Gordon Van Dyke ze studia DICE zdradził w wywiadzie dla serwisu g4tv.com, że premiera Battlefield 1943 na komputery osobiste odbędzie się dopiero w przyszłym roku (w jego pierwszym kwartale). Pierwotnie miała ona nastąpić w wakacje, ostatnio zaś mówiło się o wrześniu bieżącego roku.
Powodem przesunięcia jest ilość pracy, jaką DICE musi włożyć w przeniesienie gry na pecety. Przede wszystkim jej silnik, Frostbite, został stworzony z myślą o konsolach. Programiści chcą także dodać do gry obsługę DirectX 9 i DirectX 10. Ponadto w wersji pecetowej znacznie zwiększony ma być limit graczy jednocześnie przebywających na serwerze (walczyć będą mogły aż 32 osoby). Kolejnymi dodatkami będą komunikacja głosowa, możliwość sterowania za pomocą pada, czy system serwerów rankingowych.
Battlefield 1943 to gra dostępna wyłącznie w sprzedaży elektronicznej, nie posiadająca klasycznego wydania w pudełku, dostępnego w sklepach. W lipcu gra została udostępniona posiadaczom Xboksów 360 i Playstation 3 za pośrednictwem sieci Xbox Live i PlayStation Network. Już po tygodniu obecności Battlefield 1943 na rynku Electronic Arts pochwaliło się, że gracze kupili i ściągnęli tego FPS-a aż 600 tysięcy razy.
Atutem gry jest jej niewygórowana cena, kosztuje ona około dziesięć dolarów. Pecetowcom pozostaje czekać do pierwszego kwartału przyszłego roku.
Źródło: g4tv.com.
#1 | Fronki
2009-08-29 23:18:42
#2 | Exil
2009-08-29 23:37:24
#3 | velvet
2009-08-30 12:52:53