Porada- Allegro.

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
Raptil

2009-02-17 17:30:47

TProblem jest raczej prawny i prosiłbym kogoś kto ma może więcej doświadczenia w tego typu problematyce.A to i ona:

Zakupiłem płytę główna w krakowskim sklepie Propti.Przed samym kupnem sprawdziłem dokładnie specyfikę mobo (czy obsługuje core 2 duo oraz pamięci o takotwaniu 1066) lecz zrobiłem to tylko zgodnie z opisem aukcji.Czy po paru dniach dostałem płytę okazało się, że obsługuje ona tylko pamięci 667/800 (po upgradzie BIOS dopiero niektóre 1066) oraz, że obsługuje tylko procki wykonane z technologi 65nm (dopiero po upgradzie BIOS te z 45nm). Gdy chce zwrócić towar jaki niezgodny z opisem to Panowie zasłaniają się tym, że to nie ich sprawa, że wystarczyło napisać co za model sprzedają (niestety tego tez nie napisali bo zapomnieli o nazwie modelu...podali jedynie nazwę serii płyt).Obecnie zatrzymaliśmy się już na tym, że według obowiązującego prawa nie mam możliwości zwrotu kupionego towaru, który nabyłem poprzez allegro.Wszystkim zasłaniają się dystrybutorem,że ich już ta sprawa nie obchodzi, że mam się kontaktować z dystrybutorem...natomiast dystrybutor wysyła mnie do nich.Obecnie czekam na kontakt z rzecznikiem spraw konsumenta, ale może ktoś przeżył już podobne “jaja” z allegro.Chętnie zasięgnę rady u osób bardziej doświadczonych w kwestiach formalnych.

__

VIP
V!ct!M

2009-02-17 17:37:51

o ile mi wiadomo to w ciagu 10 dni w przypadku zakupu przez internet osoby fizyczne maja prawo zwrotu towaru z pelna rekompensata pieniezna.

kwestia tylko tego, w jakim stanie jest pudelko, sama plyta i reszta rzeczy.

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 17:41:49

Właśnie tam panowie twierdzą, że w przypadku allegro tak nie jest:).

Wszystko tak jak to dostałem, nie brakuje nawet głupiego tutorialka jak na CPU uważać.

__

VIP
V!ct!M

2009-02-17 17:44:27

to juz widac ze to jakies pajace

idz najlepiej do rzecznika, w takich drobnych sprawach wystarczy czesto sam telefon rzecznika, boja sie i sprawe rozpatruja pozytywnie

__

Użytkownik
qwe

2009-02-17 17:57:17

Sam niejednokrotnie zwracalem towar przez allegro. A na ten chamski sklep bede uwazal i nigdy tam nie kupie. Moglbys podac linka do ich strony allegro?

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 18:08:34

@qwe

Prawdopodobnie ta sprawa skończy się w sądzie.W przypadku gdy pracownik propti mnie okłamał popełnił następne przestępstwo (1. Mocno naciągnięty opis towaru częściowo niezgodny 2.Okłamanie klienta w sprawach formalnych).
Propti @ Allegro
propti.pl

edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.

__

Użytkownik
iamtheone23

2009-02-17 19:17:02

wystarczy spojrzec na ich negatywne komentarze ; ]

__
http://benzblog.pl/

Użytkownik
Borewicz123

2009-02-17 19:18:12

Napewno to wygrasz tylko musi albo zadzwonic rzecznuk albo ty zapoznaj sie z swoimi prawami. Oni gadaja glupoty tylko zebys sie jakos odczepil, a to ty masz racje

__

Użytkownik
N00binator

2009-02-17 19:22:03

Dlatego zawsze przed kupnem sprawdzam jak tam wygladają negatywy u kontrahenta.

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 19:29:32

Wiem, tylko słuchajcie jednak mają status super sprzedawcy, a jednak na allegro jest też ogromna ilość dzieci które nie wiedzą co robią.


A jednak jeżeli mają status sklepu i jest to fizycznie obecny sklep...to powinni zachowywać się tak jak należy.

__

Użytkownik
emitar

2009-02-17 19:44:31

edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.


troche przeginasz, przeciez oni tak dostaja te plyty prosto od producenta, nie chcial bys zobaczyl jak sie pakuje plyty oem :]

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 20:11:16

edit:
Już nie wspomnę, że pudełko mobo owineli w czarna folię i tak wysłali (zero foli bąbelkowej, zero żadnego zabezpieczenia) poprostu cięcie po kosztach i pi$#%#% klienta.Tak wygląda polska i polskie firmy, którym w większości wystaje słoma z butów, jakieś wieśniaki zakładaja spółki cywilne a potem nie potrafia nawet zapoznać się ze specyfikacja i problematyką sprzedawanego towaru.

troche przeginasz, przeciez oni tak dostaja te plyty prosto od producenta, nie chcial bys zobaczyl jak sie pakuje plyty oem :]

Tak, tylko między nimi nie a producentem nie pośredniczy byle jaka firma przewozowa, tylko ludzie którzy wiedzą co mają na palecie.Opakowania ze sprzętem elektronicznym powinny być dodatkowo oznaczone oraz odpowiednia zapakowane, takie są wymogi firm przewozowych aby można było ubiegać się o zwrot z powodu zniszczenia (a rzekomo ta firma ubezpiecza paczki).Czy ty myślisz, że jakikolwiek kurier weźmie na swoją odpowiedzialność coś co jest zapakowane jakby to był kawałek śmiecia (wiedząc co znajduje się w środku).Jeżeli tak to bardzo mało wiesz o branży IT.

__

ex-Redaktor
exilek

2009-02-17 20:18:27

możesz zwrócić spokojnie a oni musza oddać ci kasę. masz na to 10 dni. nie ważne czy allegro czy jakiś sklep. tym bardziej, że sprzęt sprzedają jako nowy

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 20:21:27

@Exil

Tylko, że facet upiera się, że allegro działa na innych zasadach...i nie dopuszcza nawet takiej opcji.

__

Użytkownik
reurion

2009-02-17 21:14:15

wiec tak ja i qwe mamy doświadczenie z pewna osoba która w tym sklepie użęduje ;) hmmm mysle ze rzecznik dużo nie pomoże

__

VIP
conish

2009-02-17 21:25:54

facet pierdoli bo:

po pierwsze o ochronie niektorych praw konsumentow mowi, ze jezeli umowa nie zostanie zawarta w siedzibie kontrahenta to kazda ze stron moze odstapic od tej umowy na 10 dni od daty jej zawarcia bez konsekwencji. Nie dotyczy to jednak sprzedazy aukcyjnej (ale domyslam sie, ze kupiles via kup teraz).
po drugie zakladam, ze nie poinformowal Cie tez o mozliwosci zwrotu. Wiec masz prawo oddac przedmiot na 10 dni od poinformowania Cie przez sprzedajacego o mozliwosci zwrotu, jednak na mniej niz 3 miesiace od daty zawarcia umowy.

__
Cel - dostac sie na liste tentop noobs@esp

Użytkownik
Raptil

2009-02-17 21:34:07

@conish

Dzięki, sam już też dotarłem do odpowiednich aktów prawnych.

Najbardziej mnie wkurza, że nie miałem czasu zajrzeć do tego wcześniej, a osoba odpowiedzialna bezczelnie mnie okłamała...według mnie jest to przestępstwo jeżeli firma świadomie okłamuje konsumenta i zwodzi go.

__

Użytkownik
w1n

2009-02-17 21:38:56

jakiś paragon/fakturę posiadasz? jeśli tak, to mówisz, że chcesz skorzystać z rękojmi(masz 2 lata) z tytułu niezgodności towaru z opisem, łatwiej dochodzi się swoich praw, niż w przypadku korzystania z gwarancji.

edit: a i moim zdaniem bardzo rozsądne postąpiłeś zgłaszając się do rzecznika, na pewno pomogą

__

Użytkownik
emitar

2009-02-17 22:00:00

Tak, tylko między nimi nie a producentem nie pośredniczy byle jaka firma przewozowa, tylko ludzie którzy wiedzą co mają na palecie.Opakowania ze sprzętem elektronicznym powinny być dodatkowo oznaczone oraz odpowiednia zapakowane, takie są wymogi firm przewozowych aby można było ubiegać się o zwrot z powodu zniszczenia (a rzekomo ta firma ubezpiecza paczki).Czy ty myślisz, że jakikolwiek kurier weźmie na swoją odpowiedzialność coś co jest zapakowane jakby to był kawałek śmiecia (wiedząc co znajduje się w środku).Jeżeli tak to bardzo mało wiesz o branży IT.

no, na pewno nie byle jaka upc, dhl ? bo jakie jeszcze sa. tak malo znam sie na tej branzy. jesli plyta jest oryginalne zapakowana w oryginalne pudelko to co jej sie moze stac (i tutaj mozna wstawic wszystkie urzadzenia pakowane oryginalne) ? kilka plyt glownych przerobilem (zmiana platformy itp) i zawsze dostawalem w oryginalnym pudelku plus zawinieta w papier/folie :] i na tym zakonczmy ta gadke bo z racja jak z dupa kazdy ma swoja

__

Użytkownik
qwe

2009-02-17 23:48:08

Otoz racja jest jedna i bardzo latwo zauwazalna.
Suzuki mowi o sytuacji, gdy firma wlasnorecznie pakuje towar do paczek. Wtedy mozna spodziewac sie dobrego zabezpieczenia.

HNdK namotiast opisuje sytuacje, gdy firma powierza zabezpieczenie towaru na czas transportu firmie kurierskiej.
Wtedy wrzucaja ci w jakis worek od ziemniakow. Dobrze, ze nie czekaja az rozpakujesz by poprosic o zwrot worka :)

To sa dwie rozne sytuacje i obywie moga wystapic (nawet u tego samego resellera).
Porzadna firma sama pakuje towar i przekazuje go kurierowi. Choc bywa roznie (zalezy od towaru), ale mobo powinni lepiej zabezpieczyc.

__

Szef
rr

2009-02-17 23:59:15

wiecie jak wysoko im sie ta dyskusja w google wypozycjonuje ?

__

Użytkownik
emitar

2009-02-18 00:12:11

no moze za tydzien sie zaindeksuje

__

VIP
Eragorn

2009-02-18 00:15:26

"krakowski sklep propti”
9 jest na liście ;]

__

Użytkownik
Borewicz123

2009-02-18 07:51:44

u mnie juz sa na 7 miejscu haha i dobrze

__

Były Redaktor
so0fka

2009-02-18 07:54:14

Słyszeliście - racja jest jedna, łatwo zauważalna i jak zwykle ma ją qwe.

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-18 11:15:28

Jestem oburzony zachowaniem Pana Jakub O. zajmującego się to sprawa.

Człowiek ten odrzuca telefony i w środku rozmowy się rozłącza, w momencie kiedy konfrontuje go z jego kłamstwami.

Nie Polecam nikomu tej firmy...to krętacze, kłamcy i wyłudzacze pieniędzy.

__

Użytkownik
reurion

2009-02-18 12:15:30

jak w krakowie to albo bitcomputer.pl pcprojekt.pl włodipol reszty nie uznaje a poza tym od paru dobrych lat kupuje w bit computers i nawet czasem nie patrzą czy jest coś uszkodzone tylko odrazu wymienaja :)

__

ex-Redaktor
plaszczka

2009-02-18 14:37:06

wlasnie po to wymyslono 7 dni na zwrot towaru niezgodnego z umowa a zakupionego poza placowka firmy, zeby dac szanse ludziom “wydymanym” na allegro.
nie maja najmniejszego prawa odrzucic twoich roszczen.

tylko zwroc uwage na jedna sprawe - jesli tylko i wylacznie kontaktujesz sie z jakims jakubem o. to on sie pozniej wywinie sianem, ze nigdy z toba nie gadal, i jestes przegrany. musisz miec jakiekolwiek potwierdzenie, ze w ciagu 7 dni od zakupu zareklamowales towar i zglosiles swoje zastrzezenia. jesli to masz, to zostaje ci juz tylko jedna rzecz - ostry, twardy, zdecydowany, czesto chamski jezyk. jak rozmawiasz z takimi jakubami o. to trzeba im powiedziec wprost “pan mi tu nie pier***i, nie jestem jakims lamerkiem co sobie kupil plytke i placze, bo nie ma pieniedzy teraz na jedno piwo. rozmawiasz z dojrzalym czlowiekiem, ktory zna swoje prawa, wiec albo zachowaj jakis szacunek, albo mnie do kogos przelacz. zareklamowalem wam towar niezgodny z umowa, w wyznaczonym ustawa czasie. jesli nie wymienicie mi sprzetu, to nastepnym moim krokiem bedzie sad, a zaraz po nim narobie wam tyle smrodu dookola firmy na przeroznych portalach tematycznych, ze nikt nawet nie spojrzy na wasze aukcje” - lub cos w ten desen ;p

__

VIP
conish

2009-02-18 14:59:53

To nie jest reklamacja i nie jest to 7 dni, to nie jest zwrot towaru niezgodnego z umowa zakupionego poza placowka firmy.

__
Cel - dostac sie na liste tentop noobs@esp

Użytkownik
Raptil

2009-02-18 15:04:23

@plaszczka

Wtedy PROPTI rozłącza telefon i nie odbiera go;) Mają taki system lekcewazenia klientów.

Po rozmowach z allegro, UOKiK oraz dystrybutorem DFI na Polske Panowie z PROPTI zgodzili się łaskawie przyjąć towar...ale zagrozili, że narobia mi problemow z allegro...

Skutki są takie:

-Zwrot zaniedługo do nich poleci:).
-Sprawa zainteresował się dział handlowy dystrybutora DFI na Polskę.
-Sprawa zainteresowała się Administracja Allegro.

Niestety żadnego słowa przepraszam nie usłyszałem, no niestety chamska obsługa i tyle.

edit:
Nie kompetencja oraz głupota czasami kosztują wiele...szczególnie, jeżeli sklep uważa, że każdy klient jest zdany na ich łaske

__

Użytkownik
reurion

2009-02-18 15:57:24

suzuki a moja nie oceniona pomoc :D i to czarne bmw z 5 dresami w srodku pod siedzbą firmy to co? zasluga dystrybutora dfi :D

__

Użytkownik
Raptil

2009-02-18 16:10:30

To prawda reru. Jak ktoś potrzebuje na szybko bandy dresów! Tylko on!

__

Szef
rr

2009-02-18 21:34:59

no moze za tydzien sie zaindeksuje

indeksuje sie raz na 8 h wszystko teraz, g i jego boty nas lubia

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1357 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie