Jak esport wpływa na popularność gier?

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
Pęczul

2008-10-01 17:08:06

Witam,

muszę w trybie natychmiastowym dowiedzieć się/zbadać, jak esport wpływa na sprzedaż gier. Jak gry zachowywały się przed, a jak po rozpoczęciu grania w nie na lanach, w turniejach i ligach. Słyszałem też, że niektórzy wydawcy z góry wydawali mnóstwo pieniędzy na turnieje, które miały być promocją gier. Potrzebuję jednak konkretów - wykazów, przykładów.

Piszę na tym forum, bo wydaje mi się, to właśnie tutaj uzyskam fachowej odpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc! :)

Pozdrawiam,
Pęczul

__

Użytkownik
ramm_pl

2008-10-01 18:13:46

Ktoś ostatnio pisał newsa, artykuł odnośnie faktu, że producenci skłonni są więcej inwestować w singla niż w multi. Może ktoś kojarzy i poda linka - o ile to były badania (a nie opinia usera.)

__

Użytkownik
kaboom

2008-10-01 19:44:46

rzetelnie to zbadac to raczej bedzie ciezko, chociaz byc moze ktos juz takie cos prowadzil

__
Cybersport.pl

VIP
marikkkk

2008-10-01 20:00:22

Z tego co zauwazylem to im wieksza scena esportowa tym gra jest bardziej popularna ;]

__

VIP
Eragorn

2008-10-01 20:02:23

To działa w dwie strony na patrz...

__

Moderator
mefikh

2008-10-01 20:16:28

Ja wybiegnę nieco w przyszłość, ale może Ci to pomoże.

Zainteresuj się StarCraftem 2 i będziesz miał mnóstwo materiałów co do tego jak esport (w tym również multiplayer) wpływa (wpłynie) na sprzedaż. To pierwsza gra Blizzarda, która zaczęli robić od właśnie multiplayera, a nie singla. Blizzard jednocześnie jest obecnie najbardziej nastawiony z tym tytułem na rynek koreański - co dziwić raczej nie powinno. Ponadto, współzależność esport-sprzedaż jest również na pewno wzmacniana faktem, iż do alpha-testów zatrudniono progamerów z Koreii i innych uznanych graczy (jakich - nie wiadomo). Innymi słowy - mają DUŻO większe oczekiwania, że SC2 sprzeda się GŁÓWNIE dzięki multi, na nieco dalszy plan schodzi singiel. A o zagadnieniu esportu na forach Blizzarda jest tego mnóstwo - zarówno pytań, jak i odpowiedzi ze strony firmy.

__

Użytkownik
Pęczul

2008-10-01 22:20:39

Dzięki, ten przykład z SC2 bardzo mi się przyda. Dzięki też za spostrzeżenia, jednak one na niewiele się zdadzą ;/ Potrzebuję konkretów - szukałem tego typu newsów, jednak nie za dobrze jeszcze się poruszam po serwisie.

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2204 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie