Użytkownik
|
TProblem jest raczej prawny i prosiłbym kogoś kto ma może więcej doświadczenia w tego typu problematyce.A to i ona:
Zakupiłem płytę główna w krakowskim sklepie Propti.Przed samym kupnem sprawdziłem dokładnie specyfikę mobo (czy obsługuje core 2 duo oraz pamięci o takotwaniu 1066) lecz zrobiłem to tylko zgodnie z opisem aukcji.Czy po paru dniach dostałem płytę okazało się, że obsługuje ona tylko pamięci 667/800 (po upgradzie BIOS dopiero niektóre 1066) oraz, że obsługuje tylko procki wykonane z technologi 65nm (dopiero po upgradzie BIOS te z 45nm). Gdy chce zwrócić towar jaki niezgodny z opisem to Panowie zasłaniają się tym, że to nie ich sprawa, że wystarczyło napisać co za model sprzedają (niestety tego tez nie napisali bo zapomnieli o nazwie modelu...podali jedynie nazwę serii płyt).Obecnie zatrzymaliśmy się już na tym, że według obowiązującego prawa nie mam możliwości zwrotu kupionego towaru, który nabyłem poprzez allegro.Wszystkim zasłaniają się dystrybutorem,że ich już ta sprawa nie obchodzi, że mam się kontaktować z dystrybutorem...natomiast dystrybutor wysyła mnie do nich.Obecnie czekam na kontakt z rzecznikiem spraw konsumenta, ale może ktoś przeżył już podobne “jaja” z allegro.Chętnie zasięgnę rady u osób bardziej doświadczonych w kwestiach formalnych.
__
|
VIP
|
o ile mi wiadomo to w ciagu 10 dni w przypadku zakupu przez internet osoby fizyczne maja prawo zwrotu towaru z pelna rekompensata pieniezna.
kwestia tylko tego, w jakim stanie jest pudelko, sama plyta i reszta rzeczy.
__
|
Użytkownik
|
Właśnie tam panowie twierdzą, że w przypadku allegro tak nie jest .
Wszystko tak jak to dostałem, nie brakuje nawet głupiego tutorialka jak na CPU uważać.
__
|
VIP
|
to juz widac ze to jakies pajace
idz najlepiej do rzecznika, w takich drobnych sprawach wystarczy czesto sam telefon rzecznika, boja sie i sprawe rozpatruja pozytywnie
__
|
Użytkownik
|
Sam niejednokrotnie zwracalem towar przez allegro. A na ten chamski sklep bede uwazal i nigdy tam nie kupie. Moglbys podac linka do ich strony allegro?
__
|
Użytkownik
|
@qwe
Prawdopodobnie ta sprawa skończy się w sądzie.W przypadku gdy pracownik propti mnie okłamał popełnił następne przestępstwo (1. Mocno naciągnięty opis towaru częściowo niezgodny 2.Okłamanie klienta w sprawach formalnych).
Propti @ Allegro
propti.pl
edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.
__
|
Użytkownik
|
wystarczy spojrzec na ich negatywne komentarze ; ]
__ http://benzblog.pl/
|
Użytkownik
|
Napewno to wygrasz tylko musi albo zadzwonic rzecznuk albo ty zapoznaj sie z swoimi prawami. Oni gadaja glupoty tylko zebys sie jakos odczepil, a to ty masz racje
__
|
Użytkownik
|
Dlatego zawsze przed kupnem sprawdzam jak tam wygladają negatywy u kontrahenta.
__
|
Użytkownik
|
Wiem, tylko słuchajcie jednak mają status super sprzedawcy, a jednak na allegro jest też ogromna ilość dzieci które nie wiedzą co robią.
A jednak jeżeli mają status sklepu i jest to fizycznie obecny sklep...to powinni zachowywać się tak jak należy.
__
|
Użytkownik
|
edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.
troche przeginasz, przeciez oni tak dostaja te plyty prosto od producenta, nie chcial bys zobaczyl jak sie pakuje plyty oem :]
__
|
Użytkownik
|
edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.
troche przeginasz, przeciez oni tak dostaja te plyty prosto od producenta, nie chcial bys zobaczyl jak sie pakuje plyty oem :]
Tak, tylko między nimi nie a producentem nie pośredniczy byle jaka firma przewozowa, tylko ludzie którzy wiedzą co mają na palecie.Opakowania ze sprzętem elektronicznym powinny być dodatkowo oznaczone oraz odpowiednia zapakowane, takie są wymogi firm przewozowych aby można było ubiegać się o zwrot z powodu zniszczenia (a rzekomo ta firma ubezpiecza paczki).Czy ty myślisz, że jakikolwiek kurier weźmie na swoją odpowiedzialność coś co jest zapakowane jakby to był kawałek śmiecia (wiedząc co znajduje się w środku).Jeżeli tak to bardzo mało wiesz o branży IT.
__
|
ex-Redaktor
|
możesz zwrócić spokojnie a oni musza oddać ci kasę. masz na to 10 dni. nie ważne czy allegro czy jakiś sklep. tym bardziej, że sprzęt sprzedają jako nowy
__
|
Użytkownik
|
@Exil
Tylko, że facet upiera się, że allegro działa na innych zasadach...i nie dopuszcza nawet takiej opcji.
__
|
Użytkownik
|
wiec tak ja i qwe mamy doświadczenie z pewna osoba która w tym sklepie użęduje hmmm mysle ze rzecznik dużo nie pomoże
__
|
VIP
|
facet pierdoli bo:
po pierwsze o ochronie niektorych praw konsumentow mowi, ze jezeli umowa nie zostanie zawarta w siedzibie kontrahenta to kazda ze stron moze odstapic od tej umowy na 10 dni od daty jej zawarcia bez konsekwencji. Nie dotyczy to jednak sprzedazy aukcyjnej (ale domyslam sie, ze kupiles via kup teraz).
po drugie zakladam, ze nie poinformowal Cie tez o mozliwosci zwrotu. Wiec masz prawo oddac przedmiot na 10 dni od poinformowania Cie przez sprzedajacego o mozliwosci zwrotu, jednak na mniej niz 3 miesiace od daty zawarcia umowy.
__ Cel - dostac sie na liste tentop noobs@esp
|
Użytkownik
|
@conish
Dzięki, sam już też dotarłem do odpowiednich aktów prawnych.
Najbardziej mnie wkurza, że nie miałem czasu zajrzeć do tego wcześniej, a osoba odpowiedzialna bezczelnie mnie okłamała...według mnie jest to przestępstwo jeżeli firma świadomie okłamuje konsumenta i zwodzi go.
__
|
Użytkownik
|
jakiś paragon/fakturę posiadasz? jeśli tak, to mówisz, że chcesz skorzystać z rękojmi(masz 2 lata) z tytułu niezgodności towaru z opisem, łatwiej dochodzi się swoich praw, niż w przypadku korzystania z gwarancji.
edit: a i moim zdaniem bardzo rozsądne postąpiłeś zgłaszając się do rzecznika, na pewno pomogą
__
|
Użytkownik
|
Tak, tylko między nimi nie a producentem nie pośredniczy byle jaka firma przewozowa, tylko ludzie którzy wiedzą co mają na palecie.Opakowania ze sprzętem elektronicznym powinny być dodatkowo oznaczone oraz odpowiednia zapakowane, takie są wymogi firm przewozowych aby można było ubiegać się o zwrot z powodu zniszczenia (a rzekomo ta firma ubezpiecza paczki).Czy ty myślisz, że jakikolwiek kurier weźmie na swoją odpowiedzialność coś co jest zapakowane jakby to był kawałek śmiecia (wiedząc co znajduje się w środku).Jeżeli tak to bardzo mało wiesz o branży IT.
no, na pewno nie byle jaka upc, dhl ? bo jakie jeszcze sa. tak malo znam sie na tej branzy. jesli plyta jest oryginalne zapakowana w oryginalne pudelko to co jej sie moze stac (i tutaj mozna wstawic wszystkie urzadzenia pakowane oryginalne) ? kilka plyt glownych przerobilem (zmiana platformy itp) i zawsze dostawalem w oryginalnym pudelku plus zawinieta w papier/folie :] i na tym zakonczmy ta gadke bo z racja jak z dupa kazdy ma swoja
__
|
Użytkownik
|
Otoz racja jest jedna i bardzo latwo zauwazalna.
Suzuki mowi o sytuacji, gdy firma wlasnorecznie pakuje towar do paczek. Wtedy mozna spodziewac sie dobrego zabezpieczenia.
HNdK namotiast opisuje sytuacje, gdy firma powierza zabezpieczenie towaru na czas transportu firmie kurierskiej.
Wtedy wrzucaja ci w jakis worek od ziemniakow. Dobrze, ze nie czekaja az rozpakujesz by poprosic o zwrot worka
To sa dwie rozne sytuacje i obywie moga wystapic (nawet u tego samego resellera).
Porzadna firma sama pakuje towar i przekazuje go kurierowi. Choc bywa roznie (zalezy od towaru), ale mobo powinni lepiej zabezpieczyc.
__
|
Szef
|
wiecie jak wysoko im sie ta dyskusja w google wypozycjonuje ?
__
|
Użytkownik
|
no moze za tydzien sie zaindeksuje
__
|
VIP
|
"krakowski sklep propti”
9 jest na liście ;]
__
|
Użytkownik
|
u mnie juz sa na 7 miejscu haha i dobrze
__
|
Były Redaktor
|
Słyszeliście - racja jest jedna, łatwo zauważalna i jak zwykle ma ją qwe.
__
|
Użytkownik
|
Jestem oburzony zachowaniem Pana Jakub O. zajmującego się to sprawa.
Człowiek ten odrzuca telefony i w środku rozmowy się rozłącza, w momencie kiedy konfrontuje go z jego kłamstwami.
Nie Polecam nikomu tej firmy...to krętacze, kłamcy i wyłudzacze pieniędzy.
__
|
Użytkownik
|
jak w krakowie to albo bitcomputer.pl pcprojekt.pl włodipol reszty nie uznaje a poza tym od paru dobrych lat kupuje w bit computers i nawet czasem nie patrzą czy jest coś uszkodzone tylko odrazu wymienaja ![:)](/css/_img/emots/smile.gif)
__
|
ex-Redaktor
|
wlasnie po to wymyslono 7 dni na zwrot towaru niezgodnego z umowa a zakupionego poza placowka firmy, zeby dac szanse ludziom “wydymanym” na allegro.
nie maja najmniejszego prawa odrzucic twoich roszczen.
tylko zwroc uwage na jedna sprawe - jesli tylko i wylacznie kontaktujesz sie z jakims jakubem o. to on sie pozniej wywinie sianem, ze nigdy z toba nie gadal, i jestes przegrany. musisz miec jakiekolwiek potwierdzenie, ze w ciagu 7 dni od zakupu zareklamowales towar i zglosiles swoje zastrzezenia. jesli to masz, to zostaje ci juz tylko jedna rzecz - ostry, twardy, zdecydowany, czesto chamski jezyk. jak rozmawiasz z takimi jakubami o. to trzeba im powiedziec wprost “pan mi tu nie pier***i, nie jestem jakims lamerkiem co sobie kupil plytke i placze, bo nie ma pieniedzy teraz na jedno piwo. rozmawiasz z dojrzalym czlowiekiem, ktory zna swoje prawa, wiec albo zachowaj jakis szacunek, albo mnie do kogos przelacz. zareklamowalem wam towar niezgodny z umowa, w wyznaczonym ustawa czasie. jesli nie wymienicie mi sprzetu, to nastepnym moim krokiem bedzie sad, a zaraz po nim narobie wam tyle smrodu dookola firmy na przeroznych portalach tematycznych, ze nikt nawet nie spojrzy na wasze aukcje” - lub cos w ten desen ;p
__
|
VIP
|
To nie jest reklamacja i nie jest to 7 dni, to nie jest zwrot towaru niezgodnego z umowa zakupionego poza placowka firmy.
__ Cel - dostac sie na liste tentop noobs@esp
|
Użytkownik
|
@plaszczka
Wtedy PROPTI rozłącza telefon i nie odbiera go Mają taki system lekcewazenia klientów.
Po rozmowach z allegro, UOKiK oraz dystrybutorem DFI na Polske Panowie z PROPTI zgodzili się łaskawie przyjąć towar...ale zagrozili, że narobia mi problemow z allegro...
Skutki są takie:
-Zwrot zaniedługo do nich poleci .
-Sprawa zainteresował się dział handlowy dystrybutora DFI na Polskę.
-Sprawa zainteresowała się Administracja Allegro.
Niestety żadnego słowa przepraszam nie usłyszałem, no niestety chamska obsługa i tyle.
edit:
Nie kompetencja oraz głupota czasami kosztują wiele...szczególnie, jeżeli sklep uważa, że każdy klient jest zdany na ich łaske
__
|
Użytkownik
|
suzuki a moja nie oceniona pomoc i to czarne bmw z 5 dresami w srodku pod siedzbą firmy to co? zasluga dystrybutora dfi ![:D](/css/_img/emots/d.gif)
__
|
Użytkownik
|
To prawda reru. Jak ktoś potrzebuje na szybko bandy dresów! Tylko on!
__
|
Szef
|
no moze za tydzien sie zaindeksuje
indeksuje sie raz na 8 h wszystko teraz, g i jego boty nas lubia
__
|