Wywiad z Lukinem

Dostosuj

Wywiad z Lukinem

Bartek Garbiak, znany bardziej pod nickiem "Lukin" to jeden z najbardziej utalentowanych twórców map w Polsce. Zaczęto go jednak doceniać dopiero po tym kiedy wypuścił swoją pierwszą mapę do Quake'a 4 - "Galang". Zgodnie została dodana do listy map we wszystkich największych światowych ligach i turniejach. Po pewnym czasie, nie tak dawno temu, ponownie doceniono jego twórczość. Organizacja Cyberathlete Professional League wybrała kolejną mapę jego autorstwa - "Monsoon". Od paru dni zostaje zasypywany prośbami o udzielenie wywiadu. Wybór ostatecznie padł na nasz serwis. Zapraszam do lektury.

Wywiad z Lukinem


Strona główna | Wywiad

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2006-01-23 07:32:18

    Dobry wywiad.
  • unit10

    #0 | adam@UK

    2006-01-23 08:22:01

    [+] Ładnie ale troszke krótki wywiad,szkoda że nie wyciągnąłeś od Niego odpowiedzi na pytanie jakich graczy się radzi i z kim ma kontakt jeśli chodzi o tworzenie map.Ale to tylko taki małe cuś.

    btw.trzeba mieć niezły łeb(wyobrażnie) i w ch** zapału do pracy żeby się brać za tworzenie czegoś nowego,tu map ;]
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2006-01-23 08:46:49

    gw..
    gl lukin @ tdm
  • lab

    #0 | lab

    2006-01-23 09:28:14

    fajny wywiad no i kawal swietnej roboty Lukina
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-01-23 09:39:58

    no mnie to też ciekawiło
  • j0k3r!rA

    #0 | j0k3r

    2006-01-23 09:44:35

    najs, najs

    plusik dla dziwaka ;]
  • gÓpek

    #0 | gÓpek

    2006-01-23 10:41:05

    ouned ;-D [+] naprawde ciekawy wywiad - widac ze lukin ma cos do powiedzenia na temat mappingu ; - D
  • Bh3liom

    #0 | bheliom

    2006-01-23 11:26:45

    przypadkiem trafilem na ten wywiad w drafcie wiec juz jestem po lekturze :P GW :)
  • P!thrawn

    #0 | ThrawN

    2006-01-23 11:43:11

    GJ ! miło wiedziec od czego zacząć aby zrobic dobrą mape :)
  • L3wY

    #0 | L3wY

    2006-01-23 11:44:14

    oczywiście [+]
    Lukin robi kawał dobrej roboty nie ma co ... kiedyś tez chciałem się zabrać za mapping w q2, ale na to potrzeba w huk zapalu, wolnego czasu i cierpliwości której nie mam ;-)

    btw. nie widziałem zadnej mapki jego autorstwa, bo nie gram w q4 (za kiepski sprzet), ale nie omieszkam przetestować gdy tylko będe miec okazje

    Zapału, cierpliwości i wciąż nowych pomysłów na mapy Lukin! GL & HF
  • [FPP]NecrosiS

    #0 | NecrosiS

    2006-01-23 12:12:34

    Lukin robi tez mapki pod q3 wiec masz szanse zobaczyc jakąś jego autorstwa.

    Ciekawy wywiadzik :)
  • mbronka

    #0 | castor

    2006-01-23 14:01:42

    wlasnie zauwazylem ze to ziom z mojej uczelni ; DDDDDDDDDDD o w pyte :sad
    masz brata blizniaka ajjt? : DDDDd
  • MICHALM1

    #0 | MICHALM1

    2006-01-23 14:18:02

    Przejżyjcie sobie forum ESReality.com, theCPL.com forum czy forum Q4MAX.com
    Tam w tematach dotyczących map Lukina, zreszta zakładanych przez niego samego, wypowiada się wielu znanych i dobrych graczy...na forum Q4euro.com też chyba takie tematy sa obecne.

    A tak wogóle wywiad spoko i życzę Lukinowi kolejnych dobrych map. Może mapa tworzona przez niego do TDM będzie brana pod uwagę...

    Jeszcze jedno: kiedy rozwiązanie tych konkursów maperskich co Lukin startuje w nich z Monsoonem?
  • shd

    #0 | shd

    2006-01-23 15:05:13

    swietny wywiad :D a lukin wydaje sie bys spoko gosciem :D
  • ICARIUM

    #0 | Icarium

    2006-01-23 16:01:32

    Świetny wywiad z inteligentnym, znającym się na rzeczy gościem. Przyjemnie się czytało w pracy, hehe.
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2006-01-23 18:24:55

    wd
  • sting

    #0 | STING

    2006-01-23 18:34:55

    A nie bylo to tak, ze to McGee zrobil The Edge ?:)

    wywiad super:) milo poznac naszego najlepszego mappera blizej ;)
  • chopin

    #0 | chopin

    2006-01-23 21:38:24

    nice one brotha
  • RagnaRock

    #0 | RagnaRock

    2006-01-23 22:32:55

    gw =)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-23 23:21:06

    Wypytałem brata ksero i mówi, że ma kumpla, który jest Twoim kumplem. Jaki ten Szczecin mały. Trzeba będzie się jakoś zintegrować, a jak wiadomo nie ma integracji bez libacji ;) Tylko najpierw muszę sesję przetrwać...
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-23 23:44:27

    Nie było :)
    Quake:
    dm1 - willits
    dm2 - american
    dm3 - romero
    dm4 - american
    dm5 - willits
    dm6 - willits

    Quake 2:
    q2dm1 - willits
    q2dm2 - american
    q2dm3 - american
    q2dm4 - brandon
    q2dm5 - brandon
    q2dm6 - american
    q2dm7 - american
    q2dm8 - xian

    Genialny Willits wymyślił też q3dm6. Szkoda, że American McGee zaginął w Krainie Czarów ;)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-23 23:54:02

    Dokładnie tak jak piszesz. Za dużo znanych ksywek tam jednak nie ma, pamiętam, że Ztrider i RocketBoy coś podpowiadali.
    \"Ściślej współpracuję\" m.in. ze Jarodem \"Streetrunnerem\" Reisinem, który może znany nie jest, ale za to mieszka w piwnicy Fatal1ty\'ego. Nie wynika z tego nic wprost, ale niektórzy twierdzą, że \"Galang\" i \"Monsoon\" to część spisku mająca na celu doprowadzenie Fatala do zwycięstw w CPL World Tour ;D

    P.S. Wyniki konkursu mają być w ten weekend.

  • mbronka

    #0 | castor

    2006-01-23 23:57:01

    dokladnie :)
    powodzenia w sesji, ja wypoczywam od czerwca niby piszac prace :)
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-23 23:58:33

    Trochę wioskuję komentując wywiad ze mną :P

    Tak czy inaczej dzięki wszystkim za wsparcie.
  • sting

    #0 | STING

    2006-01-24 00:02:44

    Ah :) thx:)

    Dobrze ze zaginal w krainie czarow, bo wychodzi mu to gubienie sie niesamowicie ;)
    Przeszedlem Alicje w calosci chyba z 10x i z niecierpliwoscia czekam na Oza ;]
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-24 00:25:39

    Tyle, że od czasu \"Alice\" nic nowego spod jego ręki nie ujrzało światła dziennego :( Byłoby fajnie gdyby rzucił okiem na \"Q4\" i zrobił jakąś mapę.
  • unit10

    #0 | adam@UK

    2006-01-24 00:47:39

    \"Ściślej współpracuję\" m.in. ze Jarodem \"Streetrunnerem\" Reisinem, który może znany nie jest, ale za to mieszka w piwnicy Fatal1ty\'ego\"
    hehehe sam bym tam z chęcią pomieszkał.. czyli to tak jakbyś współpracował z samym joga masterem fatal1tym :P kurde ty to moze zapros cała tą ekipe z piwnicy do Polski,posmakuja tutaj naszej gościnności :]]
  • kai

    #0 | camon

    2006-01-24 10:01:42

    gw
  • Skippy

    #0 | skip

    2006-01-24 16:49:29

    Świetny wywiad
    no i powodzenia Lukin xP
  • `iKs`

    #0 | ikzzZ

    2006-01-24 17:30:42

    Do lektury podszedlem z dystansem (niektorzy wiedza czemu : D), ale musze przyznac, ze freak zrobil bardzo fajny wywiad, a odpowiedzi Lukina byly dlugie i porzadne, a nie jak we wiekszosci wywiadow \"o niczym\". Bardzo dobra robota freak & [+].

    Lukin dalej rob mapy [: GJ!
  • sxl

    #0 | sxl

    2006-01-24 18:14:33

    Lukin rozumiem, że na konkurs VIA poszedł Monsoon?
  • bytek

    #0 | m_D

    2006-01-24 20:28:29

    z tym, ze robienie map do Starcrafta czy Warcrafta jest proste to sie nie zgodze... oczywiscie nie trzeba sie przejmowac teksturami etc. ale zrobienie dobrej, grywalnej i zbalansowanej mapy do w3 czy sc jest tak samo czasochlonne jak w wypadku gier fpp...
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-01-24 21:50:47

    Bardzo fajny wywiad ;) tu plus dla dziwaka :)
    Szybki i ciekawy - taki w sam raz na sniadanie (ja czytalem przy sniadaniu) :D
  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-25 02:08:43

    A ja się zgodzę. Czysto technicznie - robienie map do SC to banał, ale zastrzegam - czysto technicznie. Nie trzeba się babrać, ot, wybieramy jeden z kilku layoutów, a niech Twilight będzie, trochę człowiek pomyśli no i jazda. A tutaj już na wstępie jest jazda;) Niektórzy próbują plan robić \"na czuja\", inni wszystko rysują, planują do bólu (a potem i tak coś nie gra;)) Jak jest plan i ogólna koncepcja placementu, to dopiero wtedy można tygodniami dopieszczać detale i oświetlenie.

    GL Lukin.
  • Perez

    #0 | Perez

    2006-01-25 02:51:32

    robienie map do fps wymaga troche innego podejscia niz podczas robienia leveli do strategii. nie mozna powiedziec, ze jedno jest latwiejsze od drugiego. to po prostu inne rzeczy. na pewno bariera wejsciowa jest wieksza w wypadku fps, przez co od razu paru \"chetnych\" odpada. z kolei, w wypadku (prostych) edytorow do strategii mamy do czynienia z wielka iloscia map, a co za tym idzie - trudno sie wybic ;)

    sam spedzilem wiele miesiecy na projektowaniu i testowaniu (samotnie, beta-testy, focus grupy) leveli do strategii turowej i wiem, ze opracowanie dobrej mapy to mnostwo pracy nawet w wypadku, gdy technicznie to tylko wstawianie gotowych obiektow.

  • Charon

    #0 | Charon

    2006-01-25 10:15:21

    Zgadza się, FPS i strategie wymagają innego podejścia. A \"chętni\" odpadają moim zdaniem przez różnicę w stopniu zaawansowania aplikacji edycyjnych i co za tym idzie, przez ilość czasu potrzebną na samo opanowanie edytora.
    W przypadku konkretnie StarCrafta i FPS (w moim przypadku UnrealEd), zrobienie samej mapy do StarCrafta zajmuje o wiele mniej czasu, chyba, że wchodzimy w jakiś rozbudowany scenariusz z wieloma triggerami, ale z tego co się bawiłem StarEditem, to i jak uważam, że robienie map do FPS jest bardziej wymagające niż nawet zrobienie całego scenariusza do SC.
  • freak

    #0 | freak

    2006-01-25 11:56:18

    Really? Piszesz to pod co drugim tekstem:p
  • freak

    #0 | freak

    2006-01-25 11:59:27

    Zapomnij o co się pytałem :D Tyle tych skrótów w sieci, że nie trudno o pomyłkę.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-25 16:25:25

    Bez sensu dyskutować o wyższości jednego nad drugim, bo to zupełnie inne dyscypliny. Na pewno dopracowanie pod względem grywalności mapy do \"SC\" wymaga dużych nakładów pracy i doceniam ludzi, którzy się na to porywają. Jednak nie dam się przekonać, że zajmuje to tyle samo czasu co dopracowanie mapy do gry fpp. Prosty przykład: żeby w \"SC\" przestawić kryształy, albo wejście do bazy, wystarczy kilka kliknięć. Podobne zabiegi w \"Quake\'u\" (choćby przestawienie jednego korytarza) to często kilka godzin roboty.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-01-25 16:31:14

    Tak jest.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

64 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie