Wrażenia z bety CoD:WW na PC
Od kilku dni posiadacze komputerów osobistych mają możliwość toczenia walk w najnowszą produkcję studia Treyarch, czyli Call of Duty: World at War, a to wszystko dzięki becie trybu sieciowego. Ukazała się ona na PC dokładnie 28 października, czyli nieco ponad dwa tygodnie przed Polską premierą pełnej wersji. Już sama fabuła wracająca do korzeni serii Call of Duty, tj. do Drugiej Wojny Światowej, przyciągnęła wielu fanów strzelanek oddających realia tego okresu.Znaczna część graczy czwórki także nie omieszkała wypróbować nowej zabawki, której poprzednia wersja była grą roku. Właśnie to, a także sam przedrostek w nazwie (Call of Duty), spowodowało, że gigantyczna liczba ludzi pragnących doznać nowych, lepszych wrażeń postanowiła skorzystać z możliwości przetestowania gry przed jej wejściem na sklepowe półki. Ciągłe czekanie na betę PC z wiedzą, że posiadacze konsol Xbox 360 już od dawna w nią grają, mogła być przytłaczająca. Dlatego, gdy już na dysku pojawiła się instalka, a następnie na pulpicie ikona CoD:WW, w wielu przypadkach tuż przed odpaleniem bety emocje mogły sięgnąć zenitu. Pierwsze wrażenia z gry mogły zabić, zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu.
Po upływie kilku dni, możemy wreszcie na spokojnie, bez zbędnego podniecenia, poddać ocenie ten produkt. Twórcy Call of Duty: World at War postanowili swojego mecha stworzyć na podstawie bardzo dobrego cacka firmy Infinity Ward. Wyposażyli go w kilka ciekawych dodatków, pomalowali na inny, nieco starszy kolor, zmienili położenie niektórych śrubek, próbując usprawnić mechanizację, ale główny, napędzający całą pracę silnik zostawili, choć i tak gra wydaje się wolniejsza. Tak więc podrasowali jedynie sprawdzoną już w środowisku zabawkę. Czy to wystarczy, aby odnieść sukces? Oto jest pytanie.
Do dyspozycji graczy autorzy oddali trzy mapy, wiele broni oraz umiejętności, które wprowadzone zostały już w Modern Warfare i przyjęte zostały bardzo ciepło przez głównych odbiorców - niedzielnych killerów. Czytając różne fora na temat wrażeń z bety wiele osób się nią zachwyca, ale są to przede wszystkim właśnie osoby, nie mające większej styczności z czołówką sceny, którą jednak ma choćby znany reaktiv. „Stwierdzam, że ta gra to tragedia, jakieś dziadostwo, już nawet COD2 i UO były lepsze” - powiedział Piotrek. Niemniej jednak zdania i wśród najlepszych są podzielone. Sold z drużyny BenQ DELTAeSPORTS.COM nie ukrywa radości z zabawy nowym robotem: „mi się bardzo podoba ta gra. Fakt, że teraz z tymi wszystkimi perkami gra się beznadziejnie, ale jak będzie promod/pam to na pewno nie będzie gorzej niż w CoD4.”
Nie gorzej niestety nie oznacza lepiej. Niektórym to nie wystarczy i zapewne woleliby, aby podobnie jak podczas produkcji Call of Duty 3, studio Treyarch nie poszerzało horyzontów o PC-towców. Szczęściem, a może i pechem jest, że podobnie jak każda z części CoD-a, tak i ta ma już zwolenników i przeciwników. Dlatego faktem nieuniknionym jest, że Call of Duty: World at War bardzo szybko wedrze się na salony. Czy nastąpi to z takim impetem jak w przypadku CoD4, i turnieje zostaną opanowane przez zabawki marki World at War? Wiele drużyn bez pośpiechu zaprzestaje gry w CoD4 i przymierza się do CoD:WW. Nie musi to wcale jednak oznaczać końca Modern Warfare, bo przecież nie wszystkie zespoły zmienią platformę.
Na koniec wypowiedź velveta, który bardzo trzeźwo i z dystansem podchodzi do tej całej sytuacji. „Myślę przede wszystkim, że jest jeszcze troszkę za wcześnie na opinie, ale patrząc na wersje demonstracyjną można określić to tak: „coś z tego będzie, ale obecnie jest to bardzo plastikowe, sztuczne”. Na chwilę obecną gra wydaje się wolniejsza od CoD4, postacie ruszają się dość dziwnie, wybuchy granatów są takie bez polotu. Świetna muzyka, strasznie mi się podoba, nadaje klimat całości, ale znowu nie daje obrazu akcji, jest za wolna. Myślę, że nieco więcej można będzie powiedzieć na temat gry, gdy będzie ona dostępna w pełnej wersji, wtedy też zobaczymy jak zareaguje scena. Na pewno nastąpi podział, dojdą nowi ludzie. Czy gamemod.pl będzie organizować turnieje w Cod:WW? Czas pokaże, nie wykluczam takiej opcji, wszystko zależy od popularności gry oraz zawirowań sceny wokół najnowszej części serii Call of Duty. Podsumowując, moje odczucia są mieszane.”
A Wy? Będziecie się bawić nowym robotem?
Powyższy tekst jest opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl.
#1 | bolksTV
2008-11-01 19:23:37
to jest chyba najwiekszy minus gier, ktore wychodza raz do roku - niebywale ciezko jest o stabilna scene. bety nie zainstalowalem, bo - tak jak zawsze - czekam na pelna wersje i tylko pelna wersje ocenie. watpie jednak, zeby zrobila na mnie tak duze wrazenie, jak pierwsze 10 minut single player CoD4
#2 | sold
2008-11-01 19:32:19
#3 | Preak
2008-11-01 19:34:22
#4 | EXBLANCO.KOXED
2008-11-01 19:36:17
#5 | reaktiv
2008-11-01 19:53:57
#6 | ZACKy
2008-11-01 20:04:42
#7 | bolksTV
2008-11-01 20:05:17
#8 | EXBLANCO.KOXED
2008-11-01 20:15:51
#9 | ptt
2008-11-01 20:17:15
poczekaj na COD:WAW z promodem i na nowe mapki i wtedy ocen, bo narazie to wiekszego sensu nie widze
#10 | GordonoW
2008-11-01 20:23:07
#11 | Qub!c
2008-11-01 20:23:12
PS. Niemal, bo w CoD4 bronie nigdy nie były na kapiszony :S
#12 | reaktiv
2008-11-01 20:25:48
#13 | rml
2008-11-01 20:30:50
#14 | EXBLANCO.KOXED
2008-11-01 20:34:09
#15 | reaktiv
2008-11-01 20:35:35
#16 | ptt
2008-11-01 20:46:57
#17 | bolksTV
2008-11-01 20:54:57
#18 | Matador
2008-11-01 20:56:06
#19 | EXBLANCO.KOXED
2008-11-01 21:04:14
#20 | Kombatant
2008-11-01 21:20:08
Gra jest swierza, a COD ma to do siebie ze wychodzac zawsze dzieki uzyskanej renomie przybywa wielu nowych graczy, a gra sprzedawana jest w duzych nakladach.
Tak samo bedzie i tym razem, szkoda ze nikogo oprocz graczy nie interesuje jakosc produktu.
#22 | rml
2008-11-01 21:27:43
puby bez promoda są mega totalnie niegrywalne, banda głąbów siedzacych w krzakach właśnie z granatnikami
puby z promodem OD BIEDY ujda, ale tez nie na dluzsza mete (ile mozna sam TDM tłuc..)
#23 | san
2008-11-01 21:38:29
pożyjemy zobaczymy, jedyne co pewne to fakt, że popularność nowego coda będzie zależna od sceny
#24 | Damashi
2008-11-01 21:42:00
Zobaczymy co pokaże pełna wersja i pam/promode
#25 | platinium
2008-11-01 22:06:05
#26 | reaktiv
2008-11-01 22:11:35
Patche nie wnosily nic konkretnego po za killcamem dla publika i paroma kiepskimi mapami. A to ze to ma przydomek \"beta\" to nic specjalnego, zwykle demo mp z glupim dopiskiem po ktorym ludzie mowia \"a to tylko beta w pelnej bedzie naprawione\" g*wno prawda, nie bylo jeszcze takiej bety dla publiki, ktora w pelnej wersji miala by wyeliminowane bledy, jeszcze jak wydawana jest na 2tyg przed premiera. W becie chodzi o to zeby gracze pokazali bledy i ci zdazyli je naprawic, tak widze juz jak w 2 tyg naprawiaja bledy i robia ponownie naklad 2mln kopi.
BF2142, QW itp itd wszystkie te gry mialy bety i co sie w nich zmienilo? NIC, po za tym ze sa lipne i umarly zanim wyszly.
#27 | mt0x_ demolitio
2008-11-01 22:26:06
#28 | +fantz
2008-11-01 22:27:01
:
#29 | eXN
2008-11-01 22:40:06
#30 | cOw.
2008-11-01 22:49:09
#31 | san
2008-11-01 23:07:03
#32 | ptt
2008-11-01 23:17:44
#33 | Kombatant
2008-11-01 23:25:54
#34 | jaszczur
2008-11-01 23:26:37
#35 | T1x
2008-11-01 23:40:03
#36 | T1x
2008-11-01 23:41:43
#37 | platinium
2008-11-01 23:43:06
#38 | ZACKy
2008-11-01 23:55:07
#39 | reaktiv
2008-11-02 00:03:19
Pol roku zmieniania ustawien, promody pamy sramy itp, by po 2 miechach zakonczyc granie bo wychodzi jakies g.wno i wszyscy sie nim podniecaja... po 2 latach to jeszcze by mozna bylo, ale roku? z czego polowa to bylo mordowanie sie z nobami, ktorym nie pasowalo ze sie wylaczylo takie perki, a potem ze sie zmienilo to, a tam to itp... -.- bezsens, do niczego dobrego te zmiany platform nie doprowadza.
Najbardziej rozwala mnie i tak motym ludzi \"i tak beda lany w cod5\", co z tego, jak i tak nic na nich ugraja, albo w ogole sie nie pojawia.
#40 | san
2008-11-02 00:13:54
#41 | reaktiv
2008-11-02 00:28:12
Wszystkie lany jakie byly do tej pory byly robione glownie przez osoby powiazane ze scena i dzieki ich nakladowi pracy dane bylo grac na AeF, TeX, OOF, CDC i tym podobnym, a nie ze producent tak chcial. Jakby scena zadecydowala \"wracamy do COD2\" to owe lany by byly.
Myslisz ze COD4 ma duzo wiecej klanow niz COD2 mial? Nie, nawet w samym CB byla porownywalna ilosc, chociazby w OC(~800). Ludzie przyczepili COD4 jego popularnosc, ze jest najwieksza z wszystkich, bo sprzedalo sie 10mln kopi, z czego 3/4 na konsole i do domow pograc w SP i odlozyc na polke.
Przez takie podejscie sceny COD4 nie pojawi sie na ESWC, a byl brany pod uwage, tylko ze po co maja go brac, skoro scena sama i tak przejdzie na COD5 ulatwiajac ESWC wybranie WoWa albo Doty. A tak to by poszedl w ruch znow \"cod4eswc\" itp
To samo tyczy sie HLC, bylo pierwsze Open dla zapoznania sie, teraz moglobyc juz podzielone na Lige PRO, Amator i Open i by bylo jeszcze lepiej, a tak to g*wno mamy, a nie dobre lany. Juz AA ma 100x lepiej od nas.