Zasłużeni ludzie
W kolejności przypadkowej:Spokojny człowiek, pilot boinga, w którym kryje się poskramiacz warszawskich "dresiarzy" (uczestnicy finałów mistrzostw polski Unreal Tournament w 2004r. wiedzą o co chodzi). Zasłużył on sobie na miejsce w moich wypocinach głównie swoim wkładem w rozwój naszego światka, a mianowicie organizacją miejsca na rozgrywki LAN. Na Witka liczyć można było zawsze, nie tylko jeżeli chodzi o pomoc w organizacji finałów mistrzostw Polski ale i innych sprawach.
Myślę że jego własny klan - SITH (ubiegłoroczny mistrz Polski CTF i instagib CTF) także powiedział by o nim same dobre rzeczy. Postać tą znam w porównaniu do innych sław polskiej sceny relatywnie krótko, lecz jednocześnie wystarczająco długo żeby wiedzieć jak wartościowym jest człowiekiem i co znaczy dla niego nasz światek i gra, w którą gramy.
Główne zasługi:
- Organizacja miejsca na finały mistrzostw Polski Ligi Misia i zaangażowanie podczas trwania każdych z nich
- Aktywny udział życiu sceny i wkład w jej rozwój
Kony
Tą kontrowersyjną osobę znają już chyba wszyscy UT'kowcy z Polski. Główny organizator jedynej obecnie ligi Unreal'a w naszym kraju. Podobnie jak Witek - pomagał on w znalezieniu i przygotowaniu miejsca na rozegranie finałów mistrzostw Polski na LAN'ie. Wkład pracy i czasu jaki włożył "Koń" w naszą scenę jest duży, powiedział bym nawet ogromny. Człowiek ten praktycznie podtrzymuje istnienie sceny od 2003 roku, kiedy to liga Piter'a - pTDM przestała istnieć w światku UT'99 i stała się fundamentem sceny UT 2004.
Kony jest obecnie liderem klanu res - aktualnego mistrza Polski w trybie CTF. Na scenie widać było go już praktycznie od początków jej istnienia, niedawno przedstawiłem wywiad z jego udziałem na naszym serwisie, więc jeśli ktoś będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej o tej osobie, proszę o "przeszperanie" archiwum artykułów.
Główne zasługi:
- Główny organizator jedynej na dzień dzisiejszy ligi UT w Polsce - LM, czyli Ligi Misia
- Aktywny wkład w rozwój polskiego światka Unreal od wielu lat
Piter
Ostatni, lecz nie mniej ważny od poprzedników. Można powiedzieć legenda naszej sceny, to on zapoczątkował organizację lig w Polsce. Dla jednych "ojciec UT" dla innych "kumpel do kielicha", człowiek którego osobiście podziwiam. Jego wkład w rozwój światka Unreal jest ogromny - tutaj powstaje temat sporny, czy to właśnie "Piecia" zasłużył się bardziej czy wcześniej wymieniony - Kony. Moim zdaniem są na tym samym poziomie, jeżeli o to chodzi.
Jest z nami od samego początku zaistnienia UT online. Jeżeli ktoś chciał by znać historię sceny i ten skrót, który przeczytał tutaj mu nie wystarczył - najbardziej odpowiednią osobą, którą należało by o to prosić jest właśnie pan P. Jeśli chodzi o zasługi, warto wspomnieć o tym, że od bardzo dawna jest on właścicielem serwera "silesia" oraz jedynego w Polsce portalu o tematyce Unreal, gdzie wielu graczy z naszej sceny otrzymało darmowe adresy e-mail a klany miejsce na strony www. Wyżej wymieniony serwis istnieje już od wielu lat, sporo graczy właśnie między innymi dzięki niemu zaczynało swoją przygodę z tą grą, tam znaleźć można było zawsze najnowsze łatki, pliki, filmy klanowe i nowinki na temat całej serii "Nierealnego".
Główne zasługi:
- Pierwsza Liga Unreal Tournament w Polsce
- Pierwsze finały LAN - Warszawa'2002
- Właściciel jedynego w Polsce serwisu unreal.pl
- Niezliczone darmowe hosty, miejsca na strony, konta dla scenicznych potrzeb
- Kilka pamiętnych sezonów polskiej ligi pTDM
- Organizacja różnego rodzaju zakrapianych imprez integracyjnych
Na pewno jest to coś innego niż wszystkie teksty, które czytaliście na tym serwisie (jak już zapewne zauważyliście), chociaż na dobrą sprawę każdy pisany tutaj art czy kolumna są oryginale i mają to "coś" w sobie.
Artykuł ten napisałem z wewnętrznej potrzeby podzielenia się głównie z początkującymi graczami tym, co przeżyłem uczestnicząc w życiu sceny. Chciałem także oddać swojego rodzaju hołd ludziom zasłużonym naszemu światkowi unreal oraz tym, z którymi wspólnie przeżyłem całe te lata, grając w UT. Dla tych zaś, którzy istnieją naszej scenie krótko był to skrót historii jej istnienia i mam nadzieję dobra lektura. Kolejny powód to chyba swojego rodzaju zachęcenie innych redaktorów, którzy piszą na naszym serwisie aby i oni podzielili się swoimi wnioskami i przeżyciami, związanymi ze światkami ich gier. Może ktoś zrobi to lepiej ode mnie - ładniej przedstawi, obszerniej i bardziej szczegółowo - było by miło.
Chciał bym jeszcze serdecznie podziękować wszystkim tym, którzy dotarli do końca.
Powyższy tekst jest subiektywną opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl.