byla to decyzja id. zreszta jezeli mowa o fanatykach to widze tu tylko jednego i ma on niewiele wspolnego z vq3 ;]
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4683 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie