Kilka słów wyjaśniena

Dostosuj

Autor Wiadomość
VIP
Shiro_4

2003-03-13 12:31:55

Pustawo tu trochu, dlatego pomyślałem ze uświadomię was, jak to jest z tym UT ;].

Gra powstała ponad trzy lata temu i stanowić miała konkurencje dla ogólnie panującego Quake. Zaraz po ukazaniu się dema w grudniu 1999 roku, UT wywołał mieszane odczucia. Wielu chwaliło go za złożoność i możliwości taktycznie, dla innych, jednak wydawał się za mało dynamiczny i przejrzysty.
Dobra jak na ówczesne czasy grafika, szeroki wachlarz broni, z których każdą można wykorzystać na 2-3 sposoby, mnogość trybów rozgrywki, sprawiły, że ut zyskał zagorzałą grupę fanów wiernych do dziś. Niestety gra nie uzyskała w Polsce takiego splendoru jak powinna. Zdecydowanie przyczynił się do tego beznadziejny kod sieciowy, który w połączeniu z kiepskimi łączami, często powodował zwykłą złość. Nikt nie lubi przecież przegrywać tylko, dlatego, że ping do serwera jest za wysoki. Z tego powodu też polska scena cechuje się niestety dużą wulgarnością, co skutecznie zniechęca nowych graczy. Dużym problemem jest izolowanie się „elity” od zwykłych, szarych graczy. Powoduje to, że na publicznych serwerach jest dość niski poziom, a tym samym, zabawa gorsza. Mało kto z nowych graczy ma szansę na wybicie się i zaistnienie, racje bytu mają tylko najlepsi.
Mimo tych wad UT jest grą bardzo dobrą, ciągle przyciągającą, mimo dość podeszłego wieku. To przez nią ludzie olewali szkołę, zarywali nocki, zaniedbywali psy, koty i dziewczyny ;], To przez nią zawiązywały się wspaniałe przyjaźnie, a niektórzy mieli szansę na zarobienie pieniędzy i zagraniczne wyjazdy. Co najważniejsze UT pozwalał, pozwala i pewnie jeszcze przez jakiś czas będzie pozwalał na doskonałą i niepowtarzalną zabawę!

__

PRO
igor

2003-03-13 12:49:52

Wytlimacz mi lepiej UT2k3 :).

Jak wyglada scena ut2k3 w polsce...

__

VIP
Shiro_4

2003-03-13 13:10:47

soon, ale to proces bardzo zlozony i skomplikowany :>

__

Użytkownik
Asunder

2003-03-13 14:24:59

A czy przypadkiem UT nie wyszedl kilka miesiecy wczesniej niz q3?

__

Użytkownik
shd

2003-03-13 15:02:55

ojoj to wychodzi z tego ze to UT jest takie super hiper mega cacy jak pozwalal, pozwala i bedzie pozwalal na wspaniala zabawe :D Brzmi to jak reklama trampek firmy "trampki" :P
Kiedys gralem w UT ale zabardzo mnei nie oszolomil... spedzilem przy nim okolo 2 h :P.Mam dostep do orginala wiec moze kiedys po niego siegne :P

__

VIP
Pajda

2003-03-13 21:48:11

Ekhem demko bylo kilka miechow wczesniej niz mowisz :P
Co do kodu sieciowego niezgodze sie na ciagle najezdzanie na niego w tej grze. Lag jest wszedzie i to sie nie zmieni. Inna sprawa to symulacja zdarzen, ktora jest w UT dosyc daleko posunieta. Ma ona na celu zachowanie plynnosci gry za wszelka cene i stad przy slabych warunkach tak to wyglada jak to wyglada. Teoretycznie wykonanie drobnych zmian w tym module nie powinno byc trudne ale jedyne co to zmieni to wyglad laga, a nie jego obecnosc. Q3 np. nie ma symulacji zdarzen w ogole. W takich warunkach jakie mamy w pl duzej roznicy to nie robi bo i tak i tak gra sie gorzej niz slabo.

__

VIP
Pajda

2003-03-13 21:52:50

W zasadzie to nie wyglada :P Servow praktycznie nie ma, a te co sa to panuje lag i nie ma wolnych miejsc zwykle. UT2k3 ciezko znalesc org. z uwagi. ze gra nie zostala u nas wydana. Cena samej gry duza. Wymagania sprzetowe do najnizszych nie naleza. Istniejace klany to zwykle newbie, ktorzy i tak nic nie graja klanowek.
Najlepszy okres tej gry byl jak narazie w momencie wydania dema - 2-4 servery, grano glownie BombingRun z wylaczonym transem i low gravity. A grali czolowi zawodnicy polskiej sceny starego UT.

__

VIP
Krypton

2003-03-13 22:04:55

Kiedys zajmowalem sie UT i pisalem anwet na ut.org.pl, wiec wypowiem sie ;)

W UT podobala mi sie jedna rzecz - wsparcie ze strony ludzi. Od samego pcozatku tworzyli mapy, ktore naprawde byly swietne i o niebo bardziej profesjonalne od tych z q3 (w tamtym czasie). W pamiec zapadla mi AS-Sassinate, naprawde swietna mapa. Jak istnial ut.org.pl i serwer na Silesi (byc moze jeszcze jest) to w Polsce duzo osob w to gralo. Zainteresowanie serwisem bylo ogromne, ludzie czytali recenzje mapek (zreszta powstal specjalny oddzial ut.org.pl sie tym zajmujacy - mapy.ut.org.pl, gdzie moglem pisac), newsy i sledzili scene. Po upadku serwisu scena tez padla. Nie bylo juz tych ludzi, ktorzy by chcieli sie angazowac w zycie sceny a unreal.gracz.net raczej nie wypelnil tej luki ;P.

Jak sie ma scena dzisiaj nie wiem, opisalem troszke to z mojego pova i za dosc dawnych czasow, czasow gdy UT rozkwitalo. Pozdro dla Thunder'a, MrJack'a, x3nit4, mr_hyde'a - to były czasy! Naprawde swietni ludzie.

__

VIP
Krypton

2003-03-13 22:22:35

zgadza sie, chyba z 2-3

__

VIP
Pajda

2003-03-14 00:55:38

Oj nie powiedzial bym :P Pamietam te czasy dobrze :P CafeNET UT i UT-Section mialy swoich czytelnikow. A gwozdziem do trumny gracza stal sie Unreal.pl, ktory jest najpopularniejsza strona o UT w pl. Scena nie upadla. Wystarczy zerknac na miejsca w ktorych sie zawsze skupiala -> najpierw forum profitu, pozniej forum de, a teraz forum unreal.pl. Moglbym nawet zaryzykowac, ze redakcja CUT, a pozniej gracza nigdy poza stronka i paroma projektami jakos nie pojawiala sie wsrod samych graczy.

Co do silesi to jest i ma sie dobrze chociaz co jakis czas przechodzi zmiany lacz :) Jest w wersji DM i 1on1. Jej admin Piter zajmuje sie tez Unreal.pl oraz organizuje najwieksze rozgrywki na scenie UT - Puchar TDM oraz wczesniej Lige Silesi.

Rozkwit UT skonczyl sie stosunkowo niedawno wraz z ostatnimi edycjami znanych UTkowych rozgrywek imo. Dopiero teraz zaczelo byc naprawe coraz gorzej (i to raczej ze wzgledu na warunki panujace na sieci niz cos innego).

__

Użytkownik
cang

2003-03-14 11:36:28

Dokładnie. UT ma się w Polsce bardzo dobrze i do UT2k3 jakoś nikomu nie spieszno :)
Raz, że oryginał ukazał się w Polsce dopiero kilka dni temu (kilka miesięcy po światowej premierze buha-kur*a-ha :/), a po drugie ze względu na wymagania sprzętowe (na rivie m64 w UT2k3 sobie nie pogram, ale w UT wymiatam bez problemów :P)
Brak oryginała:
- brak serwerów (te, co stoją, to albo na piratach, albo na sprowadzanych zza granicy kopiach)
- brak turniejów (wprawdzie licencja UT pozwala na użycie tylko jednej kopii na turniejach, ale nie wiem jak to jest z UT2k3)
- brak sceny (mało ludzi chce grać w Q3.5, UT2k3 to jednak nie UT2)

Nie zgadzam się też z "nieszczęsnym" kodem sieciowym. Fakt, że w UT może i są większe pingi niż w takim Q3, ale trzeba zwrócić uwagę na to, że kod UT był optymalizowany pod łącza o małej przepustowości (czyli modemy :P), a Q3 był pisany raczej z myślą o LANie. Stąd o ile przy pingu 200 w UT można grać bez żadnych problemów (o ile nie ma packet lossa), to w Q3 już jest tragedia: wtyka, zatrzymywanie gry, szarpanie obrazu... Gówno, a nie gra na necie :) Stąd UT rox, przynajmniej z pova modemowca (czyli mnie :D).

Pajda, z tym końcem rozkwitu to też bym nie przesadzał, ledwie skończył się chyba największy w PL turniej UT, za kilka tygodni finały pTDM#3, Bory#5... Później pTDM#4 "LAN only" - źle Ci? :D

Wracając do serwisów - upadek ut.org.pl faktycznie nie był niczym dobrym (sentyment do starego layoutu), choć teoretycznie połączył się z CafeNet UT i powstał unreal.gracz.net. "Teoretycznie", bo u.g.n to był tylko i wyłącznie wcześniejszy ut.org.pl pod zmienioną nazwą, a panów z CafeNetu nijak tam uświadczyć nie można było :P

U.g.n "upadł" wraz z odejściem Thundera na scenę Tribes 2, bo serwisem zajęły się g***o wiedzące lamki zamieszczające badziewne newsy :( Stąd potrzeba czegoś nowego i oto nastał unreal.pl :) Layout może nie najciekawszy, ale Piter zapowiada jego zmianę (od roku to mówi :D).

Scena PL UT na początku koncentrowała się nie wokół ut.org.pl, lecz ut.profit.pl. Było tam działające od czerwca 2000 forum (na orgu tylko board, na którym nikt nie pisał, bo nikt wtedy nie wiedział jak się toto używa :P). w Maju/czerwcu 2000 odbyły się pierwsze netowe rozgrywki TDM - Mistrzostwa Profitu. Później był prawie rok posuchy. W tym czasie scena przeniosła tyłki z forum profitu na forum klanu Desperados. Posucha trwała aż do lutego (chyba) 2001, kiedy to nastała Liga Klanów, druga impreza TDM online. Pod koniec jej trwania (wrzesień/październik 2001) powstało forum tejże ligi oraz zbliżającej się ligi CTF zwanej Turniejem CTF (też kierowanego przez Pitera). Turniej CTF niespecjalnie wypalił, bo klany olewały mecze i w rezultacie np. nasze SS pierwsze 5 kolejek jechało na samych walkowerach :x W związku z tym Piter się wkurzył i zarzuciła cały ten turniej, którego kierownictwo przejął Kony. Kony niezbyt się do zadania przyłożył - zmiana regulaminu w czasie trwania imprezy, ze dwa restarty ligi... Liga nigdy do końca nie doszła, zaś Kony pomysł podchwycił i zrobił własne UnrealLeague CTF/TDM. Część klanów pamiętając owe restarty/zmiany regulaminu miała niejako uraz do organizatora stąd też olała tę imprezę :D i skoncentrowała się na Pucharze TDM prowadzonym od grudnia 2001. W tym czasie forum Ligi Klanów przeszło z jakiegoś badziewnego z nethitowego gówna na coś lepszego (wciąż jednak badziewnego :P), by po dwóch miesiącach przejść w zupełności na vBulletin i przyjąć obecną formę (forum.unreal.pl). Puchar TDM był pierwszą imprezą TDM z prawdziwego zdarzenia, prowadzonym nie na zasadach jakiejś wydumanej ligi, tylko normalnej fazie grupowej, normalnych barażach i prawie normalnych finałach ("prawie normalnych", bo wciąż online) Dopiero pTDM#2 zakończone w październiku 2002 miało finały lanowe, podobnie zresztą ma być w trwającej właśnie edycji pTDM#3 (pTDM#4 ma być grane tylko i wyłącznie na LANie, ale to już inna historia :P).
W każdym bądź razie polska scena UT siedzi głownie na w/w forum. Szczątkowe ilości graczy przesiadują też na forum.explosiv.pl oraz forum.unrealleague.org (ci, którzy grają jeszcze w unrealleague, więc przeważnie gracze CTF, bo TDM tam się prawie nie liczy).

Nom, to chyba tyle z podsumowania. Można by jeszcze napisać o rozwoju sceny Tactical Ops w PL, ale to już nie moja brocha (dla mnie TO jest jak CS dla kłejkowca - gówna patykiem nawet nie tknę :D), mega burakach polskiego UT (np. "człowiek, którego imienia się nie wymienia"), kobietach polskiego UT, naszych próbach podbicia CB, turniejach 1on1, etc. Ale już mi się nie chce klupać w kiborda: raz, że rachunek bije, a dwa, że jak na pierwszy post, to wystarczy :)


PS. w lipcu 2000 poznałem w Brighton pewnego mega pastucha, znanego jako hermi alias holy aka igor :D widziałem tu gdzieś newsa tego pasterza - widac burak jeszcze żyje ;PPP

__

Użytkownik
M4STER

2003-03-14 17:00:08

no wreszcie cos na Unrealu sie dziac zaczyna gg :))

__

Użytkownik
mando

2003-03-14 17:11:33

M4STER :)
Poprostu malo osob z polskiego UT wie o esports.pl
Z rozkrecimy sie, tylko potrzebujemy czasu ;)

W Polsce jest duzo stron o UT (w przeciwienstwie do Q3 ;p)
unreal.pl czy scena.prv.pl to tylko garstka z nich

__

VIP
Pajda

2003-03-14 19:04:02

Kod sieciowy - no i po to w ut pojawila sie symulacja zdarzen... ale niektorzy nie rozumieja i nie wnikaja jakie maja warunki dokladnie tylko "kod siecowy ut smierdzi" :P

Rozkwit... Wiesz od jakiegos czasu nie mam juz lacza wiec dla mnie wszystko sie sypie :P A sytuacja w pTDM #3 nie wyglada dobrze dla zadnego z faworytow. Co do wymienionych dodal bym jeszcze lige Neostrady i UnrealDominationLeague.

Jezeli chodzi o polaczenie CUT i CafeNET w gracza no to byl walek totalny > feszter i lukasz przestali grac, kane dostal uprawnienia, a ja nie.

Co do terminow to czerwiec 2000 ty chyba chodzi Ci o to, ze byl skrypt to wszystko obslugujacy bo mail forum dzialalo na moje kilka miesiecy wczesniej. Takze mistrzostwa profitu byly wczesniej imo (doszedlem do BEST w kwietniu bodajze, a to juz bylo po proficie - btw. zagracie mecz o 3cie miejsce kiedys? :P)
Forum Ligi Klanow na nethicie przyznam sie zupelnie nie pamietam... wydawalo mi sie, ze z de odrazu na Piterowskie juz na jakims skrypcie w miare ok.
Jezeli chodzi o lige CTF to tu troche glebsza sprawa :P Bowiem wkurzeni na konego Sith chcieli zorganizowac z razem z hud konkurencyjna lige. BEST tez mialo w tym pomoc. No ale Kony postanowil upiec 2 pieczenie na jedym ogniu i sie wtrazolil do ustalen z hudem, ktorego to byly w koncu servy.
Aha i znow przegapiles > Puchar Czerwonego Kapturka :P Wrawdzie dzisiaj wydaje mi sie to farsa (yeah jeden team z pingami 40, a reszta 400).

btw. niech no ja tylko lacze dorwe to znow pokaze swiatu ;PPP

__

Użytkownik
cang

2003-03-15 00:07:07

Rozkwit... Wiesz od jakiegos czasu nie mam juz lacza wiec dla mnie wszystko sie sypie :P A sytuacja w pTDM #3 nie wyglada dobrze dla zadnego z faworytow. Co do wymienionych dodal bym jeszcze lige Neostrady i UnrealDominationLeague.


nie wymianialem ich, bo nie mialem na celu wymienienie wszystkich i-netowych imprez UT
zreszta to bylo z mojego pova, pisalem co dla mnie sie liczylo =)

Co do terminow to czerwiec 2000 ty chyba chodzi Ci o to, ze byl skrypt to wszystko obslugujacy bo mail forum dzialalo na moje kilka miesiecy wczesniej. Takze mistrzostwa profitu byly wczesniej imo (doszedlem do BEST w kwietniu bodajze, a to juz bylo po proficie - btw. zagracie mecz o 3cie miejsce kiedys? :P)


no fakt, ja do SS dolaczylem jakos w maju/czerwcu, a to przeciez bylo juz po Mistrzostwach ;)
ad. btw - jakie 3cie miejsce?

Forum Ligi Klanow na nethicie przyznam sie zupelnie nie pamietam... wydawalo mi sie, ze z de odrazu na Piterowskie juz na jakims skrypcie w miare ok.


[url=http://users.nethit.pl/forum/forum/utleague]users.nethit.pl/forum/forum/utleague[/url] - teraz kojarzysz?
przy okazji przypomnialem sobie jak to bylo z enginami forumowymi: najpierw nethit, potem UltraBoard, a teraz vBulletin :)

Aha i znow przegapiles > Puchar Czerwonego Kapturka :P Wrawdzie dzisiaj wydaje mi sie to farsa (yeah jeden team z pingami 40, a reszta 400).


To nie bylo wydarzenie na "szeroka skale" :P
Zreszta nie ma sie czym szczycic - jeden z organizatorow "Pucharu" bral w nim udzial grajac na wlasnym serwerze LANowym :X i jak sie mozna bylo domyslic impreze wygral :o

__

VIP
Pajda

2003-03-15 02:09:59

O ile sie nie myle SS odpadlo w polfinalach Mistrzostw Profitu z DFP, a my z sYs... Ciekawi mnie, ze nikt wtedy nie pomyslal i nie bylo zadnego meczu o 3cie miejsce :P Sa 2 pierwsze miejsca i koniec :P

Co do PCK to mnie szlag trafil pod koniec :P Przegralismy z organizatorami (a to bylo wiadome od poczatku zreszta:P) i bylem lekko wkurzony sytuacja... Przegladajac terminarz spotkan nizauwazylem jednego meczu :P I walkower :P Tym samym zero szans na drugie miejsce.

__

Użytkownik
cang

2003-03-15 22:16:20

O ile sie nie myle SS odpadlo w polfinalach Mistrzostw Profitu z DFP, a my z sYs...


o lol, to cos zle pamietasz :)
SS nie odpadlo w zadnym polfinale, SS wygralo w polfinale z FB (Fantastic Boys - R.I.P.), a DFP w polfinale wygralo bodajze z sYs
nastepnie przegralismy z DFP w finale, stad tez pierwsze miejsce dla DFP, drugie dla SS :)

__

Użytkownik
KsL

2003-03-15 23:54:28

ja o esports.pl dowiedzialem sie dopiero dzisiaj ;p lol? Ale musze przyznac ze czytanie 20 newsow dziennie jest calkiem mile. Do dzisiaj bede czytal wszystkie nawesy, a tych niech bedzie jeszcze wiecej ;p

__

VIP
Pajda

2003-03-16 00:16:49

Nie wiem co tworzysz ale przeciez sYs bylo drugie... Przeciez kazdy chyba pamieta jak po przegranej w finale byly klutnie o oszustwa dfp...

Zreszta zaraz poszukam osob co wtedy graly i zapytam ich.

edit: ok Kane mi juz wyjasnil i poparl, ze nawet gdzies dema ma z mistrzostw profitu jeszcze :P kurcze a zawsze myslalem, ze jest na odwrot... dowiedzialem sie tez ze nie przegralismy z sys w normalnej walce tylko skladu u nas nie bylo :P

__

Użytkownik
cang

2003-03-16 00:30:04

hehe, a nie mowilem? :)
final MP to byly pierwsze mecze jakie obejrzalem na demkach :D

__

Użytkownik
M4STER

2003-03-16 00:55:23

spx.. esports.pl ma dopiero niecale 1,5 tygodnia

__

VIP
mortar

2003-04-28 03:22:25

I juz sobie niezle radzi :D

__

Użytkownik
marlowe

2003-06-25 15:10:36

byscie panowie lepiej zajrzeli do dzialu "ankiety" i oddali cenny glos na UT bo biedaczyna ledwie zipie, zainteresowanie panow esport.pl byc moze bedzie wtedy wieksze utkiem

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2087 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie