wywiad

Dostosuj

wywiad

No to lecimy ...

Początek nie będzie zbyt oryginalny =] Przedstaw się czytelnikom - imię, rocznik :), gdzie mieszkasz, czym zajmujesz się na codzień itp, itd ...

Rzeczywiście - moglibyście się wykazać większą inwencją ;)
Piotr, 1972. Mieszkam w Chorzowie. Na codzień zajmuję się "utrzymaniem ruchu" tak to można nazwać. Pracuję w firmie ubezpieczeniowej, a po pracy, która zajmuje mi większą część dnia - zajmuję się moim hobby. Temat hobby może rozwiniemy później.

Kiedy pierwszy raz miałeś styczność z komputerem? Jakie wrażenie zrobiła na Tobie ta maszyneria?

Ha. ;)

W 7 klasie podstawówki zająłem się tym na poważnie. Kiedy inni grali w przeryte gry na Spectruma, ja zajmowałem się już PC. Jeśli ktoś grał w Leisure Suit Larry to wie o co chodzi. Grę nomen omen wyprodukowała Sierra.

Od 1996 roku synonimem multiplayerowych gier FPS jest Quake. Wybrałeś jednak Unreala - dlaczego?

Quake był wg. mnie po prostu nudny. W Unrealu z tego co pamiętam ujęła mnie niesamowita realność świata w której do dzisiaj operujemy. No i oczywiście Deck16... ;)

Kiedy w Twojej głowie zrodził się pomysł stworzenia serwisu unreal.pl? Czym się kierowałeś? Zwykła fascynacja, chęć podzielenia się z innymi Twoją pasją, czy może perspektywa korzyści finansowych?

Wolna domena. Siedząc kiedyś w kafejce stwierdziłem, że fajnie by było ją mieć. Więc raczej stało się to a chęci posiadania. O dziwo unreal.pl było wolne, więc ją kupiłem. Nie od razu powstała strona. Na początku rozdawałem darmowe e-maile.

Ile kosztuje Cie to hobby? Ile zainwestowałeś do tej pory w serwis, forum, serwery?

Nie jestem w stanie Ci powiedzieć, ile to kosztuje. Tu właśnie wracamy do hobby. Staram się w mojej "normalnej" pracy wpracować środki, które pozwolą mi się czuć dobrze. Nie wiem, naprawdę nie wiem ile mnie to kosztuje. Nigdy nie prowadziłem tego typu rachunków.

Napisz proszę jak wygląda Twój typowy dzień i jakie miejsce zajmuje w nim Unreal. Jak to wyglądało kiedy zaczynałeś, a jak teraz? Nadal masz z tego satysfakcje jak kiedyś?

Mój typowy dzień zaczyna się o 7 rano. Na 8.00 idę do pracy. Z bananem na twarzy robię to co każą mi zrobić no i około 16.00 jest już czas na unreala. Oglądam forum, czasem napiszę jakiegoś newsa. Kiedyś było mniej pracy, no ale cóż - mamy od paru lat trudną sytuację na tym rynku.

Na pewno mialeś chwile zwątpienia. Zastanawiałeś się po co to wszystko i czy może lepiej to porzucić. Co było przyczyną tych sytuacji? Wydarzenia, osoby? Jakie? :)

Nie miałem chwili zwątpienia tylko dlatego, że czuję więź pomiedzy ludźmi którzy również oddali życie tej grze.

Ok. Przejdźmy do nieco luźniejszych pytań :) Jak oceniasz UT2003? Dlaczego gra się nie przyjęła u nas i na świecie?

Z perspektywy czasu i pod kątem 2k4, uważam że po prostu była lewa.

Jak wiadomo scena UT2003 w Polsce jest mikroskopijna. Zapewne to było przyczyną nieodbycia się kolejnej edycji pTDM? Ponoć byli już sponsorzy.

Mieli być, ale się wycofali po WCG.

Pewnie zobaczyli tych "syskich trzech" graczy i powiedzieli "adios"?

Tak jak już mówilem wcześniej, gdzie są ludzie - tam są pieniądze. Sponsorów nie interesują gry - interesują ich ludzie i potencjalny zysk z reklam lub sprzedaży ich produktów.

Czy nadejście UT2004 coś zmieni?

O na pewno. Modlę się o to, żeby developer jak zwykle to bywało, opublikował grę lepszą od dema. Już teraz da się zauważyć niezwykle ciepłe przyjęcie 2k4 zarówno graczy UT jak i innych scen.

Czyżby nowy tryb 2k4 - Onslaught zrobił na Tobie takie wrażenie? :)
Wszak reszta zmian jest raczej kosmetyczna.


Mam wrażenie, ze mało grałes w 2k3. Wrażenie zrobiła na mnie dynamika
porównywalna z UT oraz zmodyfikowane bronie. 2k3 na tle dema 2k4 zostało po prostu wydane za wcześnie. Jeśli o mnie chodzi to 2k3 mogłoby w ogóle nie być.

Pamiętasz zapewne świetny tryb 2k3 - Bombing Run. Mnogość taktyk,
zagrań - miało byc tak pięknie, a mimo to wśród graczy się nie przyjął.
Jak myślisz - dlaczego i czy przypadkiem Onslaught też tak nie skończy?


Biorąc pod uwagę mnogość serwerów do Onslaught w pierwszym tygodniu od publikacji dema daleki byłbym od takich wniosków.

Jest jakaś szansa na kolejne edycje pTDM? Co o tym zadecyduje?

Szansa jest duża, ale po ostanich finałach czułem się z leksza zażenowany. Częste wizyty w kiblu niektórych członków klanu rA dawały wiele do myślenia...

Może powrót do korzeni, czyli pTDM UT? Scena tej gry zdaje się przeżywać drugą młodość.

Nie chcę robić nikomu konkurencji ;)

Jak oceniasz społeczność Unreala w Polsce?

Społeczność Unreala w Polsce niestety jest za bardzo podzielona. Dobitnym tego przykładem była frekwencja graczy naszej sceny na WCG. Mam tylko nadzieję, że niektórzy debile zrozumią, że Unreal jest jeden. Nie ważne czy to jest U1, czy UT, czy 2k3, czy 2k4. Im więcej ludzi, tym łatwiej jest zdobyć pieniądze. Proste.

Skrobnij proszę jeszcze coś na temat esports.pl. Zaglądasz tu czasem?

Szczerze ? Zaglądałem jakiś czas temu, ale teraz mam czas tylko na moje zabawki. Na pewno dobrze się stało, że taki serwis powstał.

Ok, dziękuję, że poświeciłeś mi trochę swojego cennego czasu. W imieniu całej sceny UT dziękuję Ci również za to co dla nas bezinteresowanie robisz. Dziękujemy Ci TATO :D

Nie ma za co synku :)

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1466 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie