wiechur^wolina

Dostosuj

wiechur^wolina

RauL: Jak trafiłeś na scenę ET: QW?

wiechur^wolina: Przysłowiowa przygoda z QW pojawiła się z chęci spróbowania czegoś nowego.

Kiedy po raz pierwszy usłyszałeś o ET: QW oraz kiedy miał miejsce Twój pierwszy kontakt z tym tytułem?

Jakoś ominęły mnie wszelkie bety pomimo posiadania keya i dopiero gdy pojawiło się demko postanowiłem zainstalować to na swoim blaszaku.

Patrząc na wyniki eliminacji do ESL ET: QW European Major Series udało Ci się skompletować jedną z najlepszych ekip w kraju. Opisz nam swój podstawowy skład. Napisz kilka słów o każdym z zawodników, z jakiej platofrmy się wywodzi i dlaczego właśnie postawiłeś na niego.

Jeżeli chodzi o mnie to przewinąłem sie przez wiele gier w sumie jakieś 10lat online, chociaż najwięcej czasu spędziłem przy MoH:AA, generalnie staram się być wujkiem dobra-rada i awansowałem na range Seniora. Reszta chłopaków również podobnie grała praktycznie we wszystko co się dało, głownie CS, przynajmniej tak marudzili jak sie na vencie zapytałem.
bhn - nasz czołgista z przymusu, jak chce sie posłuchać trochę mięsa podczas meczu to zawsze można na niego liczyć.
aA - wieczna maruda, smakosz białych kiełbas.
suri - cicha woda, w wolnych chwilach sprzedawca bydła.
nsk - nasz Pan i Władca, mistrz znikania i pasjansa z dzefersonem.
Niestety z wiadomych przyczyn straciliśmy 6-tego zawodnika. Trzeba będzie wypełnić lukę jakimś Wiechurem.
Co do wyboru w/w składu to jest to raczej przypadek aniżeli zamierzone działanie, 4 ze składu grało ze sobą od bety (chyba), szukali graczy, akurat się załapałem. Ciężko coś powiedzieć jeżeli chodzi o konkretny wybór graczy, nadal mamy problemy z opanowaniem pewnych elementów gry, nie ukrywam, że głównie jesteśmy nastawieni na infanterkę.

Co sądzisz o obecnie najpopularniejszych chyba zasadach turniejowych, tj. gra bez radaru, jeden deploy z każdego rodzaju u enga/constructora, jedna arta, zakaz używania ciężkiego sprzętu w ostatniej fazie etc.? Czy zmieniłbyś coś?

Na chwile obecna zasady powodują to, że gra nie do końca jest grywana, przez co nie jest widowiskowa. Jest zbyt dużo fullholdów.
Brak radaru jest czymś oczywistym no chyba, że ktoś chce sobie biegać z legalnym WH i walić z PFa (rocket/obli), jak tylko pojawi sie kropeczka na radarze. Do obecnych zasad ja osobiście dodałbym całkowity zakaz używania heavy oraz medium pojazdów w pomieszczeniach. Wprowadziłbym zasadę jednego deploy na klasę, czyli maksymalnie jeden turret na team. Limit broni, max jeden Rocket/Obli na team oraz max jeden GPMG/Hyper na team, być może jakiś limit na miny powiedzmy 3 sztuki. Na pewno wprowadzenie tych limitów spowodowało by zniesienie tzw. fullholdów, gra stała by sie szybsza, bardziej interesująca, a posiłkowanie sie zasadami odnośnie dogrywki, które mówią, iż wygrywa team, który wykona więcej lub szybciej daną ilość objective w dogrywce jest po prostu idiotyczna. Gra jest prowadzona w trybie Stopwatch czyli tzw. kręcenie czasu, a nie notorycznych fullholdach wynikających z konstrukcji map oraz niestosownych zasad dotyczących rozgrywki. Nie ukrywam, że powinny również być zmienione spawny oraz spawntime na niektórych objective, aby wyeliminować fullholdy.

Co do zasad mających na celu zbalansowanie gry, to jak każdy wie, mają one jedynie formę umowną. Kiedy wg Ciebie wyjdzie oficjalna modyfikacja turniejowa? A może zanim Splash Damage wypuści devela, samemu postara się coś naprawić kolejnymi patchami?

Ze strony Splash Damage raczej nie można sie spodziewać żadnych rewelacji, nie sądzę aby zajęli sie modem, który umożliwi rozgrywanie meczy 6on6, wypuszcza SDK i niech sie ludzie dalej martwią. Mam nadzieję, że będzie coś na zasadzie ETPro i powstanie na bazie ogólnie przyjętych zasad meczowych.

Zawodnicy ET: QW to nic innego jak mix graczy głównie z takich scen jak Enemy Territory, Battlefield czy Quake. Mógłbyś przedstawić nam, jakie cechy wg Ciebie wyniesione z tych scen mogą przyczynić się do sukcesu gracza i z której to społeczności gracze będą najskuteczniejsi w QW?

Odpowiedz będzie raczej standardowa, tak mi sie przynajmniej wydaje, ze większość ludzi tak myśli.
BF - opanowanie sprzętu
ET - teamplay
CS i reszta tego typu - infanterka

Który mecz w polskich eliminacjach do ESL ET: QW European Major Series najbardziej zapadł Ci w pamięci i dlaczego?

Szczerze powiedziawszy to żaden, na każdym meczu były w zasadzie takie same emocje. Do żadnego meczu jakoś specjalnie sie też nie przygotowywaliśmy.

Powiedz szczerze czy uważasz, że Twoja drużyna zajęła odpowiednie do oczekiwań miejsce? Może jednak nie spodziewaliście się, że pójdzie tak dobrze? A może duże znaczenie miał łut szczęścia np. przy przydziale map dogrywkowych?

Nie da sie ukryć, ze mieliśmy trudna drogę: Wilda, Fx, Delta, ponownie Fx, w sumie chyba najtrudniejsza. Jakoś udało nam sie sprostać temu zadaniu. Co do map to mieliśmy również w dogrywce mapę, której nie lubimy, ale jakoś sobie poradziliśmy, więc akurat na to bym nie zwracał uwagi. W założeniach mieliśmy dojście do finału i awans do EMS.

Tutaj chciałbym, abyś opisał po swojemu grę ET: QW. Napisał szczerze, co Ci się w niej podoba, a co nie. Tak jak byś chciał ją przedstawić osobie, która nigdy wcześniej nie miała z nią nic do czynienia.

W tym akurat nie jestem dobry. Zachęta brzmiała by krotko, jest zaj**ista, a poza tym ściągnij demko i sam zobacz.

Jak wg Ciebie prezentuje się polska scena ET: QW na tle innych krajów europejskich?

Po meczach z polskimi drużynami oraz tymi z Europy uważam, ze niestety na chwile obecna odstajemy trochę poziomem, z czasem pewnie sie to wyrówna, jednak na początku zawsze Polacy maja jakieś opóźnienia.

Jaka wg Ciebie maluje się przyszłość dla ET: QW? Activision wcześniej czy później przestanie pompować pieniądze na turnieje. Czy ta gra ma szansę, aby zainteresowały się nią takie organizacje jak WCG, ESWC, CPL czy choć by nasze rodzime HLC oraz PGA? Jak długo będziemy musieli na to czekać?

Już wspomniałem po części o tym wyżej. Jeżeli zostaną zmienione zasady i gra stanie sie bardziej grywalna, scena pozyska nowych graczy, jednak musimy poczekać, aż zostanie wypuszczone SDK i sie wszystko okaże. WCG oraz CPL na dzień dobry odpada - 6on6 nigdy tam raczej nie przejdzie. Być może ESWC sie szarpnie i rzuci parę dolarów w kierunku QW. Co do polskiej sceny- jeżeli nadal będą istnieć HLC oraz PGA to można powiedzieć, że będą to pewniaki.

Czym się zajmujesz na co dzień? Uczysz się w szkole średniej, a może już studia? Masz dziewczynę? Jeśli tak, napisz o niej parę słów. Zainteresowania?

Odpowiedź na to pytanie zachowam dla siebie wystarczy, ze znają mnie ludzie, z którymi gram, a dla dzieci neostrady mogę napisać nolife. Etapy, które wymieniłeś z racji wieku, już mam za sobą i przeszedłem na trochę wyższy poziom, hehe.

Wstaw znak ,=

Lacerator Sniper Riffle > Rail Gun
Strogg = GDF
Cyklop = Titan
Cola Piwo > Wódka
Wieczór przy kompie > Wieczór w barze
Ładna = Mądra
HH Trance - żadne z tych gówien nawet, nie mogę nawet postawić znaku

Dziękuję za wywiad. Chciałbyś coś przekazać naszym czytelnikom?

5 kiełbas i wodogłowie, generalnie na bogato!




Prolog | Delta/stan | Fx.Dziadu | wiechur^wolina

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

118 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie