VIP
|
Ostatnio postanowilem dopiescic swoj konfig w Q3 i natrafilem na 2 problemy. Jako, ze nie jestem specjalista od komend i bindowania w Q3 prosze o pomoc.
Chcialem zrobic pod bocznym duala binda na spawarke i strzal odrazu. W sumie nic trudnego. W UT dawalem "set input middlemouse getweapon pulsegun | altfire". Dodatkowo dodajac na poczatku komende "throwweapon" moglem zastosowac fastswitcha. Jako, ze w Q3 nie ma fastswitcha sprawa wydawala mi sie dosyc prosta i tak sprobowalem "/bind mouse3 weapon 6;+attack". Sekw tym, ze +attack nie jest interpretowany w sposob jaki bym chcial i powoduje ogien ciagly. Aby go zatrzymac potrzebuje -attack... w UT nie bylo by to problemem dzieki komendzie "onrelease" i tak mialbym "+attack ; onrelease -attack". Sek w tym, ze szukalem ale nie znalazlem odpowiednika tej komendy w Q3.
Moje pytanie to jak zbindowac normalny strzal ? Czyli jakas alternatywa lub sposob zastosowania dla +attack ? Czy istnieje odpowiednik komendy "onrelease" dla Q3 ?
Drugie pytanko jest prosciutkie. W Q3 wyrzucamy bron stosujac "/drop" i bron/ammo, ktore chcemy wyrzucic. Sek w tym, ze jest to dla mnie lekkie marnotradztwo klawiszy. W UT jestem przyzwyczajony wyrzucac komenda "throwweapon", ktora powoduje wyrzucenie aktualnie trzymanej broni.
Pytanie to jaki jest odpowiednik dla tej komendy, czyli sposob na wyrzucenie broni trzymanej w rekach.
btw. przez default zaznaczenie statusu roboczego pisze to 2gi raz i mnie prawie szlag strzelil (bo wyslalem i zamknolem okno) ;P
__
|
Użytkownik
|
+fire 6
i strzelasz ze spawary
__
|
Użytkownik
|
drop
jak nic nie napiszesz po drop to wyrzucasz aktualna bron
__
|
VIP
|
No i dokladnie o to chodzilo.
Dzieki.
__
|
VIP
|
hehehehe ach ten yareq on wszystko wie :]
a ktos mi powie jak powinien wygladac alias na fjumpa - polega on na ty mze sie rozpedzasz strzelajac sobie za plecy :] ja w sumie go mam ale jakos dzikuswato mi to dzila :]
__
|
Użytkownik
|
a teraz ja bede madry .. moge?!
bind mouse3 "vstr ninja"
set ninja "cl_yawspeed 22500;+left;+moveup;+attack;wait;wait;-left;-moveup;-attack;+left;wait;wait;-left"
__
|
Użytkownik
|
bind x "cl_yawspeed * ; +left ; +moveup ; +attack ; wait ; wait ; -left ; -moveup ; -attack ; +left ; wait ; wait ; -left"
w miejsce * musisz wstawic taka wartosc zeby jedno +left lub +right obracało cie o 180 stopni - problem polega na tym ze moze sie zdazyc ze na innym kompie ta wartosc jest inna. moze zalezec to od wielu czynnikow - prawdopodobnie ilosci fps i wartosci cl_maxfps. musisz poeksperymentowac troche.
u mnie ta wartosc wynosi 16433.
czasem moze tez nie "zaskakiwac" wtedy zamiast 2-óch daj 3 albo 4 waity i pojdzie, lecz czasami jak sie da wiecej niz 2 to jest jeszcze gorzej.
w qw jest troche latwiej bo tam jest komenda rotate (wartosc w stopniach) podajesz i masz, a tu sie trzeba bawic :(
__
|
Użytkownik
|
nie, nie mozesz byc madry - over tak ma i mu wlasnie tak nie dziala :]
__
|
Użytkownik
|
acha jeszcze jedno przy tym bindzie b. wazne jest zeby caly "impuls" byl wyslany tylko raz. jesli przytrzymasz za dlugo przycisk wszystko zostanie wyslane kilka razy co moze spowodowac przesuniecie o niewlasciwy kat. mozna tego uniknac w nast. sposob:
set +fjump ""
set -fjump "cl_yawspeed * ; +left ; +moveup ; +attack ; wait ; wait ; -left ; -moveup ; -attack ; +left ; wait ; wait ; -left""
bind x "+vstr +fjump -fjump"
dziala to tak ze uruchamia fjump dopiero gdy puszczamy przycisk nie da sie nawet trzymajac go za dlugo kilka razy puscic - to chyba logiczne :]
dodatkowa zaleta takiego rozwiazania moze byc to ze zawsze mozna sie rozmyslic z fjump'a jesli sie np. zorientujemy ze mamy za malo zycia odpowiednio wczesnie mozemy nie puszczac przycisku tylko zmieic bron z rakiety na np. shaft'a i dopiero puscic.
__
|
VIP
|
tak dla wyjasnienia napsize bo wiele osob sie pyta o ten alias ze podczas robienai tego alaisu wszsytko mi wariowalo, uspokojilo sie jak alias zrobilem tak:
bind MWHEELDOWN "+vstr +fjump -fjump
set +fjump "cl_yawspeed 16433 ; +left ; +moveup ; +attack ; wait ; wait"
set -fjump "-left ; -moveup ; -attack ; +left ; wait ; wait ; -left`"
mnie on tak dzila :] dzieki jony... tfu.... yareq :]
reszcie zycze powodzenia :]
__
|
Użytkownik
|
jak nie to sie z wami nie bawie...
zabieram klocki i spierdalam do innej pisakownicy
ps. no u mnie przynajmniej dziala
__
|
Użytkownik
|
no problem :]
moze powinieniem/powinnismy zaczac pisac jakies manuale
__
|
Użytkownik
|
"zabieram klocki i spierdalam do innej pisakownicy "
HAHA
jak najbardziej moze dzialac lecz wcale nie musi :]
__
|
VIP
|
dobrze wiesz ze to zrobimy... mzoemy zaczac :]
ale teraz to ja dokoncze swoje cfg i musze sie nauczyc do fizyki a juz 00;30 :(
__
|
Użytkownik
|
Qdwa wez wogule sie nie opier... tylko napisz jakies HOWTO config do Q3
__
|
VIP
|
hm... .wroce do domu i napisze co nece... btw. na esreality bylo cos w stylu howto do cfg cpm'owego :}
dzisiej zabieram sie do troboty za jakis czas opublikuje
__
|
Użytkownik
|
hmmmm japonszczyzna niezla poszla. Trzeba bylo odrazu napisac po co to a nie trzeba samemu sprawdzac
__
|
Użytkownik
|
Łał jacy wy mądrzy
__
|
Użytkownik
|
szacunek dla was ze podjeliscie walke :]
__
|
VIP
|
a fws jak zwykle gdzie sie pojawi wprowadza zamet
__
|
VIP
|
No dobra jednak odpowiedzi nie pomogly mi do konca.
Po pierwsze /drop bez wyszczegolnienia obiektu nie chce wyrzucic aktualnej broni. Po drugie nawet po zrobieniu binda na konkretna bron /drop nie zadziala, jezeli aktualnie trzymamy ja w rekach.
W dodatku wyrzut nastepuje z opoznieniem i... w bok (lol?)... jest to troche bardziej niz niewygodne (pewnie mialo sluzyc blokacie FS na raila np. ale tym samym niszczy troche wyrzucania broni... po prostu jest to nieskuteczne i nie wygodne w odniesieniu do innych gier, np. UT).
Da sie na to cos poradzic ?
__
|
VIP
|
Ja chce po prostu moje throwweapon I jeszcze onrelease i bede happy
__
|
Użytkownik
|
wyrzut nastepoje w bok dlatego ze jak biegniesz to zebys nie zebral broni ktora wyrzucasz kumplowi, tak leci ona w bok on ja zgarnia a ty lecisz dalej i nie musisz wyrzuconej broni omijac jeszcze
co do /drop to zaraz sprawdze
__
|
Użytkownik
|
dobra sprawdzilem i sie troche zdziwilem :o
po pierwsze wyrzut u mnie nie nastepuje w bok :O chociaz z tego co pamietam zawsze tak bylo :/ mimo to biegnac i tak nie zgarnia sie wyrzuconej broni wiec jest dobrze
po drugie kiedy zrobie /drop to wyrzuca mi aktualna bron bez problemu
tym razem nie moge Ci pomoc bo mi wszystko dziala jak nalezy / lol ?
__
|
VIP
|
lul to jestem zdziwiony dlaczego u mnie jest tak, a nie inaczej.
A bron wlasnie chodzi o to by moc zgarniac po wyrzucie jak sie biegnie do przodu
Nic poeksperymetuje jeszcze.
__
|
VIP
|
Tak ale jezeli po boku postaci jest spadek w dol ? Rzucajac przed siebie dokladnie kontrolujesz to gdzie ma upasc.
Poza tym chcialem zeby zebral po wyrzucie bo chcialem tym sposobem cos sprawdzic
__
|
Użytkownik
|
jak to jest zawsze ok 30 stopni w bok to tez kontrolujesz bo zawsze tak samo wylatuje :]
a co takiego sprawdzic :> ?
nie kombinuj tylko dropuj w bok
__
|
Użytkownik
|
lul juz wiem o co chodzi chyba :]
ty pewnie grasz na osp a ja mowie o pm
sprawdzilem na osp nie da sie zrobic binda na wyrzucanie aktualnej broni (przynajmniej nie dziala /drop nie widze zadnej innej komendy podobnej i w readme nie ma tez nic wspomniane o mozliwosci dropowania current itema tam gdzie o dropach pisza)
a co do wyrzucania np. RL podczas gdy uzywasz RL mozesz to zrobic tylko jesli masz 2 rocket launchery jesli masz tylko 1 i go wlasnie uzywasz to on nie wypadnie
__
|
Użytkownik
|
proponuje zrobic cos takiego np.
bind e "weapon 5 ; bind f drop RL"
bind q "weapon 7 ; bind f drop RG"
i tak dalej, metoda troche do okola ale co zrobic jak nie ma na to komendy, przynajmniej bedzie dzialalo
__
|
Użytkownik
|
ew. jeszcze bardziej rozbudowana metoda:
bind e "weapon 5 ; bind f vstr drop_rl"
bind q "weapon 7 ; bind f vstr drop_rg"
set drop_rl "weapon 2 ; wait 2 ; drop rl ; wait 2 ; weapon 5"
set drop_rg "weapon 2 ; wait 2 ; drop rg ; wait 2 ; weapon 7"
jesli nie bedzie dzialao to pozmieniaj ilosc waitow
w ten sposob wyrzucisz bron ktora trzymasz aktualnie nawet jesli masz tylko jedna jej sztuke
__
|
VIP
|
Zgadza sie Ja vQ3 ;P
/drop samo nie dziala
Ale...
CTF - bron leci _prawie_ prosto (lekko znosi na lewo) i mozna wyrzucic trzymana w rekach bron.
TDM - bron leci calkiem w bok (lewo) i nie mozna wyrzuc aktualnie trzymanej broni.
Zas cala moja koncepcje szlag trafil wlasnie przez wyrzucanie broni w nazwijmy to "pakietach". Czyli majac np. raila i 21 naboji to wyrzucam raila z 10 i zostaje mi 11 W UT jezeli wyrzuce bron to wyrzucam ja calkowicie z calym posiadanym zapasem amunicji. Wyrzut w Q3 natomiast nie zadziala jezeli nie mamy conajmniej pelnego ammo na jeden "pakiet".
Tym samym pomysl fastswitcha dla raila padl bo po jego wyrzuceniu nie nastepuje zmiana w rezultacie proces jego ladowania nie zostaje przerwany.
Nie moge tez wyrzucic broni by zebrac nowy egzemplarz po spawnie z pelnym ammo. Zreszta w Q3 i tak wszystkie tryby gra sie bez weapon stay (w UT stosuje sie w CTF i Assault). A dodawanie ammo po zebraniu jest tak zrobione, ze nie bylo by to calkiem uzyteczne.
Zreszta pewnie juz wielu probowalo to robic i dlatego wlasnie w Q3 to wyglada tak, a nie inaczje ;P Coz chcialem sie pobawic bez sprawdzania czy ktos juz tego probowal.
__
|
VIP
|
Niestety przy wywolaniu weapon x zostanie ono dopiero wykonane gdy bron bedzie do tego przygotowana ;P Ciekawe czy sami tworcy o tym pomysleli wszystkim czy w poprzednim q/pr bylo to niechciane zjawisko
__
|
Użytkownik
|
no tak ale przynajmniej jesli bedzie gotowa to wyrzucisz aktualnie trzymana bron co tez sie moze przydac
__
|
Użytkownik
|
acha wiesz dlaczego zmiana broni nie przerywa jej przeladowania ?
otoz jak by przerywala to kazdy by latal w pm z takim czyms:
bind q "weapon 7 ; bind mouse1 vstr rg_shot"
set rg_shot "+attack ; wait ; weapon 2 ; wait ; weapon 7"
bind e "weapon 5 ; bind mouse1 vstr rl_shot"
set rl_shot "+attack ; wait ; weapon 2 ; wait ; weapon 5"
to by przerywalo przeladowywanie zmienialo na maszin gana (bron na pm zmienia sie natychmiastowo bez zadnego przerwania, delay=0ms) i zmianialo Ci spowrotem na bron, co by umozliwialo prowadzienie ognia niemalze ciaglego, moglbys trzaskac raile co 1/10 sekundy DD
__
|
VIP
|
No dokladnie cos takiego chcialem zrobic
Tzn. w przypadku vQ3, przerwanie ladowania raila dropem i +fire 6 co by kolesia dospawac ;P
W UT to nazywaja FastSwitch i jest niesamowicie kontrowersyjna sprawa
Wprawdze nie ma az takiego przegiecia jak z railem, bo zadna bron sie tak nie laduje ale np. minigun musi sie rozkrecic i zatrzymac.
Dokladnie to wyglada tak, ze idac do przodu postac naciskajac wyrzut broni wyrzuca ja i juz calkiem jej nie ma, przez to zgodnie z ustalonym priorytetem bron sie zmienia na nastepna z koleji... jednak jezeli naraz z komenda wyrzutu zastosujemy komende zmiany na bron ktora nas interesuje - bezwarunkowo mamy instant wyrzut broni (nie wazne czy sie laduje, czy sie jeszcze mini kreci czy co) i normalne przelaczenie na ta ktora chcemy.
Dlaczego idac do przodu ? Wyrzucamy bron prosto i na mala odleglosc, trzymajac kierunek zgodny z wyrzutem bron automatycznie zbieramy - nie zdazy nawet sie pojawic na ekranie jako pickup
Jedni mowia, ze to zle, drudzy ze dobrze. A metody na zablokowanie jeszcze nie znaleziono bo jezeli zablokuje sie komende na wyrzut to zniszczy sie cala rozgrywke z trybach zespolowych ;P
Ciekawilo mnie czy mozna w Q3 zrobic cos takiego, szczegolnie, ze jest rail o dlugim czasie przeladowywania.
__
|
Użytkownik
|
powiem tak: lul no lul
no to nie moga w ut zrobic czegos takiego jak w Q ze nie da sie przerwac przeladowywania broni ? :]
__
|
VIP
|
Pewnie by mogli zrobic gdyby nie to, ze tego jak go nazywaja "buga" odnalezli sami gracze stosunkowo niedawno. A niestety final patch byl juz jakis czas temu, zas support Epic zabral promujac z calej sily UT2k3 (podejscie marketingu Epica to calkowite zastapienie starej gry nowa ;P).
Jedyna szansa to pewna grupa, ktora przy wspolpracy z developerami tworzy wlasne pacze. Sa one jednak server oriented i skupiaja sie na poprawkach zwiazanych ze sprawami czysto sieciowymi.
No chyba, ze jakis zdolny programista wezmie kod zrodlowy w lapki (wyciagnieto go z latwoscia poprzez edytor UnrealEd zawarty w grze i przygotuje jakiegos modzika
W kazdym badz razie problem wynikl calkiem niedawno i byl na poczatku tolerowany przez wszystkich Biorac pod uwage charakterystyke UT nie daje on tez tak duzych roznic niz mozliwe zastosowanie w np. Q3.
__
|
Użytkownik
|
no w gruncie rzeczy moze nie gralem duzo w ut ale tez mi sie wydaje wlasnie ze to tam nie robi jakiejs ogromniej roznicy
natomiast w Q jak by cos takiego bylo (i to nadodatek w promode) to hoho :O co by sie tam dziala za rzeź
__
|
VIP
|
Chcesz rzez ?
W UT jest bug, ktory pozwala strzelac naraz z dowolnej ilosci broni
Sek w tym, ze wykonuje sie to poprzez funkcje feign death. Strzelajac z jakiejs broni udajemy trupa kladac sie na ziemi (bron caly czas strzela... zabawnie to wyglada), nastepnie wstajac nie zaprzestajac ognia zmieniamy bron na inna - et voila mamy 2 bronie strzelajace jednoczenie - mozna to powtarzac dowolna ilosc razy, az np. bedziemy strzelac ze wszystkich dostepnych broni Ograniczenie jest jednak jasne - ammo sie konczy (nie mozemy przestac strzelac), zas samo wykonanie tego buga zajmuje troche czasu. Wiec przydatnosc w grze zadna ale zawsze jakis fun z takich rzeczy jest
Ale ta zmiana w cpma tez by byla smieszna ;P No i do zastosowania w praktyce
__
|
Użytkownik
|
Ale zbugowana ta gra
__
|