Wywiad z Delacroix, Zakończenie

Dostosuj

Wywiad z Delacroix, Zakończenie


Ponieważ mało wiemy o tak tajemniczej postaci jaką jest człowiek o nicku Victor Delacroix z trudem dotarliśmy do współtwórcy bonus packa i przeprowadziliśmy z nim wywiad. Kim jest tajemniczy Victor? Czym się zajmuje? Co było jego inspiracją do stworzenia bonus packa? O tym w wywiadzie. Zapraszam.

Witam, ponieważ w wielu wywiadach pierwsze pytanie jakie pada to przedstawienie się, dlatego postaram się pójść za większoscią i mimo to, że pytałem Cię już jak się nazywasz chciałbym, abyś przedstawił się w skrócie naszym czytelnikom. Czym się zajmujesz na codzień itp.

Jestem Wiktor, student drugiego roku ekonomii na ZPSB, na codzień zajmuję się niczym innym, jak właśnie studiami. Jestem, jak wielu z Was, fanem dobrych strzelanek, seria Unreal zajmuje tutaj pierwsze miejsce, właśnie dla pierwszego Unreala zakupiłem pierwszego w życiu PC-ta.


Ok, początek mamy już za sobą więc przejdźmy do kolejnych pytań. Czy mógłbyś Nam opowiedzieć jak to się wszystko zaczęło? Dlaczego podjąłeś się tak ciężkiego zadania jakim jest odzyskanie bety UT'99?

Znaczy, nie odzyskanie samej bety jako takiej, bo beta śmiga sobie po sieci od dobrych paru miesięcy, do czego sam się przyczyniłem. Dziwiło mnie bowiem, że beta Unreal 1 jest już na sieci od dawna, natomiast o wycieku bety UT99 praktycznie wszyscy zapomnieli. A przecież niejeden gracz chciałby zobaczyć jak jego ulubiona gra wyglądała przed premierą. Natomiast czemu zechciałem wyciągnąć z bety to, czego firma Epic nie przeniosła do wersji finalnej? Bo mi się to podobało, i chciałem móc skorzystać z tych "bajerów" w wersji standardowej.
Epic Games ma za sobą niezłą historię wycinania z wersji beta olbrzymiej ilości ciekawych poziomów i bajerów, po których potem zanika wszelki ślad. Weźmy na przykład betę Unreal z 1997. Kilka poziomów zawiera sektory, których na próżno szukać w sklepówce, np kotłownia w NyLeve, ponadto 8 poziomów zostało wyciętych całkowicie. Całe szczęście, są na sieci ludzie, którzy coś z tą betą robią.
Z betą UT sprawa ma się nieco inaczej. Z uwagi na to, że praktycznie zapomniano o tym wycieku, przez długi czas nie było komu wydobyć na światło dzienne wyciętych zasobów. Nie mówię tu o kosmetycznej różnicy w HUDzie, czy jakiejś czcionce, czy podobnych drobnostkach. O, nie! Zacznijmy od mapy Liandri. Całkowicie inna, niż to, co mamy w wersji finalnej, podobnie DM-Tutorial. Inne logo startowe, dwa skiny i tapeta typu desktop - oto, co wycięto. Oczywiście, w pozostałych poziomach również są kosmetyczne róznice, głównie w rozmieszczeniu przedmiotów i broni, ale np. w MetalDream odrobinę inaczej rozmieszczono punkty kontrolne, a w Koos Galleon zamiast wind jest sterta skrzyń. Jednak mapy Liandri i Tutorial, to logo, desktop i te dwa skiny, to warto było wyciągnąć.


Patrząc z perspektywy twórcy czy to trudne odzyskiwać takiego bonus packa?:)

Ja nie jestem tutaj twórcą w stu procentach, w przypadku wyciągania bajerów z bety jestem przecież głównie ODtwórcą. ODtwarzam to, co kiedyś było. I nie jest to nudne. Jednakże, to co wymieniłem, to troszeczkę za mało, jak na Bonus Pack. Minęły już czasy, gdy paczka wielkości Digital Extremes Bonus Pack (2 mapy i 2 mutatory) mogła zostac dobrze przyjęta. Dlatego też postanowiłem, że zostanie dodane parę bajerów, i to wcielają w życie Artifex, Raven i Deadkatz. Już teraz Artifex zaaplikował niezbędne poprawki do tego, co powyciągałem z bety, i wespół z Ravenem tworzy selektor ekranów tytułowych. Pomysł tego selektora zrodził się w mojej głowie dzięki OSX Background Changerowi, który odpowiada za zmianę desktopów w UT. Żeby zmienić ekran tytułowy, do tej pory trzeba było grzebać w pliku INI. To się zmieni. Z uwagi zaś na specyfikę tego selektora, postanowiłem załączyć w bonus packu ekran tytułowy "UT-Logo-Space" autorstwa Hyperiona. Jest to, o ile mi wiadomo, jedyny nieoficjalny ekran tytułowy i do tego trochę ciężko ze znalezieniem go na sieci. Tak więc, selektor zawierać będzie trzy ekrany tytułowe i opcję odtwarzania wprowadzenia CityIntro przed dowolnym ekranem.


Jesteś takim cieniem polskiej sceny, ja tak nazywam tych którzy robią coś z czego nie mają kompletnie nic, żadnych korzyści finansowych za to co robią np. mapperzy itp. czy czujesz się niedoceniany?

Po pierwsze, nie jestem jakimś cieniem, tylko gorzej - popiołem, bowiem nie robię na scenie prawie nic - ten projekt niewiele bowiem będzie znaczył wobec np. Unreal.pl Bonus Packa, nad którym pracują największe sławy polskiej sceny UT - a oni wedle twojej definicji też są cieniami, bo czy zarabiają na tym? Nie czuję się niedoceniany, albowiem wyróżnieniem jest dla mnie, że zgodzili się ze mną pracować trzej wymienieni wyżej ludzie, którzy zasłużyli już sobie na szacunek na scenie. Ja jestem przede wszystkim fanem historii mojej ulubionej gry. I dlatego właśnie skoncentrowałem się na wersjach beta do tego stopnia, że czasami wolę grać w nie, zamiast w ich finalne odpowiedniki! Jednakże nie wszystko w tym bonus packu będzie do końa odtwórcze. Na pewno za odtwórcze można by uznać poprawienie mapki Ancient Mariner autorstwa Angelhearta, która to mapa bardzo mi się podoba. Poprosiłem Deadkatza, by wyeliminował bugi na mapie, z którymi nie mógł sobie poradzić sam autor, a ponadto sam Deadkatz wpadł na pomysł lekkiego uatrakcyjnienia efektów pogodowych na mapce. Największą jednak perełką w pierwszej edycji bonus packa (bo będą dwie) będzie opracowana przez Deadkatza fuzja obu map Liandri - tej, którą znamy wszyscy, z tą z bety. Będzie to olbrzymia mapa dla 64 graczy.


Sorry, ale czy mapa dla 64 graczy to nie trochę chory pomysł? Jaki serwer wytrzyma takie obciążenie? Rozumiem na singlu można będzie pograć na takiej mapie z botami ale co z multiplayer'em? Czy w projekcie jest drobna wzmianka o trybie multi? Co z gameplay'em?

Chory pomysł? Przy obecnych komputerach, jaki serwer NIE wytrzyma takiego obciążenia? Oczywiście, mapa będzie działać na tryie multi, jednakże nie każdy serwer obsłuży pełną ilość graczy na mapie LiandriCombo, spodziewam się maks 32 na większości serwerów, ale znajdą się takie, które wpuszczą 64 luda. W kwestii gameplayu: jeżeli idzie o mapę LiandriCombo, nie ma sensu grać na niej, jeżeli nie będzie minimum 16 osób (a najlepiej, jeżeli są 32 osoby i więcej). W kwestii pozostałych map - DM-Amariner w wersji oryginalnej Angelhearta jest całkiem niezłą mapą MP, ale czasami tnie. Największe problemy są natomiast na SP, z botami - nie włażą na niektóre windy i ignorują groty. Te wszystkie błędy Deadkatz poprawia.


Rozumiem. Kiedy będziemy mięli okazję podziwiać nowego bonus packa i skąd będziemy mogli go zdobyć?

Wersja pierwsza paczki ukaże się PRAWDOPODOBNIE za miesiąc, zaznaczam, PRAWDOPODOBNIE. Nie mamy zamiaru wypuścić bubla. Bonus Pack będzie dostępny na Unreal.pl, na BeyondUnreal FileWorks i na FileFront.


Czy brałeś już udział w projektach o tej skali, co bonus pack do UT?

Nie. Nie brałem udziału w projektach nawet w połowie tak poważnych, a i ten w moich oczach nie jest zbyt duży. Jest to przecież przedsięwzięcie w 60% czysto historyczne (odzyskiwanie zaginionych rzeczy z bety), a tego co nowe, nie można nazwać WIELKIM PROJEKTEM. Owszem, mapa LiandriCombo jest mapą na niespotykaną skalę (64 graczy), ale będzie chyba tylko jedna taka mapa w całym packu (nie planujemy więcej), a Title Screen Selector, to tak naprawdę coś, co POWINNO BYŁO się znaleźć w OSX Background Changerze, tylko że twórcy OSXa nie wzięli tego pod uwagę, więc robimy to my (a ściślej: Artifex i Raven to wykonują, ja jedynie to zaprojektowałem). Czyli, krótko: będzie to niewielka, acz miła graczowi paczka mapek, skinów i bajerów, która nie podbije może świata, ale zdobędziemy swoich fanów ;) Przy czym, po premierze pierwszej edycji Bonus Packa będę bardzo uważnie obserwował scenę UT. Jeżeli mapa LiandriCombo się przyjmie, to mogę obiecać, że wykorzystam cały swój urok osobisty, żeby zebrać najlepszych mapperów z Polski, a może i kilku zagranicznych, żeby wykonali mapki dla 64 graczy. Zaznaczam od razu, żaden ze mnie mapper - nie zobaczycie jeszcze przez długie lata nic made by Delacroix.


Teraz trochę luźniejsze pytanie: Czy jest coś co lubisz robić poza siedzeniem na komputerze? Masz jakieś swoje hobby 'na realu'? Typu wędkarstwo, piłka nożna itp.?

Książki. Uwielbiam czytać, zwłaszcza autorów takich jak Brian Lumley, Clive Barker, Alex Kava, Jeffery Deaver, HP Lovecraft, Guy N. Smith i Graham Masterton. Muzyka. Tu rządzą soundtracki z Castlevanii, Chaos Legion i Devil May Cry, a czasem coś spokojniejszego, mianowicie Anna Maria Jopek.


No cóż nie pozostało mi nic innego jak życzyć w swoim imieniu , oraz w imieniu całej redakcji eSports.pl powodzenia w tworzeniu finalnej wersji bonus packa i chciałbym zarazem podziękować Ci serdecznie za współpracę.

Ja również bardzo dziękuję za rozmowę. Ale za życzenia powodzenia NIE podziękuję, żeby nie zapeszyć. Pozdrawiam wszystkich fanów UT. I chciałbym również w tym miejscu podziękować użytkownikom BaneII i CZroe za udostępnienie mi plików z wersji 222 Unreala, dzięki czemu udało mi się ostatecznie dostać do plików wersji beta UT. Bez ich pomocy, nie byłoby to możliwe.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

8928 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie