Tribes- najbardziej niedoceniona gra w historii Multiplayer

Dostosuj

  • 1
  • 2
Autor Wiadomość
hitonn

2009-11-17 17:15:48

qwencjusz, mnie bron boze az tak grafa nie interesuje: D po prostu porownalem, co jednak samo w sobie dla milosnikow ma jakis ta klimat: D

__

Użytkownik
xnc

2009-11-17 17:50:18

Tak, Tay Zonday dał komenta pod madskillsami.

OMG, ja już nie moge - co chwile zawsze ktoś musi u nas w Polsce w przypadku tribes wyskoczyć z “vendzens”. Które ani nie jest dynamiczniejsze, ani lepsze i grafike ma lipną, bo silnik toruqe na którym było robione Tribes 2 jest imho taki bardziej porządny.

VENEGACE to syf, niewypał i do T2 się nie umywa. Od strony rozgrywki napewno T:V nie jest atrakcyjniejsze.

No a kto z forum tutaj gra? Jest ktoś? Może ktoś nowy?

__

Użytkownik
m1ru

2009-11-18 15:28:35

moglby ktos zebrac w jednego posta wszystkie wazne informacje ;D linki do dl itd itp

bo ogladajac na yt pare krotkich filmikow to nawet lajtowo wyglada ta gierka ;D

__

VIP
Pajda

2009-11-18 17:35:34

Zemsta jest dynamiczniejsza, jest szybsza, lepsza, a Unreal Engine 2 pod wzgledem porzadnosci nie ma sobie rownych.

T2 zawsze mi sie podobalo, w duzej czesci za rozmiar i poziom rozbudowania. Jest to bardzo dobra gra i rozumiem ludzi, ktorzy przy niej zostaja, ale calkowite zjezdzanie 3 jest dla mnie jedynie objawem ograniczenia takich osob. Gra jest po prostu inna i to, ze zmiany przemawiaja do ludzi jest tak naturalne jak to, ze sa ludzie co przykladowo wola BF2 od 1942. W gitarach czesto sie krzyczy, ze ktoras gitara jest lepsza bo ma wiecej sustainu tylko, ze ktos doswiadczony i otwarty wie, ze sustain jest cecha, a nie zaleta. Czy wieksze rozbudowanie T2 wzgledem 3 jest tylko zaleta? A co jezeli czyims priorytetem jest intensywnosc akcji?

Powodem tego wszystkiego jest jak zawsze to, ze gdy ma wyjsc nowa czesc gry to czesc jej fanow pragnie jedynie wiecej tego samego i tego sie spodziewaja. Ale tak zwykle nie jest, wystarczy spojrzec na to co sie dzialo gdy wyszedl nastepca UT albo praktycznie co sie dzialo gdy ukazywal sie kazdy kolejny Quake.
Prawda jest taka, ze nikt nie zmusza sie przestawiac na nowa gre (szczegolnie gdy nie jest to gra turniejowa z kasa), ale latwiej jest drzec jape zeby sie w fanatyzmie do swojej gry podbudowac, zrzucic troche winy na innych i jednoczescie zachecic do gry, zamiast po prostu zrobic cos konstruktywnego by nia zainteresowac.

Az mi sie przypomnial niedawny watek na ESR gdzie pare osob probowalo wmowic, ze Doom2 jest wciaz lepsza gra turniejowa niz wszystko co ukazalo sie pozniej, a rozgrywka posiada wielka glebie.

__

Użytkownik
qwe

2009-11-18 17:46:36

@pajda
Racja, ale mnie np Tribes 2 zauroczyl wlasnie swoim poziomem rozbudowania i zarzuceniem ciaglem dynamiki na rzecz taktyki.
I takie cos mi sie podoba, pojedynek, ktory moze trwac godzine lub dwie, taka odskocznia od quake’a gdzie wchodzisz na serwer, ugrasz swoje i wychodzisz.

Co do drugiego dlugiego akapitu: jasne, jednak swiadczy to o tym, ze wielu graczom tak podoba sie mechanika starej gry i sama rozgrywka, ze chca tylko jej odswiezenia- przeniesienia na nowy engine, polepszenie grafiki, dodania paru nowych rzeczy.
Tak sie stalo np z quake3- quake live to praktycznie taki oswiezony quake3.
Narazie producenci nie wyszli na tym najgorzej.
Jest wiele doskonalych platform esportowych lub takich gier ktore maja potencjal jak np wspomniany przeze mnie w innym temacie star wars racer.

A co do tego Doom’a 2 to bardzo bylbym wdzieczny za ew. link : )

__

Użytkownik
xnc

2009-11-18 17:53:25

Mógłby.


http://www.tribesnext.com/downloads
Stąd ściągamy patcha i pełną wersję T2 z jednego mirrorów tam podanych. (2MB + 539MB w sumie)

http://www.tribesnext.com/forum/index.php?topic=37.0
Tutaj tutorial jak to zainstalować - przyda się choć trochę znać angielski. Napiszę tylko tutaj najważniejszą rzecz:
! Po instalacji Tribes 2 nie odpalamy gry, dopiero gdy zainstalujemy patcha 2MB możemy uruchomić grę. W przeciwnym razie trzeba od nowa instalować. ! Jeżeli coś trzeba przetłumaczyć/wytłumaczyć w naszym języku chętnie to zrobię.



=============================



To tyle tytułem podstawy. Teraz trochę pierdzenia:

Standardowo nie jest używany popularny WSAD ale EDSF - ze względu na bardziej optymalne wykorzystanie klawiatury.

Gra nie jest prostym do opanowania FPS jak CS, CoD gdzie szybko wiemy co robić - czyli szczelać do ludkow !111. Początkujący będą mieli problem z trafieniem czegokolwiek. Nasza prędkość wpływa na trajektorie lotu naszych “strzałów” - przy ruchu w prawo nasz np. granat oprócz tego że leci do przodu dostaje od nas jeszcze prędkość “w prawo”. Ponadto bronie i ich działanie jest przystosowane do rozgrywki wieloosobowej. Mechanika gry wyklucza użycie aimbotów - jedyną bronią w systemie hitscan (trafienie w tym samym momencie co strzał) jest snajperka (właściwie to Laser Rifle) ale i tak nie podda się on aimbotowi - bo trzeba jeszcze “wyczuć ping”.

Zazwyczaj na mapach nie zbieramy po mapie różnych itemów (broni, tarczy etc., jak to jest w Quake, UT etc.), co jednak jest spotykane na niektórych mapach. Rozwiązaniem które jest głównie używane w rozgrywkach to “stacje inwentarzu” (Inventory Stations) - po doborze naszego wyposażenia (standardowo klawisz NumEnter) wchodzimy do takiej stacji i otrzymujemy to co wybraliśmy, a mianowicie:
- możemy dobrać broń - od 3 do 5 slotów - w zależności od wybranego armora
- armor - light, medium, heavy (słaby, średni, mocny - szybki, średni, wolny)
- pack - takie coś co mamy na plecach dające różne możliwości np. energy pack - więcej energii do jetpacka; shield pack - tarcza energetyczna; cloack pack - czapka niewidka, zestaw naprawczy do naprawiania sprzetu (np. stacji inwentarzu), pojazdów czy też innych graczy a także siebie oraz różnego rodzaju packi zawierające itemy do rozstawienia po mapie takie jak sensory, turretki, przenośne Inv Stations, różne “lufy” do turretek stacjonarnych.
- grenade - granat, do wyboru normalny, błyskowy, wstrząsowy (ktoś tym potraktowany wyrzuca pack i broń), flara - aby zmylić kierowane rakiety, przenośna kamera (rzucamy i przykleja się tam gdzie spadnie - może wykrywać wroga, możemy przez nią patrzeć używając CC - klawisz “c”;)
- mine - mina, większej filozofi tutaj niema - jest często używana jako wspomagacz spinfuzora do tzw. mine-disc jak zagramy to się dowiemy co to.


Poruszanie się. Jak wejdziemy na jakąś grę, trochę się zdziwimy - czemu tamten tak szybko się porusza a ja nie mogę? Tutaj musimy się nauczyć skiingu - czyli umiejętności ślizgania się po zboczach i wykorzystywania energii która zdobyliśmy podczas wznoszenia się jetpackiem. W zasadzie to proste, jak spadamy na jakąś “kołyskę" trzymamy spację podczas kontaktu z ziemią - kiedy kołyska zaczyna iść w górę włączamy jetpack, aby nie stracić pędu - lecimy dalej i szukamy następnej kołyski (takiego dołka). Obecnie istnieją takie dwa podstawowe typy/mody rozgrywki Base i Classic - jest trochę różnic - ale ogólnie rzecz biorąc Classic jest trochę szybszy i dynamiczniejszy co ma swoich zwolenników i przeciwników - w usa popularniejszy classic.

Najważniejsze: gra jest bardzo mocno “team oriented”, przy standardowym CTF tylko kilku, a czasem tylko jedna osoba stara się ukraść i przynieść flagę. Reszta zajmuję się wieloma innymi zadaniami od rozstawiania obrony(turetek, sensorów), naprawiania sprzętu poprzez utrzymywanie przewagi w powietrzu, bombardowanie(załoga bombowca to 3 osoby - każda jest potrzebna), zestrzeliwanie wrogich mysliwcow, bombowcow, pilotowanie transporterów czy też ich przechwytywanie (a pilotaż jest dosyć ciężki do opanowania), do niszczenia infrastruktury baz wroga, czy też przeszkadzania wrogowi, takiego złośliwego. Do tego dochodzi jeszcze pomoc w polu, czyli pomaganie innym którzy starają się wykonać jakieś zadanie, czy przechwycenie skradzionej flagi, kiedy ten co ukradł już nie domaga ;], czyli od czystej ofensywy do czystej defensywy. Gdyby każdy z drużyny latał za flagą - drużyna jest na przegranej pozycji.


W wymienionym CTF fragi nie są tak ważne. Ważniejsze jest wykonywanie zadań pomagających zcapować jak największą ilość flag. Co często również wiąże się z fragowaniem oczywiście, kiedy ktoś nam chce wyjątkowo przeszkodzić, lub sposobem pozbycia się go z naszej bazy jest właśnie frag :)


Przedstawiłem tutaj takie podstawy, rzeczy z którymi miałem problem na początku, lub też mam dalej - bo jak wspomniałem - nie jest to gra do ogarnięcia w 20 minut.
Czyli reasumując:
Inventory Stations - z tym ma problem wielu świerzych
Skiing - z czasem się każdy powinien nauczyć
Dla tych bardziej ambitnych, co chcą jeszcze coś poczytać daje linka:
http://www.tribesnext.com/forum/index.php?board=7.0
http://www.tribes2wiki.com/wiki/Main_Page

Na koniec dodam, że nie ma co się przejmować gdy mamy ping około 200ms, osobiście nie czuję dyskomfortu w graniu przeciwko osobom z niższym pingiem - chyba że jest to deathmatch. Przy pingu 300 i więcej tez można grać - polecam naprawianie bazy, rozstawianie obrony - często nie ma się kto tym zająć, a szkoda, bo to jedna z ważniejszych spraw.


Nie obrażę się jak ktoś tego posta skopiuje, podlinkuje jeszcze w jakimś innym miejscu.


Jezu... rozpisałem się. Do adekwatnie 3 postów wyżej miało być, post m1ra. Co do tych dwóch na górze - to nie mam nic do dodania :) Rozumiem, że T:V jest inne i trochę nieładnie napisałem, ale właśnie to rozbudowanie czy przeniesienie T2 na inny silnik nie powiodło się - i tak w moich oczach TV straciło na wartości. Co jednak nie wyszło mi na złe, bo nie mam w tym momencie maszyny zapewniającej 100fps przy silniku UT.

__

Użytkownik
kot_Z_cheshiere

2009-11-18 18:22:09

widzac ze dalej wypisujecie tutaj postanowilem wczoraj sprawdzic czy uda mi sie zainstalowac t2:next pod linuxem. Z pomoca deva z kanalu irc operacja zakonczyla sie sukcesem (ze bylo to kolo 23 to tylko sprawdzilem czy wejde na serwer i czy dziala strzelanie itd ;)).

Jak bedzie mi sie chcialo napisze dzisiaj mini tutorial jak zainstalowac tribesy na linuchu i wstawie tu linka.


Co do “wojny” T:V vs T2 - ja tutaj w ogole nie widze porownania. TV to moze i fajna gra ale z normalnym tribes ma na prawde malo wspolnego. Uproszczenia imo sa za duze zeby mozna bylo w ogole o tej grze rozmawiac ;P.

Dzisiaj wieczorem moze wbije na jakis serwer ;).
Pamietam to wieczorne granie jakis rok temu - byl chyba jeden serwer na ktorym bylo ustawione prawie caly czas katabatic. Mialem 3 podstawowe buildy na ta mape.
Heavy agresor - (mini inv station, i najciezsze bronie) - slizg zboczem prosto w szersze zejscie do bazy przeciwnika, na dol do generatorow, najpierw szybka rozpierducha a potem zbunkrowanie sie gdzies z inv stacja- najlepiej w tym pomieszczeniu “socjalnym” :) - z 4-5 atakow tak mozna bylo przerzyc ;P.
Heavy defence z repair packiem - no tu juz standard raczej
Scout flag - energy pack, spinfusor, e-f gun, granatnik i oczywiscie flary ;) - jak sie czlowiek dobrze rozpedzil to nie potrzebowalem nawet flary wypuszczac ;)

__

Użytkownik
qwe

2009-11-18 18:41:40

http://www.youtube.com/watch?v=-BjW1kN9P9k&feature=related - 2:40
Ta gra naprawde miazdzy.

__

VIP
Pajda

2009-11-18 20:37:26

//qwe

No mnie dokladnie to samo przyciagnelo do T2, ale zamiast postrzegac V jako ograniczenie 2, uwazam ja za rozwiniecie takich gier jak przykladowo UT. Przeniesienie fizyki serii T na ich rozgrywke. Zadna inna gra nie sprawila mi w walce tyle przyjemnosci co V, gdzie mialem poczucie, ze przez caly czas ciagne na wysokim biegu, cos czego akurat 2 dla mnie nie oferowala. Po rozczarowaniach spowodowanych UT 2003 i 2004 (Q4 jeszcze nie bylo:P), V byla nie tylko tym czego potrzebowalem i na co mialem ochote, ale bardzo blisko odpowiadala moim wyobrazeniom z lat 2001-2002 o tym jak UT2 powinno wygladac (wykorzystany engine postrzegam wiec jako wielka ironie). Podejrzewam, gdzies nawet jest moj post z tamtych lat z opisem gry pasujacym do V.

__

Użytkownik
kot_Z_cheshiere

2009-11-18 23:17:00

instrukcja jak zainstalować tribes 2: next na linux

btw - fallen empires: legions testowaliscie?
filmik
Giera jest za darmo, robiona przez afaik tworcow tribes 2, silnik to mocno zmodyfikowany torque - z tego co kiedys sprawdzalem movement jak z tribes - ale jednak nie ten poziom “skomplikowania” :). W gre mozna pograc zakladajac konto na instantaction.com. Aczkolwiek dziala chyba tylko pod winda i maciem

__

Użytkownik
piotrusek

2009-11-19 03:33:13

Mhm Pajda ;) jedyna zaleta nowego silnika w t:v bylo to, ze zmniejszyla sie ilosc non regow. Nie wiem skad opinia, ze t:v jest dynamiczniejsze i szybsze. Wydaje mi sie, ze po prostu nie opanowales movementu w t2 na tyle, zeby szybko i skutecznie sie przemieszczac, ale wystarczy nawet pogranie troche dluzej na pubach, zeby sie o tym przekonac. Porownujac rozgrywke na wyzszym poziomie, t:v juz calkowicie odpada w przedbiegach w kwestii dynamiki. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ale owe “objawy ograniczenia” przejawił prawie KAZDY gracz ze sceny t2 europejskiej. Po premierze klany pograly pol roku i widzac do czego zmierza ta gra i co mozna z niej wyciagnac serwery zaczely swiecic pustkami. Nie poznalem zadnego gracza, ktory z powodu t:v ograniczyl gre w t2, natomiast znam paru i spoktalem wielu graczy, ktorzy z marka tribes spotkali sie przy okazji “zemsty” i tak trafili na scene t2. T:v nie zaoferowalo zadnej (poza grapplerem) pozytywnej zmiany do gry na pubie, nie wspominajac juz o grze klanowej i gorszym kodzie sieciowym niz gra z 2001 roku.
Niestety nie bede zachecal do gry w “zemste” wiedzac co oferuje jej poprzedniczka ;) Rozumiem jednak, ze dla graczy innych fpsow t:v moze byc to fajna i ciekawa odskocznia, bo nie ma takich gier na rynku gdzie walka toczy sie caly czas w pelnym 3d. Jesli jednak chcecie jeszcze fajniej i ciekawiej to odpalcie t2!:)

http://www.youtube.com/watch?v=igjM6KOm8ZE relacja z meczu dwoch najlepszych w owym czasie (rok 2003) druzyn z usa, jeszcze na starych zasadach i z 30 minutowym time limitem na mape. polecam sytuacje od 10:45 :)
Jesli sciagniecie gre, to sprobujcie mnie zlapac na #t2.eu @quakenet, pomoge w konfiguracji (skrypty, mappacki).
pzdr

__

Użytkownik
xnc

2009-12-06 04:32:36

Oj aktywność wątku spadła.

Ktoś stąd zapoznaje się już z T2?

__

  • 1
  • 2
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3386 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie