Wczoraj w internecie znalazła się wersja beta trybu wieloosobowego Wolfensteina. Wersja ta jest mocno okrojona (waży tylko 600MB, dziesięć razy mniej niż średniej wielkości nowa gra), ale grywalna. Oczywiście plik wzbudził powszechne zainteresowanie graczy, jednak niestety ich ocena następcy kultowych Return to Castle Wolfenstein i Enemy Territory jest wręcz druzgocąca.
Betę, która wyciekła do sieci, można pobrać zarówno z serwisów hostujących pliki, jak i z torrentów. Szeroka dyskusja na temat obecnej wersji Wolfensteina trwa na naszym forum, a także w serwisie Crossfire od lat zajmującym się grami spod znaku RtCW.
- Wszystkie elementy gry sprawiają wrażenie wykonanych przez bandę amatorów operujących z garażu rodziców: prawie że nieistniejący, niskiej jakości, ubogi w szczegóły dźwięk, brzydsza od ET:QW grafika, która w obecnej formie nie dorasta do pięt tej z CoD4 czy CoD:WaW, z którymi jak rozumiem miała w założeniu konkurować - pisze reprezentant Polski w Enemy Territory: Quake Wars, con. - Trudno jest mi pojąć jak gra, w którą gra się na nieporównywalnie mniejszych mapkach, i która wygląda znacznie gorzej, może mieć większe wymagania - dodaje.
Absolutnie tragiczna wydajność silnika i jego ścięcia spowodują, że niejeden z was zrezygnuje z gry po paru tygodniach użerania się z komendami, żeby na rakiecie działało to w miarę płynnie. Kiedy już się to uda (w co wątpię) odkryjecie, że to Wolf na konsole zaportowany na peceta - przestrzega varfare. - Jesteście śmieszni, oceniać całą grę na podstawie jakiejś prebety ważącej 600mb. Trzeba poczekać cierpliwe do finalnej wersji - oponuje meribo. - Możemy się tylko modlić, żeby finalna wersja była dopracowana, ale nie wiem, czy to możliwe, bo musieliby duzo rzeczy zmienić - podsumowuje z kolei znany gracz ET:QW i Call of Duty 4, nikom.
Zapraszamy do dyskusji.
Źródło: Forum
#1 | Stinger
2009-08-02 20:05:45
Optymalizacja: w ETQW na 20 osobowym publicu FPS100 tutaj 8 osob na 5 razy mniejszej mapie i FPSy skacza od 40-90 (oczywiscie na ultra low detalach - c2d 2,8GHz, GF9800GTX i 2GB ramu)
Movement: odczucia mniej więcej takie jakby sterowało sie kredensem. Sprint z dupy, ani to ten z ETQW ani z ET i bardziej przeszkadza niż pomaga.
Strzelanie: heh... duele to jakiś żart. Ze względu na brak płynności ruchu postaci i mimo wszystko wiekszy spread w stosunku do ET i ETQWpro duele to totalne lotto. W jednym duelu zabijasz kolesia w ulamku sekundy w drugim oprozniasz caly magazynek a koles zyje :)
Ponadto: podnoszenie medykiem gdy w poblizu znajduje sie przeciwnik mija sie z celem - nawet jezeli uda sie dobiec do pobliskiego ciala (co z tym movementem wcale nie jest oczywiste) to i tak z reguły się ginie, bo wyciagniecie narzędzia do wskrzeszania trwa około sekundy a nasz kompan po powstaniu nie ma tarczki ochronnej za ktora mozna by sie schowac.
inna sprawa to sciagniecie wielu elementow gry z coda. Sposob wyrzucania granatow, brak noza tylko cios kolba, ironsighty itd. Nie mam pojecia w jakim celu wprowadzono te elementy, skoro te z poprzednich ger id sprwdzaly sie bardzo dobrze.
Jedyne plusy tej gry to małe mapki, zazwyczaj z jednym głownym objectivem i jednym pomocniczym. Dzieki temu gra sie naprawde bardzo szybko (timelimit to 10min na kazdej mapie).
Całe szczeście że wyciekła ta beta bo naprawde był bym wsciekly jakbym kupil Wolfa i zobaczył takie cos :/ W każdym bądź razie niestety nie ma co liczyc na to, że gra znaczaco sie poprawi do wersji finalnej. Zreszta, żeby ta gra była grywalna na miare ET to musieli by wymienic cała podstawowa mechanike gry razem z silnikiem :) Juz raz ludzie sie ludzili - przy becie ETQW, a wszyscy wiemy jak wyszlo.
#2 | nikom
2009-08-02 20:08:36
#3 | Tares
2009-08-02 20:50:17
#4 | varfare
2009-08-02 20:57:18
Jeżeli ta beta jest z czegoś okrojona to z map. To nie jest logiczne żeby wywalać cześć znaczącego kodu na potrzeby wersji beta. Ona jest po to, żeby testować produkt, który będzie przeznaczony do sprzedaży. Tak wiec na drodze logiki, cały gameplay jest tym co przygotował Raven Software, jedynie map może być mniej niźli jest przygotowanych (w co też nie wierzę). W ETQW w closed beta nie było wszytkich map w każdym buildzie ze względu na wielkość megatextury, która trochę ważyła. Jedna mapa w open becie pewnie była podyktowana zachowaniem czegoś specjalnego, dla tych którzy grali w betę i zakupili QW.
#5 | meribo
2009-08-02 21:07:02
#6 | phoenix
2009-08-02 21:32:01
#20 | Blade
2009-08-03 11:45:20
#23 | phoenix
2009-08-03 12:33:14
Może sp będzie rywalem ale i tak przegra z kretesem !!
#7 | kluczmen
2009-08-02 21:41:07
#10 | Stinger
2009-08-02 22:27:29
#8 | Degustator znad Warty
2009-08-02 21:45:21
#9 | MrCk
2009-08-02 21:55:15
#11 | dialer
2009-08-02 23:29:18
#12 | varfare
2009-08-02 23:49:37
#13 | wzf | yeltzyn
2009-08-03 07:05:09
#16 | varfare
2009-08-03 09:35:46
#29 | wzf | yeltzyn
2009-08-03 16:29:34
rtcw - smg only (+ paf)
et - smg i miotla
etqw - rail i lg
wolf - smg i kark
kolejna rzecz, czy zauwazyliscie ze paczki ammo nie dodaja granatow (mi sie przynajmniej nie udalo)
#46 | z1ppi
2009-08-04 21:52:48
#14 | chelmianin
2009-08-03 07:09:23
#15 | figielek
2009-08-03 09:15:01
#17 | wii
2009-08-03 09:39:39
ciekawe jakim gniotem na MP będzie MW2 oraz ilu promodów i updatów aby gra była znośna do rozgrywek klanowych...
Na dzień dzisiejszy widzę jedna przyszłościową grę, jest nią oczywiście Quake Live. Twórcy naprawdę zapiep#ają z poprawkami, gra jest płynna, netcode jest już w porządku może i grafika nie jest rodem z crysisa, ale i tak wszyscy ligowi gracze grają z picmipem. Jest ogrom nowych graczy, nie jak na cpma, czy vq3 gdzie nowy nie ma szans zdobyć choćby fraga :) System wyszukiwania meczy działa coraz lepiej. Sporo jest różnych cupów, lig, eventów itp. Czyli nic tylko grać i cieszyć się ze świetnej gierki :)
#18 | nikom
2009-08-03 09:49:54
#19 | wii
2009-08-03 09:57:13
btw. ogarniaj tam pozostałe mapki :P
#21 | Blade
2009-08-03 11:47:16
#22 | nikom
2009-08-03 12:02:51
#24 | keski
2009-08-03 14:06:02
wole grac w gre skillowa i niedopracowana niz codo-noskillowo-nobrainowo w+lpm gre :D
#25 | varfare
2009-08-03 14:10:09
#26 | keski
2009-08-03 14:14:45
#30 | Blade
2009-08-03 16:37:37
#54 | GWIAZDEczKA!
2009-08-19 09:17:37
#31 | Blade
2009-08-03 16:38:41
#36 | zZz
2009-08-04 10:08:06
Co do promodów to nie zapominaj że gracze nie wiedzieli jak się zabrać za modyfikowanie cod4. Zanim powstał promod minęło sporo czasu zanim znaleźli sie odpowiedni ludzie. Teraz pójdzie znacznie szybciej bo ruleset jest gotowy, cvary na bank też znacznie nie będą się różnić. Jedyne co pozostaje to wyrzucenie zbędnych broni i balans pozostałych.
Co do QL. To raczej większość graczy nie ma co zaczynać grać w to na poważnie. Przepaść jaka jest między starymi wyjadami Q3 a nowicjuszami jest ogromna i wątpie żeby ktoś poświęcał teraz kilka lat z życia żeby dojść do całkiem wysokiego poziomu w grze komputerowej:)
QL dla większości to raczej sposób na nudę albo pogranie w gronie znajomych. Sam swego czasu sporo grałem instagiba, albo jakiś dm ze znajomymi, ale na tym się kończyło.
#37 | wii
2009-08-04 10:36:45
Z tym, ze dla kogoś kto nigdy nie gral w Quake pokonanie takiego foxa czy choćby bodza jest niemożliwe to fakt. Z mojego doświadczenia (osoby która nie miała nigdy styczności z Q) powiem tyle, ze największa przewagę starzy gracze maja w starych mapach. Jak wyszła T9 wcześniej nie znana innym graczom mapa, każdy startował od zera na niej i z wieloma dobrymi (nie mowie o gwiazdach) graczami grałem jak równy z równym. Reasumując jeśli potrafisz strzelać, używasz mózgu podczas gry i masz dużo samozaparcia jest szansa ze Ci się uda ;)
Odnośnie MW2 to w sumie masz racje, teraz moderzy maja już wyznaczona ścieżkę i dużo szybciej będzie jakiś pam/promode, oby tylko nie musieli dużo patchowac, bo z drużynowych gier to chyba jedyna przyszłościową gra...
#47 | vicek
2009-08-05 13:22:34
"jest kilku graczy, którzy może i grali w q3 czy q2, ale czysto 4fun, a teraz ostro trenują i naprawdę walczą z topowymi graczami ;)"
kto?
#48 | nikom
2009-08-05 13:31:56
#49 | rml
2009-08-05 13:47:16
#50 | wii
2009-08-05 14:44:32
można ich nie lubić, ale chłopaki gają naprawdę nieźle, jest też kilka nicków z eu ale już nie będę się wgłębiać.
#27 | bel
2009-08-03 14:28:42
- wolfenstein w żadnym stopniu nie kontynuuje starego RTCW - minęło 8lat a gra nie rozwija jego zalet, pomysłów i rozwiązań. Zamiast tego mamy próbę zrobienia gry która czerpie po trochu z hitów mp ostatnich lat: trochę cod4 (mw), trochę team fortress 2 itd
- redukowanie i upraszczanie złożoności gry, np. tylko 3 klasy w grze zamiast 4/5, strzałeczki nad głowami, jeden klawisz od wszystkiego itd. a to sugeruje kierunkowanie gry na rynek konsol a wiadomo jak kończą takie gry na pc...
Wszystko zależy jednak od tego jak gracze przyjmą nowego wolfa, jaka będzie scena i od tego jaki będzie public i wsparcie dla gry klanowej.
#32 | Stinger
2009-08-03 20:18:43
#33 | nikom
2009-08-03 20:37:14