Winz i jego konfigi

Dostosuj

Winz i jego konfigi

Niemal natychmiast po zdobyciu przez Francuza tytułu mistrza świata w Quake’a 4 w świat poszła legenda o tajemniczym pliku konfiguracyjnym, który rzekomo był kluczem do zwycięstwa winza w ESWC. Oczywiście z miejsca uformowała się dość spora grupa ludzi, zdaniem której Michael Bignet swój triumf zawdzięczał tylko i wyłącznie odpowiednio spreparowanym ustawieniom. Tym samym nieco „kuchennymi drzwiami” na tapetę znów wrócił – może nie bardzo głośny, ale na pewno szalenie istotny dla wielkich turniejów - temat konfigów w grach FPS.



Na „dzień dobry” muszę napisać – cfg winza NIE umożliwia spoglądania na megahealtha z ra na monsoonie. Osoba, która puściła taką plotkę, musiała chyba nigdy nie widzieć tej mapy na oczy. Przecież niebieski jest zlokalizowany na platformie, która „plecami” jest przyklejona do ściany, na której opiera się krawędź pokoju z ra. W praktyce więc dostrzeżenie z jednego miejsca co dzieje się w drugim wymagałoby przezroczystych ścian albo wallhacka! Ani jednego, ani drugiego nie ma zaś w udostępnionym przez winza configu, chyba że mistrz świata ma w zanadrzu coś ekstra. Nie raz się przecież zdarzało, że plik udostępniany przez gracza był zupełnie inny od tego, który dany gamer faktycznie wykorzystywał na turniejach. Ale chyba nikt nie wierzy w możliwość posiadania przez gwiazdę aAa przezroczystych ścian, na które nikt nie zwróciłby uwagi. Nawet przesławny francuski nacjonalizm w niczym by nie pomógł.

winz-cfg.jpg
Osławiony cfg winza. Screen pokazuje "słynne" miejsce z czerwoną zbroją na monsoonie. Kółko pokazuje pozycję megahealtha. Dalej uważacie, że coś stąd widać?

W praktyce – na moje, nieznające się na silnikach graficznych oko – ów config obniża po prostu paletę kolorów, bądź też przeinacza ją w taki sposób, że mieniący się od barw jak brokat q4 nabiera mrocznego, szaroburego wyglądu znanego z qw. Ponadto Francuz obniżył jakość wyświetlania efektów wystrzałów i wybuchów (odpowiednik komendy cg_nomip z q3), przez co wystrzały z rl również są qw-style, a więc nie oślepiają gracza. I to było właśnie przedmiotem dyskusji przy okazji całej sprawy.

Sprawy, która nabrała drugiego dna po odpadnięciu Michaela z WSVG Intel Summer Championship już w drugiej rundzie loosers bracket. Francuz natychmiast dostał się pod ostrzał „krytyków”, którzy na łamach esreality błyskawicznie uknuli spiskową teorię dziejów, jakoby jedynym przyczynkiem sukcesów winza na ESWC był jego config. No bo przecież turnieje CPLowskie od lat rządzą się własnymi, komercyjnymi prawami, w idiotyczny sposób zmuszając graczy do rywalizacji w maksymalnych ustawieniach graficznych. Dlaczego? Powód jest prosty – sponsorzy. Ludzie z CPL/WSVG wychodzą z założenia, że skoro taka nVidia czy inne ATi płaci grube miliony dolarów za współorganizację imprez, to jej włodarze mają niezbywalne prawo oglądania poczynań każdego z graczy w pięknej, nieskazitelnej grafice obliczanej za pomocą ich produktów i uczestnicy turniejów nie mają tu nic do gadania. Idiotyzm. I bezsens w dodatku.
tresh.jpg
To od tego pana w środku wszystko na dobre się zaczęło. Dennis "Tresh" Fong, jako pierwszy wielki mistrz progamingu również używał własnego pliku konfiguracyjnego - i nikt nie miał nic przeciwko temu. Ale przecież ideę dostosowywania gry do własnych potrzeb propagowali też sami twórcy Quake'a, m.in. American McGee, który zasłynął z gry w... zmniejszonym do maksimum możliwości okienku.
Przypomina mi się w tym momencie sprawa słynnego polskiego turnieju q3 rozegranego w Gdańsku, z którego jednego z faworytów – gp*mat1xa (pamiętacie go jeszcze?) wyrzucono za… podłączenie własnej myszki! No bo przecież to czit, przewaga, jeśli ktoś zagra na świetnym, optycznym Logitechu przeciwko komuś na kulkowym defaulcie. A temu trzeba przeciwdziałać, żeby uatrakcyjniać rozgrywkę. Przynajmniej taki tok rozumowania przyjmują autorzy podobnych ograniczeń.

Jedną z najpiękniejszych dla mnie rzeczy w q3 był fakt, że na wielkich turniejach praktycznie każdy czołowy zawodnik grał absolutnie „po swojemu”. Inne ustawienia, inny sprzęt – pełna dowolność. Liczył się tylko skill. I nikt nie kwestionował tego, że jeden woli grać z rozmytymi teksturami, jeszcze inny lepiej się czuje na pełnych detalach graficznych, a ktośtam widzi przeciwnika jako kicającego po mapie króliczka w ciapki. Wiele osób śmiało się, ale nikt nie próbował podłapać jako czitu osławionego fova 65, używanego podczas QuakeCona 2003 przez Amerykanina dalera w celu poprawienia skuteczności z rg na pro-q3tourney4. Oczywiście, były ustalone pewne granice, natomiast żadna z ligowych organizacji nie próbowała nigdy wymuszać na graczach zmiany preferencji dotyczących wyglądu gry. Do czasu „kochanego” CPL.

Tymczasem pomyślmy logicznie – czy pomalowanie przez winza ścian na monsoonie na buro to oszustwo? Stawiam 100 złotych, że gdyby Cooller lub toxic doszli do wniosku, że tego typu ustawienia rzeczywiście dają w grze przewagę, też zaczęliby ich używać. Tymczasem Rosjanin pokonał Francuza w lanowych finałach EuroCupa XII pomimo jego burego konfiga! A czy sam winz zrobił cokolwiek niestosownego? Nie, on po prostu wykorzystał możliwości konfiguracyjne jakie daje engine gry. Poświęcił te dwie-trzy godzinki na zaznajomienie się z komendami i przystosował grę do swoich potrzeb. Inni też mogli, ale widocznie bardziej pasowały im standardowe ustawienia. Nikt nikogo nie ograniczał i każdy mógł grać tak, jak było mu wygodnie. Pełna dowolność, jak w Quake’u III.
W najpopularniejszej dyscyplinie FPS - Counter-Strike'u od samego początku zakazano zaawansowanej ingerencji w wygląd graficzny gry, nie pozwalając nawet zmieniać modeli przeciwników, nie mówiąc o rozmywaniu tekstur. Tylko czy we wszystkim musimy równać się do CSa?

Zresztą, wygląd gry w żadnym razie nie decyduje o wygranej – to wszystko tylko i wyłącznie kwestia przyzwyczajenia. Dlatego nie powinien on podlegać tak drastycznym ograniczeniom, jak podczas WSVG. To trochę tak, jakby Roberto Carlosa zmusić w Niemczech do gry w butach Adidasa – sponsora turnieju. Albo, wracając do świata gier, zabronić graczom używania własnych myszek i klawiatur, narzucając wszystkim jednakowy, dostarczony przez sponsora sprzęt. Bo przecież peryferia dają o wiele większą przewagę, niż bure ściany. Ale to nie metoda, bo w ten sposób premiuje się tylko pewną grupę graczy, preferującą określone ustawienia albo kontrolery. A czy na tym właśnie polega uczciwa rywalizacja i w tym kierunku powinien iść rozwój regulaminów w grach FPS?


Wracając na moment do tematu winza, od którego zresztą wyszedłem – nie, żebym był jakimś niesamowitym fanem talentu Francuza, ale dalej twierdzę (i pewnie bardzo wielu ludzi, w tym fanów UT – hi Pajda :) ) zgodzi się ze mną, że stwierdzenie, iż jeden z najlepszych duelowców w UT2k4, mistrz ESWC w tę grę, gracz bardzo doświadczony i utytułowany, posiadający skilla, wreszcie odnoszący także sukcesy w q4 i będący w dodatku na ESWC w życiowej formie – zawdzięcza swój triumf jedynie configowi, jest absurdalne. Nie bądźmy śmieszni.

Powyższy tekst jest subiektywną opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl.

KomentarzeKomentarze

  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-13 03:21:49

    Też rozumiem :) Chociaż Twoja analogia chyba jest nieco nietrafiona, bo ja w ogóle nie widzę relacji między dostępem do cfg a poziomem zawodników (zwłaszcza, że sporo opcji jest dostępnych \"legalnie\" w menu). Oczywiście jakiś wpływ jedno na drugie ma, ale raczej znikomy. Ograniczanie dostępu do opcji konfiguracyjnych nie zabije żadnej gry i nie obniży poziomu graczy, tak samo jak \"picmip 5\" nie wypromuje \"Q4\" i nie zrobi ze mnie Fatala. No, chyba, że napisałbym jakiś skrypt np. na rocketjumpa z podwójnym tulupem i slidem przy lądowaniu - wtedy pewnie wymiatałbym na ESWC ;) Dlatego rozwiązanie z menu wydaje mi się bardzo dobre: unika się niejaności i nikogo nie krzywdzi.

    Idę spać.
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 03:56:49

    dalej bede polemizowal i wychodzil z zalozenia - skoro jak sam przyznales konfig nie ma decydujacego wplywu na wynik meczu, to po co wprowadzac ograniczenia dla graczy, ktorzy np lubia widziec dookola siebie bure sciany? :) moim zdaniem tego typu aspekty powinno sie pozostawic samym graczom, zeby kazdy mogl grac w takich warunkach, w jakich jest mu najwygodniej - a nie w takich, jakie ktos sobie wymyslil :)

    pozdrawiam i dobrej nocy :)
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-13 05:38:26

    To, ze ESWC sie nalogowo poniza jesli chodzi o coverage to fakt. Ale stronniczosc ? Czy to nie na WCG nie bylo dyskusji z sedziami i trzeba bylo podpisywac cos po koreansku ? Albo CPL, albo AMD ProGamers Challenge.
    Stronniczosc jest tak czesta, ze juz nie ma sie czym dziwic.

    Co do konfigu winza to czy ktorys z bioracych udzial w turnieju zawodnikow zglosil protest ? Czy jest tam cos zakazanego przez zasady lub cos do czego mogli by sie sedziowie przyczepic ? Nie ? To co to za kontrowersje ? Ktos z przechodniow lub co gorsza jakis sieciowy pismak nieznajacy tematu zobaczyl jego ustawienia, podniecil sie, rzucil gdzies haslo i podchwycila cala reszta sieciowych krzykaczy ? Ludzie chyba sobie jaja robicie :P
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-13 05:52:03

    A mi chodzi o kompletna dokumentacje wszystkiego, do tego byla by lista zabronionych rzeczy, punkt regulaminu pozwalajacy na interwencje poza lista, no i np. mod blokujacy dane komendy.
    Mozna to tez zalatwic jakims programikiem weryfikujacym konfigi, albo bardzo rozbudowanym \"pro gui\" do ustawiania wszystkiego. Do tego zasada o publicznym udostepnianiu konfigow / wczesniejszego ich zglaszania zalatwia wiele problemow.

    Zawisc jest najlepsza bronia bo kazdy sprawdza swego przeciwnika chcac sie czegos doszukac. Jesli ktos cos dojrzy zlego w konfigu zglasza na miejscu protest i sedziowie sprawdzaja konfig gracza. Nie wiem jak wpadles na pomysl jakiegos sprawdzania iles po.


    Wracajac do tematu widzow to po co ? Przedmioty, sciany i inne elementy sa na tym samym miejscu :P W dodatku dysponujac jednym ekranem i przelaczajac povy mamy tez przelaczac konfigi ? A rzucanie widoku zza gracza jak na ESWC jest ok, ale nie sluzy ono pokazaniu tego co sie dzieje w grze, a raczej jak ktos gra i jak jego gra wyglada i to nawet staje sie w tym momencie argumentem za poniewaz pokazuje jaki ktos ma konfig podczas gdy sledzimy mecz na ustawieniu 4all.

    ps. w q4maxa nie wnikam bo to jeden wielki wbudowany cheat.
  • yareq

    #0 | yar

    2006-07-13 08:34:34

    Oj lecho, wroc lepiej do pisania sprawozdan, podsumowan etc. :P.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-13 10:18:15

    CPL chyba już wyrosło z bycia stronniczym - ja nie widziałem żeby faworyzowali kogoś w World Tour czy podczas ostatniego CPL Winter. Co do konfigu Winza: owszem, to jest sprawa nadmuchana przez internetowych krzykaczy, itp. Jak widzisz przeciwnicy nie są jakoś zawistni. Zresztą, nawet Ci krzykacze (z paroma wyjątkami) nie mówią, że Winz czitował. Ale jest po prostu pewien niesmak, że gościu mógł mieć przewagę. Może nawet tego MH widział. Ciężko dzisiaj to ustalić.

    Podsumowując: ja jestem zdania, że opcje dostępne w menu Q4Max są wystarczające i rozwiązanie stosowane przez CPL i WSVG jest w porządku (czy jakiś gracz narzeka?). Ty chcesz, żeby był swobodny dostęp do cfg. I też w porządku, chociaż się nie zgadzam (argumentów przytoczyłem już trochę). Pokój, miłość i koniec dyskusji z mojej strony.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-13 10:31:12

    Napisałem, że konfigi nie mają wpływu na ogólny poziom gry, więc nie ma co robić tragedii wokół tego, że nie są dostępne dla graczy. Nie chodzi o bure ściany (do pewnego stopnia można taką grafikę ustawić w menu) tylko o to, żeby nie otwierać furtki dla jakiś skryptów, czitów, przesadnych ułatwień i nie prowokować kontrowersji takich jak np. po ESWC.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-13 10:43:44

    ps. w q4maxa nie wnikam bo to jeden wielki wbudowany cheat.

    Wybacz, ale ten argument trudno określić inaczej niż jako dyletanctwo, albo nawet jako ignorancję.
  • Cs3

    #0 | Cs3

    2006-07-13 11:06:18

    Est. Wg mnie jego cfg jest normalne:). To jak gra to zalezy od tego jak trenuje i ile a nie od cfg na ktorym gra. Pozyczcie od niego cfg i zobaczymy czy bedzie ktos tak dobry by wygrac ESWC :P de
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 11:55:02

    a wytlumacz mi - od kiedy za pomoca ustawien grafiki w grze mozna czitowac? :) jesli chodzi o zakazane komendy, to przeciez te wylapuje punkbuster, wiec nie widze co mialoby dawac ograniczanie dostepu do konsoli - bo chyba to miales na mysli? :)
  • vader

    #0 | vdr

    2006-07-13 12:07:17

    Woooooooooooooooooooooow, jaka dyskusja. Gratulacje @ lecho i Mav_, ze tez chce Wam sie tyle klepac w klawiature aby nie wyszlo po tym nic nowego, oraz zeby nikt nie zmienil i tak swojego zdania :))))))

  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-13 16:02:47

    Zobaczymy jak sobie bedzie radzil za jakis czas.
    Poki co cooller przyznal sie, ze oddal mape na eswc :P
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-07-13 16:07:14

    Stwierdzilem tak przygladajac sie udostepnionym przez nich mozliwosciom oskryptowania huda. Szereg ulatwien, a nawet powinno dac rade zrobic namiastke timera.
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 16:13:51

    a masz jakies zastrzezenia co do tego tekstu? :) chetnie wyslucham co ma na ten temat do powiedzenia dyzurny whiner esports.pl :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 16:15:41

    czyzby dyzurny fanatyk ut nie wierzyl w mistrza Quake\'a wywodzacego sie z ut? :D
  • yareq

    #0 | yar

    2006-07-13 17:07:04

    Moze i mam, ale jakos nie chce mi sie wdawac w dyskusje takie jak Wy tam powyzej.
  • Shiro_4

    #0 | shiro_4

    2006-07-13 17:41:21

    O lol stary, a jesli jeden tenisista ma wade wzroku i nie nosi soczewek? A jesli ma astygmatyzm i widzi kort jak na picmipie albo widzi dwie linie zamiast jednej ? Wedlug twojego osadu wychodzi, ze kazdy z nich gra na innym engine i ma inny rendering dlatego jednego nalezy udupic, bo \"ma inne warunki\". Glupota.

    Jesli gra daje taka mozliwosc i kazdy moze ja wykorzystac to jaki problem ? Jesli ci przeszkadza to tez wpisz sobie cg_chcewidziecmhtakjakwinz 1 z konsoli i po sprawie.
  • atix

    #0 | atix

    2006-07-13 19:27:51

    wow smiech ,nie no smiech ,zeby lexer czy tam unkinds grali to winza ,albo stermego jedliby na sniadie wiekszej glupoty chyba nie czytalem ;q3 to nie q4 (zeby tak bylo jak mowisz to gad czy deral by roznosili cs3 ,a tak nie jest ) rownie dobrze w q4 to unkids czy lexer mogliby byc 3 ligowcowami , bycie dobrym w jedna gre nie gwarantuje ,ze bedzie sie w inna ;nie no usmialem sie heheD:
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 20:43:02

    skoro nie chce ci sie wdawac w dyskusje, to po co whinujesz? :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-13 20:44:58

    wiekszej glupoty nie czytales? :) to moze przeslac ci pare logow z twoich blyskotliwych teorii na ircu? :)
    niby dlaczego GaD albo deral mieliby roznosic Cs3, ktory w koncu byl utalentowanym graczem q2? szukasz sztucznych zaleznosci w ogole nie majacych zwiazku ze sprawa :)

    kocham niekonstruktywna krytyke i komentarze nic nie wnoszace do dyskusji w wykonaniu ludzi ktorzy nie uznaja niczyjej racji poza swoja :)
  • guandinek

    #0 | PGS|guandi

    2006-07-13 21:31:17

    Bez kitu....

    Sa wakacje, 35 stopni na polu, zajefajna pogoda...

    Jak czytam komentsy lecha mava i paru innych to mi sie Was zal robi.

    No offence...
  • Sgt.Oskar

    #0 | Osk4r

    2006-07-14 00:35:24

    Chlopaki, po co ta dyskusja cala? :)

    Wiadomo, ze wylaczone cienie, blyski; wlaczone picmipy, gammy itd. skilla nie dadza. Kazdy lubi co innego, ale o gustach ponoc sie nie dyskutuje :)

    samolot powiedziales, ze w cs 16bitow powoduje, ze lepiej widac przez dym. Podobnie jest w CoD2. Powszechnie wiadomo o tym, dlatego praktycznie kazdy \"lepszy gracz\" ma ustawione 16bitow, a takze Dx7 bo na Dx9 przez dym praktycznie nic nie widac. Mozna powiedziec, ze takie cos ulatwia gre, ale skoro wszyscy na lanach, cupach tego uzywaja, no chyba ze akurat w danym turnieju to jest zabronine, to nie ma problemu. ;)

    Sting: \"Prawda jest taka, ze jezeli ktos ma skilla i potrafi dobrze grac, to poradzi sobie na prawie wszystkich ustawieniach graficznych.\" True, true![+]
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-14 00:35:52

    P.S. Dokładna kontrola każdego konfiga, każdej opcji w każdym zakątku mapy z każdą bronią jest po prostu niemozliwa.
    oczywiscie, ze taka kontrola jest mozliwa - wystarczy odpowiednio skonfigurowany serwer punkbustera, sprawdzajacy po kolei, czy dana komenda miesci sie w ustalonym zakresie wartosci :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-14 00:37:24

    mialem na mysli to, ze wtedy gra straci swoj koloryt, indywidualny charakter i bedziemy mieli walki robotow na predefiniowanym sprzecie, ustawieniach itp :)
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-14 00:40:43

    a mi sie robi zal ludzi, ktorzy wchodza na serwisy takie jak ten i takimi jak ten komentarzami probuja pokazac, jacy to oni sa fajni, a cala reszta to \'cioty komputerowe\' :)) dorosnij chlopie :))
  • cu8er

    #0 | nexhia

    2006-07-14 14:50:47

    Chlopaki, po co ta dyskusja cala? :)
    bo po to zostala wymyslona opcja \'dodaj komentarz\' ? :D
    Wiadomo, ze wylaczone cienie, blyski; wlaczone picmipy, gammy itd. skilla nie dadza.
    kwestia sporna chyba. zaczynajac od tego, ze np picmip powiedzmy 9 jesli masz slaba maszyne dodaje ci fpsow, konczac faktem, iz grajac na \'rozmazanych\' scianach widzi sie wiecej. za przyklad mozemy wziasc juz nawet nie klejka ale np need for speeda, w u2 osobiscie lepiej mi sie jezdzilo niz w mw. dlaczego? bo mw ma za duzo szczegolow krajobrazu bla bla bla. wiec jesli chodzi o skilla to moze jednak cos cfg dodaje? moim zdaniem bardzo duzo :)

    edit: gj lecho :* [+]
  • Sgt.Oskar

    #0 | Osk4r

    2006-07-14 15:15:49

    cfg nie \"daje skilla\", tylko powoduje, ze gra ci sie bardziej komfortowo bo robisz go pod siebie. Takie jest moje zdanie :)

    A co do rozmazanych scian itd. mi to nie robi roznicy czy podloga jest mokra i odbija swiatlo czy jest matowa, rozmazana i nic nie odbija. Kwestia upodoban.
  • retaliator

    #0 | retaliator

    2006-07-14 17:26:44

    osobiscie jestem zwolennikiem kombinowania ze swoim cfg jak sie komu podoba i naprawde nie rozumiem tych zarzutow. o ile ktos nie uzywa ewidentnych czitow (wallhacki etc.), a wykorzystuje mozliwosci engine\'u gry to nie widze problemu. dlatego wlasnie tak debilne jest dla mnie stanowisko CPL w tej sprawie. zwlaszcza ze duza czesc gier (nie twierdze ze wszystkie) posiada przeciez cos takiego jak spectator. wiec czemu by transmisja, ktora idzie na telebim nie mogla byc z punktu widzenia speca, na ktorego komputerze powlaczano wszystkie wodotryski graficzne? a gracze dalej mogliby sobie grac chocby i w 320x200, 16 kolorach i okienku 5 x 5 cm...
  • retaliator

    #0 | retaliator

    2006-07-14 17:30:26

    guandinek wracaj na to swoje \"pole\" buraki kopcowac :P
  • maniek1986

    #0 | [M]aniek

    2006-07-16 13:21:57

    Przeczytalem polowe tych komentarzy, ale dla mnie odpowiedz jest jasna. Ograniczanie konfiguracji to tak jakby dwom biegaczom kazano wlozyc ciasne gacie, zeby wyrownac ich szanse. Szanse moze i zostana wyrownane, ale beda biegli wolniej i beda bolec ich tylki. Kto zatem skorzysta na ciasnych gaciach? Biegacze - nie, widowisko (kibice) - nie, producent owych gaci - tez nie, bo na kazdych innych gaciach tez by zarobil.

  • shivus

    #0 | wwm|shivek

    2006-07-17 14:43:04

    [M]anius ty to jak cos pizdniesz to lece zawsze z krzesla :D chociaz moze porownanie tego typu jest bardziej obrazowe i czesc ludzi w koncu zrozumie o co chodzi =o, jak dla mnie sprawa jest prosta, po to gra ma mozliwosc grzebania w ustawieniach zeby mozna bylo w nich grzebac, jeden czuje sie bardziej komfortowo grajac na takich ustawieniach inny na innych i koniec kropka, oczywiscie ze na cfg w ktorym sa powylaczane lub do pewnego stopnia ograniczone detale graficzne gra sie lepiej, mniej detali nie meczy tak oka i mozna sie bardziej skupic na przeciwniku,ale to za zadne skarby nie podniesie komus skila, nie rozumiem po prostu jednej rzeczy, skoro ktos uwaza ze ograniczenie ustawien graficznych daje komus przewage niech tez sobie te zmiany wprowadzi, skoro chce wygrywac niech kombinuje jesli uwaza ze to nie skil tylko sam cfg pozwala wygrywac. A tak przy okazji to polowa komentujacych tutaj to pewnie nawet q4 nie dotknela i komentuje byle komentowac ;b Sam cfg suma sumarum na dluzsza mete nikomu nic nie da jesli nie bedzie umial grac i myslec.Ja moge miec (i mam =o) cfg jakiegos pr0 gracza w ktorym sa dosc duze modyfikacje i to mi pozwoli wygrywac? w zadnym wypadku, jesli nie mam ogrania, aima na odpowiednim zadowalajacym poziomie to moge sobie jedynie pograc z botem, ktory nota bene i tak mi skopie dupe bo pewnie uzywa cfg winza =o
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-17 17:11:50

    Dwa przykłady: w Q3 była taka komenda jak r_subdivisions, służy do zmieniania ilości \"zagięć\" na krzywych, chyba nie jest zablokowana przez PB - przy odpowiedniej ustawionej wartośći działa to jak wallhack (np. na pro-q3dm6). Drugi przykład, z Q4 - komendy do ustawiania położenia modelu broni na ekranie. Tak można to poprzestawiać, że np. LG będzie strzelało w prawo, z punktu położonego pięć metrów przed modelem gracza. Można spawać ludzi chowających się za rogiem.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-17 17:13:42

    W wielu dziedzinach sportu są podobne ograniczenia - choćby w Formule 1, czy w skokach narciarskich.
  • shivus

    #0 | wwm|shivek

    2006-07-17 17:22:17

    No malysz ma wyjatkowo zjebany cfg , wiem bo przegladalem =o
  • maniek1986

    #0 | [M]aniek

    2006-07-17 17:51:28

    Nie znam sie na Formule 1, ale trzeba sie zastanowic dlaczego gdzies wprowadza sie ograniczenia? Jezeli ogranicza sie w jakis sposob predkosc w sportach wyscigowych, to robi sie to tylko i wylacznie dla bezpieczenstwa (jesli sie myle, to wyprowadz mnie z bledu, bo nie mam pojecia o wyscigach). W takim wypadku ograniczanie ustawien w grach nie ma dla mnie sensu. Siedzenie i dlubanie w configu to jedno, a skill to drugie. Bardzo dlugo zajmowalem sie swoim configiem do Q3, jak bede gral to wejdz na moj pov i popatrz jak gram, usmiejesz sie po pachy :D
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-17 18:04:35

    No to Cię wyprowadzam z błędu - ostatnie zasadnicze zmiany w Formule 1 miały na celu przede wszystkim uatrakcyjnienie widowiska (żeby jeden team nie dominował w całym sezonie).
  • maniek1986

    #0 | [M]aniek

    2006-07-17 20:05:55

    A jakie zmiany zostaly wprowadzone, tak z ciekawosci?
  • El-Mo

    #0 | El-Mo

    2006-07-17 20:45:43

    nie jestem troche w temacie, ale pewnie chodzi o to dociążanie bolidu
  • lecho

    #0 | lecho

    2006-07-18 13:52:14

    Dwa przykłady: w Q3 była taka komenda jak r_subdivisions, służy do zmieniania ilości \"zagięć\" na krzywych, chyba nie jest zablokowana przez PB - przy odpowiedniej ustawionej wartośći działa to jak wallhack (np. na pro-q3dm6). Drugi przykład, z Q4 - komendy do ustawiania położenia modelu broni na ekranie. Tak można to poprzestawiać, że np. LG będzie strzelało w prawo, z punktu położonego pięć metrów przed modelem gracza. Można spawać ludzi chowających się za rogiem
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2006-07-19 23:23:15

    Oj, tak dokładnie nie pamiętam, bo ja też ekspertem nie jestem, a wszystko co wiem na ten temat wyczytałem w gazetach ładnych pare miesięcy temu. Coś tam mieszali z obciążeniem i z oponami, wiem, że potem z części zmian się wycofano. Pamiętam, że chodziło głównie o to, żeby wyścigi były tańsze. W każdym razie skutek był taki, że Michael Schumacher i Ferrari przestali wygrywać.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4454 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie