Stało się. Dla jednych zło nieuniknione, dla innych nieuniknione zbawienie. Blood Run, szerzej znana jako ztn3tourney1 albo po prostu ztn, pojawi się w Quake Live już jutro. Jest to jedyna nowa mapa duelowa w akcji ID Software "Six Maps in Six Weeks", ale z całą pewnością jest to najbardziej klasyczna arena, której w Quake Live brakowało.
Jej historia sięga czasów pierwszego gwoździa, gdzie odniosła niemały sukces, a jej kolejne wersje ukazywały się zarówno w Quake'u 2 jak i 3. W tym ostatnim zyskała sobie chyba najwięcej popularności, gdzie stała się drugą, obok pro-q3dm6, najbardziej rozpoznawalną areną gry. Długo jednak musieliśmy czekać na dopięcie wszystkiego z jej autorem, Stenem "ztnem" Uusvalim.
Tym razem powraca z wielkim hukiem do Quake Live. Jedni się z tego cieszą, drudzy uważają, że to bardzo smutny dzień dla tej gry. Dosłownie w parę godzin rozpętała się za pośrednictwem kanałów komunikacji Quakerów prawdziwa internetowa wojna na argumenty dlaczego dobrze jest zawrzeć ten klasyczny i doskonale wyważony level oraz dlaczego powinno się go pominąć.
Fakt faktem, że już jutro będziemy mogli na serwerach duelowych pograć na Blood Run. Kilka zdjęć z tej najgłośniejszej przeróbki tego roku można zobaczyć tutaj, a po resztę wrażeń zapraszam jutro na www.quakelive.com.
Źródło: quakelive.com
#52 | 1o1
2009-06-09 13:33:35
#60 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 13:52:59
#77 | Mav_
2009-06-09 15:41:12
1. Skoro powstało tak mało nowych duelowych map do ql'a, to masz rację :P
2. gram w tę grę 8 lat, byłem w nią zaangażowany w tylu aspektach, że samemu ciężko mi to spamiętać, więc chyba jednak się znam nieco lepiej od Ciebie.
#85 | annihiluzz
2009-06-09 15:55:46
#33 | 117
2009-06-09 11:41:43
#104 | Pajda
2009-06-09 17:41:30
#28 | sch
2009-06-09 10:20:20
lepsze to niz wrzucic jakis nastepny shit -_-
#30 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 10:43:36
#64 | Mav_
2009-06-09 13:59:22
#105 | Pajda
2009-06-09 17:46:47
#120 | Mav_
2009-06-10 10:43:45
;P
#123 | Pajda
2009-06-10 12:25:34
#34 | tobster
2009-06-09 11:49:48
#35 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 11:54:11
#39 | tobster
2009-06-09 12:06:42
#41 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 12:50:51
#44 | AL|EN
2009-06-09 13:12:40
Chciałbym cie teraz OŚWIECIĆ, że w QL są już 3 elementy bezpośrednio z PROMODA. Więc albo nie graj w QL albo łaskawie racz przyznać, że nawet do id po 10 latach w końcu dotarło że "kurczę te vq3 to jednak nie jest takie perfekcyjne"
Jak teraz zamierzają wprowadzić zmianę sposobu kolizji ze schodami to oczywiście zrobią tak jak jest to obecnie w pmX ale nie "promode sux" prawda ?
Wiadomo, że jak ktoś zaczynał od Q3 to nie obchodzi go, że dostał 25% elementów z poprzednich części. Może inaczej: zapierdolili mu 75% rzeczy z których czerpał wiele radości a w niczym one nie przeszkadzały.
Do luksusów człowiek przyzwyczaja się błyskawicznie a potem jak patrzy na coś gdzie wyrżnięto mu 3/4 gry to tylko żal ...
EDIT: A przepraszam, są 4 i nie chodzi o wygląd LG gdybyś zaczął szukać.
#49 | Mav_
2009-06-09 13:24:08
#50 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 13:31:11
#53 | AL|EN
2009-06-09 13:34:51
#59 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 13:51:59
Spytaj takich gości jak Kuler, Crypher i reszta czy chętnie by się na promod przesiedli. Jestem pewien, że takie osobistości szukają highendowych rozwiązań więc powiedzą jes ofkors... no chyba, że tak jak 95% sceny leją na ten ciotmod w którym cała gra polega na zapi****laniu po mapie i strzelaniu farcianych rl/rg.
#67 | AL|EN
2009-06-09 14:09:39
Pisz dalej na czym polega gra w promode/inne gry to się uśmieję równo haha
#69 | CEFO bloodpa1nt
2009-06-09 14:13:02
#71 | zoom
2009-06-09 14:18:30
Alien ma sporo racji jednak scena wybrała tryb więc ludzie w to grają i przestańcie wreszcie płakać i kłócić się o to co jest lepsze. Niech każdy gra w to co mu się podoba.
#129 | vicek
2009-06-10 13:27:44
#61 | Mav_
2009-06-09 13:55:39
Ale gwoli ścisłości: vq3 jest obecne na największych turniejach z największymi pulami nagród od lat, promode nigdy nie był. Według mnie tylko i wyłącznie ten fakt burzy wszystko to, co głosisz w wojnie pm vs vq3/l oraz w wojnie wprowadzać vs nie wprowadzać pm do ql.
#72 | AL|EN
2009-06-09 14:25:34
Jeżeli uważasz, że wszystko co piszę można zmiotnąć zdaniem "promode nie był na turniejach" to sorry ale dla mnie to nie jest żaden argument. I dla wielu również.
BTW: Asphalt 4 i Red Stone są na WCG. Zaiste jest to doskonały przykład wyższości tych gier od Q3 tak ?
Nie grałeś w QW, nie grałeś w Q2 i nie grałeś w CPM/PMC. Grałeś tylko w wykastrowaną wersję kłejka. No ale rozumem, że dla niektórych jak w grze jest więcej elementów a pozostałe są trudniejsze(movement) i bardziej wymagające(system armorów, MH) to wcale nie oznacza lepszej gry. To podchodzi pod gust a o gustach nie sposób dyskutować.
Nie rozumiem tylko jak ktoś może poświęcić tyle energii co ty ostatnio aby inni nie daj boże sobie mogli pograć w to co lubią.
#86 | Mav_
2009-06-09 15:57:04
2. ja nie poświęcam na to dużo energii, odpisuję na 1/20 tylu komentarzy co Ty :)
Napisałeś tego posta w taki sposób jakbyś sam siebie beształ ;)
3. jeśli dla Ciebie prawie 10 lat doświadczenia turniejowego milionów ludzi na całym świecie (organizatorów, graczy, obserwatorów - wszystkich którzy cieszyli się tą grą) nie jest argumentem, to najwidoczniej masz zły system wartości.
Pokolenia grają w tę grę, a w promode zawsze grał tylko ułamek tego i to nie jest argument?
#96 | AL|EN
2009-06-09 16:19:35
I co ? Zaprzeczysz, że gdyby Q3 był tak wspaniały to promode wogóle by nie istniał ? Sam fakt, że po raz pierwszy ktoś kto najlepiej w tamtych czasach orientował się w "co to znaczy dobra gra" wymyślił ideę promoda(już nie wspominam, że sam John Carmack wypowiedział słynne słowa: w q3 będzie tryb dla ZAAWANSOWANYCH GRACZY) powinien przynajmniej zmusić cię do myślenia dlaczego tak się stało że ludki grały w promode. A że nie grają teraz ? No cóż nie grają z wielu powodów ale napewno nie dlatego, że promode nie ma potencjału.
A i jeszce jedno: zamień w Q3 vq3 na pmc/cpm. Wyobraź sobie, że od Q3 Test w Q3 jest promode. Teraz wyobraź sobie, że ktoś wpada na scenę i mówi: nie nie Q3 sux, za szybki itp trzeba zrobić "vq3mode". No i robią moda który zmienia "Q3 jako promode" w vq3.
Jak myślisz ? Czy w takiej teoretycznej sytuacji, fizyka vq3 miałaby JAKIEKOLWIEK szanse przebicia się do mas tak jak to zrobił promode ? Absolutnie nie z prostego faktu: żaden gracz któremu wykastrowali by połowę gry nie tknąłby tej fizyki palcem :-]
#109 | Mav_
2009-06-09 19:11:07
spoko, tak jak mówiłem, nikt nikogo nie przekona
#116 | AL|EN
2009-06-10 02:18:57
#118 | Mav_
2009-06-10 08:08:40
#121 | AL|EN
2009-06-10 10:48:14
#122 | Mav_
2009-06-10 10:59:20
Ej, bez kitu, jak chcesz na argumenty walczyć, to walcz, ale ze mnie zejdź, bo mnie serdecznie wkurwiać zaczyna jak mi ktoś zaczyna jeździć po prywacie. Ja na Ciebie ani jednego złego słowa nie powiedziałem pod tym newsem, więc uprzejmie proszę odpieprz się ode mnie jako osoby i trzymaj się tematu.
A jeżeli chodzi Ci o jakąś odpowiedź na #96, to: tak, zaprzeczę że gdyby Q3 był tak wspaniały (a jest) to promode w ogóle by nie istniał. Ludzie zawsze będą coś udziwniać i robić "pod siebie", taka już nasza natura.
A co do Twojego pytania co by było gdyby, to *może* masz rację, ale o tym się nigdy nie przekonamy. Jeśli już mam wysuwać jakieś teorie, to W MOJEJ OPINII (Ty przedstawiłeś też TYLKO swoją opinię, a nie naukowo stwierdzony fakt) najpewniejszym biegiem wydarzeń byłby taki, że teraz Q3 by w ogóle nie żył, bo byłby grą zbyt trudną dla casuali. Skończyłby tak jak teraz skończył Warsow.
Ale po co w ogóle tak gdybać, skoro dobrze wiemy, że historia potoczyła się inaczej? I dlatego nie odpowiadałem. Jak nie chcę odpowiadać, bo wiem że się do czegoś nie przekonamy, to nie odpowiadam.
#132 | AL|EN
2009-06-10 14:34:08
Ja nigdy nie miałem problemu z przyznaniem że "tak promode wymagał zmian aby stać się jeszcze lepsza grą" ale jak przychodzi do przyznania "eee to QL ma w sobie ważne aspekty promode?" to nagle cisza haha
Może trzeba cie oświecić ? No to tak:
Usunięcie cripple efect= PROMODE
MG 5 = PROMODE OD PIERWSZEJ ALPHY 1999
NORMALNY I LOGICZNY SG = PROMODE OD PIERWSZEJ ALPHY 1999
NORMALNY I LOGICZNY Q+BS = PROMODE OD 2002
I co ? Gdzie jest ten doskonały Q3 tutaj ? Teraz pewnie napiszesz, że id miało tajny plan i że te ustawienia tak naprawdę wymyśliło id i czekali z tym 10 lat tak ?
Więc albo otwórz oczy i dopuść do siebie fakt, że promode wnosi tyle, że nawet twoją ostoje braku zmian to RUSZA i KRUSZY.
I z chwilą wprowadzenia poprawki schodów do QL żebyś nie śmiał w to grać bo to przecie coś jeszcze gorszego niż PRMODE, to pmX.
Prawda jest taka, że gdyby Q3 z płyty miał fizykę prmode to casuale byliby WNIEBOWZIĘCI tak jak my jak zaczynaliśmy w to grać. RG=100 spawn HP 100 co równało się temu, że casuale jak zrobiły 2-3 spawnfragi to kwiczeli ze szczęścia. PO miesiącu już zapieprzali na mapach bo umieli trzymać strzalke do przodu i machać myszką. A w vq3 to "ściana mode on" "skradanie mode on" i "tłuc się prze 45 sekund żeby kogoś dobić on"
Jak twierdzisz, że vq3 jest lepszy dla casuali to rzeczywiście dyskusja jest żadna.
Nikt tu nigoko do niczego nie przekona ale przynajmniej przestań obłudnie mówić, że vql da best promode sux mimo iż już kupa rzeczy z prmode jest w QL.
#135 | Mav_
2009-06-10 20:52:33
1. oczywiście, że zawsze da się wiele rzeczy poprawić, nic nie jest idealne. doooh?
2. oczywiście, że przejął pewne rzeczy z promode, ale również oczywiście nie te najważniejsze i najbardziej diametralnie zmieniające rozgrywkę, a tylko i wyłącznie naprawiające bugi. Więc jak to w ogóle może być jakikolwiek valid point do dyskusji vql vs promode?! :DDDD
3. na Twój ostatni argument już Ci odpowiedziałem w poprzednim poście, więc przeczytaj go jeszcze raz jeśli chcesz moje ustosunkowanie się na ten temat
#136 | AL|EN
2009-06-10 20:57:56
2. chyba tylko dla ciebie bugiem jest poprawienie MG,SG,Quad'a i BS xD Dla innych to totalne zmiany gameplayu.
3. Więc się po prostu mylisz. Nie trzeba być jasnowidzem, żeby skojarzyć pewne fakty.
Też ci ostatni raz odpisuję...w tym temacie ;-]
#113 | wii
2009-06-09 21:02:19
CPMA jest dobrą grą jedynie dla nielicznych, jeśli jesteś nim graj sobie w to nie zmuszaj innych do tego, QL gdyby miał fizykę z promoda niemiałby nawet 20% tej popularności, którą ma teraz...
ba niezajrzałbym wtedy w ten temat, jestem świeżakiem w serii Q i nie wyobrażam sobie, gry na promodzie.
QuakeLive to nowy projekt także dla nowych graczy a nie zapaleńców, którzy pół życia spędzili na tą grą...
#115 | AL|EN
2009-06-10 02:16:48
Weź się ogarnij bo pojęcia ani wiedzy nie masz żadnego na tematy tu dyskutowane i albo się zamknij albo siary sobie nie rób.
#36 | 117
2009-06-09 11:54:57