Wywiad

Dostosuj

Wywiad

Kilka dni temu, zauwazylem, ze na esports.pl zarejestrowal sie niejaki CPL|Jarek. Jak sie okazalo mamy swojego czlowieka w ekipie CPL. Mozesz sie przedstawic?

Nazywam sie Jarek ‘p0lish’ Wolski, mam 28 last, jestem oryginalnie z Polski, ze śląska, gdzie mieszkałem przeważnie w Gliwicach. Jako 16-latek wyjechałem do Stanów Zjednaczonych, mieszkałem przez jakiś czas w Los Angeles, CA i później przeprowadziłem się do Dallas, Texas, gdzie mieszkam wciąż.

Póki jestesmy przy esports.pl, jak podoba Ci sie nasz serwis?

Dwa słowa: wspaniała strona. Ktoś mi przesłał link do świetnego artykułu o CPL, napisanego przez Kryptona. Jest bardzo dokładny i szczegółowy i w ogóle bardzo fajny. Zaczełęm czytać inne artykuły i kolumny, i wszystko jest piękne!

Sam jestes grafikiem i programista, czy nowy wyglad strony CPL to Twoja
zasluga?

Nie, nowa strona była zrobiona przez CPL-Shane; on jest naszym grafikiem.

Opowiedz o tym jak trafiles do ekipy CPL.

Ja byłem jednym z głównych organizatorów QuakeCon w 1996 i 1997, skoro mieszkałem w Dallas i znałem id Software (beta-testowałem Quake przed wydaniem). QuakeCon w 1996 miało być tylko małą imprezą, na którą zdecydowaliśmy się w kanale #quake na IRC, głównie żeby się wreszcie spotkać „na żywo”, ewentualnie okazało się jednym z największych imprez. QuakeCon 1997 było nawet większe. W taki sposób znalazł mnie Angel Munoz, presydent i twórca CPL. Opowiedział mi o jego pomyśle o CPL, który mnie odrazu zintrygował. Po kilku dniach zaczełęm pracować dla CPL. Eventualnie, w roku 1998 zrezygnowałem z organizacji przyszłych QuakeCon imprez, i zaczełęm pracować głównie dla CPL.

Czym sie zajmujesz w CPL?

Na początku, moja rola w CPL wkluczała organizacje imprez, pomoc z turniejami, reklama, rozmowa z sponsorami. W tym momencie, skoro więcej ludzi pracuje dla CPL, i każdy ma własną role, ja zajmuję się przeważnie progamatyką; napisałem system rejestracyjny dla nas i CPL Europe, drabiny turniejowe, strony turniejów, itd.

Czy móglbys zdradzic ile Angel Munoz placi Ci za to co dla niego robisz?

Nasza płaca w CPL nie jest duża, nie mogę podać szczegułów, ale jest ok. przeciętna. CPL również nie jest naszą główną pracą – większośc nas pracuje gdzieindziej, ja na przykład pracuję dla CPL tylko kika godzin na miesiąc, z wyjątkiem miesięcy przed turniejami (np. ten miesiąc), kiedy pracujemy trochę dłużej. Kiedy CPL osiągnie ostateczny cel, będziemy wynagrodzeni za nasz wysiłek i pracę. Zarobek w CPL dla mnie w tym momencie nie jest najważniejszy, ja wieżę w pomysł, cenię fakt że dobrzy gracze powinni być wynagrodzni za ich zręczności, i jestem szczęśliwy że mogę w tym pomóc.

Nie szkoda Ci, ze CPL odrzucil Q3 i koncentruje sie teraz na CS i UT2k3?

Sczerze mówiąc, tak, tęsknię za Quake3. Przeważnie, poniewasz mamy teraz całkiem inną audiencję, której nie znam tak dobrze. Ale rozumiem i podpieram decyzję na przejście na CS/UT. CPL pomysł będzie tylko realny jeżeli nasze gry są fascynujące do oglądania. CS jest bardziej spektakularną grą niż np. Quake. Od kiedy zmieniliśmy gry, mamy dużo więcej widzów, i wygląda na to że większość ludzi, nawet którzy nie są miłośnikami CS, wolą obserwację gry CS zamiast Quake.

Byles organizatorem QuakeCon 96-98. Jak porównujesz te turnieje do turniejów
CPL.

Kiedy zorganizowaliśmy QuakeCon w roku 1996 i 1997, to turniej był tylko drugorzędny do imprezy. Tak więc pierwsze QuakeCon (do roku 1999) nie można porównać. W 1999, QuakeCon zaczęło bardziej skupiać uwagę na turnieje, niż tylko imprezę, tyle tylko, że w CPL można było wygrać pieniądze, a w QuakeCon tylko nagrody takie jak komputery, karty grafikowe, itd. Teraz QuakeCon również ofertuje pieniądze jako nagrody. Właściwie ponadto, to nie mogę porównać turniejów z QuakeCon, bo kiedy ja jestem na QuakeCon, to jestem tam głównie towarzysko, przeważnie żeby spotkać dawnych kumpli, tak więc nie koncentratuję się na turnieju. Ale wygląda bardzo dobrze zorganizowany, i że gracze są szczęśliwi.

Juz za niecaly miesiac odbedzie sie Quakecon. Mieszkasz w Dallas, wiec na
pewno skorzystasz z okacji i wybierzesz sie do hotelu Adam's Mark. Czy
mozemy liczyc na jakies zdjecia i exclusive wywiady tylko dla esports.pl ?

Niestety w ciągu QuakeCona będę w stanie Conneticut. To będzie pierwszy QuakeCon który przegapię. Ale są szanse że będę spowrotem w Dallas na ostatni dzień, jeżeli jestem, to postaram się zrobić ilę mogę!

Jakie sa twoje oczekiwania odnosnie tego turnieju?

Każdy turniej który zorganizowaliśmy, jest w jakiś sposób lepszy i większy, tak więc oczekuję tego samego – nawet większej imprezy niż ostatnia. Będziemy mieli więcej ludzi niż kiedykolwiek, tak więc jestem pewny że będzie dużo pracy.

Czy móglbys nam zdradzic cos wiecej na temat CPL Stadium, jesli jestes w
temacie?

Niestety nie mogę powiedzieć nic nowego, tyle tylko że przedstawimy trochę więcej wiadomości w ciągu imprezy. Będzie to wielka sala, tak wielka że będzie można zmieścić ponad 15 tysięcy ludzi, z restauracjami i hotelem.

Wczoraj ukazal sie wywiad z Angel'em Munoz'em na esports.pl. Na
esreality.com wybuchla wielka dyskusja. Widac, ze ludzie (w szczególnosci
gracze Q3) nie darza zbytnia sympatia ludzi z CPL. Jak myslisz, dlaczego
macie taka opinie?

Powiem szczerze że nie mam pojęcia, bo nie śledzę tego tematu. Jestem pewny że fakt że CPL nie koncentruje się już na Quake 3 jest jednym z powodów.

Plany CPLa na przyszlosc.

Jak zawsze, większe turnieje, więcej ludzi, więcej sponsorów, więcej graczy, więcej dywisji. Ewentualnie, możliwość oglądania CPL gier na TV.

Chcialbys cos dodac na koniec?

Bardzo mnie cieszy że CPL już dotarło do Europy. I miło mi że tak duże zainteresowanie w Polsce. Jak wspomniałem w moim eSport.pl profilu, jeżeli ktoś z Polski zamierza na przyjazd do Dallas na jeden z naszych turniejów, pomogę ile mogę. Mam gościnny pokój w domu gdzie można zamieszkać w ciągu imprezy, pomogłę z przetłumaczeniem, itd.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4818 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie