Czulosc myszy, a jakosc gry

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
Swiezaldo

2007-01-25 13:39:20

Mam takie “glupie” pytanie na temat m_pitch i m_yaw speed: Co konkretnie one zmieniaja? Czy zmieniaja one zaleznosc pomiedzy fizycznym przesunieciem myszy, a przesunieciem celownika na ekranie ? Czy jak to jest ? :D. Bo jesli to cos w tym stylu to mialo by to chyba wplyw na precyzje w celowaniu, chociaz wtedy mozna to samo powiedziec na temat sensitivity i cl_mouseaccel. Qrde troche zamotalem chyba :D, ale najwazniejsze pytanie to czy sa zalecane jakies wartosci do m_pitch'a i yaw'a i jakich wy uzywacie ? (ja mam standardowe).

__

Użytkownik
kaboom

2007-01-25 13:51:54

z tego co wiem i patrzyłem kiedyś po configach znanych graczy to większość ma podstawowe ustawienia, czyli chyba 0,022 o ile dobrze pamiętam

tymi komendami mozesz ustawić coś jakby czułosć myszy, ale tylko horyzontalnie (yaw) lub wertykalnie (pitch)

im dasz mniejsza wartosc, tym czułość chyba wzrasta, a jak dasz z minusem to bedziesz mial invert mouse

__
Cybersport.pl

VIP
Sh1eldeR

2007-01-26 08:31:06

Jest mniej wiecej tak jak kaboom powiedzial - m_pitch i m_yaw mozesz potraktowac jako sensitivity odpowiednio w pionie i w poziomie, tyle ze skala wartosci jest zupelnie inna. Mozesz tego uzyc w celu zmiany czulosci myszy tylko w jednej osi - na przyklad gdy uznasz, ze rzadko sie patrzysz w gore i w dol, a jak juz to robisz, to nie potrzebujesz sie obrocic az o tyle stopni co w poziomie. Wtedy dajesz m_pitch nizsze (co do bezwzglednej wartosci) nizsz m_yaw. I dzieki temu, przy normalnej predkosci obracania sie w poziomie (za co odpowiada m_yaw), masz mniejsza predkosc, czyli nizsza czulosc, przy patrzeniu sie w gore/w dol (za co odpowiada m_pitch). Nizsza czulosc w pionie daje ci wieksza precyzje i lepsze celowanie np. w gosci na wyskoczniach, o ile sa daleko od ciebie.

A jak to sie wiaze z sensitivity?

Nie patrzylem w kod q3, ale jestem przekonany, ze wartosci m_pitch i m_yaw sa mnozone przez sensitivity i dalej jakos obliczane. Czyli np. gdy ruszysz myszka na podkladce o dX punktow w prawo i dY punktow w dol, przesuniecie kontowe w pionie jest liczone wzorem:

JAKIS_MNOZNIK_1 * m_pitch * sensitivity + JAKAS_STALA2

natomiast w poziomie

JAKIS_MNOZNIK_2 * m_yaw * sensitivity + JAKAS_STALA2

(Gdzie tez MNOZNIKI i STALE zaleza od innych rzeczy niz ustawienia sens i pitch/yaw, takich jak np. fov, czy cos takiego)

Zauwaz wiec, ze jak np. zmniejszysz sensitivity, to zmiana bedzie odczuwalna na obu osiach (sensitivity wystepuje w obu wzorach), natomiast ruszenie m_pitch i m_yaw spowoduje zmiane odpowiedzi myszy tylko w jednej osi.

__

Użytkownik
Elminster

2007-01-26 14:10:32

Normalnie czad te posty SHR.

__

Użytkownik
DeTonator

2007-01-26 16:33:22

To i tak wszystko siedzi na metodzie prob i bledow. W niektorych ustawieniach m_p, m_y, accel to mimo, ze zwieksze sensitivity to i tak wszystko zwalnia, heh. Spierd!@@# to i tyle. Trza probowac.

__

Użytkownik
enj0y

2007-01-26 17:05:42

nie nie - im mniejsza wartosc tym czułosc mniejsza

__

Użytkownik
kaboom

2007-01-26 17:58:36

mozliwe, nie sprawdzalem

__
Cybersport.pl

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1158 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie